FOK!forum / Giro d'Italia / [Etappe 20] Feltre - Croce d'Aune-Monte Avena #2 Etappe baart een muis
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 13:33
Etappe 20: Feltre - Croce d'Aune-Monte Avena, 194 km

Ik verwachtte niet veel van de rit naar San Martino di Costrazzo en dat bleek terecht te zijn. Sterker nog, het werd zelfs erger dan verwacht. De strijd om in de vlucht van de dag te geraken had een spannende moeten zijn, maar niets wat minder waar. Na de neutralisatie kwam het peloton even tot stilstand om Pinarello in het zonnetje te zetten en daarna begon de rit officieel. De eerste aanval van de dag was meteen de goede. Een groep van een man of 10 reed weg en dat was het dan. Het peloton viel meteen stil. Pas toen het gat al te groot was probeerden nog wat renners de sprong te wagen. De enige die nog naar voren wist te rijden was Giovanni Carboni, de rest was te laat. Dus kregen we vooraan een groep met weinig grote namen. Antunes, Vendrame, Chaves, Bidard, Canola, Santaromita, Senni, Boaro, het is allemaal niet om over naar huis te schrijven. Ook Pieter Serry was mee, maar daar krijgt op Jeroen Vanbelleghem na niemand het spontaan warm van. De kopgroep liep snel uit, binnen een mum van tijd hadden ze een paar minuten voorsprong en die voorsprong zou uiteindelijk oplopen tot een minuut of negen. Movistar controleerde op het gemakje de boel in het peloton. Gedurende de dag zagen we vrij weinig spannende dingen gebeuren. Ook in de kopgroep gebeurde er niet veel, tot op een kilometer richting Lamon. Daar probeerde Boaro in de aanval te gaan, maar in de vallei richting de slotklim werd hij weer ingerekend. Daarna zagen we een aanval van Canola en hij mocht zodoende als eerste aan de slotklim beginnen. Een matige slotklim, die niet lastig genoeg is om veel verschil te creëren. Dat zagen we ook in de kopgroep. De een na de ander demarreerde, maar niemand kwam echt weg. Pieter Serry was bijzonder actief, maar zijn pogingen waren nogal vruchteloos. Ook Chaves probeerde het een keer of honderd, maar het lukte hem niet om echt weg te rijden van de rest. Hij sloeg op basis van zijn explosiviteit steeds wel een gat van een paar meter, maar definitief wegrijden zat er niet in. Canola werd uiteindelijk wel ingerekend, waarna we met een groepje van vijf verder gingen rijden. De sterksten vooraan bleken Serry, Bidard, Vendrame, Chaves en Canola te zijn. Al kwamen vanuit de achtergrond ook Carboni en Antunes weer aansluiten. Na talloze aanvalspogingen van vooral Serry en Chaves zagen we op een kilometer of drie van het eind ineens dat Andrea Vendrame schakelproblemen had. Zijn ketting viel er zelfs even af, een heus vendrama. Precies op dat moment ging Chaves nog eens in de aanval en het lukte hem bijna om Serry en Bidard te lossen. Met minder dan drie kilometer te gaan probeerde hij het nog een keer en dat was de goede poging. Chaves reed weg van Serry en Bidard. Ook de net aangesloten mannen Carboni en Antunes werden direct weer gelost. Chaves stoomde in z'n eentje verder richting de finish, terwijl we vanuit de achtergrond Vendrame zagen opstomen. Hij kreeg nog een keer last van problemen met z'n ketting, maar wist uiteindelijk toch nog tweede te worden in de rit. Hij eindigde op tien seconden van Chaves, zonder die problemen had hij misschien wel kunnen winnen. Als dat was gebeurd hadden we wel wat mooie emotie gemist, want de overwinning van Chaves zorgde voor een Colombiaans orgasme. Het was een enorme overwinning voor Chaves, aan zijn uitbundige juichen te zien. Begrijpelijk, want Esteban heeft een aantal lastige jaren achter de rug. Wat dierbare mensen verloren, blessures gehad, Pfeiffer erbij, het zat allemaal niet mee. Hij is nog steeds niet terug op zijn oude niveau, maar vandaag viel alles op zijn plaats. Toevallig, of misschien ook wel niet, waren zijn ouders vandaag aanwezig. Direct na de finish viel hij zijn uitzinnige ouders in de armen, mooie plaatjes. Het is de goedlachse en sympathieke Colombiaan van harte gegund, al is het ook wel weer zielig voor Vendrame. Antunes werd derde, Carboni werd vierde en Serry en Bidard bleken zichzelf behoorlijk voorbij gereden te hebben.

Volgens Chaves was de slotklim net als het leven, je moet blijven vechten. Nou, daar hadden ze in het peloton maling aan. We kregen amper beelden van het peloton, voornamelijk omdat er niets gebeurde. Er werd tempo gemaakt door Movistar en op de slotklim nam Astana uiteindelijk het commando over. De voorsprong van de koplopers liep daardoor wel terug, maar was groot genoeg. Terwijl we Chaves solo richting de finish zagen rijden werd er opeens geschakeld naar de groep der favorieten, waar iemand in een witte trui nogal rap begon te trappen. Miguel Angel Lopez ging in de aanval en niemand volgde hem. Veel beelden kregen we daarna niet, maar blijkbaar liep zijn voorsprong snel op naar 40 seconden. In het pelotonnetje zagen we vooral Landa op kop rijden, hij was aan het knechten voor Carapaz. Toen Chaves en co binnen waren konden we ons wat meer focussen op de favorieten en dus zagen we meerdere demarrages. Carthy probeerde het nog een keer, Majka ging nog een keer in de aanval. Leverde allemaal niets op, want op deze matige klim is het moeilijk om weg te rijden. Alleen Lopez slaagde daar uiteindelijk in, wat best indrukwekkend is. Hij heeft blijkbaar zelfs het oude record op deze klim uit de boeken gefietst. Achter Lopez zagen we nog wat aanvalspogingen, waaronder zelfs de allereerste aanval van Primoz Roglic tijdens deze Giro. Ook hem lukte het niet om weg te rijden, waardoor bijna alle favorieten 44 seconden na Miguel Angel Lopez over de streep kwamen. Aangezien Lopez op een minuut of zes stond in het algemeen klassement werd het uiteindelijk een dag waar we helemaal niets aan hebben gehad. Rit 19 was er een om weg te gooien. Het enige wat we hebben geleerd is dat Miguel Angel Lopez goede benen heeft. Die benen gaat hij ook nodig hebben, want tijdens de rit van vandaag gaat er heel veel geklommen moeten worden. De laatste bergrit van deze Giro is misschien wel de zwaarste van allemaal. Bijna 200 kilometer, waarvan 77 in stijgende lijn. De Giro lijkt beslist, maar hier kan nog een hoop gebeuren. We gaan er eens goed voor zitten.

G19_T20_Feltre_plan.jpg
G19_T20_CrocedAune_alt.jpg

Van start gaan we in Feltre, de plaats waar ik gisteren nog niets over wilde vertellen. We reden toen al dwars door deze stad met 20.000 inwoners in de provincie Belluno, regio Veneto. De stad ligt aan de rivier Stizzon en aan de voet van de Dolomieten. Het nationaal park Dolomiti Bellunesi is om de hoek, heel gaaf. De stad is oud, al ver voor de tijd van de Romeinen woonden er hier mensen. Gedurende de middeleeuwen was Feltre een vrij belangrijke stad in de Republiek Venetië. Feltre is verdeeld in een onder- en een bovenstad. Het oudste deel, de bovenstad, is nog omgeven door muren. Bovendien zijn er hier nog drie poorten over, ook leuk. In het historische deel van Feltre komen we weer arcadegalerijen tegen. Het Piazza Maggiore is het belangrijkste pleintje van de stad, hier komen we het stadhuis tegen en een zuil met daarop de leeuw van Venetië, jawel. Het schijnt dat Feltre ook bekend is als de 'geschilderde stad', aangezien je op veel huizen fresco's kunt aantreffen. In de stad treffen we ook nog een oud kasteeltje aan en daarnaast natuurlijk weer een hoop kerkjes. Daarnaast is Feltre bekend vanwege de Palio di Feltre, een paardenwedstrijdje vergelijkbaar met die in Siena. Al heb ik geen idee of mensen bekend zijn met dit fenomeen, ik in ieder geval niet. Feltre is trouwens ook de stad van een aantal matige wielrenners. Onder meer Davide Malacarne, Alberto Cecchin en Alex Turrin werden hier geboren. Allemaal wel prof geworden, maar Davide Malacarne is waarschijnlijk de enige waar mevrouw Van Zetten uit Tiel ooit van heeft gehoord. De Giro was een aantal keer in Felte. In 2011 voor het laatst, toen vertrok er hier een rit met aankomst in Tirano. De laatste aankomst in deze plaats dateert van 2000. Toen wist Enrico Cassani een vlucht succesvol af te ronden, voor Davide Bramati, Dmitry Konychev en... Addy Engels! Feltre dus, de renners starten net buiten de historische binnenstad in een winkelstraat waar steentjes liggen.

2671117178_ecc495f43b_b.jpg

Tijdens de neutralisatie rijden we een rondje door de historische binnenstad van Feltre. De renners rijden door een van de stadspoorten heen en verlaten daarna het historische centrum. Een extra rondje door het modernere Feltre volgt, waarna de stad richting het westen wordt verlaten. We rijden dan een tijdje over een weg die we nog kennen van de rit van gisteren. De neutralisatie kent bijna geen einde, pas in de buurt van Fonzaso gaan we echt beginnen. Ik heb zomaar het vermoeden dat de officiële start van deze rit plaatsvindt bij de fabriek van Castelli en Sportful. Die twee bedrijven zullen net als Pinarello gisteren even in het zonnetje worden gezet. Je zou het vrij overbodig kunnen noemen, maar blijkbaar is er toch nog wel een enigszins logische reden te vinden. We volgen tijdens deze rit namelijk grotendeels de route van de Sportful Dolomiti Race, een gran fondo die begint en eindigt in Feltre. Alleen in de finale wijken we van de route af, maar verder is het precies hetzelfde. Daarom wat extra aandacht voor Sportful, ongetwijfeld tegen een lichte vergoeding. Hoe dan ook, in Fonzaso gaan we echt van start en na een kilometer rechtdoor fietsen slaan de renners in het dorpje linksaf, waarna ze op weg gaan naar Arsiè. Deze brede en vlakke weg loopt een aantal kilometer vooral rechtdoor, tot we bijna in Arsiè zijn. We slaan rechtsaf, rijden via een brug over het meer van Colmo en dan gaat het plotseling een kilometer aan 7% omhoog. Al snel wordt het weer vlak, terwijl we Arsiè binnenrijden hoeft er een kilometer lang niet gekommen te worden. Eenmaal buiten dit plaatsje mogen de renners wel weer aan de bak, want dan beginnen we aan de Cima Campo. Deze eerste zware klim van de dag is bijna 19 kilometer lang en 6% gemiddeld. Een klim van de tweede categorie, die meteen begin met een kilometer aan kilometer aan 6% die wordt opgevolgd door een kilometer aan 7%. We bevinden ons op de vrij smalle Via Cima Campo, een behoorlijk bochtige weg. De renners rijden tijdens de klim door een aantal dorpjes, zoals Mellame. Hier vlakt de klim tijdelijk wat af, het gaat een kilometer aan 4% omhoog. Daarna gaat het wel weer aan 6,5% omhoog richting Rivai. Vervolgens gaat het een kilometer of zeven aan 6,7% omhoog. Tijdens dit stuk van de klim komen we nog wel een keer een zware kilometer tegen aan 8% gemiddeld, met een uitschieter naar 10%. Het gaat een tijdje vooral rechtdoor, maar een paar kilometer verderop komen we weer in de zone van de haarspeldbochten terecht. Best een aardige klim, deze Cima Campo. Na 11 kilometer klimmen rijden we door het plaatsje Col Perer en na de doortocht in dit dorpje gaat het nog eens vier kilometer aan 6,8% gemiddeld omhoog. Het is hier vrij gelijkmatig, al komen we nog wel een keer een halve kilometer aan 8,5% tegen die wordt opgevolgd door een halve kilometer aan 5%. Na die strook aan vijf procent gaat het nog even omhoog aan 8%, maar dan is het lastige werk echt gedaan. In de laatste 3,5 kilometer van de klim gaat het nog maar aan 4% gemiddeld omhoog. Een kilometer voor de top komen we nog wel een kilometer aan 7% tegen, maar het is ook een tijdje zo goed als vlak. Na 27 kilometer komen we boven op de Cima Campo. Op de top komen we een oud fort uit de Eerste Wereldoorlog tegen, Forte Leone.

G19_T20_S01_CimaCampo_SAL.jpg
LEONEP5230038.JPG

De Cima Campo is een mooie en behoorlijk lastige klim, vooral door de lengte. Het is waarschijnlijk nog niet de klim waar de klassementsrenners zich laten zien, maar het kan wel een mooie tactische strijd opleveren tussen de verschillende ploegen om vast het juiste pionnetje vooruit te schuiven. De weg is wel redelijk smal, dus het zou een sterke ploeg moeten lukken om de boel een beetje te blokkeren, desondanks mogen we hier toch vast de nodige inleidende beschietingen verwachten. Het voorspel, zo u wilt. Goed, na de klim gaan we dalen. Zo gaat dat meestal na een klim. De weg was in het eerste deel van de klim al vrij smal, maar richting de top werd het nóg smaller. Ook in het eerste deel van de afdaling zal de weg zo smal zijn. Daarom is het wel even opletten voor de renners, al gaat het niet heel steil naar beneden voorlopig. Ook komen we niet eens zo gek veel bochten tegen, daardoor is dit eerste deel van de afdaling over de smalle weg wel goed te doen. Twee haarspeldbochten onderweg, daar schuilt het grootste gevaar in. Na een kilometer of acht in dalende lijn rijden we door Villaggio en buiten dit plaatsje loopt de weg tijdelijk weer omhoog. Het is niet echt een afdaling voor mensen die snel beneden willen zijn. We rijden nog een aantal kilometer verder over de smalle weg die even verderop weer naar beneden begint te lopen. In de buurt van Castello Tesino komen we in een bochtiger deel van de afdaling terecht, paar haarspeldbochten op een rij. Allemaal prima te doen, naar mijn bescheiden mening. In Castello Tesino komen de renners op een bredere weg terecht, die drie kilometer omhoog gaat lopen. Het gaat aan 5% gemiddeld omhoog, met aan het eind van deze onderbreking van de afdaling nog een steile strook van een paar hectometer aan 10%. Na dit steile stukje gaat het even steil naar beneden, waarna het weer omhoog loopt. Vreemde afdaling, maar goed. Als dit nieuwe knikje in stijgende lijn achter de rug is gaan we wel weer heel wat kilometers naar beneden. Via Bieno rijden we naar Strigno over een behoorlijk bochtige maar brede weg. Het gaat een kilometer of zeven aan één stuk door naar beneden. Veel bochten dus, maar er zitten weinig nekkenbrekers tussen. De lastigste bochten komen we in Strigno zelf tegen, buiten dit plaatsje slaan we rechtsaf en dan is het nog een kilometer of twee behoorlijk vlak tot we na 55 kilometer uitkomen in Scurelle. Hier rijden we langs de kerk met een flinke klokkentoren.

tenna-chiesa---angela-ventin.jpg

Via Scullere rijden we naar Carzano, over een weg die nog een kilometer vlak is. In de buurt van Carzano begint het dan omhoog te lopen, terwijl we richting Telve fietsen. Aan de rand van Telve komen we de tussensprint tegen en hier laat de organisatie de volgende klim officieel beginnen. Dat is niet helemaal correct en tevens onjuist, want de klim begint in Carzano al. Het gaat al drie kilometer omhoog aan een procent of zes voor er gesprint gaat worden. Na de tussensprint gaan we nog eens 19 kilometer verder omhoog, waardoor we uitkomen op een klim van 22 kilometer. Als we hebben gesprint beginnen we dus officieel met de Passo Manghen, na het wegvallen van de Gavia de nieuwe Cima Coppi. De hoogste berg van deze Giro, op de klim naar Lago Serrù na maar daar kwamen we dan weer aan voor bekend werd dat men de Gavia zou schrappen. De geldprijs moet toch uitgereikt worden, dat doen we dan maar boven op de Manghen. De Passo Manghen is een bijzonder lastige klim, want de komende 19 kilometer gaat het aan 7,6% gemiddeld omhoog. Direct na de tussensprint valt het nog wel mee, een kilometer of twee aan 5%. Daarna gaat het wel goed los, twee kilometer aan 9% gemiddeld. Vervolgens komen we een wat makkelijker stuk van de klim tegen, de komende vier kilometer gaat het gemiddeld aan 4% omhoog, al is er tussendoor nog wel een stukje aan 8% te vinden. De weg die ons naar de top van de pas gaat leiden is vrij smal, in het begin nog niet zo bochtig en leidt door een groene omgeving. Het is een mooie klim, die alleen maar mooier gaat worden. De natuur wordt steeds ruiger en het uitzicht wordt steeds fraaier. Het wordt ook weer wat steiler, opnieuw twee kilometer aan 9%. Tussendoor een halve kilometer aan 12%, de onregelmatige Manghen is soms onverbiddelijk. Hierna gaat het weer drie kilometer aan 6% gemiddeld omhoog, terwijl we ons inmiddels in het bochtigere deel van de klim bevinden. Draaien en keren over de vele haarspeldbochten, die af en toe behoorlijk steil zijn. De laatste zes kilometer van de klim zal het helemaal steil zijn, het gaat dan aan 10% gemiddeld omhoog. We komen in het begin van deze zes kilometer het steilste stuk van de klim tegen, een strook aan 15%. Daarna blijft het steil omhoog gaan, een echt makkelijke strook komen we niet meer tegen. Ook in de laatste kilometer richting de top gaat het nog aan 10% omhoog, terwijl we hier de magische grens van de 2000 meter boven zeeniveau bereiken, netjes aangegeven door een bordje. Na 78 kilometer komen we boven op de prachtige Passo Manghen, een klim waar relatief weinig gebruik van wordt gemaakt in de Giro.

G19_T20_S02_Manghen_SAL.jpg
G19_T20_S02_manghen_DETT_zoom.jpg
19184140Master.jpg
1021404.jpg?auto=format&fit=max&h=1000&ixlib=php-2.1.1&q=35&s=1a3f5d57f0d953bf3bacc3eba1e02a7c

Aan het begin van de klim begonnen we nog in een bos, eenmaal boven bevinden we ons in een rotsachtige omgeving. De ongerepte natuur, zo kan je het ook noemen. In 2012 waren we hier voor het laatst, toen kwam de klim voor in een rit met aankomst op Alpe di Pampeago. Ook in 2008 kam de klim nog een keer voor, ook toen in een rit met aankomst op Alpe di Pampeago. Op de top is er weinig ruimte, dus dat er hier geen aankomst is valt logisch te noemen, maar gezien de beklimmingen hier in de omgeving zouden we hier toch best wat vaker gebruik van mogen maken want het is toch wel een vrij geniale klim. De klim waar de Giro van 2019 nog kan gaan ontploffen. De laatste kans voor de klassementsrenners om iets te forceren, als ze nog wat willen zullen ze op de Manghen moeten gaan want de klim is er zwaar genoeg voor. Na de top duiken we direct de afdaling in en ook de afdaling is voorzien van een smalle weg. In 2012 en 2008 maakten we gebruik van dezelfde kant van de klim en kregen we dus ook dezelfde afdaling voorgeschoteld, mensen met een extreem goed geheugen weten dus hoe deze afdaling er ongeveer uitziet. Het is een bijzonder technische afdaling, enorm lastig. Direct in het begin van de afdaling komen we een heleboel bochten tegen. Een paar haarspeldbochten en wat korte en snelle bochtjes die soms onoverzichtelijk zijn. Langs de bochten treffen we een diepe afgrond aan, je wil hier absoluut niet uit de bocht vliegen. Het is wel vooral in het begin lastig, na een tijdje gaat de afdaling wat meer rechtdoor, waarna we in een open weide uitkomen. Hier komen we even verderop wel weer een boel haarspeldbochten tegen, maar deze liggen tenminste goed in het zicht. Na weer een sectie vol haarspeldbochten gaat het weer wat rechtdoor, het bos in. Ook aan deze kant van de Manghen ruilen we naar verloop van tijd de ruige natuur in voor een bos. In het bos gaat het ook nog even rechtdoor, tot we wederom bij wat haarspeldbochten uitkomen. Deze bochten zijn ook nog wel redelijk overzichtelijk, maar het is toch opletten. Aan deze kant van de klim gaan we ook heel wat kilometers aan 10% naar beneden, dus remmen wordt het sowieso. Na acht kilometer in dalende lijn wordt de weg plotseling breder. Het gaat nu ook minder steil naar beneden, de laatste acht kilometer van de afdaling zijn prima te doen. De eerste acht zijn dan weer enorm lastig, misschien wel de lastigste afdaling van deze Giro. We kijken met z'n allen naar Nibali. De laatste kilometers van de afdaling richting Molina di Fiemme zijn vrij eenvoudig, het gaat vooral rechtdoor. Na 94 kilometer komen we dan uit in Molina di Fiemme, een plaatsje gelegen aan de Avisio.

1280px-Chiesa_di_Castello_di_Fiemme_2012.jpg

We moeten nu nog exact 100 kilometer fietsen, bijna de helft van de rit gehad. Net hadden we met de Manghen nog een beklimming van de eerste categorie, nu krijgen we te maken met een kort ongecategoriseerd klimmetje richting Cavalese. Beneden komen we uit bij een rotonde, hier gaan we rechtdoor en dan loopt de weg direct weer omhoog. Via Molina rijden we over een brede weg naar Castello di Fiemme, waar we de bovenstaande kerk aantreffen. Van Castello di Fiemme rijden we verder naar Cavalese. Het gaat vier kilometer omhoog, aan 5% gemiddeld. Toch weer 200 hoogtemeters erbij in de benen, daar worden de renners niet vrolijk van. Na 99 kilometer komen we uit in het toeristische plaatsje Cavalese, waar de weg weer vlak wordt. Dit plaatsje is blijkbaar vooral bekend vanwege een aantal ongelukken.In de vallei van Cavalese zijn twee dodelijke kabellift-incidenten geweest. Het eerste, waarbij 42 mensen omkwamen, vond plaats op 9 maart 1976. Het tweede was op 3 februari 1998 en eiste 20 mensenlevens. Nou, dat is niet zo best allemaal. Tegenwoordig is er een nieuwe lift en sindsdien gaat alles goed, dat is dan wel weer mooi meegenomen. We rijden dwars door Cavalese en buiten deze plaats zetten we koers richting Tesero. Het gaat vijf kilometer behoorlijk rechtdoor over een vlakke weg, terwijl we ondertussen wel nog door een tunneltje rijden. Even een moment van relatieve rust, dat kan na alles wat we al hebben gehad en wat nog moet komen. Van Tesero rijden we via Pianchè en Ziano di Fiemme naar Predazzo, waar de tweede tussensprint van de dag ligt. In dit stuk van acht kilometer tussen Tesero en Predazzo maken we relatief weinig mee. Brede weg, zo goed als vlak, voornamelijk rechtdoor. Wel een fraaie omgeving, tenminste nog iets. Na 112,5 kilometer komen we uit in Predazzo en dan gaat er weer gesprint worden voor de bonificatieseconden. Predazzo is een van de belangrijkste steden in Val di Fiemme, ook hier moet je vooral komen als je aan wintersport wil doen. Ze hebben hier een schans, dus Primoz Roglic zal zich hier prima op z'n gemak voelen. Geen onbelangrijke schans overigens, naar het schijnt. Er is hier wel eens een wereldkampioenschap schansspringen georganiseerd, dus dan moet het wel wat voorstellen. Ze maken hier ook pasta, Pastificio Felicetti is hier gevestigd. Zal wel.

valle-di-fiemme-predazzo-panorama-estivo_3403.jpeg

In 2017 reed de Giro nog door deze omgeving, het is een vrij populair gebied voor de koers. Toen gingen we rechtdoor in Predazzo, voor een lange tocht door de vallei met einde in Canazei. Zorgvuldig alle beklimmingen ontweken, da's knap. Het ontwijken van de bergen gaat nu niet lukken, want in Predazzo slaan we rechtsaf en dan begint bijna direct de Passo Rolle. Gisteren bedwongen we al een groot deel van deze klim, maar dan van de andere kant. Nu doen we 'm dus van de oostkant en deze kant is eigenlijk niet zo heel spannend. Het gaat 20,6 kilometer omhoog aan 4,7% gemiddeld, dat is dus eigenlijk nog kanslozer dan de andere kant die al vrij kansloos was. Van deze kant gaat het eerst zes kilometer omhoog aan 6% gemiddeld. Over een brede en vrij rechte weg rijden we door een groene en bosrijke omgeving. Tijdens dit eerste deel van de klim komen we wel een wat lastiger stuk tegen van bijna twee kilometer aan meer dan 7%, maar in vergelijking met de Manghen stelt het niets voor. Hier een aanval plaatsen om aan een flinke solo te beginnen ligt minder voor de hand, al weet je nooit wat er tijdens zo'n laatste bergrit allemaal mogelijk is. Na het eerste deel van de klim worden we geconfronteerd met een stuk van vier kilometer aan 2,6% gemiddeld. Oei, da's meteen een pak minder. Op een halve kilometer aan 5% na is het hier gewoon vals plat. Helaas wordt het niet meteen beter, want in de drie kilometer daarna is het zelfs zo goed als vlak. Wel nog een kilometer aan 3%, maar ook een kilometertje in licht dalende lijn. Nee, hier schieten we niet veel mee op. We rijden wel nog langs een mooi meertje tijdens dit vlakkere deel van de klim, ook wat waard. Tunneltje erbij, komt in deze regio nog wel eens voor. Na het vlakke deel krijgen we met een kilometer aan 5% te maken, waarna het in de laatste kilometers van de klim aan 6,5% gemiddeld omhoog gaat. De laatste vijf kilometer van de klim zijn dus nog wel aardig, met een keer een halve kilometer aan 9% en tussendoor ook nog wat stroken waar het aan meer dan 7% stijgt. Al is het lastig voor te stellen dat de Passo Rolle voor grote verschillen gaat zorgen. Na 133 kilometer komen we boven op deze klim van de tweede categorie. Volgens visittrentino.info is de 2000 meter hoge Passo Rolle is een van de spectaculairste passen van de Dolomieten. Het is ook een vrij muzikale pas, want de Stradivarius-violen werden van hout gemaakt dat in dit dal gekapt was. De hoogte, de natuur en de prima skiliften maken Passo Rolle tot een van de meest gewaardeerde skibestemmingen. Het plaatsje Passo Rolle in het onovertroffen scenario van Cimon della Pala en Cima Vezzana, ligt op een unieke manier rondom de pas en de skiliften zijn ideaal om enkele van de mooiste plekken van de Alpen te verkennen. Zo, die mensen weten wel hoe ze hun product aan de man moeten brengen.

G19_T20_S03_Rolle_SAL.jpg
photo-1535730480175-8f43dbb6f894?ixlib=rb-1.2.1&ixid=eyJhcHBfaWQiOjEyMDd9&auto=format&fit=crop&w=1000&q=80

Als we door het plaatsje Passo Rolle zijn gereden gaat de weg 23 kilometer naar beneden richting Fiera di Primiero. De eerste twee kilometer van deze afdaling gaat het niet echt enorm naar beneden, het is min of meer vlak. We komen wel al wat bochten tegen, maar aangezien het voorlopig nog niet steil naar beneden gaat valt het wel mee. Na een tijdje gaat het ineens wel steil naar beneden lopen, een kilometer of vier lang gaat het hard naar beneden en dan worden de bochten ineens wel lastig. De weg is wel breed, dat scheelt. Toch zal het geen sinecure zijn om op een ordentelijke manier door al die haarspeldbochten te manoeuvreren. Een stuk of vijf van die dingen kort achter elkaar, altijd leuk. Even verderop komen we nog een stuk of zes haarspeldbochten tegen, het is uiteindelijk toch wel een technische afdaling. Niet zo lastig als die van de Manghen, maar toch ook weer niet eenvoudig. De afdaling blijft bochtig, ook als we ons in de buurt van een bekende plaats bevinden. De renners komen bijna uit in San Martino di Castrozza, de finishplaats van gisteren. In San Martino pakken we ook nog een stuk of vier haarspeldbochten mee, het is een technische passage in dit wintersportoord. Buiten San Martino di Castrozza komen we terecht op de weg waar we gisteren nog omhoog gingen. De weg mag dus bekend verondersteld worden. Het is in ieder geval een zekerheidje dat de steile percentages achter ons liggen. Het gaat nog eens 14 kilometer naar beneden, zonder dat het steil wordt. Wel weten we dat de klim zo nu en dan vrij bochtig was, dat is dan automatisch ook het geval in deze afdaling. Toch vind ik het vanaf dit moment niet heel technisch meer, omdat de weg echt heel erg breed is. Het gaat ook een paar keer vrij lang rechtdoor, een kind kan de was doen. We komen nog wel wat haarspeldbochten tegen, daar is het dan weer even aandachtig dalen. Verder kan je hier met de ogen dicht naar beneden, geen enkel probleem. Als het goed is komen we zonder veel oponthoud na 155 kilometer uit in Fiera di Primiero, daar waar we gisteren ook waren. Wat we hierna gaan doen leunt dicht tegen het mensonterende aan, want we gaan net als gisteren weer een stuk door de vallei rijden. Dezelfde weg, alleen dan de andere kant op. Gisteren liep die weg vals plat omhoog, het behoeft geen verdere uitleg dat het nu dus vals plat naar beneden gaat. De enige variatie is dat we deze keer niet door Mezzano en Imer rijden, we volgen in plaats daarvan de rivier waardoor het nu nog makkelijker fietsen is. Paar rotondes onderweg, dat is het grootste probleem. Toen de renners gisteren over de weg door de vallei reden waren we ze een aantal keer kwijt door alle tunneltjes, dat zal nu dus weer hetzelfde zijn.

Lago_Schen%C3%A8r_da_Pontet.jpg

Veel behoefte aan het beschrijven van deze weg heb ik verder niet, dit spreekt toch vooral voor zich. Nog een keer door de vallei, langs een meertje, door de tunnels. Het zal deze keer sneller voorbij zijn omdat het licht naar beneden loopt, dat scheelt wel. Aan het eind van dit stuk door de vallei komen we na 172 kilometer uit in Gorna, bij Ponte Oltra. Gisteren reden we nog over deze brug, maar nu rijden we rechtdoor en dan beginnen we direct aan de volgende klim. De Croce d'Aune staat op het programma, een klim van 11 kilometer aan 5,5%. Het gaat meteen een halve kilometer aan 9% omhoog, een lekker begin na een kilometer of 40 in dalende lijn. Het is ook gelijk een vrij bochtige klim, die na die steile halve kilometer wel wat makkelijker wordt. We gaan verder met anderhalve kilometer aan iets minder dan 7%. Vervolgens krijgen we een wat makkelijkere kilometer aan 4,5% voorgeschoteld, waarna het zelfs een tijdje helemaal vlak wordt. We rijden door het dorpje Sorriva en aan het feit dat hier in 2011 Forza Alberto op de weg gekalkt stond heb ik het idee dat de Giro hier wel eens eerder is geweest. Van Sorriva rijden we naar Servo en in dit stuk van twee kilometer komen we gemiddeld aan 0%. Toch is het niet helemaal vlak, want we krijgen met een stukje in dalende lijn te maken en het gaat ook weer even wat vals plat omhoog. Na Servo wordt het niet direct beter, het gaat nog even kort naar beneden en daarna begint de weg maar weer een beetje matig omhoog te lopen. Anderhalve kilometer aan 4%, het is wat. Pas op vier kilometer van de top begint het ergens op te lijken, dan gaan we nog even goed los. We krijgen eerst een kilometer aan 7,5%, waarna de steilste kilometer van de klim volgt. Het gaat een halve kilometer aan 11% omhoog, met daarna een halve kilometer aan 9%. Als er tijdens de rit nog niets is gebeurd dan mogen we hier wat verwachten. Daarna krijgen we nog een kilometer aan ongeveer 9% voorgeschoteld, terwijl we richting Aune fietsen. We passeren een aantal dorpjes en in die dorpjes wordt het steeds smal. Ook in Aune is dat het geval. Bergop niet zo'n probleem, maar in dit dorpje gaan we ook nog even heel kort naar beneden. Lastige passage. We rijden daarna over een bruggetje en vervolgens gaat het weer recht omhoog. We stuiten nu zelfs op het steilste stukje van de klim, het gaat even aan 16% omhoog. We hebben er even op moeten wachten, maar het is dan uiteindelijk toch een fatsoenlijke klim geworden. De laatste kilometer van de klim gaat het eerst nog een halve kilometer aan 10% omhoog, waarna het richting de top gaat afvlakken. Na nog een halve kilometer aan 6% komen we na 183 kilometer boven. De laatste vier kilometer van de klim is het aan 8% gemiddeld gestegen, dat mag er zijn.

G19_T20_S04_Aune_SAL.jpg
IMG_2487-1024x1019.jpg

De Croce d'Aune is een beklimming van de tweede categorie die inderdaad eerder is voorgekomen. In 2009 bijvoorbeeld nog, maar toen gingen we wel aan de andere kant omhoog. De Croce d'Aune is een klim met een verhaal, het verhaal van Tulio Campagnolo. Hij reed hier in 1927 tijdens een wedstrijd naar boven en had toen wat problemen met z'n fiets. Hij wilde zijn wiel verwijderen, maar omdat het nogal slecht weer was kreeg hij dat allemaal niet voor elkaar. Daarom kwam hij op het idee om een simpeler systeem te ontwikkelen. Hij bedacht de uitvalnaaf, zo heet dat blijkbaar. Een snelspanner erbij en Tulio kon z'n wiel sneller wisselen dan ooit. Hij bracht het product op de markt en zou later een bedrijf stichten met de naam Campagnolo. De rest is geschiedenis, tot op de dag van vandaag rijden er ontzettend veel mensen rond met producten van Campagnolo. Dat hebben we dus te danken aan die ene dag op Croce d'Aune. Op de top van de klim komen we een monument tegen ter ere van Tulio, die later ook nog een achterderailleur op de markt bracht met de naam Croce d'Aune. We bevinden ons overigens op 11 kilometer van de streep. In eerste instantie zouden we hier finishen, maar men heeft nog een extra klimmetje aan de rit toegevoegd. Om dat klimmetje te bereiken moeten we wel eerst vier kilometer naar beneden. De afdaling begint direct met twee haarspeldbochten, pittige bochtjes. Daarna gaat het even redelijk rechtdoor, maar al snel komen we bij nieuwe haarspeldbochten uit. Best een verraderlijke afdaling nog, al is de weg wel voldoende breed. Na vier kilometer dalen zien we aan de rechterkant ineens een weg liggen die steil omhoog loopt. We zouden nog wat verder kunnen dalen, maar dat gaan we natuurlijk niet doen. We gaan naar rechts en dan begint de slotklim.

Pubblico-e-panorama-Pedavena.jpg

We gaan klimmen naar Monte Avena. Een beklimming van de eerste categorie, vooral omdat het een aankomst bergop is. Het gaat zeven kilometer omhoog aan 7,3%. We bevinden ons meteen op een smalle weg door een donker bos en deze weg loopt een halve kilometer aan 5,6% omhoog waarna we met anderhalve kilometer aan 8% te maken krijgen. Als er nog steeds niets is gebeurd dan krijgen we op deze steile en smalle stroken sowieso wel wat te zien. In de volgende kilometer lijkt het iets vlakker te worden, het gaat 500 meter aan 6% omhoog, maar daarna krijgen we wel de steilste strook van de klim voor de kiezen. 500 meter aan 9%, met een uitschieter naar 11%. Na deze zware strook gaat het een kilometer omhoog aan 8% en dan bevinden we ons op drie kilometer van het eind. In de laatste drie kilometer krijgen we eerst een halve kilometer aan 5,6%, waarna de weg weer omhoog gaat aan 8%. De smalle weg is ook nog eens vrij bochtig, we komen een aantal haarspeldbochten tegen. Tot op een kilometer van de streep gaat het aan 7% omhoog. Tot op 500 meter van het eind gaat het aan 7,2% omhoog, waarna het in de laatste 500 meter afzwacht richting 6,5%. In de laatste kilometer krijgen we ook nog wel met wat bochten te maken, op iets minder dan een kilometer van het eind een haarspeldbocht naar links, waarna op 600 meter van het eind weer een haarspeldbocht naar rechts volgt. Daarna krijgen we op 200 meter van het eind nog een scherpe bocht naar links, waarna het in de laatste meters van de rit rechtdoor gaat richting een brede parkeerplaats die een aantal jaar geleden nog onverhard was. Schijnt dat ze er voor de gelegenheid nog wat asfalt hebben neergelegd, wel zo makkelijk. Op de parkeerplaats is het vlak, in de laatste meters van de rit vlakt het dus weer af. De slag zal eerder geslagen moeten worden. Na 192 kilometer komen we boven op Monte Avena en dan zit de laatste bergrit van de Giro er helemaal op.

G19_T20_Avena_ukm.jpg
G19_T20_Avena_ARR_zoom.jpg

We finishen in Monte Avena, een kleine plaats met alleen een paar berghutjes waar je wat kan eten. Het is een plaats zonder enige betekenis, dat blijkt ook uit het roadbook. Er is geen enkel woord terug te vinden over onze finishplaats, men heeft alleen maar over Croce d'Aune. Ja, goed, nu weet ik wel dat er 39 mensen wonen in het dorpje Croce d'Aune, dat is wel goed om te weten. In Monte Avena zullen het er nog wat minder zijn, want op een paar verdwaalde chaletjes na treffen we hier niets aan. Croce d'Aune is een populair wintersportoord en daar profiteren ze in Monte Avena ook van. Er zijn hier een paar liften aanwezig, al kan ik niet echt ontdekken waar die je dan precies naartoe zouden moeten brengen. We vinden in ieder geval hogerop nog een aantal agriturismos en een paar locaties om te hiken. Tevens schijnen ze hier aan paragliden te doen, dat is ook wel ziek. Er werd hier in 2017 zelfs een wereldkampioenschap paragliden georganiseerd. Ik wist niet dat het bestond, maar het is blijkbaar nog een groot evenement ook. 150 deelnemers uit 48 landen, dat is wel ziek. Monte Avena is op zich wel een goede locatie, want om hier een beetje te kunnen skiën hebben ze nogal wat bomen weggehaald, waardoor er een grote open vlakte is. Nouja, dat is zo'n beetje alles wat je over deze locaties kan vertellen. Er is nog nooit een rit aangekomen, dat zal niet echt als een verrassing komen. Al vind ik het wel een aardige klim om mee af te sluiten, toch best lastig.

Avena_12.jpg

In startplaats Feltre wordt het overdag 26 graden, wordt de zomer dan toch nog een ding? Weinig kans op regen en maar een klein beetje wind. In Croce d'Aune wordt het iets frisser, 21 graden. Verder ligt deze locatie natuurlijk heel dicht in de buurt van Feltre aangezien we tijdens de rit een rondje hebben gereden. Ook hier dus amper kans op regen en maar weinig wind. Alleen in de buurt van de Passo Rolle schijnt er wat meer kans op regen te zijn, maar het blijft natuurlijk gewoon droog. De laatste bergrit van deze Giro start om 11:05, lekker vroeg. Na een neutralisatie van liefst 15 minuten gaan de renners voor de deur van Sportful en Castelli om 11:20 echt van start. Eurosport is er helaas niet integraal bij, we kunnen pas rond 13:15 inschakelen. Tegen die tijd zijn de renners begonnen aan de Passo Manghen, op zich geen slecht moment om de eerste beelden te ontvangen. Al is het jammer dat we het begin van de rit missen, het tactische spel op de eerste klim had heel interessant kunnen zijn om te zien. We zullen de tickers moeten volgen, altijd geen feest. Finish wordt verwacht tussen 16:50 en 17:39.

De Giro van 2019 is er een geworden voor de vluchters. 19 ritten gehad en negen keer heeft een vroege vluchter gewonnen. Dat ligt deels aan het parcours, een rit zoals die van gisteren is ook niet echt geschikt voor een strijd tussen de klassementsrenners. Dat excuus hebben ze vandaag alleen niet. Dit is voor iedereen de laatste kans om er nog wat van te maken. Alleen Movistar kan verdedigend rijden, de rest moet actie ondernemen. Voor renners als Nibali en Roglic telt alleen maar de eindwinst, aan een tweede of een derde plaats hebben ze niets. Dat zeggen ze tenminste, en we geloven ze dan maar. Deze rit moet linksom of rechtsom eindigen in een showdown tussen de klassementsrenners. We hebben ze eigenlijk veel te weinig gezien, je zou bijna kunnen beweren dat Carapaz amper voor het roze heeft hoeven te werken. Tijdens deze rit zal veel afhangen van Astana en Bahrein. Als zij al op de Manghen de knuppel in het hoenderhok gooien krijgen we een epische rit. Als ze wachten tot de Passo Rolle of zelfs de Croce d'Aune krijgen we geen leuke rit. Ik ga toch maar van het positieve uit, we kunnen de Giro niet afsluiten zonder minstens één geniale bergrit gezien te hebben. Na drie weken koers nog even een rit met zoveel hoogtemeters op het menu, dat moet toch wel iets opleveren. Hup iedereen.
1. Lopez. Ja, op basis van de vorige rit is het nogal makkelijk om zijn naam te noemen. Hij was als enige in staat om weg te rijden van de rest op de niet al te moeilijke klim naar San Martino. Als je op zo'n klim van niets zo'n gat kan slaan zijn de benen nog goed. Met die benen moet je nog een rit winnen en een poging wagen om richting het podium te gaan. Hij heeft de ploeg om leuke trucjes uit te halen. Ik verwacht toch wel wat mannetjes van Astana in de aanval op de Cima Campo. Het zou natuurlijk mooi zijn als Lopez op de Passo Manghen al naar voren gaat. Eigenlijk is er geen reden te bedenken om het niet te doen, Lopez heeft verder eigenlijk niets te verdedigen. Aan een zesde plaats heeft hij niets, dit moet alles of niets worden. Op basis van gisteren zeg ik dan dat het alles wordt.
2. Landa. #FreeLanda. Moet lang bij Carapaz blijven en mag pas achter Lopez aan als het te laat is. #doemscenario
3. Carapaz. Zie hem niet in de problemen komen, eerlijk gezegd. De ploeg is vreselijk sterk en bergop heeft hij tot nu toe eigenlijk geen zwakte getoond. Nibali zou hem onder druk kunnen zetten ergens in een afdaling ofzo, maar dat is eigenlijk het enige. Bahrein lijkt me niet sterk genoeg om een tactisch meesterplan te bedenken waar Movistar onder gaat bezwijken. Nibali zal wel alles proberen, maar zijn brommertje zal dan eerder ontploffen dan die van Carapaz.
4. Roglic. Geen idee hoe hij nog in de buurt moet komen van Carapaz, dat lijkt me eigenlijk niet te doen. Nibali en Landa afhouden zou dan wel weer moeten lukken, toch een podium voor Jan en Addy in dat geval.
5. Nibali. Valt aan tot hij erbij neervalt en kraakt dan uiteindelijk. Dat zou wel typisch Nibali zijn. In ieder geval strijdend ten onder, dat is wel mooi. Al sluit ik ook niet uit dat de voodoo alsnog toe gaat slaan en dat Carapaz ergens in een ravijn gaat eindigen.

D76spGMXoAIEDQb.jpg:large
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 13:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:29 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wie?
Oud spits van Arsenal en Atletico
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:34 schreef Max23 het volgende:

[..]

Oud spits van Arsenal en Atletico
Ah oke dat kijk ik niet.
Marcosszaterdag 1 juni 2019 @ 13:35
deceuninck_qst twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 13:29:48 Unfortunately, @flosenech is out of #Giro102 following a crash. More about his condition later, after further examinations. reageer retweet
supernigerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:35
2-1 Liverpool
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:35
Ik zie het hoofdje al.

c3dd56f394.png
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 13:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:34 schreef Max23 het volgende:

[..]

Oud spits van Arsenal en Atletico
Hoe kan je Sevilla vergeten te benoemen.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:37 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Hoe kan je Sevilla vergeten te benoemen.
Oscar?
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 13:39
Ciccone is onderdeel van het droomplan om Mollema op het podium te krijgen, toch?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:39
Best logisch dat Chris Hamilton blij is met zijn 9e plaats, meer gaat hij nooit bereiken.
supernigerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Best logisch dat Chris Hamilton blij is met zijn 9e plaats, meer gaat hij nooit bereiken.
Is dat de broer van Lewis?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:42
Logisch dat Rodriguez nooit een grote ronde won, de laffe draak. Met z'n sprintje op een kilometer van het eind.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 13:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Best logisch dat Chris Hamilton blij is met zijn 9e plaats, meer gaat hij nooit bereiken.
Hij was al 6e in Down Under, dus een beetje potentie moet hij toch wel hebben.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:42 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Hij was al 6e in Down Under, dus een beetje potentie moet hij toch wel hebben.
Volgens Spekenbrink kan hij ooit een grote ronde winnen hahahaha.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:44
be2c0c618f.png
FlyingEaglezaterdag 1 juni 2019 @ 13:44
Half bos weg :o
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 13:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Volgens Spekenbrink kan hij ooit een grote ronde winnen hahahaha.
Dat is wel ietwat optimistisch ja :')
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 13:45
Nee joh, domme Jeroen.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 13:47
Doe eens wat Vino.
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 13:49
Lekker weggetje hebben ze aangelegd. Keurig asfalt.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:50
Karsten ziet Pol Martens lossen.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 13:50
De sfeer en gelatenheid alsof er wordt gegolfd. Wat een laf gedoe.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:50
Nou jongens en meisjes, dat wordt wachten op de Croce d'Aune.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:51
1f298066d2.png
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 13:51
Maar gelukkig heeft Mollema aan het eind van de dag zijn vijfde plaats verdedigd hahahahaha
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:51 schreef Mani89 het volgende:
[ afbeelding ]
Wat ben je aan het doen?
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
Daar gaan we.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:51 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wat ben je aan het doen?
Een muis baren, dat lijkt me duidelijk.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
Zijn we allemaal wel aan het genieten?!
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
Hup Astana.
Van_Poppelzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:47 schreef Koffieplanter het volgende:
Doe eens wat Vino.
Vino leest blijkbaar mee
eldemoledozaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
Astana gaat oorlog maken
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
Ik sta volledig achter Astana.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:52
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:52 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Een muis baren, dat lijkt me duidelijk.
En nu dan? Miskraam?
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 13:53
Zo, alles is alweer gelost uit het peloton. Mooi.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 13:53
quote:
9s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:51 schreef El-Stinho het volgende:
Maar gelukkig heeft Mollema aan het eind van de dag zijn vijfde plaats verdedigd hahahahaha
Jouw niet aflatende hetze tegen Mollema begint een beetje treurig te worden.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:53
Sjon is slechter dan Zeits
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:53 schreef showtimer het volgende:
Sjon is slechter dan Zeits
Te vroeg gepiekt.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:54 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Te vroeg gepiekt.
Precies goed gepiekt toch?
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:53 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Jouw niet aflatende hetze tegen Mollema begint een beetje treurig te worden.
Dat mag je vinden. Iedereen heeft recht op een mening.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
Laat Jan Hirt zich maar even helemaal leegrijden zoals Elissonde vorig jaar op de Finestre.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
Formolo staat daar ook stil
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:55 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Precies goed gepiekt toch?
Wel de belangrijkste wedstrijd van het jaar gewonnen ja.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 13:55
Deze hmmhmm telde niet.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:56
Doei Aids.
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 13:56
Yates
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:56
De enige favoriet voor deze race begon, Simon Yates, moet lossen.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:57
Sos is ook hopeloos uit vorm.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 13:57
Yates voor de 100e keer in het wiel van Hamilton.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:57 schreef Chiappucci het volgende:
Yates voor de 100e keer in het wiel van Hamilton.
Loekas heeft niet genoeg personality om gewoon ten aanval te trekken.
TheArtzaterdag 1 juni 2019 @ 13:58
Zeits die het peloton aan flarden rijdt :')
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:58
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:58 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Loekas heeft niet genoeg personality om gewoon ten aanval te trekken.
Ken jij Australianen met personality?
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 13:58
Met je koebel
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 13:59
Zeits is een onderschat allround artiest.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 13:59
Zeits is een goede renner ja. Al jaren een gewaardeerde kracht.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 13:59
HIERT.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 13:59
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ken jij Australianen met personality?
Ik ken ze wel.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Bedankt voor je diensten Djee.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Ik ben het overzicht een beetje kwijt :@
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Lekker bergop sprinten.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Flinke versnelling van Jan.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Jan geeft geen fuck om 12%
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:00
Joe.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
Mooi man, die plukken haar door z'n helm heen.
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
ammattipyoraily twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 13:56:31 Selfie of the day. The spectator had climbed 14 km on Passo Manghen for a selfie. #Giro102 https://t.co/Pogxd3vcbv reageer retweet
D7-VgXQW4AE5Ds_.jpg
eldemoledozaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ken jij Australianen met personality?
Cadel
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
Nou nou nou

Hmmhmmhmmmhmmm
Van_Poppelzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
Mollema lost
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
Fenomeen HIERT.
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:01
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 13:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ken jij Australianen met personality?
Mel Gibson
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
daar gaan ze!
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
JAAA MAL
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
99.gif
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Attak Superman.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Nibali krak
Van_Poppelzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Nibs :W
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
En Pello en Cataldo zitten daar nog. _O_
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Aliens rijden de berg op!
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Koekoek.
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Haai op het droge
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Is dit het nieuwe podium?

[ Bericht 1% gewijzigd door Aguero op 01-06-2019 14:21:53 ]
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Nou nou nou nou nou
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
Nibali en Roglic moeten er 117km voor de finish af, dit is gedaan, nul tijd meer om nog iets goed te maken!
supernigerzaterdag 1 juni 2019 @ 14:02
GENOT
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Roglic doet het tactisch goed om zo Nibali uit de tent te lokken.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
#FreeLanda
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Sivakov is goed vandaag zeg.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Nibs heeft hopelijk munten bij zich.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:03 schreef Mani89 het volgende:
Roglic doet het tactisch goed om zo Nibali uit de tent te lokken.
Heb je de muis afgeknepen?
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Amador, Pello en Cataldo gaan dit zo nog even uitdiepen.
Faraday01zaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Dit wordt een verschrikkelijke veldslag _O_
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:03
Landa ademt niet.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:03 schreef Bugno2 het volgende:
Landa ademt niet.
Mes, steek, pijn.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
Straks Amador nog even gas. Wordt een gigantische afstraffing.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:03 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Heb je de muis afgeknepen?
iWZaIVC.png
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
Landa moet remmen.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
Nibali gaat deze etappe winnen.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
Landa moet inhouden. Ik krijg Wiggins Froome flashbacks.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:04
Landa is de morele winnaar van deze Giro.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
Landa had al drie grote rondes op z'n palmares kunnen hebben.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
#FreeLanda.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:04 schreef Koffieplanter het volgende:
Landa moet inhouden. Ik krijg Wiggins Froome flashbacks.
Landa zit nu al vijf jaar in de schaduw. Hij heeft al zoveel keer de eindzege in een grote ronde kunnen pakken.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
@wimderon are you watching?
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:04 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Landa is de morele winnaar van deze Giro.
Met terugwerkende kracht zou hij nu ook de Tour-zege moeten krijgen.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:05 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Met terugwerkende kracht zou hij nu ook de Tour-zege moeten krijgen.
Eens.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:05
Wiggins had nooit de Tour gewonnen zonder Landa.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:06
Jammer dat Sivakov erbij is, ik had Nibali en Roglic graag weer naar elkaar zien kijken.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:06
Gat naar de kop gelijk naar onder 2 min _O-
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:06
Sivakov, kap eens met rijden.
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:07
Waar zit Mollema?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:07
Fausto als eerste boven op de Cima Coppi, dat is wel humor om te lachen ja.
Felagundzaterdag 1 juni 2019 @ 14:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:07 schreef Momo... het volgende:
Waar zit Mollema?
Op zijn fiets. :+
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:08
Ze lossen bij Sivakov. :D
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:09
Sivakov rijdt gewoon weg van Roglic en Nibali. _O-
Droopiezaterdag 1 juni 2019 @ 14:09
Voordeel van die afgrond naast de weg dat de supporters niet als mongolen meerennen :P
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:09
Landa wil het liefst in een rechte lijn naar Croce.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:09
Gat is klein
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Op zijn fiets. :+
Gelukkig maar :D
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 14:10
RECLAME?.?
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:10
Schande!
FlyingEaglezaterdag 1 juni 2019 @ 14:10
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:10 schreef Pino112 het volgende:
RECLAME?.?
Blijft Eurosport
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 14:10
Nou, benieuwd hoe we straks de reclame uitkomen :')
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:11
Na de reclame is alles bijeen.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:11
Zometeen Roog en ZAK in het skoekeloen als we weer inschakelen.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 14:11
Oh, dat was een mini break
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:11
Dat duurde toch zeker weer bijna anderhalve minuut, en dat op een commerciële zender :(
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:12
Wel mooi in beeld gebracht.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:13
De bevers zijn weer druk geweest.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:13
Prima stormpje geweest wel. Niks mis mee.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:13
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Wel mooi in beeld gebracht.
Daarvoor hebben ze speciaal de bomen gekapt.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:14
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:13 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Daarvoor hebben ze speciaal de bomen gekapt.
Schitterend.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:15
Als Astana nou een paar kilometer eerder was begonnen.
naatje_1zaterdag 1 juni 2019 @ 14:15
Apocalyptische beelden
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:15 schreef Aguero het volgende:
Als Astana nou een paar kilometer eerder was begonnen.
As is verbrande turf.

- Stijn
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
Ge-brah-zah-bier, Jeroen.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
ZakarinGod :D
Pino112zaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
Zak :D
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
ZAK _O-
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
De Zak in crisi.
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Je verwachtingen zijn te hoog
Van_Poppelzaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
De Tartaar daalt als een oud wijf.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Een kleine muis. Net zoals je wel eens op de WC gaat zitten, je heel veel van een schijtbeurt verwacht en er iets heel kleins uit komt.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
Oh gewoon pech ofzo
Marcosszaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
Sivakov kan dus ook niet dalen, Zaka kan het niet, Menchov kon het niet..

Rare Russen
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
Ilnur krijgt flashbacks van de beekjes
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Wachten op de nageboorte.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:17 schreef showtimer het volgende:

[..]

Wachten op de nageboorte.
Gadverdamme man.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 14:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Gadverdamme man.
Das natuur.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 14:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Dat mag jij zeggen. Het slaat alleen nergens op.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:18 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Dat mag jij zeggen. Het slaat alleen nergens op.
Maar alles is weer op een zakdoek.
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:18 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar alles is weer op een zakdoek.
maar Roglic en Nibali hebben al wel een jasje uit moeten doen
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 14:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:18 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar alles is weer op een zakdoek.
Wat op zich niet zo gek is op 110 km van de finish. En dan hebben we het ook nog alleen over de top 8 van het klassement ofzo.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:18 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Maar alles is weer op een zakdoek.
Beter voor de spanning toch.
Felagundzaterdag 1 juni 2019 @ 14:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:16 schreef Mani89 het volgende:
Mag ik zeggen dat deze beklimming uiteindelijk gewoon een hele grote MUIS heeft gebaard?
Het is ook nog maar 110 kilometer tot de finish.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:20
Het valt een beetje stil.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:19 schreef Bugno2 het volgende:

[..]

Beter voor de spanning toch.
Het zou alleen spannend zijn geworden als MAL alleen weg was geraakt met zijn pionnen.
Felagundzaterdag 1 juni 2019 @ 14:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Het valt een beetje stil.
Niet zo gek, het ging vooral om Nibali en Roglic.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:21 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Het zou alleen spannend zijn geworden als MAL alleen weg was geraakt met zijn pionnen.
Nu mogen we weer 20 kilometer stof happen.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:26
Dat heeft Pello snel gedaan.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:26
Landa _O_
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Landa :o
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Mikelgod.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Landa wint de Giro, boeken toe.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
RIJEN JONGES
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Eerst bellen.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Hij wacht :')
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Mollema _O_
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Heerlijk chaotisch.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:27
Landa is ook wel een beetje een doetje. Trek dat oortje uit je hoofd.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:28
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
RIJEN JONGES
FIETSEN VOOR JE ZAKGELD EN VOOR DE MENSEN THUIS
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:28
Nu toch :Y
Ginettaccio_zaterdag 1 juni 2019 @ 14:28
#FreeLanda
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:28
Hij probeert helemaal niks Jeroen.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:28
Ja Mikel dan moet je ook gewoon doortrekken he. Dit halve gedoe schieten we niets mee op.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:29
Landa doet maar wat.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:29
Zucht.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:31
Nibaligod
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:31
#FreeAlMijnBasken
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:31 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
#FreeAlMijnBasken
Als Landa een beetje pursenelitie had, was hij net vol door gekard.
Evertjanzaterdag 1 juni 2019 @ 14:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:28 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ja Mikel dan moet je ook gewoon doortrekken he. Dit halve gedoe schieten we niets mee op.
Macho gebral
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:33
Even een pauzemuziekje dan maar.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:33
Amanuel _O_
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Als Landa een beetje pursenelitie had, was hij net vol door gekart.
ss_600b1d7d9edec79f62eeff7ff5033b2cb35a19f1.1920x1080.jpg?t=1554819934
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:34
De Roog smeedt allianties.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:35
Het is echt ernstig hoe wit Dunbar is.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 14:35
Dunbar klimpt beter dan Sosa.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:35 schreef Koffieplanter het volgende:
Het is echt ernstig hoe wit Dunbar is.
Is hij daarom zo boos op Gebre?
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:38
Exact 16:50 start het fenomeen in Pays de Vaud. Dat mag u niet missen.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:38
Grote groep weer aangesloten. Alles te herdoen.
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 14:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:38 schreef Koffieplanter het volgende:
Pays de Vaud
Moeten we nu gokken wie nu weer het fenomeen is?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:39 schreef Max23 het volgende:

[..]

Moeten we nu gokken wie nu weer het fenomeen is?
Henk Wijngaard.
Chiappuccizaterdag 1 juni 2019 @ 14:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:38 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Grote groep weer aangesloten. Alles te herdoen.
Jammer, maar eigenlijk onvermijdelijk.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Henk Wijngaard.
Spinvis.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:40
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:39 schreef Max23 het volgende:

[..]

Moeten we nu gokken wie nu weer het fenomeen is?
Frits Sissing.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:40
Addy Engels heeft een mooie kijk.
Van_Poppelzaterdag 1 juni 2019 @ 14:40
Dit klinkt als een droomplan
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Henk Wijngaard.
EjPmjL.gif
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:39 schreef Max23 het volgende:

[..]

Moeten we nu gokken wie nu weer het fenomeen is?
Beetje verwarrend allemaal ja.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
Engels legt hier het plan van Astana uit.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
Lekker geïnspireerd interview.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
Addy Engels zou bij de DELA moeten werken. Laat hem een toespraak houden tijdens een uitvaart en aan het eind van de dag heb je er meteen minstens tien extra uitvaarten bij.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:41
"Hij moet bij de beste mannen blijven."

Bedankt Addy
Remcozaterdag 1 juni 2019 @ 14:42
Addy Engels ziet er een beetje gebroken uit
Marcosszaterdag 1 juni 2019 @ 14:42
Goede vragen weer..
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:41 schreef Bugno2 het volgende:
"Hij moet bij de beste mannen blijven."

Bedankt Addy
Waar hebben we dit toch allemaal aan verdiend, man.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 14:42
Madouas rijdt een afgrijselijke Giro.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:44
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:42 schreef Koffieplanter het volgende:
Madouas rijdt een afgrijselijke Giro.
Zo laf ook he. Kangert, Carty, Masnada, Nieve, Ciccone, die rijden allemaal een acceptabel klassement waarbij ze mee gaan in aanvallen. Madouas heeft na de eerste week alleen nog maar gelost op elke belangrijke klim en daarna de schade beperkt. Nul inspirerende beelden van gezien.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 14:44
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:44 schreef VoMy het volgende:

[..]

Zo laf ook he. Kangert, Carty, Masnada, Nieve, Ciccone, die rijden allemaal een acceptabel klassement waarbij ze mee gaan in aanvallen. Madouas heeft na de eerste week alleen nog maar gelost op elke belangrijke klim en daarna de schade beperkt. Nul inspirerende beelden van gezien.
Nou ja, hij komt net kijken. Een beetje genade mag wel.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 14:45
Dunbar maakt geen vrienden vandaag.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:47
De regisseur is ook geïntrigeerd door die prachtige Ierse melkflessen.
Bugno2zaterdag 1 juni 2019 @ 14:49
Paul Haenen aids.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:49 schreef Bugno2 het volgende:
Paul Haenen aids.
Kunnen we zijn contract niet afkopen?
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:51
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:44 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, hij komt net kijken. Een beetje genade mag wel.
Ja maar ik heb hem 15x geselecteerd bij CM dus het zit diep.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 14:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:50 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Kunnen we zijn contract niet afkopen?
Dan zeg ik ja ja, maar toch ook nee, nee.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:53
DOE IETS
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 14:55
Ik lees het gerucht dat Zakarin volgend jaar bij CCC rijdt. Wat moet er dan van Katusha worden? Ook zonder Kittel
-XOR-zaterdag 1 juni 2019 @ 14:55
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:53 schreef El-Stinho het volgende:
DOE IETS
Wat zou je hier willen doen?
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 14:56
wielerman twitterde op zaterdag 01-06-2019 om 14:56:10 Wordt - vrees ik - iets met veel muizen en een berg, wel een Superman als ritwinnaar 😉 #CrocedAune @giroditalia ✔️••••••#Sporza🇧🇪 #Giro101 #AmoreInfinito1 #vrtNWS #reporter📲 @sporza_koers #GirodItalia #Italy🇮🇹 reageer retweet
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:00
ZAK is toch op z'n poep gegaan.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:00
Zak heeft zo erg geremd dat ie stil kwam te staan en omviel in de binnenbocht.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:01
Landa ademt niet.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:02
Landa ziet er doodongelukkig uit. Die wil het liefst nu al in de aanval.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:02
De uitspraak van Jeroen wordt steeds slechter. :')
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De uitspraak van Jeroen wordt steeds slechter. :')
De Giro heeft lang geduurd voor Jeroen.
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 15:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Landa ziet er doodongelukkig uit. Die wil het liefst nu al in de aanval.
#freelanda
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:06
Hector is klaar.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:08
Dus geen stormschade, maar bomenkap voor het regionale strijkorkest?
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:09
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hector is klaar.
9ca50fcc0059ba33e3cc7827c9fc1926.jpg
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:09
Hier gaat iets niet goed.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:10
Even dacht ik: knoppen uit, boeken toe.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:10
Slomo's in misschien wel de traagste sport ter wereld. Nooit een goed idee.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:11
Wel een aardige reclame. Dat dan weer wel.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:12
Maar de Giro zelve vermag dit jaar weinig opwinding te veroorzaken.
Jason22zaterdag 1 juni 2019 @ 15:13
Hoe zou het gaan met Guy Sagiv?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:15
Niet zo leuk dat Ciccone en Madouas het gat dicht aan het rijden zijn.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:15
Applaus voor Valentin en Ciccone.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:16
Dit begint inmiddels een safety car race te worden. Wat een verschrikkelijke saaiheid.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:16
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:16 schreef El-Stinho het volgende:
Dit begint inmiddels een safety car race te worden. Wat een verschrikkelijke saaiheid.
Volledig in lijn met de rest van de Giro. Nog 70km om toch tot spektakel te komen.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:16 schreef VoMy het volgende:

[..]

Volledig in lijn met de rest van de Giro. Nog 70km om toch tot spektakel te komen.
Op de rest van de Rolle gaat ook niets meer gebeuren, we moeten dus wachten op de laatste twee beklimmingen en dan is er niet genoeg tijd meer over om nog voor significante verschillen te zorgen. Oftewel, doe uit dat licht, weg die Giro.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:17
Formolo en Polanc zijn nog steeds zoek toch?
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:17 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Op de rest van de Rolle gaat ook niets meer gebeuren, we moeten dus wachten op de laatste twee beklimmingen en dan is er niet genoeg tijd meer over om nog voor significante verschillen te zorgen. Oftewel, doe uit dat licht, weg die Giro.
Deze Giro heeft een groot probleem.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:17
Hopen op de Vuelta in de nazomer dan maar.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:17 schreef VoMy het volgende:
Formolo en Polanc zijn nog steeds zoek toch?
We bidden voor de tiende en elfde plek van Frommelo en Polank.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:18
Madouas staat 15e ja? Cisse de Greef is jaloers op deze prestatie.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:18
Jeroen heeft niet zitten opletten. Respect voor Madouas svp, die man deed genoeg.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:18
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:18 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

We bidden voor de tiende en elfde plek van Frommelo en Polank.
Dominus vobiscum.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:19
Het had op die grote klim moeten gebeuren, het moment dat Carapaz en Landa in het wiel van MAL geplakt waren was het over en uit.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:19
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Madouas staat 15e ja? Cisse de Greef is jaloers op deze prestatie.
Wist je dat Victor De La Parte 18e staat? 18e? 18e!
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:19 schreef El-Stinho het volgende:

[..]

Wist je dat Victor De La Parte 18e staat? 18e? 18e!
Leuk voor Victor.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:17 schreef VoMy het volgende:
Formolo en Polanc zijn nog steeds zoek toch?
Nou ja, zoek...dat Polanc de top-10 niet zou halen was al vrij duidelijk.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:20
Kijk. Vierdaagse van Nijmegen.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:21
Mooi dat Sho Hatsuyama nog steeds in koers is.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:22
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:21 schreef El-Stinho het volgende:
Mooi dat Sho Hatsuyama nog steeds in koers is.
ShoGod heeft de zwarte trui.
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 15:23
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Nou ja, zoek...dat Polanc de top-10 niet zou halen was al vrij duidelijk.
Polanc heeft dit seizoen al vele punten binnengehaald in de premier cycling league. Hoewel die deze giro helaas niet heeft kunnen winnen voor mij
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:23 schreef Max23 het volgende:

[..]

Polanc heeft dit seizoen al vele punten binnengehaald in de premier cycling league. Hoewel die deze giro helaas niet heeft kunnen winnen voor mij
Ik heb Landa en Carapaz, benieuwd naar mijn score.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:24
Bek houden Jeroen, herten!
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 15:24
Hertjes
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:23 schreef Max23 het volgende:

[..]

Polanc heeft dit seizoen al vele punten binnengehaald in de premier cycling league. Hoewel die deze giro helaas niet heeft kunnen winnen voor mij
Ik heb mijn briefje nog in m'n achterzak zitten zo te voelen.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:24
Karsten is nog steeds alert en topfit.
Dat is in de 3e week van zo'n ronde ook wel eens anders geweest.
Max23zaterdag 1 juni 2019 @ 15:26
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Ik heb Landa en Carapaz, benieuwd naar mijn score.
Bij de tussenstand die wim 5 dagen geleden plaatste stond je op meer dan 600 punten
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:26
Zo, het is warm buiten.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:27
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:26 schreef Max23 het volgende:

[..]

Bij de tussenstand die wim 5 dagen geleden plaatste stond je op meer dan 600 punten
Dat schiet wel op.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:28
Amador moet straks nog aardig doorkachelen wil de ritwinnaar niet vooraan zitten.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:28
De ontsnapping gaat gewoon winnen zo lol.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:29
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:28 schreef showtimer het volgende:
Amador moet straks nog aardig doorkachelen wil de ritwinnaar niet vooraan zitten.
Als iedereen behalve Amanuel dan even een lekke band krijgt ben ik een gelukkig man.
VoMyzaterdag 1 juni 2019 @ 15:29
Kangert begint steeds meer als Kankert uitgesproken te worden door Jeroen.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:28 schreef Mani89 het volgende:
De ontsnapping gaat gewoon winnen zo lol.
giphy.gif
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:28 schreef Mani89 het volgende:
De ontsnapping gaat gewoon winnen zo lol.
Dat zou niemand erg vinden.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:29 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als iedereen behalve Amanuel dan even een lekke band krijgt ben ik een gelukkig man.
In 1 rit meer laten zien dan Ben in 3 weken. Doug mag tevreden zijn.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:30 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat zou niemand erg vinden.
Toch wel.
Toby56zaterdag 1 juni 2019 @ 15:32
Of zou de sponsor gewoon zijn vervangen?

Campagnolo.
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:31 schreef showtimer het volgende:

[..]

In 1 rit meer laten zien dan Ben in 3 weken. Doug mag tevreden zijn.
Zou Doug er nog niets om geven? Die werkt z'n schnabbeltjes af in Zuid-Afrika en verder zal het hem allemaal aan z'n reet roesten.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:32
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:32 schreef showtimer het volgende:

[..]

Toch wel.
Ik heb Ciccone en Nieve. Laat maar doen.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:33
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik heb Ciccone en Nieve. Laat maar doen.
Ik heb ook Njebe
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:32 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik heb Ciccone en Nieve. Laat maar doen.
En dan word je 111e ipv 211e? Laat gaan.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:34
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:34 schreef showtimer het volgende:

[..]

En dan word je 111e ipv 211e? Laat gaan.
Ik speel dit niet voor mezelf.
PSVCLzaterdag 1 juni 2019 @ 15:34
Het is gedaan gaat niks meer gebeuren :')
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:34
Sivakov spreekt uitstekend Engels voor zo'n jonge Rus.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:34 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Ik speel dit niet voor mezelf.
Oh, je hebt nog hoop?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:35
Er is een Baskische hooligan met verf aan de slag gegaan.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:35
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:34 schreef heywoodu het volgende:
Sivakov spreekt uitstekend Engels voor zo'n jonge Rus.
Nou inderdaad, hoe kan dat?
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:35
quote:
11s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:35 schreef showtimer het volgende:

[..]

Oh, je hebt nog hoop?
It ain't over til it's over.
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:36
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

It ain't over til it's over.
Goed dat je de competitiegeest in stand houdt.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:36
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Er is een Baskische hooligan met verf aan de slag gegaan.
Vreemde keuzes.

M.Nieve
Peio B.
Aguerozaterdag 1 juni 2019 @ 15:37
Was hier in de buurt geen steile klim die ze in plaats van de Passo Rolle hadden kunnen doen?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:36 schreef showtimer het volgende:

[..]

Vreemde keuzes.

M.Nieve
Peio B.
Volgens mij zag ik ook ergens Isagirre staan.
heywooduzaterdag 1 juni 2019 @ 15:37
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:37 schreef Aguero het volgende:
Was hier in de buurt geen steile klim die ze in plaats van de Passo Rolle hadden kunnen doen?
Alpe Cermis :9~

Kan nooit heel ver weg zijn. Geen idee of dat ook een weg is trouwens.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
Floptappe.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
De enige conclusie die mogelijk is na deze Giro is dat Egan Bernal met een kwartier voorsprong gewonnen zou hebben.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
Miguel Angel Quintana.
opgebaardezaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
Mooie sport.

Hopelijk loopt Nibali veel tijdverlies op door botte pech
Momozaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
Prachtig
El-Stinhozaterdag 1 juni 2019 @ 15:38
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:38 schreef Mani89 het volgende:
Miguel Angel Quintana.
Lopez had hier simpel de etappe kunnen pakken.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:35 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

It ain't over til it's over.
Genot, staat er al een geheim paard klaar in Verona?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:39
GPSGod is weer aan het spelen.
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:39 schreef showtimer het volgende:

[..]

Genot, staat er al een geheim paard klaar in Verona?
Niet echt denk ik. De laatste dagen is het vooral preventief damage control. M'n lot in handen leggen van Majka of Yates, nee bedankt.
showtimerzaterdag 1 juni 2019 @ 15:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:41 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Niet echt denk ik. De laatste dagen is het vooral preventief damage control. M'n lot in handen leggen van Majka of Yates, nee bedankt.
Je dacht toch niet echt dat ik in Sosa geloofde? haha
Koffieplanterzaterdag 1 juni 2019 @ 15:42
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:42 schreef showtimer het volgende:

[..]

Je dacht toch niet echt dat ik in Sosa geloofde? haha
Quoi?
Rellende_Rotscholierzaterdag 1 juni 2019 @ 15:44
TAK. 2:36.
Mani89zaterdag 1 juni 2019 @ 15:45
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:44 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
TAK. 2:36.
Wij kijken ook.