Dan nog is het een voordeeltje in de CAO, en wat mij betreft hebben ze gelijk, dat men maar eerst eens bewijzen doet dat men werkelijk te lang leven doet, in mijn kring vallen ze om al bomen nadat hun pensioen leeftijd is begonnen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:47 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Dit gaat over pensioenleeftijd.
Slaat nergens op. We worden steeds ouder dus dan is het logisch dat de pensioenleeftijd omhoog gaat. Of anders moeten we maar stoppen met ziekenhuisbehandelingen en medicijnen. Dan worden we niet ouder en kan de pensioenleeftijd omlaag.
Mensen die fysiek zwaar werk zouden hebben, ja, die zou ik gelijk geven, maar voor hen is het ook goed geregeld
Mijn zus werkt in de thuiszorg, willen er ook wel een paar centen bij. Als die echter staken loopt de boel in de soep. Komen mensen potentieel te overlijden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:08 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus zij willen Schiphol per OV bereikbaar houden? Wat een egoïsme. Zoals koning drogreden in dit topic al zei:
[..]
Staken is immers een recht.
Precies. Dit alleen al lijkt me een goede reden om dergelijk gedrag te verbieden bij diensten waar veel mensen van afhankelijk zijn. Als de electriciteitsbedrijven gaan staken en de stroom uitzetten voor 24 uur is het land ook te klein.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn zus werkt in de thuiszorg, willen er ook wel een paar centen bij. Als die echter staken loopt de boel in de soep. Komen mensen potentieel te overlijden.
Dus ja een recht, tenzij de rechter anders beslist. Je kan niet zomaar de halve infrastructuur van een land compleet platleggen omdat je na 2025 een jaar langer moet werken .
Zijn heel veel sectoren waarin staken op een degelijke schaal gewoon niet mogelijk is. Vind het behoorlijk asociaal eigenlijk.
Het heeft niets met een cao te maken. Daar staat niet in wanneer ik aow ga krijgen. Ik kan stoppen wanneer ik wil zonder aow met alleen pensioen. Het probleem is de enorme boetes die een werkgever krijgt als hij in overleg met personeel een regeling wil treffen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:50 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan nog is het een voordeeltje in de CAO, en wat mij betreft hebben ze gelijk, dat men maar eerst eens bewijzen doet dat men werkelijk te lang leven doet, in mijn kring vallen ze om al bomen nadat hun pensioen leeftijd is begonnen.
En zolang als ik dat in mijn kring zie laat ik mij niks op de mouw spelden.
Tja, als je zo'n "uche." van een post af knipt bij het quoten gaat het sarcasme wel verloren merk ikquote:Op zaterdag 25 mei 2019 00:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Mijn zus werkt in de thuiszorg, willen er ook wel een paar centen bij. Als die echter staken loopt de boel in de soep. Komen mensen potentieel te overlijden.
Dus ja een recht, tenzij de rechter anders beslist. Je kan niet zomaar de halve infrastructuur van een land compleet platleggen omdat je na 2025 een jaar langer moet werken .
Zijn heel veel sectoren waarin staken op een degelijke schaal gewoon niet mogelijk is. Vind het behoorlijk asociaal eigenlijk.
Het is een democratisch gekozen overheid. Ik vind het schandalig dat als vakbonden een door een democratische meerderheid genomen besluit niet zint, ze de maatschappij gaan gijzelen. Wat mij betreft staat democratie nog een stapje hoger dan stakingsrecht.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:58 schreef Cherni het volgende:
Het is geen conflict met de werkgever maar met de overheid. Natuurlijk is het jammer dat de werkgever en reiziger hierin betrokken worden. Maar het moet maar eens klaar zijn met die overheid.
Nou democratisch is het de laatste tijd allerminst. Dan zou de PVV ook een rol moeten spelen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Het is een democratisch gekozen overheid. Ik vind het schandalig dat als vakbonden een door een democratische meerderheid genomen besluit niet zint, ze de maatschappij gaan gijzelen. Wat mij betreft staat democratie nog een stapje hoger dan stakingsrecht.
Ik ben nog op het fitsje komen aan het gaan, geen hont vroeg toen openbaar vervoer, want dat reed rond die tijd helemaal niet, waar een wil is is een weg, kan ik niet ligt op het kerkhof en wil ik niet ligt ernaast.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 06:52 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Tja, als je zo'n "uche." van een post af knipt bij het quoten gaat het sarcasme wel verloren merk ik
Ik ben het helemaal met je eens. Maar men heeft het al helemaal opgelost in dit topic. (note: ook hier weer sarcasme)
- Als jij er last van hebt moet je je niet aanstellen.
- Als jij niet wilt dat andermans problemen jouw probleem gemaakt wordt 'heb je niks te willen'.
- Het is voor je eigen bestwil.
- Staken is een recht, en blijkbaar net zo goed in deze vorm.
- Als je wilt dat ze dit niet doen ben je 'net zo schuldig' omdat jij hen iets afneemt (staken) zoals zij jou ook iets afnemen (vervoer).
- Als jij geen persoonlijke oplossing kan verzinnen om toch naar werk te komen door dit probleem dat zij veroorzaken heb je niet echt motivatie voor je eigen baan.
Daarom zei ik al. Koning drogreden. Deze discussie is niet te winnen met zoveel achterlijke beredeneringen.
En dan nog durven zeggen dat de huidige jongeren zich aanstellen. Het was allemaal zo zwaar voor jullie generatie omdat je geen centrale verwarming had.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 13:56 schreef john2406 het volgende:
Gij zijt iets teveel verwend zo te lezen he?
Jullie hadden in mijn tijd groot en oud mogen worden, dan piepte men wel anders.
He ja laten we die ouwe koe eens weer uit de sloot halen. Vroeger hadden vakbonden nog zin, vroeger had staken misschien nog zin, tegenwoordig is dat allang niet meer zo. Even meegaan in de moderne tijd aub.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:51 schreef Fietsertje70 het volgende:
Er schijnen nogal wat mensen te vergeten dat als mensen niet opgestaan hadden voor hun rechten we nog steeds 48 uur per week hadden gewerkt.
Is af en toe de enige manier om rechtstreeks iets te dwingen.
Helemaal eens met al je punten. Sommige mensen weigeren gewoon in te zien dat mensen afhankelijk kunnen zijn van OV om ergens te komen en dat ze hierdoor ernstig gehinderd worden. Maar ja, met allerlei drogredeneringen kom je een heel eind.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 06:52 schreef Bot13 het volgende:
Daarom zei ik al. Koning drogreden. Deze discussie is niet te winnen met zoveel achterlijke beredeneringen.
1 dag die ruim van tevoren was aangekondigd.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Helemaal eens met al je punten. Sommige mensen weigeren gewoon in te zien dat mensen afhankelijk kunnen zijn van OV om ergens te komen en dat ze hierdoor ernstig gehinderd worden. Maar ja, met allerlei drogredeneringen kom je een heel eind.
Al was het 1 seconde, het gaat erom dat er heel veel mensen last van hebben.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
1 dag die ruim van tevoren was aangekondigd.
Omdat de macht van vakbonden (te) groot is en een eventuele rechtszaak pas gepland wordt als de actie al achter de rug is, dan heeft het geen zin meer.quote:Maar dat zelfs werkgevers en reizigersorganisaties niet naar de rechter stappen, althans dat is mij niet bekend zegt meer dan genoeg.
Ja dat was ik inderdaad, maar mijn baas verwacht wel dat ik gewoon op kantoor verschijn die dag. De overheid is zeker niet heilig, geen idee waar je dat vandaan haalt. Feit is en blijft dat het stakingsrecht dringend aan een update toe is en in dit geval volkomen verkeerd gebruikt wordt.quote:Was jij niet altijd een voorstander dat je alles met je werkgever moet kunnen regelen. Maar nu je het je voor een dag niet uitkomt is de overheid heilig
Je kan gewoon een kort geding aanspannen hoor.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Al was het 1 seconde, het gaat erom dat er heel veel mensen last van hebben.
[..]
Omdat de macht van vakbonden (te) groot is en een eventuele rechtszaak pas gepland wordt als de actie al achter de rug is, dan heeft het geen zin meer.
[..]
Ja dat was ik inderdaad, maar mijn baas verwacht wel dat ik gewoon op kantoor verschijn die dag. De overheid is zeker niet heilig, geen idee waar je dat vandaan haalt. Feit is en blijft dat het stakingsrecht dringend aan een update toe is en in dit geval volkomen verkeerd gebruikt wordt.
Dat weet ikquote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan gewoon een kort geding aanspannen hoor.
Nee, dat doe ik nietquote:En ik denk dat je mening en feit door elkaar haalt.
Je brengt je eigen mening als een feit, maar dat geeft niet, ben blij dat je zo overtuigd bent van jezelf.quote:
Ik snap wel dat werkgevers en werknemers een akkoord hadden bereikt. Niet meer geschikt zijn voor functie op een leeftijd boven de 60 is 2 jaar een duur sociaal traject, een ontslagvergoeding of gecreëerd baantje etc etc.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:45 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Je kan gewoon een kort geding aanspannen hoor.
En ik denk dat je mening en feit door elkaar haalt.
Totdat Wim Kok de politiek in ging misschien welquote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
He ja laten we die ouwe koe eens weer uit de sloot halen. Vroeger hadden vakbonden nog zin, vroeger had staken misschien nog zin, tegenwoordig is dat allang niet meer zo. Even meegaan in de moderne tijd aub.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |