Wat een honden zijn het toch ook met hun gestaak elke keer.quote:Het stad- en streekvervoer in de provincies Utrecht en Gelderland gaat op dinsdag 28 mei alsnog meedoen aan de landelijke staking van het stad- en streekvervoer. Dat meldt vakbond FNV woensdag. Ook de NS doet mee aan de actiedag.
Eerder gaven vervoerders uit Utrecht en Gelderland aan niet mee te doen met de acties, maar ze hebben zich inmiddels toch aangesloten bij de vervoerdersacties. Alleen vervoerder Keolis in Utrecht rijdt dinsdag volgens normale dienstregeling.
De andere provincies meldden al op 8 mei te gaan staken op 28 mei. Werknemers van de NS en in het stad- en streekvervoer staken de hele dag om actie te voeren voor een beter pensioen. De staking begint dinsdag om 5.00 uur en duurt volgens de vakbond 24 uur.
https://www.nu.nl/economi(...)aking-op-28-mei.html
Dus een pensioenleeftijdstijging van 15 maanden over 5 jaar. Dus worst case is iemand die 61 is, en denkt over 5 jaar klaar te zijn, maar is eigenlijk pas over 6 jaar en 3 maanden klaar. Dus ipv 60 maanden moet ie nog 75 maanden.quote:Ze willen met de actie het kabinet tot concessies dwingen over de pensioenleeftijd. Die moet volgens de FNV worden bevroren op 66 jaar. Volgens de huidige regels loopt de pensioenleeftijd geleidelijk op tot 67 jaar en drie maanden in 2024. De verdere toename is afhankelijk van de levensverwachting.
Sneeuwvlok.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:54 schreef Red_85 het volgende:
Ov stakingen mogen verboden worden. Landsbelang is iets te groot.
En tijdens de ramadan, het is een grof schandaal.quote:En stakingen tijdens tentamenperiode, hoe durf je.
quote:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.quote:
Haha, dramaqueen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:41 schreef Montagui het volgende:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.![]()
Lekker aan de zijlijn die stakkers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer afzeiken. Tief toch een end op, ramptoerist
Metoo! Elke dag een uur met de trein heen en een uur met de trein terug. Geen auto, geen collega's in de buurt om eventueel mee te rijden, dus ook niet de mogelijkheid om op mijn werk te geraken die dag. Thuis werken geen optie. Verplicht verlof opgelegd door die asociale stakers.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, dramaqueen.
Elke dag 2x een klein uur op een van de drukste trajecten van NL.
En geen auto.
Erg vervelend, hoewel die dag vrij wel een afgezegde afspraak in Limburg want geen vervoer.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. 28 mei wordt voor mij een verplichte verlofdag.
De NS kan er niets aan doen. Ik neem hem dan ook niets kwalijk. Het NS personeel daarentegen kan de PLEURIS krijgen.
De 'gewone' man is hiervan de dupe. Geen goed woord voor deze achterlijke actie.
Ook geen trams bussen en metro's.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ff checken of ik het goed heb gelezen.. er rijden dus geen treinen dinsdag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |