nog
dag(en)
uur
minuten
seconden
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189115651
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:23 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de consequenties nu als volgt:

1. Veel poules al beslist na 4 wedstrijden (degradant en promovendus staan dan vaak al vast) dus wedstrijd 5 en 6 zijn verkapte oefenwedstrijden.
2. Nog steeds de 4 beste teams die een nadeel hebben bij de EK- of WK-kwalificatie. (Want de andere teams zoals Noord-Ierland nu hebben in de tussentijd al 2 wedstrijden meer gespeeld.)

Maak er dan gewoon een format van zoals bij het oude EK. Dus de twee beste teams in elke groep door laten stromen naar de kwartfinales (in plaats van een final four-toernooi nu) en dan dus de beste 8 Nations-League teams in knock-outrondes om die beker te laten spelen.
Misschien gaat dat ooit nog wel gebeuren, al zitten ze dan klem met alle kwalificatiepoules.

Al prefereer ik nog steeds wel die verkapte oefenwedstrijden in de laatste twee rondes dan daadwerkelijke oefenwedstrijden in die periode met 36 wissels in de tweede helft en dat je echt nergens voor speelt.
Denkt niet zwart-wit
pi_189115705
quote:
7s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:28 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Misschien gaat dat ooit nog wel gebeuren, al zitten ze dan klem met alle kwalificatiepoules.

Al prefereer ik nog steeds wel die verkapte oefenwedstrijden in de laatste twee rondes dan daadwerkelijke oefenwedstrijden in die periode met 36 wissels in de tweede helft en dat je echt nergens voor speelt.
Ja, ze willen dat toernooi in de zomer niet te groot maken omdat je anders een ingewikkelde kalender krijgt. (Zoals afgelopen zomer Engeland werd genaaid met al die Champions League finale-spelers en Nederland werd genaaid met een finale die maar 2 dagen na de halve finale was.) Dat is denk ik de reden dat ze voorlopig dat final four-format aanhouden.

Gevoelsmatig is een poule met 4 zware landen trouwens moeilijker te winnen dan nu. Hopelijk zit het ons eens mee met de loting want ik wil graag eens een prijsje pakken als Nederland zijnde. (Als zijnde, haha.) Echt zonde dat we in juni die finale verloren eigenlijk.
pi_189115853
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:32 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Ja, ze willen dat toernooi in de zomer niet te groot maken omdat je anders een ingewikkelde kalender krijgt. (Zoals afgelopen zomer Engeland werd genaaid met al die Champions League finale-spelers en Nederland werd genaaid met een finale die maar 2 dagen na de halve finale was.) Dat is denk ik de reden dat ze voorlopig dat final four-format aanhouden.

Gevoelsmatig is een poule met 4 zware landen trouwens moeilijker te winnen dan nu. Hopelijk zit het ons eens mee met de loting want ik wil graag eens een prijsje pakken als Nederland zijnde. (Als zijnde, haha.) Echt zonde dat we in juni die finale verloren eigenlijk.
Nederland wordt wereldkampioen in 2022 en 2026 joh, komt goed.
Denkt niet zwart-wit
pi_189115912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:41 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Nederland wordt wereldkampioen in 2022 en 2026 joh, komt goed.
Zou wel gruwelijk mooi zijn, maar je weet dat het zelden zo werkt in het interlandvoetbal. ;) Hangt altijd van geluk en mazzel aan elkaar. We hebben al zo vaak gehad dat we een team hadden dat gelijkwaardig was aan de uiteindelijke wereldkampioen maar het uiteindelijk toch niet werd.

Ook als je al die finales de laatste 30 jaar bekijkt. (Iniesta in de laatste minuut. :') ) Vaak met de kleinst mogelijke marges. Daarom zijn die Nations Leagues best leuk om de prijzenkast wat aan te vullen.
pi_189123385
Toch geen kat die wakker ligt van die Nations League.
  donderdag 26 september 2019 @ 01:38:04 #106
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_189123767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 00:23 schreef BramKVO het volgende:
Toch geen kat die wakker ligt van die Nations League.
:')
  donderdag 26 september 2019 @ 01:42:57 #107
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_189123778
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2019 15:23 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de consequenties nu als volgt:

1. Veel poules al beslist na 4 wedstrijden (degradant en promovendus staan dan vaak al vast) dus wedstrijd 5 en 6 zijn verkapte oefenwedstrijden.
2. Nog steeds de 4 beste teams die een nadeel hebben bij de EK- of WK-kwalificatie. (Want de andere teams zoals Noord-Ierland nu hebben in de tussentijd al 2 wedstrijden meer gespeeld.)

Maak er dan gewoon een format van zoals bij het oude EK. Dus de twee beste teams in elke groep door laten stromen naar de kwartfinales (in plaats van een final four-toernooi nu) en dan dus de beste 8 Nations-League teams in knock-outrondes om die beker te laten spelen.
Bij hoeveel Champions League poules (die ongelijker verdeeld zijn) staat de winnaar en nummer 4 na 4 wedstrijden al vast? Denk dat je dat overschat. Dat zal hier nog minder zijn.
pi_189124193
quote:
1s.gif Op donderdag 26 september 2019 01:42 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Bij hoeveel Champions League poules (die ongelijker verdeeld zijn) staat de winnaar en nummer 4 na 4 wedstrijden al vast? Denk dat je dat overschat. Dat zal hier nog minder zijn.
Dat komt mede omdat er in elke CL-poule 3 belongen zijn en nu dus maar 1.
  donderdag 26 september 2019 @ 08:55:57 #109
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_189124710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2019 07:41 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Dat komt mede omdat er in elke CL-poule 3 belongen zijn en nu dus maar 1.
Dat heeft daar niets mee te maken. Er zijn niet meer of minder punten te verdelen. Als teams nog 6 punten kunnen halen zijn er praktisch altijd nog een hoop verschuivingen mogelijk.

Het zal zelden voorkomen dat er een duidelijke nummer 1 n nummer 4 zijn.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')