Nee vergeten en ga niet teruglezenquote:Op zondag 2 juni 2019 19:35 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Heb je gvd weleens gezien hoe jij je vannacht gedroeg
Hoe ver is je anus wel niet uitgerekt met al die veren die je in je reet hebt gestopt
Je weet niet hoe ik er uit zie.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoek dan wat te neuken joh, lelijk ben je niet.
Wel kut om na het neuken geen sigaret op te kunnen steken
Soms is de SC een uitlaatklep, we caren genoegquote:Op zondag 2 juni 2019 19:35 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Heb je gvd weleens gezien hoe jij je vannacht gedroeg
Hoe ver is je anus wel niet uitgerekt met al die veren die je in je reet hebt gestopt
Wtf is er vannacht gebeurd?quote:Op zondag 2 juni 2019 19:35 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik denk er nog even over na, maar waarschijnlijk niet. Ga Facebook ook verwijderen. Zit alleen maar op mijn telefoon filmpjes en memes te kijken en hier te fokken. Die tijd kan beter ingevuld worden.
Wel gestoord en dat schrikt ook flink ook.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:33 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Zoek dan wat te neuken joh, lelijk ben je niet.
Wel kut om na het neuken geen sigaret op te kunnen steken
Nee dat is geen optiequote:Op zondag 2 juni 2019 19:37 schreef Myrr het volgende:
Misschien stop ik ook wel met drinken. Zou geen verkeerd plan zijn, maar wel dodelijk saai.
Ja help me dan een beetje.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:44 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Wat ben je toch allemaal aan het doen, volgens mij zat er niet alleen water in dat zwembad
Haar posts zijn weg he. Zag gisteren wel iets dacht ik.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:53 schreef UitStraling het volgende:
Die verhalen van Myrr hebben me best aangegrepen, kan me niet voorstellen dat mensen zo kunnen doen en zijn en baal ervan dat mannen zo wel kunnen zijn en dan ben ik zelf nog wel de allergrootste losbol die ik ken en ook echt wel een boef maar dan heb ik echt zin om slechte mensen dood te maken, bah.....als ik haar man was stak ik hun huizen in de fik, flikkerde hun kinderen in de sloot maar dan kom ik weer uit op hetzelfde type waar ik tegen zou vechten met mijn leven, wazig dit wel maar ik kan zooo kankerslecht tegen onrecht, grmbl.
Kan daar wel een beetje om breken.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:55 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Haar posts zijn weg he. Zag gisteren wel iets dacht ik.
Geil.quote:Op zondag 2 juni 2019 19:56 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Staat niets geks in kut, alleen maar irritatie en beschermdrang.
Is juist niet geil gek, blijf met je poten van vrouwen af....behalve als ze je nek onder de zuigvlekken sabbelen en een likje over hun eigen kut maken met hun vinger en ze gewoon nuchter zijn.quote:
Ademhalingsoefening 1: Stuur je adem nietquote:
Ben je lekker? Dan kunnen we meeten.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:02 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Is juist niet geil gek, blijf met je poten van vrouwen af....behalve als ze je nek onder de zuigvlekken sabbelen en een likje over hun eigen kut maken met hun vinger en ze gewoon nuchter zijn.
Ik val wel op Turkse vrouwen maar je bent echt te groot voor mequote:Op zondag 2 juni 2019 20:03 schreef Cronometer het volgende:
[..]
Ben je lekker? Dan kunnen we meeten.
Flauwquote:Op zondag 2 juni 2019 20:03 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ademhalingsoefening 1: Stuur je adem niet
Je ademhaling is als een trouwe bondgenoot die altijd bij je is, en die je iets vertelt over hoe het met je gaat. Ben je gespannen? Dan adem je vaak wat hoger en oppervlakkiger. Op ieder moment van de dag kun je, ongemerkt, wat meer ontspannen met deze oefening waarbij je je ademhaling niet eens hoeft te sturen. Het enige dat je doet is bewust pauzeren na iedere uitademing. Adem in door je neus, pauzeer even, en dan weer uit door je neus. Je pauzeert net zo lang tot je de behoefte voelt om weer in te ademen. Een voordeel van deze eenvoudige ademhalingsoefening tegen stress is dat je hem altijd kunt doen zonder dat anderen dit merken. In de file of de trein, tijdens een vergadering of een stressvol gesprek. Alleen al het verplaatsen van je aandacht - weg van de stressbron, richting de adem - helpt om te ontspannen.
Ademhalingsoefening 2: Stuur je adem wel
Deze ademhalingsoefening tegen stress heet de Nadi Shodhana en is een klassieker uit de yoga. Hij is iets ingewikkelder en is ontwikkeld om meer in balans te komen. Zorg dat je gemakkelijk zit: in de lotushouding, kleermakerszit of gewoon op een stoel. Plaats nu je rechterduim op je rechterneusgat en adem diep in via je linkerneusgat. Op de top van het inademen wissel je van kant: je sluit nu het linker neusgat af met de ringvinger van je rechterhand. Adem vervolgens weer uit via je rechter neusgat. Ga hier afwisselend een paar minuten mee door. Als het goed is, voel je je na deze oefeningen om te ontspannen een stuk kalmer en meer gefocust.
Ademhalingsoefening 3: Adem als een baby
Kijk naar een pasgeboren baby en zie diens buikje opbollen en weer inzakken bij de ademhaling. Zo ontspannen en natuurlijk moet het ademen eigenlijk zijn! Helaas raken we dit vaak kwijt in de loop van ons leven, maar we kunnen het opnieuw leren. Leg je ene hand op je borst en de andere hand op je navel. Haal diep adem door de neus en zorg ervoor dat je de adem helemaal tot onderin de buik laat gaan. Kijk of het lukt om 6 tot 10 keer per minuut zo adem te halen gedurende 10 minuten. Doe deze oefening om te ontspannen bijvoorbeeld in bed als je niet kunt slapen. Je brengt daarmee ook de aandacht weg uit het hoofd: uit alle gedachten die je zo wakker kunnen houden.
Ademhalingsoefening 4: Adem als een dolfijn
Dit is een klassieke ademhalingsoefening tegen stress uit de mindfulnesstraining, waarbij je je moet voorstellen dat je een walvis bent of een dolfijn. Deze dieren hebben een opening bovenop het hoofd waardoor ze kunnen ademen. Stel je voor dat jij dit ook hebt en adem in door die spreekwoordelijke opening. Stuur de adem vervolgens je hele lichaam door en adem als het ware uit door de voetzolen. Vanaf de voeten visualiseer je weer dat je inademt en de adem omhoog stuurt, het hele lichaam door, tot aan je kruin - en zo verder. Je adem wordt met deze ontspanningsoefening lang en diep en je wordt je zo ook bewust van je hele lichaam.
quote:Op zondag 2 juni 2019 20:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik val wel op Turkse vrouwen maar je bent echt te groot voor me
Wat een random vraag.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:10 schreef Le_Professeur het volgende:
Wat vinden jullie van dikke meikevers
Nee hoor, Ama is een lief zachtaardig meisje, meer niet hoor.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:23 schreef Remqo het volgende:
Ik dacht dat le_prof de charmeur hier was, die UitStraling gooit er nog een schepje bovenop
Is zeker ook te groot voor iequote:Op zondag 2 juni 2019 20:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, Ama is een lief zachtaardig meisje, meer niet hoor.
Ama is zeker een lieverd.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:28 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Nee hoor, Ama is een lief zachtaardig meisje, meer niet hoor.
Mijn kat nam ze mee in mijn vorige huis.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:30 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Ja schrik altijd als zo’n rakker voorbij vliegt of zie spartelen op de grond
Haha wat smerig, leefden ze vaak nog?quote:Op zondag 2 juni 2019 20:35 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Mijn kat nam ze mee in mijn vorige huis.
Compact is een beter woordquote:
Groot?quote:Op zondag 2 juni 2019 20:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik val wel op Turkse vrouwen maar je bent echt te groot voor me
Ja en dan at ze ze op. Kraakt zo lekker.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:37 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Haha wat smerig, leefden ze vaak nog?
Moest Googlen. Gatver.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:43 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja en dan at ze ze op. Kraakt zo lekker.
Hier geen onweer te bekennenquote:Op zondag 2 juni 2019 20:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Moest Googlen. Gatver.![]()
Nooit gezien hier.
Hekel aan onweer maar damn wat lekker zo die frisse afkoeling.![]()
Ben je bang voor onweerquote:Op zondag 2 juni 2019 20:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Moest Googlen. Gatver.![]()
Nooit gezien hier.
Hekel aan onweer maar damn wat lekker zo die frisse afkoeling.![]()
Ja vet groot, die mussen gaan er ook helemaal wild opquote:Op zondag 2 juni 2019 20:43 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja en dan at ze ze op. Kraakt zo lekker.
Werd daar vroeger door kinderen geen touwtje aanvast gebonden en mee gespeeld omdat ze zo zachtaardig zijnquote:Op zondag 2 juni 2019 20:56 schreef UitStraling het volgende:
Had een groot huis in een bosrijke omgeving, sommige jaren kwam er dertig meikevers tegelijkertijd langs vliegen in de avonduren en die botsen overal tegenaan, deed dan meestal de buitenlampen uit en dan konden ze wel hun rust vinden, leuke beestjes, kutslechte domme vliegers.
Twijfel, waren dat niet kevers met zo'n enorm voorkomen, ja Vliegend Hert,quote:Op zondag 2 juni 2019 21:00 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
Werd daar vroeger door kinderen geen touwtje aanvast gebonden en mee gespeeld omdat ze zo zachtaardig zijn
1. Jan Naaijkens - Het dorp van onze jeugd; 1999quote:Op zondag 2 juni 2019 21:04 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Twijfel, waren dat niet kevers met zo'n enorm voorkomen, ja Vliegend Hert
Ahw cutequote:Op zondag 2 juni 2019 21:09 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja vind knallen en grote biem nooit zo leuk.
Ja Meikevers ook wel, die ken ik in grote getalen maar mijn moeder zei altijd dat ze met Vliegende Herten aan het spelen was en die heb ik werkelijk nog nooit gezien ook al ben ik een buitenmens.quote:Op zondag 2 juni 2019 21:08 schreef Le_Professeur het volgende:
[..]
1. Jan Naaijkens - Het dorp van onze jeugd; 1999
De tuinen waren afgesloten door hoge, fraai onderhouden beukenhagen. Daarin nestelden blauwpieperkes en schrèèverkes. Het wemelde er van de mölders (meikevers). Je schudde aan de takken en ze vielen er met bosjes uit. Ze vormden een geliefd speelgoed. Je bond een touwtje aan een pootje en zette hem op je hand en je zong
"Mölderke, mölderke telt oe geld
en go dan nog es vliegen".
En daar pompte de bruine "kappesien" of de meelbestoven "bekker" zijn vleugels op. De dekschilden vouwden zich open en daar zoemde hij in het rond in een machteloze cirkel, tenzij hij ten koste van zijn poot de vrijheid hervond.
2. Rolf Janssen – We hebben gezongen en niks gehad; 1984
Wanneer de meikevers weer te vinden waren in de buurt van de beukenhagen, werden deze door de kinderen gevangen. Ze werden opgeborgen in een lucifersdoosje met een blaadje sla.
Vervolgens bonden de kinderen een draadje garen aan de poten van het dier en begonnen dan te zingen tot hij ging vliegen:
3. Ed Dalderop – Pro Memorie – www.cubra.nl
In de schoolfase was er nauwelijks een periode waarin niet bijna iedereen een flink stuk van de dag bezig was met het spel-van-die-tijd: de knikkertijd, de hoepeltijd, de touwtjes- of elastiekjestijd, de meikevertijd, de vliegertijd, de eikels-en-kastanjestijd, de tollen-tijd, de blaaspijpjestijd, enzovoort.
4. Sjef Paijmans – Herinneringen – www.cubra.nl
Mevrouw Hagens begreep het wel en verontschuldigde zich, half Nederlands, half Duits "dass sie dieses Kleid nicht mehr brauchte aber bei der Gartenarbeit noch nutzlich war!" Heini was dol op meikevers en als hij er een gevangen had, bond hij een draadje aan een van de pootjes en zong dan:
"Maikaefer flieg."
"Mein Vati ist im Krieg".
"Meine Muttie ist im Boehmerland"
"Das Boehmerland ist abgebrannt".
"Maikaefer flieg".
Totdat het beestje of door het zingen of om andere redenen zijn vleugeltjes openvouwde en aan dat draadje brommend rond begon te vliegen.
4. Pierre van Beek – ‘Berkel-Enschot opnieuw ontdekt’ (Het Nieuwsblad van het Zuiden - maandag 25 mei 1970 & www.cubra.nl )
Nooit rijden we nog over dat Lovense industrieterrein, want dat vormt een slechte introductie om Enschotwaarts te tijgen. Ge kunt beter over de Bosscheweg en door de Oud Lovenstraat gaan. Daar komt ge tenminste direct reeds iets in de sfeer door een aardige boerderij met een nogal oud gedeelte, die daar schilderachtig te vegeteren zit onder vier hoge lindebomen terwijl een lange arm van een beukenhaag, "waarin ge de beste mulders zuukt", om een vervallen bakhuis slaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |