Wat een gave vijver!quote:
Thanks!quote:Op donderdag 11 juli 2019 20:55 schreef Irrem het volgende:
[..]
Wat een gave vijver!
Nog meer mensen hier die moeite hebben met het herkennen van juveniele vogels? Zag er net 1 in de tuin, maar herken hem niet :-/
quote:Op dinsdag 9 juli 2019 16:04 schreef Seven. het volgende:
WE HEBBEN VOGELS IN DE VIJVER GEZIEN! VOGELS GESPOT IN DE VIJVER!!![]()
Mooi hè? Ik word er zó blij van!quote:Op donderdag 11 juli 2019 22:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Zo deed ik vorige week ook toen ik voor het eerst een vogel in het vogelbadje zag
Super leuk om te zien en wat fijn dat ze er meteen al zo gebruik van makenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:30 schreef Seven. het volgende:
Beetje baggerkwaliteit filmpje wegens inzoomen, zie hier de Vlaamse Gaai tijdens een intensieve baddersessie:
Er zijn er altijd 3, ik vermoed nog jonkies! Nummer 3 zat op de schutting van zich af te kakken, die wilde niet op TV.
Vogelparadijs!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:30 schreef Seven. het volgende:
Beetje baggerkwaliteit filmpje wegens inzoomen, zie hier de Vlaamse Gaai tijdens een intensieve baddersessie:
Er zijn er altijd 3, ik vermoed nog jonkies! Nummer 3 zat op de schutting van zich af te kakken, die wilde niet op TV.
Als het bruin is en kleiner is dan een pimpelmees dan kan het eigenlijk alleen maar een winterkoninkje zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 09:15 schreef Seven. het volgende:
Ik zag net een nieuw vogeltje! Kleiner dan een mees, hoog op de pootjes en hij was helemaal egaal bruin. Maar niet zo modderbruin, beetje roodbruin!
Ik kan 'm niet vinden in m'n vogel app, dus vermoedelijk juveniel.
Ik hoop dat 'ie nog een keer terugkomtquote:Op zaterdag 13 juli 2019 10:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Als het bruin is en kleiner is dan een pimpelmees dan kan het eigenlijk alleen maar een winterkoninkje zijn.
[ afbeelding ]
al dan niet juvenile
[ afbeelding ]
Wel nog op het dak?quote:Op donderdag 25 juli 2019 18:58 schreef Seven. het volgende:
Vandaag wel weer een paar vogels, niet zo druk als normaal en ineens opvallend meer mussen.
Echt een succes dat vogelbadje!quote:Op zaterdag 27 juli 2019 09:52 schreef Seven. het volgende:
Ff afkoelen..
Merels zie ik echt zelden in m'n tuin, geen gras om in rond te wroeten. Hopelijk heeft ze het nou gevonden en wordt dit dagelijkse kost.
Hahaha! Komkommertijd:quote:
quote:Een roofvogel vloog woensdagochtend het zorgcentrum Dongeraheem in Dokkum binnen op zoek naar een Turkse tortel. De duif was waarschijnlijk ontdekt door de roofvogel omdat de duif al sinds maandag in een lichtkoepel zat van Dongeraheem.
„Ik schrok me wild. Ik zat in het kantoor toen er ineens een vogel over m’n hoofd vloog”, zegt medewerkster Katrina Zijlstra van het zorgcentrum. Zij dacht eerst dat het om de duif ging, maar het bleek een sperwer te zijn.
Zijlstra: „de roofvogel vloog in het rond en knalde daarna tegen een raam aan.” Johannes Scheepstra, de huisschilder van het zorgcentrum, wist de roofvogel, die tegen het raam aan zat, met zijn handen te vangen.
De Turkse tortel werd gevangen met een schepnet. Vogelasiel De Fûgelpits kwam na een belletje langs en onderzocht de vogels op verwondingen, maar zowel de sperwer als de Turkse tortel bleek gezond en werd daarom weer vrijgelaten.
Bewoners van Dongeraheem hadden eerder deze week al voer en water neergezet in de hoop dat de duif naar beneden zou komen en weg zou vliegen. De medewerkster van het zorgcentrum had vanochtend zelfs de hoofdingang opengezet. Zo wist de sperwer dus naar binnen te vliegen.
Hahaha! Prachtig filmpje, ze hebben ook nog van die boze koppenquote:Op zondag 4 augustus 2019 21:11 schreef AnneX het volgende:
Voor SeLang en andere vogelaars: zag het volgend filmpje voorbijkomen.
https://mobile.twitter.co(...)/1157299267113037825
quote:Op zondag 4 augustus 2019 21:11 schreef AnneX het volgende:
Voor SeLang en andere vogelaars: zag het volgend filmpje voorbijkomen.
https://mobile.twitter.co(...)/1157299267113037825
Een Tjiftjaf of een Fitis. Op die foto neig ik iets meer naar Fitis vanwege de meer prominente wenkbrauw en langere vleugeltippen (lijkt het), maar irl kan ik ze al bijna niet uit elkaar te houden zonder ze te horen, laat staan op een crappy fotoquote:Op zaterdag 10 augustus 2019 07:45 schreef Seven. het volgende:
Wat zou deze gast zijn, een tjif tjaf? Hij was een beetje gelig. Formaatje koolmees maar dan veel slanker (nou komen onze mezen niks tekort natuurlijk, die gaan rustig door 15 bollen per week heen)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Koolmezen accepteerden hem niet in hun inner circle trouwens.![]()
Na wat googelen, ik denk ook een Fitis.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:25 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een Tjiftjaf of een Fitis. Op die foto neig ik iets meer naar Fitis vanwege de meer prominente wenkbrauw en langere vleugeltippen (lijkt het), maar irl kan ik ze al bijna niet uit elkaar te houden zonder ze te horen, laat staan op een crappy foto
Ik weet ook niet hoe bij jullie de verdeling is maar thuis (zuid Engeland) zie ik vooral Tjiftjaf en in Schotland vooral Fitis.
Wat ik zo cool vind is dat jij het gedrag ook kunt duiden.quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 09:26 schreef SeLang het volgende:
Ik hoor hier de hele tijd sperwers roepen. Dat is elk jaar zo rond deze tijd. Jonge sperwers vliegen rond maar bedelen nog steeds om voedsel van hun ouders (daarom roepen ze).
Agossiequote:Op dinsdag 3 september 2019 10:45 schreef AnneX het volgende:
Wat leuk Seven dat je nu ook into birds bent![]()
Ik gooi alleen maar filmpjes hierof links
Zoals deze https://mobile.twitter.com/lezbuck/status/1168147691823648770
Wat een heerlijk vogelleven hebben jullie in de tuinquote:Op dinsdag 10 september 2019 13:22 schreef Seven. het volgende:
We hadden net een boomklever aan de pindaruif hangen, die hadden we nog niet gezien
Die van ons is nooit meer terug gekomenquote:Op donderdag 12 september 2019 12:09 schreef Irrem het volgende:
[..]
Wat een heerlijk vogelleven hebben jullie in de tuin![]()
Wij hebben sinds een paar weken ook een tjiftjaf of fitis in de tuin.
Boomklever, ook al zo'n mooi beestje 😍quote:Op donderdag 12 september 2019 14:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Die van ons is nooit meer terug gekomen. Hopelijk blijft de boomklever wel plakken.
Dus het lijkt voorzichtig een blijvertje te worden?quote:Op vrijdag 13 september 2019 16:14 schreef Irrem het volgende:
[..]
Boomklever, ook al zo'n mooi beestje 😍
Ik heb net aan de zang ontdekt dat het een tjiftjaf is die hier in de tuin rondhupt. Van mij mag hij/zij nog lang blijven.
Hoop hetquote:Op vrijdag 13 september 2019 16:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dus het lijkt voorzichtig een blijvertje te worden?
Oeh, binnenkort ff kijken.quote:Op zaterdag 14 september 2019 10:49 schreef Irrem het volgende:
[..]
Hoop het![]()
Ik kwam dit tegen in het Netflix topic![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |