En dat is em ook nog, heb er ook jaren naar gezocht. Dat is toevallig. Tof om dit even weer te zien, vooral dat gezicht van Manuela toen zie die 12 gooide..quote:Op zondag 4 december 2022 21:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Het bizarre is: dit exacte fragment dook vorig jaar online op. Ik zoek even voor je:
Dit móet 'm zijn
Er zijn zoveel kanalen op YouTube die oude Nederlandse tv-uitzendingen droppen, dus deze specifiek noemen neigt meer naar zelf-spam dan wat anders.quote:Op zaterdag 24 december 2022 21:35 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Nog even een tip voor liefhebbers van oude Nederlandse tv uitzendingen: YouTube kanaal van Retroxx
De tune voor Wedden Dat uit deze reeksen is van Fluitsma en van Tijn. Helaas nooit officieel volledig uitgebrachtquote:Op zondag 25 december 2022 21:42 schreef TechnoCat het volgende:
[..]
En dat is em ook nog, heb er ook jaren naar gezocht. Dat is toevallig. Tof om dit even weer te zien, vooral dat gezicht van Manuela toen zie die 12 gooide..
Nu ben ik nog wel nieuwsgierig of het muziek aan het einde (de end-tune) ook nog een bepaalde naam heeft? Als iemand dat weet?
Kan je beter in een apart topic zetten, mag in FHF als het gratis is.quote:Op zaterdag 25 februari 2023 14:27 schreef Treinhoer het volgende:
Misschien licht offtopic. Ik heb een stuk of 150 videobanden met films. Meeste Engels/Amerikaans, blockbusters en minder bekende films. Gratis voor de liefhebber. PM/DM staat open.
Wat een vreselijke verzameling.quote:Op donderdag 30 mei 2019 17:26 schreef ArnieAlberts het volgende:
(Deel 1: FHF / Oude videobanden met TV-beelden? Niet weggooien svp!)
Originele OP:
[..]
Bedankt voor je kutkick, scheelt mij weer 'Kick!' roepenquote:
Goeie vraag! Maar helaas, I wish... Jensen maakte écht wel een goed programma in 2001-2005 (laatste seizoenen waren wel een beetje treurig al, ongeveer toen hij dat nieuwere decor kreeg), zou ik graag compleet hebben. Vooralsnog heb ik enkele brokjes, stukjes die elders ook al te vinden zijn.quote:
Goeie vraag, leuk! Het zal je verbazen. Ik heb enkele jaren geleden de privécollectie van een oud TV-maker mogen redden uit zijn garage. Het een en ander gaat tegenwoordig naar partijen die vervolgens lopen te miepen dat ze graag donaties voor hun Patreon willen (Like, whut). De spoeling wordt steeds iets dunner (zo'n 10 jaar geleden kreeg ik een schenking van 110 opgenomen tapes met beelden van Paul de Leeuw, 80 banden daarvan in extreme longplay dus 8+ uur per band; reken maar uit hoelang de totale speelduur betrof - zulke schenkingen ga je nu niet meer snel zien), maar het wordt daarom des te leuker.quote:Op maandag 10 juli 2023 23:40 schreef Knutknuttsson het volgende:
11,5 jaar sinds de eerste post![]()
Hoe groot is jouw verzameling inmiddels? En wordt het met het verstrijken van de tijd niet steeds lastiger om videobanden met opnames erop te vinden?
8uur per band, is dat dan niet echt hele slechte kwaliteit?quote:Op woensdag 12 juli 2023 22:01 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Goeie vraag, leuk! Het zal je verbazen. Ik heb enkele jaren geleden de privécollectie van een oud TV-maker mogen redden uit zijn garage. Het een en ander gaat tegenwoordig naar partijen die vervolgens lopen te miepen dat ze graag donaties voor hun Patreon willen (Like, whut). De spoeling wordt steeds iets dunner (zo'n 10 jaar geleden kreeg ik een schenking van 110 opgenomen tapes met beelden van Paul de Leeuw, 80 banden daarvan in extreme longplay dus 8+ uur per band; reken maar uit hoelang de totale speelduur betrof - zulke schenkingen ga je nu niet meer snel zien), maar het wordt daarom des te leuker.
Oh het is echt de absolute grenzen opzoeken van wat je met VHS kan, long play-stand is eigenlijk een doodzonde, maar het bijzondere is dat op de juiste machine de audiotrack vaak gewoon nog stereo (en in uitzonderlijke gevallen schitterende stereo) kan zijn, en het beeld hoogstens ietsje meer ruis dan op SP-stand. De truc is 'm erin om de juiste machine, ik zei het al, bij de juiste band te vinden. Dan haal je er het beste uit. Niet zoals Hema die 30 euro rekent voor het digitaliseren van een VHS-tape, dit in lachwekkend slechte staat doet en dan doodleuk zegt "Oh, tja, oude bandjes hè".quote:Op donderdag 14 september 2023 18:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
8uur per band, is dat dan niet echt hele slechte kwaliteit?
Bedoel meer dat 8uur aan data dan heel erg gecomprimeerd moet zijn vergeleken met een band waar maar 2uur op past.quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oh het is echt de absolute grenzen opzoeken van wat je met VHS kan, long play-stand is eigenlijk een doodzonde, maar het bijzondere is dat op de juiste machine de audiotrack vaak gewoon nog stereo (en in uitzonderlijke gevallen schitterende stereo) kan zijn, en het beeld hoogstens ietsje meer ruis dan op SP-stand. De truc is 'm erin om de juiste machine, ik zei het al, bij de juiste band te vinden. Dan haal je er het beste uit. Niet zoals Hema die 30 euro rekent voor het digitaliseren van een VHS-tape, dit in lachwekkend slechte staat doet en dan doodleuk zegt "Oh, tja, oude bandjes hè".
Hoe digitaliseer je ze?quote:Op vrijdag 15 september 2023 20:42 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Oh het is echt de absolute grenzen opzoeken van wat je met VHS kan, long play-stand is eigenlijk een doodzonde, maar het bijzondere is dat op de juiste machine de audiotrack vaak gewoon nog stereo (en in uitzonderlijke gevallen schitterende stereo) kan zijn, en het beeld hoogstens ietsje meer ruis dan op SP-stand. De truc is 'm erin om de juiste machine, ik zei het al, bij de juiste band te vinden. Dan haal je er het beste uit. Niet zoals Hema die 30 euro rekent voor het digitaliseren van een VHS-tape, dit in lachwekkend slechte staat doet en dan doodleuk zegt "Oh, tja, oude bandjes hè".
Ik begrijp je vraag misschien niet helemaal. In geval van tape is er niet echt 'compressie' of zelfs 'data', in de zin dat er gewoon sprake was van fysieke aanwezigheid ván tape in de cassette en dus die opneem- (en dus afspeel-)snelheden waarop tape werd afgedraaid. Banden van 2 uur, daar zat dan fysiek gewoon minder tape in en hadden in LP een lengte van 4u, waar tapes van 4 uur (En op het allereind zelfs 4 uur en een beetje) op SP gewoon tot de nok toe gevuld waren met opneembare tape en dus 8u (of 8,5u) op LP konden opnemen. Ieder merk speelt daarin iets anders af, dus dat is altijd puzzelen.quote:Op vrijdag 15 september 2023 21:08 schreef 111210 het volgende:
[..]
Bedoel meer dat 8uur aan data dan heel erg gecomprimeerd moet zijn vergeleken met een band waar maar 2uur op past.
Of zie ik dat verkeerd?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |