Voor het resetten niet maar je kunt kortsluiting maken als je de carrosserie raakt met de plus.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:44 schreef Ridocar het volgende:
Gewoon losdraaien en eraf trekken. Het maakt trouwens niet uit of het de rode of zwarte is.
Nee hoor!quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:55 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Voor het resetten niet maar je kunt kortsluiting maken als je de carrosserie raakt met de plus.
Jawel hoor ! Ik zou het risico niet nemen en gewoon de min pool los maken.quote:
Je kunt kortsluiting maken met de sleutel die je gebruikt om de plus-pool los te halen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:55 schreef Sjemmert het volgende:
Voor het resetten niet maar je kunt kortsluiting maken als je de carrosserie raakt met de plus.
Dan moet je die plus pool niet tegen het carrosserie houden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jawel hoor ! Ik zou het risico niet nemen en gewoon de min pool los maken.
De carrosserie dient als massa en is verbonden met de min pool. Als jij de plus pool los maakt en tegen je carrosserie houd kan dat vervelende gevolgen hebben voor je elektrische onderdelen.
Als je de rode van de accu haalt is de auto spanningsloos.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:26 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Jawel hoor ! Ik zou het risico niet nemen en gewoon de min pool los maken.
De carrosserie dient als massa en is verbonden met de min pool. Als jij de plus pool los maakt en tegen je carrosserie houd kan dat vervelende gevolgen hebben voor je elektrische onderdelen.
Maar heeft wel massa. Contact met de plus geeft weer spanning. Als je eerst de minpool lost heb je dat probleem niet.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:42 schreef halfway het volgende:
[..]
Als je de rode van de accu haalt is de auto spanningsloos.
Als je de min eraf haalt ook. Je onderbreekt de stroomkring; er kan geen stroom meer terug naar de accu, en dus is er geen stroom.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:42 schreef halfway het volgende:
[..]
Als je de rode van de accu haalt is de auto spanningsloos.
Mijn auto is een hybride. Ik wil de accu kalibreren door eerst helemaal op te laden. Ontladen. En dan weer opladen. Hier heb ik speciale apparatuur voor. Op het eind moet ik de 12 volt accu die apart is van de hybride accu voor 10 seconden ontkoppelen voor de reset van de computer. Dit staat in de handleiding voor het kalibreren.quote:Op donderdag 30 mei 2019 13:31 schreef oldford het volgende:
[..]
Je kunt kortsluiting maken met de sleutel die je gebruikt om de plus-pool los te halen.
Daarom is het veiliger om (eerst) de min-pool los te maken.
Overigens, afhankelijk van het bouwjaar, werkt het loshalen van de accu niet altijd.
Het ligt er maar net aan WAT je wilt resetten en wat het merk, type en bouwjaar van de auto is.
Soms moet je daarna ook weer dingen gaan inleren, zoals elektrisch bediende zijruiten, of zelfs motoronderdelen als de EGR-klep of de gasklep stand wat dan met apparatuur moet.
Heeft je radio een code? Hou die dan ook bij de hand.
Ehm breng hem lekker naar de garage. Een hybride heeft een tweede hoogspanningsaccu. Niet mee fucken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:06 schreef Atak het volgende:
[..]
Mijn auto is een hybride. Ik wil de accu kalibreren door eerst helemaal op te laden. Ontladen. En dan weer opladen. Hier heb ik speciale apparatuur voor. Op het eind moet ik de 12 volt accu die apart is van de hybride accu voor 10 seconden ontkoppelen voor de reset van de computer. Dit staat in de handleiding voor het kalibreren.
Simpel.quote:Op donderdag 30 mei 2019 12:24 schreef Atak het volgende:
Ik wil de auto resetten door de rode accupool eraf te halen, 10 seconden wachten en dan weer erop zetten. Hoe doe ik dit op een veilige manier?
Dit gaat met een kabel. Ik zit niet aan de accu zelf.quote:Op donderdag 30 mei 2019 14:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Ehm breng hem lekker naar de garage. Een hybride heeft een tweede hoogspanningsaccu. Niet mee fucken.
Rip aan de nabestaanden.quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit gaat met een kabel. Ik zit niet aan de accu zelf.
Wat is er mis mee dat je dit wilt gaan doen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 15:40 schreef Atak het volgende:
[..]
Dit gaat met een kabel. Ik zit niet aan de accu zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |