Ik heb besloten te gaan stoppen met roken.
Ik ben begonnen toen ik 12 was (ik was er jammer genoeg vroeg bij, meelopen enzo..domste fout die ik ooit gemaakt heb) en rook nu nog , en ik ben nu 20 . ik rook dus al 8 jaar.
Het eerste jaar heb ik sigaretten gerookt (marlboro vooral) , toen ben ik overgestapt op van nelle halfzware shag. heb ook nog een tijdje zware van nelle gerookt (export) maar daar heb ik serieuze ademhalingsproblemen van gekregen, en met van nelle halfzwaar merk ik het nu ook , vooral 's avonds in bed heb ik het vaak benauwd, en gaat het ademhalen zwaar.
Tijd om te stoppen dus! had ik al veel eerder moeten doen, maar ik heb er nooit genoeg dicipline voor gehad, en ik denk dat ik het nu wel aankan, aangezien ik nu pas begin te merken dat het m'n lichaam ontzettend beschadigd .
Kortom, ik heb net een half pakje shag weg geflikkerd, ik ben er NU mee gestopt en ik raak het nooit meer aan. tenminste, dat is de bedoeling.
Heb het laatste shaggie een uur geleden uitgemaakt, en nu krijg ik al weer trek in een nieuwe is toch ook zielig.... kan er niks aan doen
Hebben jullie tips voormij om deze (waarschijnlijk heel moeilijk wordende) tijd door te komen???
ja.. gaan slapen, dan heb je weer 8 uur niet gerookt en is je lichaam weer een stuk verder van de nicotine afgekickt
quote:Maar m'n geest niet
Op woensdag 8 januari 2003 00:03 schreef jodzemanze het volgende:
[quote] Hebben jullie tips voormij om deze (waarschijnlijk heel moeilijk wordende) tijd door te komen???
[/qoute]ja.. gaan slapen, dan heb je weer 8 uur niet gerookt en is je lichaam weer een stuk verder van de nicotine afgekickt
was altijd gewend om voor 't slapen gaan nog ff 'n shaggie te roken, zit er nou ook niet meer in... waarschijnlijk slaap ik de hele nacht niet
Je kan opzoek gaan naar een Sportschool... Werkt 2 kanten op.. Je werkt én aan je conditie én je hebt wat afleiding.
quote:gewoon een beetje mentale kracht tonen kan geen kwaad, gewoon niet meer aanzitten, klinkt heel eenvoudig en gelukkig spreek ik ook niet uit ervaring (heb nog nooit een verslaving gehad waar ik vanaf wilde) maar volgens mij is dat de enige manier
Op dinsdag 7 januari 2003 23:59 schreef Blademaster het volgende:
HalloIk heb besloten te gaan stoppen met roken.
Ik ben begonnen toen ik 12 was (ik was er jammer genoeg vroeg bij, meelopen enzo..domste fout die ik ooit gemaakt heb) en rook nu nog , en ik ben nu 20 . ik rook dus al 8 jaar.Het eerste jaar heb ik sigaretten gerookt (marlboro vooral) , toen ben ik overgestapt op van nelle halfzware shag. heb ook nog een tijdje zware van nelle gerookt (export) maar daar heb ik serieuze ademhalingsproblemen van gekregen, en met van nelle halfzwaar merk ik het nu ook , vooral 's avonds in bed heb ik het vaak benauwd, en gaat het ademhalen zwaar.
Tijd om te stoppen dus! had ik al veel eerder moeten doen, maar ik heb er nooit genoeg dicipline voor gehad, en ik denk dat ik het nu wel aankan, aangezien ik nu pas begin te merken dat het m'n lichaam ontzettend beschadigd .
Kortom, ik heb net een half pakje shag weg geflikkerd, ik ben er NU mee gestopt en ik raak het nooit meer aan. tenminste, dat is de bedoeling.
Heb het laatste shaggie een uur geleden uitgemaakt, en nu krijg ik al weer trek in een nieuwe
is toch ook zielig.... kan er niks aan doen
Hebben jullie tips voormij om deze (waarschijnlijk heel moeilijk wordende) tijd door te komen???
quote:ja, er loopt een topic over: FOKkers stoppen met roken (deel 9)
Op dinsdag 7 januari 2003 23:59 schreef Blademaster het volgende:
Hallo(...)
Succes!
Ga (zoals al gezegd) naar een sportschool...werk aan je gezondheid!
quote:Ik wil er graag in èèn keer een punt achter zetten. en ik denk ook dat het me wel gaat lukken, ondanks dat het HEEL erg moeilijk zal worden.
Op woensdag 8 januari 2003 00:10 schreef The_Substitute het volgende:
Je kan niet ineens stoppen!Afbouwen is een beter alternatief, rook steeds minder, en je hebt het op een gegeven moment minder nodig!
Ik ga inderdaad morgen ook ff bellen met de locale sportschool , zodat iig wat te doen heb.
Ben ook van plan veel te gaan fietsen. conditie weer 'n beetje opbouwen.
quote:bullshit, ik geloof daar niks van, ik ken genoeg mensen die die verhalen geloofden en het probeerden af te bouwen en er simpelweg niet van af kwamen
Op woensdag 8 januari 2003 00:10 schreef The_Substitute het volgende:
Je kan niet ineens stoppen!Afbouwen is een beter alternatief, rook steeds minder, en je hebt het op een gegeven moment minder nodig!
gewoon ineens nokken en een paar weekjes doorbijten, want je zal je vast wel beroerd voelen, maar het is de enige manier die bij kennissen heeft gewerkt
quote:Gefeliciteerd dat je het al een week hebt volgehouden!
Op woensdag 8 januari 2003 00:14 schreef lammegiraf het volgende:
afbouwen is geen optie....lijkt me onmogelijk...ik ben inmiddels na dik 6 jaar gerookt te hebben een week gestopt....heb nog wel zin in een peuk maar kan er toch vrij goed vanaf blijven....paar nachten slecht geslapen maar ach...denk dat het nog wel erger wordt!
Wat ik vooral bij het doordeweeks stoppen fijn vond was dat ik mezelf niet dwong helemaal niet meer te roken, maar op momenten dat ik het echt fijn vond, namelijk als ik met een biertje in de kroeg/disco stond. De drang om te roken is het sterkst als je jezelf oplegt NIETS meer te roken. De gedachte alleen al maakt je lichaam gek.
Mijn advies in jouw geval. Zoek afleiding en vraag of mensen je willen helpen. Bel die mensen als je zin hebt in een shaggie.
Om te slapen drink je wat warme melk en zet een rustig muziekje op. Ga tekenen, schrijf in een dagboek, dat leidt prima af.
Succes, het gaat je wel lukken!
Bij mij werkte afbouwen niet, en was het echt OF stoppen, OF roken, "een beetje roken" kon ik gewoonweg niet.
Andere mensen echter wel, en die hebben waarschijnlijk ook betere ervaringen met afbouwen, maar voor mij werkte "cold-turkey" het best. Nu alweer bijna 2 jaar gestopt, na bijna zo'n tien jaar zware shagroker geweest te zijn.
Klinkt cliche, maar als je wilskracht hebt / ECHT wilt stoppen, dan lukt het je wel.
Succes !
quote:Het is makkelijker te stoppen, als je minder rookt! Is geen
Op woensdag 8 januari 2003 00:14 schreef Mobster273 het volgende:[..]
bullshit, ik geloof daar niks van, ik ken genoeg mensen die die verhalen geloofden en het probeerden af te bouwen en er simpelweg niet van af kwamen
gewoon ineens nokken en een paar weekjes doorbijten, want je zal je vast wel beroerd voelen, maar het is de enige manier die bij kennissen heeft gewerkt
ik heb hierna totaal geen sigaret meer gerookt! dit is me gelukt door een aantal dingen:
- een weddenschap met een vriend die ook stopte (als je rookte, koste me dat geld, dus extra reden t niet te doen)
- mezelf belonen voor het stoppen met roken! ik consumeerde als een gek dvdspeler voor in de pc, veel vreten halen, etc.
- tegen IEDEREEN vertellen dat je gestopt bent, aan hoe meer mensen je t verteld, voor hoe meer mensen je je moet schamen als je eenmaal weer wel rookt
- bedenk telkens dat roken slecht voor je is, niet alleen voor je gezondheid maar ook je portemonnee!
- jezelf provoceren, hiermee bedoel ik af en toe een lege sigaret in je mond doen, (kan pas na een maand ofzo ) om te merken: 'wat heeft t ook voor nut eigenlijk'.
hopelijk heb je iets aan mijn manieren, als er eentje al helpt, is mijn missie geslaagd
Ik heb de belofte gemaakt met mezelf om te stoppen, heb de shag door de plee gespoeld en ik raak 't voor de rest van m'n leven niet meer aan , en dat is ook precies wat ik ga doen.
Maar het wordt wel een hele moeilijke tijd, daar ben ik heilig van overtuigd
quote:dank je...en ik ga door!
Op woensdag 8 januari 2003 00:19 schreef Blademaster het volgende:[..]
Gefeliciteerd dat je het al een week hebt volgehouden!
quote:Je kan het! Succes!
Op woensdag 8 januari 2003 00:26 schreef Blademaster het volgende:
ik ga dus niet naar de shag grijpen..Ik heb de belofte gemaakt met mezelf om te stoppen, heb de shag door de plee gespoeld en ik raak 't voor de rest van m'n leven niet meer aan , en dat is ook precies wat ik ga doen.
Maar het wordt wel een hele moeilijke tijd, daar ben ik heilig van overtuigd
Ik hou jullie wel op de hoogte (in allebei de topics).
Moet zeggen dat ik niet stil kan zitten en loop te draaien en dat ik af en toe de letters over het beeld heen zie bewegen maar zal er vanaf komen.
De eerste week zit er bijna op en die is het ergste vind ik.
good luck
quote:Wat Cora zegt klopt. Er loopt inmiddels al heel lang een topic over, vol ervaringsdeskundigen, tips en aanmoedigingen.
Op woensdag 8 januari 2003 00:06 schreef Cora het volgende:ja, er loopt een topic over: FOKkers stoppen met roken (deel 9)
Daar kun je ook praten met mensen die hetzelfde meemaken.
Misschien helpt dat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |