abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_189933665
registreer om deze reclame te verbergen
Wat leuk hestia!
Krijg je mooie boost van.

Wij hebben tien trouwens niks gekregen.
  Moderator / Miss SHO donderdag 14 november 2019 @ 08:33:01 #177
22592 crew  Ole
pi_189934175
Binnenkort weer algehele controle. Laatste keren was Hba1c 33 en 34.
Heb Gastric Bypass gehad. Nu 3 jaar geleden. Sinds dag 1 van medicatie af (ik zat destijds rond de 55)
Weet niet na hoeveel tijd ze zeggen dat je 'genezen' bent. Ik blijf het in elk geval 1 keer per jaar laten checken. Moet toch al prikken voor schildklier en andere zaken, dus laat dit dan ook meteen checken.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:34:08 #178
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189951144
Even een vraagje.
In m’n zwangerschap heb ik insuline gespoten en daar ben ik nu mee gestopt. Ik slik nu weer even 1 tablet metformine om te kijken wat m’n suikers gaan doen.

Wat zijn eigenlijk de streefwaarden bij een dagcurve? Ik moet er nu twee prikken en daarna contact met internist. Ik ben alleen niet zo’n fan van deze internist :@ dus ik wil even een beetje voorbereid zijn, haha. Ik heb nu de streefwaarden van de zwangerschap in m’n hoofd (nuchter onder de 5.2 en na het eten onder de 7.0), maar ik weet dat ze nu iets hoger mogen zijn.

Verder verwacht ik binnenkort ook bloed te moeten prikken voor m’n Hba1c
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  vrijdag 15 november 2019 @ 10:35:09 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189951165
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 23:55 schreef twiFight het volgende:
Is dat nieuw, zo'n pakket? Ik kreeg helemaal niks, behalve een recept voor insuline :P
Ik heb dat in 2017 ook niet gehad haha. Alleen recept metforine haha.
En bij de zwangerschap recept insuline en boekje overleg zwangerschap diabetes (maar dat had ik niet haha).
pi_189954302
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 10:34 schreef automatic_ het volgende:
Even een vraagje.
In m’n zwangerschap heb ik insuline gespoten en daar ben ik nu mee gestopt. Ik slik nu weer even 1 tablet metformine om te kijken wat m’n suikers gaan doen.

Wat zijn eigenlijk de streefwaarden bij een dagcurve? Ik moet er nu twee prikken en daarna contact met internist. Ik ben alleen niet zo’n fan van deze internist :@ dus ik wil even een beetje voorbereid zijn, haha. Ik heb nu de streefwaarden van de zwangerschap in m’n hoofd (nuchter onder de 5.2 en na het eten onder de 7.0), maar ik weet dat ze nu iets hoger mogen zijn.

Verder verwacht ik binnenkort ook bloed te moeten prikken voor m’n Hba1c
De streefwaarde ligt denk ik een beetje aan je internist. Diverse behandelaars houden er vast diverse zienswijzen op na.
  vrijdag 15 november 2019 @ 16:20:32 #181
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_189955631
Hmm.... Dan ben ik helemaal benieuwd
  vrijdag 15 november 2019 @ 17:45:12 #182
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189956752
Die waarden kloppen in principe wel. Maar schiet niet in de paniek als je er boven zit. Niemand gaat dood van even op 8 zitten na het eten. Dat weet een internist ook. Die bekijkt het hele plaatje.

Ik zit na het eten soms nog op 9, maar ik gebruik medicatie die invloed heeft op de suikers, dus soit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_189956828
Plus wat is na het eten? Ik zit (met mijn type 1) na 1,5-2 uur nog wel eens op 12, maar na 3,5-4 uur is het gewoon naar een acceptabele 6,5 teruggezakt.
pi_189957705
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 17:50 schreef NedKelly het volgende:
Plus wat is na het eten? Ik zit (met mijn type 1) na 1,5-2 uur nog wel eens op 12, maar na 3,5-4 uur is het gewoon naar een acceptabele 6,5 teruggezakt.
Dit had ik dus ook. Maar doordat de verpleegkundige echt uitging van 1,5 na de maaltijd onder de 8 bleef ik maar bijspuiten. En dan idd na 3 uur hypo’s.

Ik zal dat toch nog even meenemen in mn gesprek met de internist.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_189963377
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dit had ik dus ook. Maar doordat de verpleegkundige echt uitging van 1,5 na de maaltijd onder de 8 bleef ik maar bijspuiten. En dan idd na 3 uur hypo’s.

De uitwerkingstijd van insuline is dacht ik ook bij iedereen wat verschillend. Plus wat je eet kan ook nog effect hebben (chocola voor fikse snelle piek, of vet voor tragere werking).

Ik heb een pomp met een gekoppelde meter met boluscalculator. Daarin kan worden ingegeven hoe lang de tijd van de insuline is. Ik had altijd 4 uur, het is pas naar 3 uur teruggezet omdat mijn bloedsuikers wat slechter werden. De boluscalculator houdt voor het advies dan rekening met dat aantal uren (maar zal soms ook al na 2 uur een advies geven om iets bij te regelen).

Zou het zeker bij de internist melden idd, 1,5 uur is echt te kort.

[ Bericht 0% gewijzigd door NedKelly op 16-11-2019 06:06:22 ]
pi_189968671
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2019 18:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hypo's zijn erger dan een paar uur een iets te hoge suikerwaarde. Een internist kan je alleen advies geven. Je zult zelf dagelijks moeten beslissen wanneer en hoeveel insuline je nodig hebt. In dit geval dus blijkbaar niet of minder.
Hoe minder insuline je gebruikt hoe gevoeliger je voor insuline wordt en hoe makkelijker het is om af te vallen.

Ik heb zelf DM2, ben sinds kort op eigen initiatief gestopt met metformine. Ik eet minder koolhydraten en sinds kort vast ik (16/8) ook (na het avondeten niets meer eten en 's morgens laat ontbijten). Mijn nuchtere suikerwaarden zijn prima. HbA1c zakt (laatste waarde 50).
Mijn moeder heeft DM1.
pi_189969277
Vanaf de bevalling heb ik geen insuline meer gebruikt en zijn alle waardes weer normaal.

Ondertussen hoef ik ook nog maar 10kg kwijt tot ik weer op gewicht ben. Zeker de laatste weken vlogen de kilos eraan, zonder dat ik anders at.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 17 november 2019 @ 04:04:57 #188
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_189982230
Nice. Hopen dat het er ook af blijft daarna.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')