quote:bron
Sharon wil met documenten onschuld bewijzen
De Israëlische premier Sharon heeft zich donderdagavond op een speciale persconferentie verdedigd tegen aantijgingen van corruptie. Hij beweerde dat hij met documenten zijn onschuld kan bewijzen.
Sharon zei dat een van zijn zonen over papieren beschikt die duidelijk maken dat de fondsenwerving tijdens de verkiezingscampagne van 1999 voor zijn Likudpartij legaal verliep. Er zijn geen bewijzen van omkoperij, aldus de premier op de inderhaast belegde persconferentie. ,,Ik heb niets te verbergen'', zei Sharon.Sharon en zijn twee zonen zouden destijds een lening van 1,5 miljoen dollar van een Zuid-Afrikaanse zakenman hebben aanvaard. Volgens de Israëlische wet mogen politieke partijen geen steun uit het buitenland ontvangen.
Sharon verdenkt de oppositie ervan hem in een kwaad daglicht te willen stellen in de aanloop naar de verkiezingen van 28 januari. Uit opiniepeilingen blijkt dat de populariteit van Likud de afgelopen dagen fors is gedaald.
quote:De Likud is niet extreem-rechts.
Op donderdag 9 januari 2003 21:21 schreef schatje het volgende:Goede zaak, weg met extreem rechts.
Kach wel.
quote:
Persconferentie Sharon van televisie gehaald
Wegens verkiezingspropaganda is donderdagavond de rechtstreekse uitzending van een persconferentie van de Israëlische premier Sharon van radio en televisie gehaald. Sharon verdedigde zich in de persconferentie tegen aantijgingen van corruptie.
De voorzitter van de centrale verkiezingscommissie greep na enkele minuten in omdat hij vond dat Sharon de zendtijd misbruikte voor politieke doeleinden. De premier viel fel uit tegen zijn politieke tegenstanders.
quote:Die aanslagen zijn het gevolg van haat.
Op woensdag 8 januari 2003 13:39 schreef sp3c het volgende:[..]
die aanslagen leiden zeker niet tot haat
quote:De Likud is wel extreem-rechts. Kach is ultra-ultra-extreem-rechts.
Op donderdag 9 januari 2003 21:31 schreef BAZZA het volgende:[..]
De Likud is niet extreem-rechts.
Kach wel.
Maar waarempel komt er de laatste tijd opvallend veel goed nieuws uit Israel. Dat valt me nog reuze mee, moet ik zeggen. ![]()
Alleen jammer dat de Arbeiderspartij nog steeds niet profiteert van het schandaal rond Sharon en de Likud.
Maar ja, in een lange tijd toch enigzins positief nieuws uit Israel. En dat werd tijd.
A man's terrorist is another man's freedom fighter - of zoiets dergelijks, zit een grote kern van waarheid in.
quote:Ze zijn niet "even slecht". Terrorisme gebeurt over en weer (staatsterrorisme aan de ene kant, zelfmoordterrorisme aan de andere kant), maar Israel houdt uiteindelijk het Palestijnse land bezet, niet omgekeerd.
Op donderdag 9 januari 2003 23:14 schreef Friemeltje het volgende:
aan elk conflict zitten 2 kanten, en elk conflict kan je niet versimpelen of verklaren of oplossen via een paar simpele argumenten.
dat bedoelde ik dus met mijn eerdere post waarin ik zei dat israeliers (hun politiek) en palestijnen (hun politiek) op dit moment even slecht zijn.A man's terrorist is another man's freedom fighter - of zoiets dergelijks, zit een grote kern van waarheid in.
Sharon-haters moeten nog maar eens nadenken over de mate van het uiten van hun vreugde.
J.
quote:Niet alleen support voor Sharon is drastisch afgenomen, ook de hele Likud is in de peilingen gezakt als een baksteen (Godzijdank). En Netanyahu staat trouwens ook bekend als een corrupt mannetje.
Op donderdag 9 januari 2003 23:29 schreef Juan Zueco het volgende:
Na Sharon komt Bibi.Sharon-haters moeten nog maar eens nadenken over de mate van het uiten van hun vreugde.
J.
Nee, het is allemaal een zooitje daar in het Likud. Niets dan oorlogsmisdadigers, zakkenvullers en ander gespuis. ![]()
Nog een wonder dat ze ooit op 40 zetels hebben gestaan. Only in Israel...
quote:De arbeiderspartij heeft geen leider, dus het is waarschijnlijk dat Likud toch weer gaat regeren en waarschijnlijk met Bibi aan het hoofd.
Op donderdag 9 januari 2003 23:35 schreef motown het volgende:[..]
Niet alleen support voor Sharon is drastisch afgenomen, ook de hele Likud is in de peilingen gezakt als een baksteen (Godzijdank). En Netanyahu staat trouwens ook bekend als een corrupt mannetje.
Nee, het is allemaal een zooitje daar in het Likud. Niets dan oorlogsmisdadigers, zakkenvullers en ander gespuis.
Nog een wonder dat ze ooit op 40 zetels hebben gestaan. Only in Israel...
Dat bedoelde ik (maar dat had je ook wel begrepen).
Als hardcore pro-Palestina aanhanger zou ik me daar zorgen over maken motown.
Ik doe dat ook.
J.
quote:De Arbeiderspartij heeft al wel een leider gekozen. Een heel redelijk persoon, trouwens. Iemand die voor vrede is.
Op donderdag 9 januari 2003 23:40 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
De arbeiderspartij heeft geen leider, dus het is waarschijnlijk dat Likud toch weer gaat regeren en waarschijnlijk met Bibi aan het hoofd.
quote:Niet echt, want erger dan dit kan het toch niet worden.
Dat bedoelde ik (maar dat had je ook wel begrepen).Als hardcore pro-Palestina aanhanger zou ik me daar zorgen over maken motown.
Ik doe dat ook.
J.
En "pro-Palestina aanhanger" klopt taalkundig gezien niet. Dat is dubbelop, een pleonasme, als ik me niet vergis.
quote:J.
Op vrijdag 10 januari 2003 00:40 schreef motown het volgende:De Arbeiderspartij heeft al wel een leider gekozen. Een heel redelijk persoon, trouwens. Iemand die voor vrede is.
Moet ik het spellen? Een aansprekend leider. Je noemt zelfs zijn naam niet. Misschien weet ook jij, net als ik, zijn naam niet.
Niet echt, want erger dan dit kan het toch niet worden.
Oh jawel.
En "pro-Palestina aanhanger" klopt taalkundig gezien niet. Dat is dubbelop, een pleonasme, als ik me niet vergis.
Inderdaad dubbelop, was ook met een cynische
bedoeld
quote:Wat een onzin
Op donderdag 9 januari 2003 23:03 schreef motown het volgende:
De Likud is wel extreem-rechts. Kach is ultra-ultra-extreem-rechts.
quote:Da's inderdaad een te verwachten gevolg
Op donderdag 9 januari 2003 23:29 schreef Juan Zueco het volgende:
Na Sharon komt Bibi.
quote:Zijn de meeste Israelische stemmers nou werkelijk stommer dan het achterend van een varken, of hoe zit dat nou?
Op vrijdag 10 januari 2003 01:17 schreef BAZZA het volgende:[..]
Wat een onzin
[..]Da's inderdaad een te verwachten gevolg
Diep triest, hoor.
weg
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door robh op 16-01-2003 19:03]
In feite wonen de mensen daar op een klein stukje grond. Alle infrastructuur is door de Israeliers kapotgeschoten. Ze krijgen geen visum om ooit weg te trekken. Ze zitten daar dus gevangen.
Elke ochtend om 3 uur 's nachts begint de lange tocht naar Israelisch gebied omdat dit de enige manier is om het hoofd boven water te houden. Urenlange oponthoud bij de controle posten. Alleen mensen van een bepaalde leeftijd hebben recht op een pas.
Gevangene in eigen land, dankzij de Israelische bezetters, die er nu een enorme muur omheen bouwen en na elke aanslag de regels strenger maken.
Wat moet je doen als je de rest van je leven op een klein stukje land gevangen wordt gehouden door een militair superieure macht terwijl je familie verhongert?
Ik heb absoluut geen begrip voor zelfmoordaanslagen, maar ik kan me wel voorstellen dat ze dit doen.
Greta Duisenberg vind ik maar een vreemd mens, maar 'erger dan de Nazi bezetting' is op zich geen slechte vergelijking (zeker als ze erbij zegt 'maar niet vergelijkbaar met de holocaust')
quote:Ze had het ook met Stalin kunnen vergelijken, of de Duitse bezetting van Frankrijk, of iets anders waar ze geen verstand van heeft.
Op vrijdag 10 januari 2003 17:12 schreef Vamos het volgende:
Ik heb laatst een heel stuk gelezen in de Vrij Nederland over een van de Palestijnse 'enclaves'.In feite wonen de mensen daar op een klein stukje grond. Alle infrastructuur is door de Israeliers kapotgeschoten. Ze krijgen geen visum om ooit weg te trekken. Ze zitten daar dus gevangen.
Elke ochtend om 3 uur 's nachts begint de lange tocht naar Israelisch gebied omdat dit de enige manier is om het hoofd boven water te houden. Urenlange oponthoud bij de controle posten. Alleen mensen van een bepaalde leeftijd hebben recht op een pas.
Gevangene in eigen land, dankzij de Israelische bezetters, die er nu een enorme muur omheen bouwen en na elke aanslag de regels strenger maken.
Wat moet je doen als je de rest van je leven op een klein stukje land gevangen wordt gehouden door een militair superieure macht terwijl je familie verhongert?
Ik heb absoluut geen begrip voor zelfmoordaanslagen, maar ik kan me wel voorstellen dat ze dit doen.
Greta Duisenberg vind ik maar een vreemd mens, maar 'erger dan de Nazi bezetting' is op zich geen slechte vergelijking (zeker als ze erbij zegt 'maar niet vergelijkbaar met de holocaust')
Ik draag de Palestijnen een warm hart toe (en ken weinigen die dat niet doen), maar ze worden erger benadeeld door hun eigen ''leiders'' en landgenoten dan door de Israeli's.
Als Gretta nu niet de ene domme uitlating na de andere zou hebben gedaan en althans geprobeerd zou hebben om anoniem door Palestina te reizen, dan zou ze bij thuiskomst veel meer hebben kunnen uitrichten voor het Palestijnse volk dan nu.
Van die pubers die op de Dam over de ruggen van de Palestijnen aandacht gingen lopen trekken had ik niets beters verwacht. Maar van haar?
[Dit bericht is gewijzigd door SportsIllustrated op 10-01-2003 19:14]
repressie, collectief straffen, isolatie is niet de oplossing. Het de zee insturen en terroristische zelfmoord acties en gebrek aan nieuw beleid ook niet.
Beide kampen hebben hier hun aanhangers, de één met meer nuance dan de ander. Dat is opzich niet erg maar de bijdragen zijn niet vaak constructief. Net als in het midden-oosten is hier ook een verharding van standpunten voelbaar, de één wil niet voor de ander wijken.
Dat is triest, want elke dag vallen er aan beide kanten onschuldige slachtoffers. Mensen zoals jij en ik, Palestijnen en Israelieten.
Daarom begrijp ik zelfmoordaanslagen niet, net zo min als de vergeldingsacties die er op volgen. Het enige resultaat is meer aanslagen, meer vergeldingen.
Ik denk dat er bij beide partijen genoeg mensen te vinden zijn die dit niet meer willen. Laten we hopen dat de volgende verkiezingen in Israël een eerste aanzet tot een vreedzame oplossing kan zijn.
quote:Ik kan je alleen maar gelijk geven.
Op vrijdag 10 januari 2003 22:41 schreef clarify het volgende:
Als beide partijen echt willen, dan kan dit conflict tot een oplossing komen. De schuldvraag is allang niet meer relevant. Wie is er begonnen, niemand die het echt weet. Op elke actie volgt nu steevast een reactie.Beide kampen hebben hier hun aanhangers, de één met meer nuance dan de ander. Dat is opzich niet erg maar de bijdragen zijn niet vaak constructief. Net als in het midden-oosten is hier ook een verharding van standpunten voelbaar, de één wil niet voor de ander wijken.
Dat is triest, want elke dag vallen er aan beide kanten onschuldige slachtoffers. Mensen zoals jij en ik, Palestijnen en Israelieten.Daarom begrijp ik zelfmoordaanslagen niet, net zo min als de vergeldingsacties die er op volgen. Het enige resultaat is meer aanslagen, meer vergeldingen.
Ik denk dat er bij beide partijen genoeg mensen te vinden zijn die dit niet meer willen. Laten we hopen dat de volgende verkiezingen in Israël een eerste aanzet tot een vreedzame oplossing kan zijn.
Voortleven in haat zal geen vrede opleveren. Er zal een hand toegestoken moeten worden, en die hand moet van beide partijen komen.
Helaas zit de haat & woede diep.
In Europa hebben we (helaas) nog een dergelijk voorbeeld waar woede & haat het winnen van boerenverstand.
Helaas doet slecht voorbeeld volgen.
J.
quote:
Israëlische helikopters hebben in bij een raketaanval in de Gazastrook twee Palestijnse kinderen gedood.Het zou de bedoeling zijn geweest om twee Palestijnse extremisten te treffen die in de buurt in hun auto reden.bron
quote:Dat is weer mooi stom, maar in een oorlog vallen, geloof ik, vrij veel onschuldige doden. Ik neem aan dat het niet expres ging.
Op zondag 12 januari 2003 20:56 schreef schatje het volgende:[..]
quote:wacht maar tot de Israelische regering de IDF complete vrijheid geeft zul je zien of het nog erger kan worden
Op vrijdag 10 januari 2003 00:40 schreef motown het volgende:[..]
Niet echt, want erger dan dit kan het toch niet worden.
En "pro-Palestina aanhanger" klopt taalkundig gezien niet. Dat is dubbelop, een pleonasme, als ik me niet vergis. [afbeelding]
en ik hoop met al mijn hart dat dit nooit zal gebeuren maar het hangt van de palestijnen af, als zij door gaan met hun terreurcampagne zal de israelische regering zich alleen maar harder op gaan stellen.
Het enige wat die palestijnse zelfmoordactie's opleveren zijn meer doden en dan vooral aan palestijnse zijde terwijl de israelische actie's vaak voor een adempauze voor de israelische burgers zorgen.
tja ...
quote:Dat zal ook wel weer een staartje krijgen.
JERUZALEM (ANP) - Leden van de Libanese islamitische verzetsbeweging Hezbollah hebben dinsdag granaten afgevuurd op posten van Israëlische strijdkrachten in de buurt van Shebaa Farms in het noorden van Israël. Het was voor het eerst in vier maanden tijd dat dat gebeurde.
De Israëlische strijdkrachten schoten terug en korte tijd later voerde de Israëlische luchtmacht een aanval uit op posities van de Hezbollah in het zuiden van Libanon. Een woordvoerder van de Israëlische premier Sharon noemde de aanval een 'ernstige ontwikkeling'.
quote:Omdat Israel het noodzakelijk vind hun hek te bouwen dwars door een Palestijns dorp, dreigt er hetzelfde te gebeuren met deze stad als er al is gebeurt in de oude stad van Hebron. Honderden Palestijnse gezinnen zullen hierdoor aan de bedelstaf raken. De Transfer gaat onverminderd voort.
20.1.03: B'Tselem Calls on the Defense Minister: Call Off the Demolition of the Nazlat 'Issa Market
Tonight, B'Tselem issued an urgent letter to the Defense Minister calling on him to withdraw the order to demolish the market in Nazlat 'Issa, In the Tulkarm district of the West Bank.B'Tselem called upon the Minister to take the necessary measures to legalize the businesses in the market, or find an alternative solution that would not harm the livelihood of the vendors and their families.
B'Tselem warned that demolishing the market would severely violate the human rights of hundreds of residents and constitute a breach of international law which binds Israel as the occupying force in the Territories.Over the last two days, the Civil Administration notified store owners in the Nazlat 'Issa market of the imminent demolition and ordered them to clear out their merchandise. Demolishing the market will destroy the principal source of income for the residents of the village and its vicinity.
Zie ook dit stuk oorspronkelijk uit de washington-report over het dorp Al-Daba op de West-Bank (250 Palestijnen, 42 huizen, een basisschool en een moskee) dat vernietigd gaat worden, met behulp van Amerikaanse buldozers.
http://www.palestinemonitor.org/appeals/palestinian_village_faces_annihilation.htm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |