Fixed.quote:Op zondag 2 juni 2019 08:37 schreef Fel_licht het volgende:
Wanneer je het bestaan van God Vishnu ontkent dan ontken je ook het bestaan van de duivel Shiva en dan is niets goed of slecht, of goed of kwaad en dan rechtvaardig je gans je leven van begin tot einde.
Gefeliciteerd! Ik heb zelden zoveel foute aannames in 1 zin gezien.quote:Op zondag 2 juni 2019 08:37 schreef Fel_licht het volgende:
Wanneer je het bestaan van God ontkent dan ontken je ook het bestaan van de duivel (nee) en dan is niets goed of slecht (nee) , of goed of kwaad (nee) en dan rechtvaardig je gans je leven van begin tot einde.(nee)
Sarcasmequote:Op zondag 2 juni 2019 08:46 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Ik heb zelden zoveel foute aannames in 1 zin gezien.
Wie bepaald anders wat goed of slecht is en wat is goed of slecht wanneer dat veranderlijk kan zijn?quote:Op zondag 2 juni 2019 09:03 schreef Vanillekwark het volgende:
Je gelooft alleen in goed en slecht als er een almachtige scheidsrechter is om erover te oordelen?
De mensheid zelf?quote:Op zondag 2 juni 2019 09:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wie bepaald anders wat goed of slecht is en wat is goed of slecht wanneer dat veranderlijk kan zijn?
Alsof de mensheid denkt als één. Die komen daarin niet overeen.quote:
Daarom zijn er ook zo veel verschillende goden.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:07 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Alsof de mensheid denkt als één. Die komen daarin niet overeen.
Ja hoor.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:28 schreef Ridocar het volgende:
Je verwart waarden met religie. Deze twee zaken hebben nul komma nul met elkaar te maken.
Je kan toch zelf bepalen wat goed of slecht is? Waarom zou je daar een God voor nodig hebben?quote:Op zondag 2 juni 2019 09:05 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Wie bepaald anders wat goed of slecht is en wat is goed of slecht wanneer dat veranderlijk kan zijn?
Alsof christenen denken als één. Die komen daarin niet overeen.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:07 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Alsof de mensheid denkt als één. Die komen daarin niet overeen.
Dus alles is neutraal en dan moet iedereen daar maar zijn eigen idee rond maken.quote:Op zondag 2 juni 2019 09:51 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Je kan toch zelf bepalen wat goed of slecht is? Waarom zou je daar een God voor nodig hebben?
Ik vind het vooral zorgwekkend dat jij een God en een bijbel nodig hebt om te weten wat goed en slecht is.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:10 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dus alles is neutraal en dan moet iedereen daar maar zijn eigen idee rond maken.
Ik had het zelf niet beter kunnen omschrijven hahaquote:Op zondag 2 juni 2019 10:10 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Dus alles is neutraal en dan moet iedereen daar maar zijn eigen idee rond maken.
Of de duivel. Die zal het ook wel weten.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:13 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ik vind het vooral zorgwekkend dat jij een God en een bijbel nodig hebt om te weten wat goed en slecht is.
Ja, zorgwekkend ja.quote:Op zondag 2 juni 2019 10:14 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
Of de duivel. Die zal het ook wel weten.
Dat zegt Bill_Hillie toch niet?quote:Op zondag 2 juni 2019 10:10 schreef Fel_licht het volgende:
[..]
lolbroekquote:Op zondag 2 juni 2019 10:16 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Ja, zorgwekkend ja.
Dus zelf kan je niet inschatten wat goed of fout is.
Sterker nog, als er geen duivel zou bestaan die je slechte daden zou bestraffen, denk jij dat er niks slechts bestaat?
Voor de veiligheid van de rest van de mensen hoop ik dat je nooit van je geloof valt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |