abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 3 juli 2019 @ 08:34:29 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187727204
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 22:30 schreef scrub_nurse het volgende:
Mei 2017 kreeg ik last van rugpijn en juni 2017 last van zenuwpijn.
Augustus 2017 een MRI en neuroloog, grote hernia L5S1.

Tegenwoordig is het beleid vooral niet meteen opereren dus ik mocht wachten. Fysio hielp niks en pijn werd steeds erger, steeds meer pijnstilling, aangepast werk, vervolgens oxycodon.

Verschrikkelijk pijn gehad en op het laatst krachtverlies en kon ik mijn voet bijna niet meer optillen. Na 10 maanden heb ik de neurochirurg toch maar laten weten dat ik het echt niet meer volhield. 5 april 2018 geopereerd.

Nog voordat ik mijn ogen open had van mijn narcose, (ik voelde de beademingstube uit mijn mond glijden) merkte ik dat ik geen pijn meer had en niet meer het gevoel had dat er een steentje tussen mijn tenen zat.
Ik zei dit ook meteen hardop. Ongelofelijk! Wat een verademing!

Na een uurtje of 2 was ik terug op mijn kamer en ben ik meteen opgestaan om naar het toilet te gaan. Ik ben mijn tanden gaan poetsen en voor het eerst sinds mss wel 7 maanden heb ik dit staan gedaan ipv zittend op het toilet. *O* Ik zat rechtop in kleermakerszit toen de neurochirurg nog even bij me kwam kijken, dat was ongeveer 4 uur na de operatie. Hij was totaal verbijsterd. Ik ben die avond nog de gang op en neer gaan lopen en ik kon mijn voet gewoon weer optillen.

Nu heb ik wel nog af en toe een beetje brandend gevoel in mijn bovenbeen, bv wanneer ik langer gezeten heb. Ik heb geen gevoel meer in mijn huid van mijn bovenbeen en onder mijn voet en buitenste 2 tenen

Maar hej, 2 dagen na mijn operatie ben ik gestopt met alle pijnstilling ongelofelijk blij *O*
Wow, goed verhaal! Wat enorm fijn dat je pijn meteen was verdwenen.

Komt die gevoelloosheid door een beschadiging van de zenuw door de hernia of door de operatie trouwens?

Als het hier zo doorgaat haal ik de operatie naar voren, want de pijn begint echt vervelend te worden.
  woensdag 3 juli 2019 @ 10:40:04 #27
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_187728498
doordat mijn zenuw zo lang volledig platgedrukt is geweest is er waarschijnlijk schade ontstaan. Of dit nog weggaat is ernstig de vraag. Ook heb ik krachtsverlies in mijn rechter voet, ik kan bv maar met erg veel moeite op mijn tenen gaan staan, wanneer ik dat probeer met alleen mijn rechtervoet. Maar goed, hoe vaak doe je dat?
  woensdag 10 juli 2019 @ 22:10:27 #28
111260 Charmian
a little joy
pi_187853891
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:34 schreef Quoi het volgende:

[..]

Wow, goed verhaal! Wat enorm fijn dat je pijn meteen was verdwenen.

Komt die gevoelloosheid door een beschadiging van de zenuw door de hernia of door de operatie trouwens?

Als het hier zo doorgaat haal ik de operatie naar voren, want de pijn begint echt vervelend te worden.
Ik ben in 1997 geopereerd. Ik wilde dat niet meteen en moest toen een ligkuur doen van een week. Dat betekende 24 uur plat op een hard ziekenhuisbed. Omdat de druk op de zenuw op deze manier waarschijnlijk minder werd, was de pijn ook minder. Maar na die week voor de eerste keer opstaan kwam de pijn meteen terug. Dus na een maand of 3 dus toch de operatie. Alleen 's nacht nog een morfine injectie voor de wondpijn gekeregen maar dat is het enige. De volgende dag moest je meteen opstaan en de pijn was weg en bleef weg. Nog wel ongeveer een jaar een beetje doof gevoel in mijn hiel gehad, maar volgens de chirurg kan dat van zenuw zijn geweest die goed knel had gezeten. Ik heb een jaar of 6 later nog wel een ander soort zenuwblokkade gehad waar ik nu uiteindelijk veel meer last van heb. Maar die operatie was master en had spijt dat ik die ligkuur had gedaan. Vwb het matras, sinds die ligkuur vind ik het toch wel fijner om een stevige matras te hebben. Als hij te zacht is dan ga ik dat toch de volgende ochtend voelen.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:15:18 #29
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187859965
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 22:10 schreef Charmian het volgende:

[..]

Ik ben in 1997 geopereerd. Ik wilde dat niet meteen en moest toen een ligkuur doen van een week. Dat betekende 24 uur plat op een hard ziekenhuisbed. Omdat de druk op de zenuw op deze manier waarschijnlijk minder werd, was de pijn ook minder. Maar na die week voor de eerste keer opstaan kwam de pijn meteen terug. Dus na een maand of 3 dus toch de operatie. Alleen 's nacht nog een morfine injectie voor de wondpijn gekeregen maar dat is het enige. De volgende dag moest je meteen opstaan en de pijn was weg en bleef weg. Nog wel ongeveer een jaar een beetje doof gevoel in mijn hiel gehad, maar volgens de chirurg kan dat van zenuw zijn geweest die goed knel had gezeten. Ik heb een jaar of 6 later nog wel een ander soort zenuwblokkade gehad waar ik nu uiteindelijk veel meer last van heb. Maar die operatie was master en had spijt dat ik die ligkuur had gedaan. Vwb het matras, sinds die ligkuur vind ik het toch wel fijner om een stevige matras te hebben. Als hij te zacht is dan ga ik dat toch de volgende ochtend voelen.
Pijn weg lees ik en dat is al ^O^ En dat die rug een zwakke plek blijft geloof ik ja. Zo'n ligkuur klinkt mij trouwens zo onnatuurlijk in de oren. Ik kán nl. gewoon niet plat liggen zonder pijn. Fijn wel dat je nu een goed matras hebt gevonden. Die van mij/ons komt begin september.
pi_187861559
Ik ben in 2004 geopereerd hier in Belgie. Ik ging naar de huisdokter omdat ik zo'n pijn in mijn linkerkuit had. Dacht zelf aan iets met de bloedvaten (werk zelf in de zorg) en werd binnen 14 dagen geopereerd omdat het blijkbaar al een vergevorderde hernia was.
Na de operatie een dagje plat zonder kussen en de dagen erna oefeningen met de kinesist. De pijn in mijn kuit was wel direct verdwenen na de operatie _O_

Het meest frappante is dat ik nooit rugpijn heb gehad, ook niet tijdens de hernia. Daarna is het een paar weken rustig aandoen maar ik was gewoon mobiel.
De rug is wel een zwakke plek gebleven, nog een paar keer een lichte hernia gehad en die deden verdomd veel pijn. Maar als je oplet is het appel-eitje is mijn ervaring.
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 22:37:01 #31
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188610102
Schopje!

@praadje, goed om ook jouw verhaal te lezen. Herkenbaar, geen rugpijn hebben. Hier ook alleen dus 1 been. Inmiddels gaat het 2e been wat meedoen. Je ervaring met het herstel stemt positief iig.

Ons nieuwe bed is er sinds 2 weken en ik wil natuurlijk wel even mijn ervaring delen. Sinds het nieuwe bed ben ik in 1 klap van pijnlijke naar pijnloze nachten gegaan. Het ligt heer-lijk! Ik sta daardoor in ieder geval zonder pijn op en kan mijn zoon uit zijn bed tillen - dat ging normaal gesproken niet. Vanaf dat punt is de pijn er weer gewoon, maar lig start de dag er niet mee. Goede keus dus! Al is dat vooral te danken aan het elektrisch verstellen van hoofd- en voeteneind, denk ik, en niet zo zeer het type matras :X
pi_188622333
Kijk eens hier: https://www.slapenzonderpijn.nl/

Ik kan een boek schijven over slijtage en pijn, de bovenste 5 nekwervels zijn compleet versleten, zit geen kraakbeen meer in dus uitvalsverschijnselen, tintelingen in gezicht en ledematen, delen rug soms gevoelloos, enorme hoofdpijnen, you name it. (best bizar trouwens als je je nek draait en je klinkt als een ouwe betonmolen of zo :+ ), de onderrug tot aan navelhoogte is eveneens ietwat naar de gallemiezen en er is niks aan te doen.
Mijn knietjes maken zo veel herrie dat ik niet de trap af kan 's nachts zonder dat de halve buurt het hoort 8-) ) (wat onhandig is want lichtelijke vorm van insomnia dus ik loop nog wel eens trappen in de nacht)
Maar ik tuinier gewoon (hobby nr 1) en doe alles maar dat vaak op paracetamol of zwaarder. Ben er aan gewend dus ik klaag niet zo snel. Ben bijna 60.

Maar slapen was al helemaal een dingetje en via mijn chiropractor kwam ik op Customatraz. Heb dat bed (schotelbodem en matras) nu sinds 2012 en het enige wat volstrekt pijnloos en heerlijk is is slapen O+.

Ik kan een heel betoog houden van hoe het werkt, kortgezegd wordt op basis van een computermodel op een sensormatras een model van je lijf gemaakt en wordt er naar aanleiding daarvan een matras gemaakt wat bestaat uit een hoeveelheid losse elementen, elk met een bepaalde hardheid en aangepast op je pijnpunten (wat altijd aangepast kan worden dus elk element kan op elk moment omgewisseld of vervangen worden als je rug slechter wordt of na een ingreep) .
Ik heb dus daarbij nog een schotelbodem die zeg maar een soort extra opvang is en de "bejaardenversie" :+ dus elektrisch verstelbaar zowel voet, hoofd als allebei. Intake doen ze gewoon bij je thuis, ze werken samen met fysiotherapeuten, chiropractors, verzorgingshuizen en hospices want de matrassen voorkomen ook nog eens doorliggen.

Afijn, toch een heel betoog maar beste investering ever, temeer omdat het ongelimiteerd aanpasbaar blijft zonder meteen weer een nieuwe matras te moeten.

[ Bericht 4% gewijzigd door paarse_galadiool op 25-08-2019 20:03:49 ((wilde iets wijzigen, helft weg dus ..) ]
  zondag 1 september 2019 @ 23:14:56 #33
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188747881
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2019 19:45 schreef paarse_galadiool het volgende:
Kijk eens hier: https://www.slapenzonderpijn.nl/

Ik kan een boek schijven over slijtage en pijn
En je schreef bijna een boek ;) Thanks! Fijn dat jij zo tevreden bent. Ik ben dus al voorzien en ik geloof dat de keuze juist was. Ik lig zó lekker in mijn bed, stom dat ik er nooit eerder goed in heb geïnvesteerd. Rugproblemen zijn niet minder, maar ik start de dag nu gewoon net wat beter :)
pi_188755340
Oops :D
Nou ja, ik heb de cursus schrijven met succes afgerond maar moet nog met de cursus lezen beginnen :+
:*
  donderdag 12 september 2019 @ 22:24:45 #35
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_188918611
:D No prob.

Er is overigens een operatiedatum: 23 september mag ik :X
pi_188918671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2019 22:24 schreef Quoi het volgende:
:D No prob.

Er is overigens een operatiedatum: 23 september mag ik :X
oeh dat is bijna, maak je niet druk en bedenk dat je straks een stuk minder pijn hebt. Veel sterkte straks!
  dinsdag 24 september 2019 @ 09:54:58 #37
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189095125
Gister de operatie gehad en de pijn in de linkerbeen is helemaal weg. Boven verwachting! Operatie ging goed en geen complicaties. Straks even aan de slag met de fysio en dan naar huis.

Heb lang scheef gelopen, dus ook nu weer nieuwe (vermoedelijk spier-) pijntjes. So far, so good.
pi_189098710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 09:54 schreef Quoi het volgende:
Gister de operatie gehad en de pijn in de linkerbeen is helemaal weg. Boven verwachting! Operatie ging goed en geen complicaties. Straks even aan de slag met de fysio en dan naar huis.

Heb lang scheef gelopen, dus ook nu weer nieuwe (vermoedelijk spier-) pijntjes. So far, so good.
Dat de pijn weg is, is zo fijn he?
Ik ben in juni aan een hernia en een wervelkanaalstenose geopereerd en ik kan nu dus weer functioneren.

Maar ben ook op zoek naar een nieuw bed. Je had Swissense toch?
pi_189101009
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 09:54 schreef Quoi het volgende:

^O^
  dinsdag 24 september 2019 @ 17:29:56 #40
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_189101312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2019 14:59 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dat de pijn weg is, is zo fijn he?
Ik ben in juni aan een hernia en een wervelkanaalstenose geopereerd en ik kan nu dus weer functioneren.

Maar ben ook op zoek naar een nieuw bed. Je had Swissense toch?
Klopt. Mocht je de specs willen weten, dan zoek ik ze voor je op. Met name het verstellen van hoofdeinde én voeteneind was onmisbaar. Nu kan ik weer platliggen, maar is de wisselende houding ook fijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')