abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zondag 2 juni 2019 @ 19:52:50 #1
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187225985
registreer om deze reclame te verbergen
MvaPGur.jpg

Welkom in het K&W Verhuis/klus/woon en natuurlijk ook voorpret en kriebels topic! *O*

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!

Woning te koop?
Woning gekocht?
Verbouw plannen?
Wacht je nog op je hypotheek?
Doet de aannemer of makelaar nog moeilijk?
Of is de gehele planning al rond?
Heb je in gedachten het huis of appartement al 100 keer ingericht?
Of druk aan het klussen?
Deel al je voorpret en kriebels hier samen met ons :Y
  zondag 2 juni 2019 @ 19:53:36 #2
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187225999
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 19:45 schreef ShoNuf het volgende:

[..]

Even voor mijn duidelijkheid.
Als ik morgen een huis ga kopen en morgen spreek ik ook mijn verkoopmakelaar. Hoe lang duurt het voordat mijn huis op funda staat?
Geen idee. Wij hebben onze makelaar donderdag gesproken. De fotograaf kan woensdag pas.
Wij hebben makelaarsland dus we moeten zelf de tekst aanleveren.

Ik heb ze toevallig net een mail gestuurd met de vraag wanneer het huis op Funda komt te staan. Maar dan moet doorgaans wel vrij snel kunnen lijkt mij.

Als de fotograaf donderdag de foto’s gaat bewerken? Of wat dan ook? Dan zou het huis toch op vrijdag op Funda kunnen staan lijkt me. Dus ik kan je vraag niet beantwoorden hangt er een beetje vanaf hoe druk de makelaar het heeft en welke dienst je af gaat nemen.
  zondag 2 juni 2019 @ 19:54:17 #3
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187226010
By the way. Is er iemand die zin/tijd heeft om naar onze tekst te kijken?
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 21:08:32 #4
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187227328
Ja hoor, kom maar door
disclaimer
www.nyumbani.nl: ons nieuwe huis!
  zondag 2 juni 2019 @ 21:37:06 #5
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187227908
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:08 schreef Stormqueen het volgende:
Ja hoor, kom maar door
Komt jouw kant op zodra ik mijn laptop heb gevonden
pi_187254852
Over 2 weken worden de foto's van ons huis gemaakt *O* nog wel hard werken aan de laatste klusjes :X

Het wordt dus wel tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws. Morgen ga ik een huis bezichtingen, zonder man want die is niet in het land :') . De makelaar zei al biedingen te hebben ontvangen. Hoe werkt zoiets dan als verkoper, hoe lang kun je biedingen laten liggen totdat je een besluit neemt?
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 13:12:15 #7
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187254945
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:05 schreef Fazzoletti het volgende:
Over 2 weken worden de foto's van ons huis gemaakt *O* nog wel hard werken aan de laatste klusjes :X

Het wordt dus wel tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws. Morgen ga ik een huis bezichtingen, zonder man want die is niet in het land :') . De makelaar zei al biedingen te hebben ontvangen. Hoe werkt zoiets dan als verkoper, hoe lang kun je biedingen laten liggen totdat je een besluit neemt?
Dat ligt geheel aan de hoogte van de biedingen, als er al meteen 3 boven de vraagprijs zitten is het meestal wel binnen een paar dagen uitgemaakt.
disclaimer
pi_187255323
ik mag nog komen dus wellicht valt het mee dan :+
  dinsdag 4 juni 2019 @ 13:51:53 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187255544
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:05 schreef Fazzoletti het volgende:

Wij hadden op vrijdag open huis tussen 4 en 5. Daarna ging de makelaar dicht en op toen hij maandagochtend z'n mail opende had hij 3 biedingen. In overleg de andere bezoekers en mensen die wellicht interesse zouden hebben een deadline gegeven tot de volgende dag 12 uur. En toen besloten.

Het is echt een verkopersmarkt momenteel.

quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 13:35 schreef Fazzoletti het volgende:
ik mag nog komen dus wellicht valt het mee dan :+
Nou ja, grote kans dat ze al bedacht hebben wanneer ze gaan beslissen, maar dat ze je nog de kans geven te (over)bieden
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_187256092
wat coulant van ze :+ :P
Het zit al aardig aan de bovenkant van ons budget dus het moet wel heel fantastisch zijn willen we gaan overbieden. De onzekerheid over wat ons eigen huis zal opleveren helpt ook niet mee, geen idee nog hoeveel speling dat zal geven. Plus dat ik de gedachte van op de max kopen ook niet fijn vind...
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 14:41:28 #11
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187256141
Heel eerlijk, ik zou niet eens gaan dan. Zeker omdat je niet in je eentje die beslissing kunt nemen.
disclaimer
pi_187256188
Kijken kan altijd, als je het huis eens wil zien, maar ik zou er niet vanuit gaan dat dit hem dan wordt. Als je zin en tijd hebt, kan een bezichtiging wel leuk zijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 4 juni 2019 @ 14:46:16 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187256200
Van het bezichtigen van huizen die het niet worden, krijg je altijd wel weer wat meer inzicht in je eigen smaak en wensen, is mijn ervaring.
KuikenGuppy
pi_187256967
Ik had dit huis ook in m’n eentje bezichtigd voordat we het hadden gekocht. En man was het er helemaal mee eens, die vertrouwde mij hier mee. Het kan dus wel. ;)
pi_187256968
Dat is wat ik ook denk ja :) Mijn voorkeur gaat altijd uit naar oude huizen e.d en dit is jaren 80. Maar wel vrijstaand aan het water, moet ik wel een kans geven dus *)
pi_187260320
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:46 schreef Burdie het volgende:
Van het bezichtigen van huizen die het niet worden, krijg je altijd wel weer wat meer inzicht in je eigen smaak en wensen, is mijn ervaring.
Jep. Maar je moet er wel tegen kunnen. Voor mij was huizen kijken net zoiets als solliciteren: ik kon het alleen op een serieuze manier doen, werd steevast enthousiast en was ook steevast best teleurgesteld als het niets werd. Je maakt het jezelf wel moeilijk als je naar een huis gaat kijken dat eigenlijk al aan de dure kant is. Wat als je het heel leuk vindt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187260428
Het idee was ook om wat te ori๋nteren, wat willen we nou eigenlijk. Maar het hele feestje gaat niet meer door, het huis is vandaag verkocht zei de makelaar vanmiddag :{
  dinsdag 4 juni 2019 @ 19:43:48 #18
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_187261009
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 14:46 schreef Burdie het volgende:
Ben ook al op een paar plekken gaan kijken toen ik nog niet eens naar de bank kon voor een hypotheek. Vooral om een beetje een idee te krijgen wat er in mijn omgeving en budget te vinden was, en wat ik nou eigenlijk wilde inderdaad. Telkens ook meteen aangegeven bij de verkopend makelaar.

Uiteindelijk maar gaan huren, dat was wat sneller te regelen (en in de stad waar ik toch wel heel graag naar terug wilde). Krijg nog steeds af en toe updates van Funda maar nog niets tegengekomen waar ik m'n huidige stulpje weer op zou inruilen.
Failure is a blessing in disguise.
pi_187302741
Ze zijn bij ons project lekker bezig. Gisteren nieuwe foto's en de opmerking dat ze gaan beginnen aan de afbouw!

Huis%2006062019_1.jpg
  vrijdag 7 juni 2019 @ 10:50:06 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187302858
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:40 schreef miss_sly het volgende:
Ze zijn bij ons project lekker bezig. Gisteren nieuwe foto's en de opmerking dat ze gaan beginnen aan de afbouw!

[ link | afbeelding ]
Wat fijn Miss! Gaan lekker hard zeg :) !

Balen Fazz, heb je al meer huizen op het oog?

Bij ons zijn deze week de eerste woningen van het project opgeleverd! In ons huis is de spuiter gereed, zijn de nutsaansluitingen op het gas na gefixt, hebben we een echte voordeur :+ (das positief want dat betekent dat ze bijna niet meer binnen hoeven te zijn) en gaan ze nu beginnen met de allerlaatste afwerkwerkzaamheden. We zitten echt in spanning wat de opleverdatum betreft, het voelt nog steeds alsof het plan is voor de bouwvak op te leveren. Duimen maar!
pi_187303145
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:50 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Wat fijn Miss! Gaan lekker hard zeg :) !

Balen Fazz, heb je al meer huizen op het oog?

Bij ons zijn deze week de eerste woningen van het project opgeleverd! In ons huis is de spuiter gereed, zijn de nutsaansluitingen op het gas na gefixt, hebben we een echte voordeur :+ (das positief want dat betekent dat ze bijna niet meer binnen hoeven te zijn) en gaan ze nu beginnen met de allerlaatste afwerkwerkzaamheden. We zitten echt in spanning wat de opleverdatum betreft, het voelt nog steeds alsof het plan is voor de bouwvak op te leveren. Duimen maar!
De bouwvak, dat duurt nog 8 weken of zo? Daarin kunnen ze toch echt wel heel veel doen! Ik hoop voor jullie dat ze de opleverdatum nu snel bekend maken en dat het voor de bouwvak is!
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 11:15:54 #22
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187303157
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 19:13 schreef Fazzoletti het volgende:
Het idee was ook om wat te ori๋nteren, wat willen we nou eigenlijk. Maar het hele feestje gaat niet meer door, het huis is vandaag verkocht zei de makelaar vanmiddag :{
Ah, jammer!

En Sly, dat lijkt al behoorlijk op een huis! :D

Soesa, ik duim mee dat het gaat lukken *O*

Wij hadden deze week een enorme meevaller, de offerte voor de kozijnen viel lager uit dan we vreesden. Dus nu krijgen we meranti kozijnen, met HR++ glas, met vlakverdeling en roedes, en ook tuindeuren m้t zij- en bovenlichten, het complete pakket zonder concessies voor minder geld! Hoezee!

Kunnen we met die meevaller mooi de te verwachten tegenvallers weer opvangen :+

Oh, en de garagebox die we hier nog hebben is ook verkocht, dus de rekening van de stucadoor kunnen we hopelijk ook betalen straks ;)
disclaimer
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 11:17:39 #23
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187303186
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De bouwvak, dat duurt nog 8 weken of zo? Daarin kunnen ze toch echt wel heel veel doen! Ik hoop voor jullie dat ze de opleverdatum nu snel bekend maken en dat het voor de bouwvak is!
ik wilde hier op reageren met dat de bouwvak over 8 weken alweer voorbij is, maar da's alleen in het zuiden natuurlijk :')

Hier begint over 4 weken de zomervakantie!
disclaimer
pi_187303252
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:15 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ah, jammer!

En Sly, dat lijkt al behoorlijk op een huis! :D

Soesa, ik duim mee dat het gaat lukken *O*

Wij hadden deze week een enorme meevaller, de offerte voor de kozijnen viel lager uit dan we vreesden. Dus nu krijgen we meranti kozijnen, met HR++ glas, met vlakverdeling en roedes, en ook tuindeuren m้t zij- en bovenlichten, het complete pakket zonder concessies voor minder geld! Hoezee!

Kunnen we met die meevaller mooi de te verwachten tegenvallers weer opvangen :+

Oh, en de garagebox die we hier nog hebben is ook verkocht, dus de rekening van de stucadoor kunnen we hopelijk ook betalen straks ;)
O, altijd fijn, zulke meevallers! De tegenvallers komen ongetwijfeld vanzelf nog wel, dus iedere meevaller vooraf is vast meegenomen!
pi_187303273
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:17 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik wilde hier op reageren met dat de bouwvak over 8 weken alweer voorbij is, maar da's alleen in het zuiden natuurlijk :')

Hier begint over 4 weken de zomervakantie!
Bij ons later, inderdaad. De zomervakantie begint hier over 6 weken. Bij jullie echt al over 4? Ik dacht dat jullie maar 1 week voor ons zaten?

Nee, het is al over 5 weken :o
pi_187303291
Ik ben nu trouwens met wat nogal confronterende karweitjes bezig: het opzeggen van van alles. Het turnen en de mandoline-les van dochter, de transfer ( :D) van de ene voetbalvereniging naar de andere, school opzeggen en aanmelden, idem voor BSO. Onze eigen sportschool moet opgezegd, etc. Het wordt wel heel echt dat we Amsterdam gaan verlaten :o
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 11:30:10 #27
149959 crew  Stormqueen
snelle trees
pi_187303371
Ik vond dat opzeggen ook echt het allermoeilijkst. Het kinderdagverblijf waar ik mijn kinderen al zo lang met zo'n gerust 3 dagen in de week achterlaat vooral :'(
En ja, 7 kilometer om zal voor veel mensen peanuts zijn, maar het is anders z๓ gigantisch om voor ons, dat kost in de ochtend en in de avond gewoon 40 minuten extra en dat vind ik een te zware druk op ons gezinsleven. Maar het steekt wel.
Hopelijk krijgen ze het op hun nieuwe stekjes ook fijn naar hun zin.
disclaimer
pi_187303419
Ik vind dat ook moeilijk, hoor. En het lijkt wel alsof het in de loop van het afgelopen jaar alleen maar moeilijker is geworden. De band met een aantal meisjes is closer geworden, waardoor ze ineens nog een paar heel goede vriendinnen achter gaat laten. Ze speelt met enorm veel plezier in een leuk meidenvoetbalteam. De BSO gaat ze nu al 6 jaar heen. En hoewel ze op het punt komt dat ze liever niet meer gaat, vindt ze het er nog steeds wel heel fijn en heeft ook daar heel lieve leidsters en leiders en vrienden en vriendinnen.
Het zal ook best een afscheid met tranen worden, vermoed ik.

Gisteren was de laatste avond van de Avondvierdaagse en toen wilde ze nog even met de vlag van school lopen en zwaaien, want dat zou de laatste keer ooit zijn. Toen moest ik ook wel even slikken, hoor. Ze is er zelf dus ook echt mee bezig, dat ze afscheid moet nemen van heel veel mensen en dingen.

[ Bericht 20% gewijzigd door miss_sly op 07-06-2019 11:39:31 ]
  vrijdag 7 juni 2019 @ 11:42:42 #29
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_187303530
Och, dat zijn ook lastige dingen. Dat blijft bij ons allemaal bij het oude gelukkig, we verhuizen 800 m verderop :D

En de bouwvak start 27 juli, das dus nog idd best een tijd. Maargoed, we kunnen niets anders dan afwachten en hopen op het beste :P

Wat fijn, zo’n meevaller SQ! Die kun je goed gebruiken bij zo’n project :)
pi_187303946
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:30 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vond dat opzeggen ook echt het allermoeilijkst. Het kinderdagverblijf waar ik mijn kinderen al zo lang met zo'n gerust 3 dagen in de week achterlaat vooral :'(
En ja, 7 kilometer om zal voor veel mensen peanuts zijn, maar het is anders z๓ gigantisch om voor ons, dat kost in de ochtend en in de avond gewoon 40 minuten extra en dat vind ik een te zware druk op ons gezinsleven. Maar het steekt wel.
Hopelijk krijgen ze het op hun nieuwe stekjes ook fijn naar hun zin.
Wij krijgen juist veel commentaar de andere kant op: waarom doe je de kinderen niet in je nieuwe woonplaats naar school? Waarom niet naar verenigingen in de nieuwe woonplaats? Het is voor ons een kleine extra moeite om alles bij het oude te laten en dat doen we dan ook graag. Sterker nog, onze hele zoektocht naar een nieuw huis was gebaseerd op zoeken binnen een bepaalde radius van school, verenigingen, familie en vriendjes. Ik snap niet hoe iemand dat merkwaardig kan vinden. Maar ach, het fijne aan het hebben van een gezin is dat je doet wat je samen fijn vindt. Fuck de rest van de wereld.
pi_187303962
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:33 schreef miss_sly het volgende:
Het zal ook best een afscheid met tranen worden, vermoed ik.

Gisteren was de laatste avond van de Avondvierdaagse en toen wilde ze nog even met de vlag van school lopen en zwaaien, want dat zou de laatste keer ooit zijn. Toen moest ik ook wel even slikken, hoor. Ze is er zelf dus ook echt mee bezig, dat ze afscheid moet nemen van heel veel mensen en dingen.
Is ook lastig. En er komen mooie, nieuwe dingen voor in de plaats. Het hoort allemaal bij het leven en de tranen mogen er ook zijn.

Leuk om te zien dat de bouw vordert!
pi_187304043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wij krijgen juist veel commentaar de andere kant op: waarom doe je de kinderen niet in je nieuwe woonplaats naar school? Waarom niet naar verenigingen in de nieuwe woonplaats? Het is voor ons een kleine extra moeite om alles bij het oude te laten en dat doen we dan ook graag. Sterker nog, onze hele zoektocht naar een nieuw huis was gebaseerd op zoeken binnen een bepaalde radius van school, verenigingen, familie en vriendjes. Ik snap niet hoe iemand dat merkwaardig kan vinden. Maar ach, het fijne aan het hebben van een gezin is dat je doet wat je samen fijn vindt. Fuck de rest van de wereld.
Dat snap ik juist best wel, die keuze. Als wij in de omgeving waren gebleven, hadden wij ongetwijfeld dezelfde keuze gemaakt. Maar dat is nu geen optie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:19 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Is ook lastig. En er komen mooie, nieuwe dingen voor in de plaats. Het hoort allemaal bij het leven en de tranen mogen er ook zijn.

Leuk om te zien dat de bouw vordert!
O, dat relativeren doen we soms ook, maar ook vaak niet. Natuurlijk komen er mooie nieuwe dingen voor in de plaats en hoort het bij het leven en mag ze verdrietig zijn. En daar hebben we het ook echt wel eens over. En soms niet, want soms zit een ander helemaal niet op je relativering te wachten. Tenminste, zo zit ik zelf in elkaar en soms vind ik B heel irritant mijn zijn relativering van van alles :')
pi_187304061
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:26 schreef miss_sly het volgende:

O, dat relativeren doen we soms ook, maar ook vaak niet. Natuurlijk komen er mooie nieuwe dingen voor in de plaats en hoort het bij het leven en mag ze verdrietig zijn. En daar hebben we het ook echt wel eens over. En soms niet, want soms zit een ander helemaal niet op je relativering te wachten. Tenminste, zo zit ik zelf in elkaar en soms vind ik B heel irritant mijn zijn relativering van van alles :')
Ja precies, iets mag ook gewoon pijn doen.

Ik stond op de dag van de overdracht van onze woning tegen verwachting in flink te grienen.
pi_187304113
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja precies, iets mag ook gewoon pijn doen.

Ik stond op de dag van de overdracht van onze woning tegen verwachting in flink te grienen.
Daar kan ik me best iets bij voorstellen.
Ik zal dat met onze huidige woning niet hebben, maar met de school en het afscheid met de vriendinnetjes, maar ook voor mezelf. Ik heb een fijne vriendin in de wijk, die ga ik ook echt wel missen.
pi_187332180
Dat lijkt me ook echt een pittig onderdeel van verhuizen naar wat verder weg, dat je kind(eren) afscheid moet(en) nemen van vertrouwde plekken en personen.

Hier niet aan de orde, wij blijven binnen de gemeente en onze oudste start na de zomer op school (wordt in september 4).

Wij zitten volop in de bezichtigingen. Vrijdagmiddag open huis gehad, dinsdagavond is open huis nummer 2.
En dan net vanochtend is de mechanische ventilatie van de inpandige badkamer kapot. Zo maar uit het niets. Even kijken of we dat kunnen fixen. Ik baal ervan...
  zondag 9 juni 2019 @ 09:39:39 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332201
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:36 schreef Malteser het volgende:
Dat lijkt me ook echt een pittig onderdeel van verhuizen naar wat verder weg, dat je kind(eren) afscheid moet(en) nemen van vertrouwde plekken en personen.

Hier niet aan de orde, wij blijven binnen de gemeente en onze oudste start na de zomer op school (wordt in september 4).

Wij zitten volop in de bezichtigingen. Vrijdagmiddag open huis gehad, dinsdagavond is open huis nummer 2.
En dan net vanochtend is de mechanische ventilatie van de inpandige badkamer kapot. Zo maar uit het niets. Even kijken of we dat kunnen fixen. Ik baal ervan...
Wat fijn zeg! Al die bezichtigingen.
Ons huis staat sinds vrijdag op funda. Morgen wss de 1e bezichtiging.
Wij verkopen via Makelaarsland. En misschien weet niet iedereen dat je via link op Funda direct een afspraak kan maken. Dus ik hoop dat vanaf dinsdag (als het kantoor telefonisch bereikbaar is) de bezichtigingen beetje op gang komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door amaranta op 09-06-2019 10:58:28 ]
  zondag 9 juni 2019 @ 09:42:05 #37
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332215
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:36 schreef Malteser het volgende:

Bij ons was er iets met de deur van de vaatwasser. En deze serie is al uit de handel bij de keukenboer (hebben wij nou altijd. Laminaat wat op zolder ligt wordt ookal niet meer verkocht).
Gelukkig kon man het zelf fixen.
Ik was anders behoorlijk in paniek geraakt. Waar anders haal ik een compleet nieuwe deur?
(Vraag me overigens af hoe dat garantie technisch zit. Als het echt stuk gaat....)
  zondag 9 juni 2019 @ 09:44:19 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332233
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:40 schreef miss_sly het volgende:

[ link | afbeelding ]
Is dat helemaal jullie huis?
  zondag 9 juni 2019 @ 09:48:57 #39
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332277
Wij hebben overigens het voorlopige koopcontract al getekend. Dus er is geen weg meer terug.
pi_187332584
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:48 schreef amaranta het volgende:
Wij hebben overigens het voorlopige koopcontract al getekend. Dus er is geen weg meer terug.
Waar gaan jullie naar toe?
pi_187332667
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:39 schreef amaranta het volgende:

[..]

Wat fijn zeg! Al die bezichtigingen.
Ons huis staat sinds vrijdag op funda. Morgen wss de 1e bezichtiging.
Wij verkopen via Makelaarsland. En misschien weet niet iedereen dat je via link op Facebook direct een afspraak kan maken. Dus ik hoop dat vanaf dinsdag (als het kantoor telefonisch bereikbaar is) de bezichtigingen beetje op gang komen.
Ik heb jullie huis al getipt bij bekenden van ons die op zoek zijn. Zij zijn enthousiast.
pi_187332677
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:42 schreef amaranta het volgende:

[..]

Bij ons was er iets met de deur van de vaatwasser. En deze serie is al uit de handel bij de keukenboer (hebben wij nou altijd. Laminaat wat op zolder ligt wordt ookal niet meer verkocht).
Gelukkig kon man het zelf fixen.
Ik was anders behoorlijk in paniek geraakt. Waar anders haal ik een compleet nieuwe deur?
(Vraag me overigens af hoe dat garantie technisch zit. Als het echt stuk gaat....)
We hebben de motor van de afzuiging er even tussenuit gehaald en daar zat voor zes jaar stof in. Dat hebben we schoongemaakt en de motor loopt weer. Hopelijk doet alles het dadelijk weer als we het terug in elkaar zetten.
  zondag 9 juni 2019 @ 10:59:29 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332906
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:34 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ik heb jullie huis al getipt bij bekenden van ons die op zoek zijn. Zij zijn enthousiast.
Ha thnx! Het is ook gewoon een gaaf huis
  zondag 9 juni 2019 @ 10:59:41 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332910
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:35 schreef Malteser het volgende:

[..]

We hebben de motor van de afzuiging er even tussenuit gehaald en daar zat voor zes jaar stof in. Dat hebben we schoongemaakt en de motor loopt weer. Hopelijk doet alles het dadelijk weer als we het terug in elkaar zetten.
Hopelijk was dat het ja...
  zondag 9 juni 2019 @ 11:00:05 #45
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187332915
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:26 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Waar gaan jullie naar toe?
Ander huis hier in de buurt.
pi_187333549
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 09:44 schreef amaranta het volgende:

[..]

Is dat helemaal jullie huis?
Nee :D de helft.
pi_187335570
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 10:59 schreef amaranta het volgende:

[..]

Hopelijk was dat het ja...
Check, hij doet het weer. :)

Echt, die vragen die er gesteld zijn tijdens de bezichtigingen en die we teruggekoppeld kregen, maken me soms wel onzeker.
- Waarvoor is het expansievat beneden?
Uhm, verhip, nou je het zegt. Er hangt er inderdaad een op zolder en een beneden. Ben ik me nooit zo bewust van geweest. Ik vermoed vanwege de vloerverwarming op de begane grond. Klinkt dat plausibel?

- De ketel heeft maar 1,6 bar druk. Is er sprake van verlies?
Jemig, geen idee. We hebben altijd prima en snel warm water/verwarming. Ik let nooit zo op de druk. Dat doet de verwarmingsmonteur bij het jaarlijks onderhoud :@.

Ik voel me zo mutsig. Ik ben dol op klusjes, maar van loodgieterswerk/elektra/cv zaken hebben ik echt 0,0 verstand. Daarvoor huur ik altijd vakmensen in.
pi_187335667
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Echt, die vragen die er gesteld zijn tijdens de bezichtigingen en die we teruggekoppeld kregen, maken me soms wel onzeker.
Uhm, verhip, nou je het zegt. Er hangt er inderdaad een op zolder en een beneden. Ben ik me nooit zo bewust van geweest. Ik vermoed vanwege de vloerverwarming op de begane grond. Klinkt dat plausibel?

Jemig, geen idee. We hebben altijd prima en snel warm water/verwarming. Ik let nooit zo op de druk. Dat doet de verwarmingsmonteur bij het jaarlijks onderhoud :@.

Ik voel me zo mutsig. Ik ben dol op klusjes, maar van loodgieterswerk/elektra/cv zaken hebben ik echt 0,0 verstand. Daarvoor huur ik altijd vakmensen in.
Beste antwoord dat je kunt geven is volgens mij dat er jaarlijks onderhoud is. Er wordt dus telkens keurig gekeken naar de ketel, deze is goed onderhouden door een professional, en functioneert goed.
  zondag 9 juni 2019 @ 15:02:10 #49
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187335731
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nee :D de helft.
Gaat snel zeg, ben benieuwd wanneer jullie de sleutel krijgen.
Wullie bin KOEL ฉ Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 9 juni 2019 @ 15:04:27 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_187335757
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 14:48 schreef Malteser het volgende:

[..]

Daar zou ik ook niks mee kunnen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')