abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187262587
@ToT onze baby's zijn ongeveer even groot dus! Alleen de mijne een maandje jonger en schieten daardoor boven de gemiddelde lijn uit haha!

Schatting is dat beide heren 1.90 lang worden.. :o

@Framblij89 mooie slanke dame heb je daar!
pi_187262645
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:54 schreef aapieannie het volgende:
@:ToT onze baby's zijn ongeveer even groot dus! Alleen de mijne een maandje jonger en schieten daardoor boven de gemiddelde lijn uit haha!

Schatting is dat beide heren 1.90 lang worden.. :o

@:Framblij89 mooie slanke dame heb je daar!
Kunnen ze al zo'n schatting maken? :D

En damn! Ja idd, dan zijn ze idd al flink aan de forse kant! :D
En wij hadden het gevoel dat mini-ToT al vrij fors was. :P We noemen hem steevast "fatso" (hoewel het babyvet er in de loop der maanden wel van af gegaan is :P ) en zijn steeds verbaasd over hoe groot hij is, maar hij zit dus keurig op de lijntjes (hoewel de bovenkant van het stipje van vandaag net tegen de onderkant van de gemiddelde lijn aan schurkt.) Er zit alleen wel een dalende trend in de groei; hij was steeds bovengemiddeld en dat buigt nu dus steeds verder naar beneden af. Als hij nu dus op het gemiddelde zit, hoe zal het dan over een paar maanden zijn? -O-
pi_187262764
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 20:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Kunnen ze al zo'n schatting maken? :D

En damn! Ja idd, dan zijn ze idd al flink aan de forse kant! :D
En wij hadden het gevoel dat mini-ToT al vrij fors was. :P We noemen hem steevast "fatso" (hoewel het babyvet er in de loop der maanden wel van af gegaan is :P ) en zijn steeds verbaasd over hoe groot hij is, maar hij zit dus keurig op de lijntjes (hoewel de bovenkant van het stipje van vandaag net tegen de onderkant van de gemiddelde lijn aan schurkt.) Er zit alleen wel een dalende trend in de groei; hij was steeds bovengemiddeld en dat buigt nu dus steeds verder naar beneden af. Als hij nu dus op het gemiddelde zit, hoe zal het dan over een paar maanden zijn? -O-
Een dalende lijn in gewicht of lengte? Beweegt hij ook veel meer?
Ik vind het sowieso heel apart bij babies hoe die groei zo verloopt. Ik zit me echt zo vaak op te vreten over frum haar gewicht maar ze is ook best lang (ver boven gemiddeld), dus lijkt het automatisch dunner.

En leuk koppie he, echt zo’n boefie
@aapieannie thanks O+
pi_187262911
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:01 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Een dalende lijn in gewicht of lengte? Beweegt hij ook veel meer?
Ik vind het sowieso heel apart bij babies hoe die groei zo verloopt. Ik zit me echt zo vaak op te vreten over frum haar gewicht maar ze is ook best lang (ver boven gemiddeld), dus lijkt het automatisch dunner.

En leuk koppie he, echt zo’n boefie
@:aapieannie thanks O+
Ik heb ff ingelogd om even een screenshot te maken, maar nu ik het opnieuw bekijk is het allemaal heel marginaal.
Ik dacht dat het zowel qua gewicht als qua lengte wat naar beneden af boog, maar het is dus idd slechts wat gerommel in de marges en kan goed te verklaren zijn met of z'n buikje al dan niet vol is (de vorige keren had hij beter gegeten dan nu) en misschien of zijn beentjes net een piepklein beetje meer gestrekt waren of niet.

Hij beweegt de laatste tijd sowieso wel als een malle, ja! :D
pi_187263008
quote:
2s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:05 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik heb ff ingelogd om even een screenshot te maken, maar nu ik het opnieuw bekijk is het allemaal heel marginaal.
Ik dacht dat het zowel qua gewicht als qua lengte wat naar beneden af boog, maar het is dus idd slechts wat gerommel in de marges en kan goed te verklaren zijn met of z'n buikje al dan niet vol is (de vorige keren had hij beter gegeten dan nu) en misschien of zijn beentjes net een piepklein beetje meer gestrekt waren of niet.

Hij beweegt de laatste tijd sowieso wel als een malle, ja! :D
Haha ah ja zo zie je maar dan kijk je later nog een keer en dan valt het allemaal wel mee en is het logisch te verklaren. Hier kan het ook allemaal wel wat hrammetjes schelen in ochtend en avond, al wegen wij d’r thuis gewoon op onze weegschaal :')
pi_187263071
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:08 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Haha ah ja zo zie je maar dan kijk je later nog een keer en dan valt het allemaal wel mee en is het logisch te verklaren. Hier kan het ook allemaal wel wat hrammetjes schelen in ochtend en avond, al wegen wij d’r thuis gewoon op onze weegschaal :')
Ja ik heb hier zo'n baggage-weegveer die we wel vaker aan de straps van een wipstoeltje hebben vastgemaakt om mini-ToT er mee te wegen. Meestal zat er maar een grammetje of 10 verschil tussen wat wij gewogen hebben en wat de weegschaal van het CB aangaf, maar we hebben dit al maanden niet meer gedaan. :)
pi_187263341
Hier zit hij trouwens z'n 12-pack te showen! :P (Met TBC-vaccinatie zwelling op de arm die uiteindelijk toch op kwam dagen.)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:X GEEN aanrader trouwens, dit stoeltje! :X
Als je gewend bent hem er uit te tillen terwijl dat dienblad/tafeltje/ding nog boven zijn beentjes hangt ben je 9 van de 10 keer wel handig en alert genoeg hem er zonder problemen er uit te tillen.
Maar die 1 op de 10 keer.....scherpe rand! :X

Scherpe rand inmiddels trouwens afgeplakt met ladingen ducttape......die hij weer reuze interessant vindt om los te pulken! :')
Het rotte is alleen dat het een beetje lastig is om dat dienblad er weer in te schuiven. Het liefste laten we 'm de hele tijd aan het stoeltje vast zitten, maar dat is gewoon niet veilig! :N
pi_187264467
OMG die mini baby's O+
En die foto van Pinq. O+ Ik wil nu acuut een 2e :')

Goede stats allemaal! Wij moeten volgende week naar het CB

Wat raar van dat stoeltje/dienblad Tot
pi_187265408
Even een vraag tussendoor, nu het over het CB gaat. Volgens mij hadden wij bij 6 maanden, en vervolgens pas weer bij 11 maanden een afspraak bij het CB. Maar ik lees hier dat jullie afspraken hebben bij leeftijden tussen deze 6 en 11 maanden. Zijn die extra ingepland, of mis ik iets? :?
  Manager PR/Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 22:55:26 #285
269689 crew  Viv
pi_187265717
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 22:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
Even een vraag tussendoor, nu het over het CB gaat. Volgens mij hadden wij bij 6 maanden, en vervolgens pas weer bij 11 maanden een afspraak bij het CB. Maar ik lees hier dat jullie afspraken hebben bij leeftijden tussen deze 6 en 11 maanden. Zijn die extra ingepland, of mis ik iets? :?
Wij hadden destijds inderdaad een extra afspraak bij 7,5 maand of zo, omdat ze qua grove motoriek een béétje ( :+ ) aan de late kant was met alles. Niet dat het veel toevoegde, want we hadden regelmatig de kinderfysio over de vloer en die rapporteerde (met onze toestemming uiteraard) ook terug richting CB. We kregen dus vooral nog wat ongevraagd advies over de voeding cadeau. :s)
pi_187266066
quote:
Hier hetzelfde hoor. Alleen heb ik dan ook extra afspraken ivm de gezondheid van Bikkel en ik het fijn vind dat er iemand even extra mee kijkt. Maar anders was het ook 6 maanden en dan 11 maanden weer.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_187267160
Bedankt dames!
pi_187267185
Ik zie weer leuke foto's van mooie blije baby's! Zo schattig allemaal O+

Vervelend van de zwelling ToT. Heeft hij er verder nog last van gehad?

Hoe denken jullie trouwens over vaccineren? Het is de laatste tijd een beetje een taboe onderwerp, aangezien er felle discussies zijn tussen vaccineerders vs niet vaccineerders. Ik ben er trouwens voor, maar af en toe begin ik te twijfelen. Mijn man is een enorme pro-vaccinatie aanhanger, dus wij gaan denk ik wel vaccineren.

En over regeldagen en flesvoeding..
Mijn productie was na de bevalling niet voldoende en daarnaast dronk M niet aan de borst. Ze heeft de eerste week flesvoeding gemengd met gekolfde melk gekregen.

Daarna kreeg ik door het kolven en aan de borst proberen te laten drinken een gat in mijn ene borst. Het geven van borstvoeding deed heel erg pijn. Ik verkrampte elke keer bij het aanhappen en ook tijdens de voeding had ik pijnlijke borsten.

Nu gaat het beter, maar ik geef tijdens de regeldagen en af en toe in de nachten flesvoeding. Ik probeer het voeden zo ontspannen mogelijk te maken en wil mijn borsten af en toe beetje rust gunnen. Uiteindelijk moeten die ook nog een tijdje mee :P

Veel cb bezoekjes lees ik met mooie stats!
Wij moeten vrijdag ook weer langs. Ik ben benieuwd hoe ze het doet.
pi_187267437
Ik ben pro-vaccineren, ook omdat geen enkele anti-vaxxer me tot nu toe enig steekhoudend argument heeft kunnen voorleggen voor zijn standpunt. Ik ben ongetwijfeld een goedgelovig volgzaam Big Pharma-schaap, maar ik kan helemaal niets met grote complottheorieën waarin mensen mijn kind moedwillig stuk willen maken om eraan te verdienen of andere kronkels. Ik heb nog gewoon een ouderwetsch en degelijk vertrouwen in de medische wereld en weiger te geloven dat medici stiekem allemaal nare, doortrapte, geldbeluste enge typetjes zijn die moedwillig mijn baby's stukmaken. Idem voor wetenschappers/farmaceuten. Er is ook niemand die me overtuigend bewijs voor het tegendeel heeft kunnen laten zien.

Zolang mensen in mijn omgeving met een medische achtergrond en/of een medisch beroep zonder enige twijfel hun eigen kinderen laten vaccineren, mensen die ik persoonlijk ken en vertrouw, zie ik niet in waarom ik met mijn Letterkunde-bul hun kennis en oordeel in twijfel zou trekken.

Ik las een tijd terug een artikel in de Volkskrant en ik wist gewoon niet of ik moest lachen/huilen/vrezen toen ik las dat iemand van stichting Vaccinvrij, geconfronteerd met statistieken over sterfgevallen rondom vaccinaties, schreef: '‘Ik baseer me liever op de (vaak schrijnende) ervaringsverhalen van de ouders in plaats van die kille cijfertjes’,

Ja, ok :|W :|W :|W :|W :|W

Maar ongetwijfeld zijn er mensen die weer heel erg moeten huilen om mij, mijn domheid en naïviteit en mijn arme gevaccineerde kindertjes :+

[ Bericht 1% gewijzigd door Jentin op 05-06-2019 01:02:26 ]
pi_187267973
@Jentin ben ik mee eens. Ik heb ook niet echt overtuigend bewijs gezien waarom het nou slecht zou zijn voor je kind.

Ik twijfel alleen een beetje aan de leeftijd waarop vaccinaties worden gegeven. Is het niet te vroeg om een vaccinatie te geven aan een baby van 2 maanden..
Maar aan de andere kant is de baby dan wel gelijk beschermd. Nu houd ik mijn baby zo veel mogelijk uit de buurt van andere kinderen. Na de vaccinaties hoef ik me minder zorgen te maken.

Lastig :P
  woensdag 5 juni 2019 @ 03:54:58 #291
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187268318
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 01:28 schreef CaVaBien het volgende:
@:Jentin ben ik mee eens. Ik heb ook niet echt overtuigend bewijs gezien waarom het nou slecht zou zijn voor je kind.

Ik twijfel alleen een beetje aan de leeftijd waarop vaccinaties worden gegeven. Is het niet te vroeg om een vaccinatie te geven aan een baby van 2 maanden..
Maar aan de andere kant is de baby dan wel gelijk beschermd. Nu houd ik mijn baby zo veel mogelijk uit de buurt van andere kinderen. Na de vaccinaties hoef ik me minder zorgen te maken.

Lastig :P
Mijn vk vertelde dat zij altijd naar een antroposofisch consultatiebureau gaat, een van haar redenen is dat ze dan een ander vaccinatieschema kan volgen. Later beginnen met vaccinaties en ook maar een prikje per keer (gaat in overleg).
Voor mij is het niks maar misschien wel wat voor jou. Dat cb waar zij zit zit in Rotterdam maar er zullen er vast meer zijn.
pi_187268341
Vaccineren ^O^ :Y

Polio of mazelen :N
pi_187268421
Pro vaccineren hier. :Y

Ik had achteraf wel graag eerder willen weten dat Draakje volgens mij een dktp prik minder had kunnen krijgen, omdat ik die prik (voor kinkhoest) in mijn zwangerschap heb gehad. Weet er het fijne niet van, omdat ik mij er niet meer in verdiept heb. Draakje had toen ik erachter kwam al minimaal 2 van die prikken gehad, dus het bleek toen te laat te zijn -O-

-edit- Draakje is alweer wakker, nadat hij pas om 22.30 uur sliep. (Lekker Mediterraans ritme :+ ). Hij heeft hier 1x 12 uur geslapen, mét meerdere nachtvoedingen en verder max 10 uur, maar dit slaat weer alles :O :O

[ Bericht 16% gewijzigd door Fuchsia_roze op 05-06-2019 06:27:34 ]
  woensdag 5 juni 2019 @ 06:58:49 #294
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187268549
Fuchsia, het is redelijk nieuw beleid dat er een DKTP minder nodig is in dat geval.

Ik heb me ook verdiept in later vaccineren maar kwam al snel tot de conclusie dat ik dat een slecht idee vond.
- vaccineren is veilig, net zo veilig met 2 mnd als met 3. Het gevoelsmatige van je kleine gave baby’tje wordt echt niet minder als je een maand wacht
- er is geen enkel bewijs voor dat het beter is voor het immuunsysteem om te wachten
- er is wel bewijs voor hoe kleiner, hoe kwetsbaarder voor infecties.

Dus ik heb vol overtuiging gewoon bij 2 mnd die eerste vaccinaties laten geven. Wel die afspraak een weekje later gepland dan zij voorstelden want oké, echt leuk vond ik het nog steeds niet en zelfs in was hormonaal in die tijd :{w .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187268558
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 04:24 schreef lunapuella het volgende:

+1

En ik geloof dat het grote gros op fok er ook zo over denkt :+
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 07:49:03 #296
447051 crew  Peejtur
pi_187268805
Gisteren ook weer CB. Kleine meid is alweer 3 maanden oud en nu 62,1 cm lang en 6415 gram.

Leuke foto's allemaal gisteren. Ik post niet veel mee maar lees bijna alles.
pi_187268891
Ik weet nog hoe ik het moet lobbyen om de kinkhoest vaccinatie te laten zetten toen ik zwanger was. De gynaecoloog in het zh wilde er niet aan want het stond niet in het protocol en de huisarts had er nog nooit van gehoord. Ik ben blij dat zulke dingen uiteindelijk wel wat makkelijker gedaan worden.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_187268897
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 04:24 schreef lunapuella het volgende:

Ik m’n best doen op een heel verhaal _O-

Ik heb vaccinaties ook wel eens uitgesteld in verband met ziek kind. Dan had hij bijvoorbeeld al een dubbele oorontsteking en een ooginfectie, dan schoof ik die vaccinatie even op. Maar hij kreeg ‘m wel.

Mooie stats, Peejtur. Hoe gaat het verder met haar?
  woensdag 5 juni 2019 @ 08:42:16 #299
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187269175
Peejtur! Ik dacht een paar dagen geleden nog: hoe zou het daar nu mee gaan? :).

Baby's zijn goed aan het groeien hier O+.

Hier ook bij 11 maanden weer naar het CB. En ook voor vaccineren :).

Sollicitatie: ik ben gisteren gebeld en mag een paar uur meedraaien op de andere werkplek. Stom, maar m'n gevoel is niet zo heel goed meer. De kijk van die leidinggevende op opbouwen met werken blijft een beetje aan me knagen. Het zou jammer zijn als ik van de ene omgeving waar ik steeds moet 'vechten' voor m'n herstel in een nog zo'n omgeving kom, maar dan met een leidinggevende die echt wel veel harder is dan mijn huidige leidinggevende. Staat ze ook om bekend. Maar ik wacht het dinsdag wel af :). Wie weet.

I. heeft ons niet gewekt vannacht. Hoe fijn! O+.
pi_187269343
quote:
Wij moesten eigenlijk met 6 maanden ook, maar omdat druk en geen plek maandje later gedaan.
Nu weer met 9 maanden omdat vooral jeremy wat langzamer is in zn ontwikkeling. Nouja prima hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')