https://nos.nl/artikel/22(...)-bijl-overleden.htmlquote:Zangeres, presentatrice en actrice Martine Bijl (71) is overleden. Ze overleed donderdag in haar atelier in Maarssen in het bijzijn van familieleden aan de complicaties van de hersenbloeding die ze in september 2015 kreeg.
Bijl was de laatste jaren vooral bekend als presentatrice van het tv-programma Heel Holland Bakt. Ze presenteerde de eerste drie seizoenen van het succesvolle kookprogramma voor amateurs, tot ze in september 2015 ziek werd.
Martine Bijl begon haar carrière als professioneel zangeres en nam twintig lp's en cd's op. Ze zat jarenlang in het panel van het populaire tv-programma Wie van de Drie en speelde een hoofdrol in de meer dan honderd afleveringen van de comedy Het Zonnetje in Huis met Johnny Kraaykamp senior en junior.
Ook vertaalde Bijl een dozijn musicals en trad ze op in televisiereclames, zoals die voor het potgroentemerk HAK.
Publiciteit
Na haar hersenbloeding trok Bijl zich terug uit de publiciteit. Vorig jaar november kwam haar boek Rinkeldekink uit, over haar langdurige verblijf in een revalidatiekliniek en over de depressie die daarop volgde.
Bijl was getrouwd met tv-presentator en regisseur Berend Boudewijn.
Misschien heb je gelijk. (ik schrok erg)quote:Op maandag 3 juni 2019 13:53 schreef Elfletterig het volgende:
Bijzonder triest, vooral ook door de lange lijdensweg die ze heeft doorgemaakt.
Overigens had de TT van mij wel wat minder schreeuwerig gemogen.
Net zo oud als Roky Erickson die afgelopen zaterdag is overledenquote:Op maandag 3 juni 2019 14:11 schreef Harvest89 het volgende:
RIP
Enge aan een hersenbloeding is dat iedereen het zomaar kan overkomen.
71 is trouwens niet jong hoor, maar ook niet heel oud.
71 is mijn geschatte AOW leeftijdquote:Op maandag 3 juni 2019 14:11 schreef Harvest89 het volgende:
RIP
71 is oud zat, zeker voor een vrouw van haar generatie.quote:Op maandag 3 juni 2019 14:11 schreef Harvest89 het volgende:
RIP
Gemiddeld overleden vrouwen vorig jaar op 80,8 jaar.... 71 is niet jong, maar ik zou het ook niet oud willen noemen. Ik zou er niet voor tekenen iig.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
71 is oud zat, zeker voor een vrouw van haar generatie.
Nee dit is zo geregisseerd . Ook op Hemelvaartsdag overleden.quote:Op maandag 3 juni 2019 16:26 schreef -Chakotay- het volgende:
vraag me af of ze op natuurlijk wijze is overleden
denk het niet namelijk, ze kampte de laatste tijd met depressie
Netjes (als dit inderdaad komt, want de bron is onduidelijk).quote:A.s. vrijdag tussen half 9 en 10 uur 1,5 uur lang live grote show van MAX op NPO 1, geproduceerd door Joop van den Ende, met eerbetoon van Martine Bijl.
Ja, lijkt er wel op. Een beetje wrange beslissingquote:Op maandag 3 juni 2019 16:43 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dit is zo geregisseerd . Ook op Hemelvaartsdag overleden.
Doe eens respectvol naar mensen die zijn overleden of hun nabestaanden...quote:Op maandag 3 juni 2019 16:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
71 is oud zat, zeker voor een vrouw van haar generatie.
Heel spijtig, maar het zat eraan te komen. Ze heeft een mooi leven gehad, niets om over te treuren.
Eh, ze heeft geen nabestaanden, maar is kinderloos gestorven.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:50 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Doe eens respectvol naar mensen die zijn overleden of hun nabestaanden...
https://www.fidenze.nl/co(...)genlijk-nabestaandenquote:Op maandag 3 juni 2019 22:01 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Eh, ze heeft geen nabestaanden, maar is kinderloos gestorven.
Zoals ik al schreef: geen nabestaanden dus.quote:Op maandag 3 juni 2019 22:04 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
https://www.fidenze.nl/co(...)genlijk-nabestaanden
Doei
Lees het even kind.. Een nabestaande is iemand die de overledene na stond..quote:Op maandag 3 juni 2019 22:06 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Zoals ik al schreef: geen nabestaanden dus.
Tja, zo kunnen we alle normale begrippen wel gaan oprekken.quote:Op maandag 3 juni 2019 22:08 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Lees het even kind.. Een nabestaande is iemand die de overledene na stond..
https://www.uitvaartverze(...)rippen/nabestaanden/
Heeft met wel of geen kinderen hebben niks te maken.
doei
bijna iedereen uit die serie is nu overleden ondertussenquote:en speelde een hoofdrol in de meer dan honderd afleveringen van de comedy Het Zonnetje in Huis met Johnny Kraaykamp senior en junior.
71, dat ben ik al over 3 en een half jaar. Als ik geluk heb.quote:
?quote:Op maandag 3 juni 2019 16:11 schreef NoXia het volgende:
Zonde, net nu haar nieuwe serie met Chantal Jansen op Videoland staat.
RIP.
Nee. Martine Bijl speelde in die seriequote:Op dinsdag 4 juni 2019 00:22 schreef Radegast het volgende:
[..]
In de war met Simone Kleinsma, denk ik.
Das nie nieuw ehquote:Op dinsdag 4 juni 2019 00:31 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee. Martine Bijl speelde in die serie
[ afbeelding ]
Een weinig tactvolle opmerking inderdaad, Martine Bijl verdient veel beter. Maar bijzonder oud is de tv-icoon helaas niet geworden in een tijd die ons allen leert dat mensen - en vooral vrouwen - steeds ouder worden, mij dunkt.quote:Op maandag 3 juni 2019 20:50 schreef FoppeBoppe1986II het volgende:
[..]
Doe eens respectvol naar mensen die zijn overleden of hun nabestaanden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |