Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
quote:
Duisenberg niet naar zuidelijke GazastrookHet geplande bezoek van Gretta Duisenberg aan het zuidelijke deel van de Gazastrook is dinsdag niet doorgegaan. De delegatie waar ze deel van uitmaakt, kreeg geen toegang tot het gebied omdat dit na de zelfmoordaanslagen van zondag tot militair terrein is verklaard.
Duisenberg, echtgenote van de president van de Europese Centrale Bank, is voorzitter van de groep Stop de Bezetting. Ze kwam zondag met een kleine delegatie in Israël aan waar ze de bezette gebieden wil bezoeken. Haar doel is onder meer aandacht te vestigen op de situatie waarin het Palestijnse volk verkeert.In plaats van het zuidelijk deel van de Gazastrook bezocht de delegatie dinsdag het vluchtelingenkamp Burje dat ongeveer vijftien kilometer buiten Gaza-Stad ligt. Duisenberg sprak daar met bewoners van het kamp.
Later op de dag overhandigde ze in Oost-Jeruzalem 500 euro aan het weeshuis Jeel Al-Amal. Ze deed dat namens T. van den Ende uit Rotterdam, die deze week de stichting Vrienden van Jeel Al-Amal (Generatie van hoop) heeft opgericht.
Het bedrag dat Duisenberg aan oprichtster/directrice Alice Sahhar van het weeshuis gaf, was het eerste geld dat de Rotterdammer had opgehaald. In het weeshuis, dat in 1972 werd opgericht, verblijven 120 weesjongens.
Duisenberg wil woensdag op bezoek bij de Palestijnse leider Yasser Arafat.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 07-01-2003 18:35]
Wat mij betreft vertegenwoordigt ze wel Nederland (of in elk geval een groot deel van Nederland, waarschijnlijk de meerderheid) met haar bezoek en steunbetuiging aan de Palestijnen.
Haar bezoek aan Arafat zal zeker interessant worden.
quote:Tijd voor een poll dus. Zie vertegenwoordigt mij in ieder geval niet. Punt.
Op dinsdag 7 januari 2003 18:39 schreef motown het volgende:
Wat mij betreft vertegenwoordigt ze wel Nederland (of in elk geval een groot deel van Nederland, waarschijnlijk de meerderheid) met haar bezoek en steunbetuiging aan de Palestijnen.
quote:Precies, ik heb ik nooit op haar kunnen stemmen en heeft ze nooit iets bereikt behalve het bed delen met het hoofd van de ECB.
Op dinsdag 7 januari 2003 18:42 schreef tvlxd het volgende:Zie vertegenwoordigt mij in ieder geval niet. Punt.
quote:Mij vertegenwoordigt ze ook al niet.
Op dinsdag 7 januari 2003 18:42 schreef tvlxd het volgende:[..]
Tijd voor een poll dus. Zie vertegenwoordigt mij in ieder geval niet. Punt.
Van mij mag ze best in die gevaarlijke gebieden komen. Heel graag zelfs.
quote:ze moet immers dood
Op dinsdag 7 januari 2003 19:18 schreef CherrymoonTraxx het volgende:[..]
Mij vertegenwoordigt ze ook al niet.
Van mij mag ze best in die gevaarlijke gebieden komen. Heel graag zelfs.
quote:we zullen d`r vlag wel over d`r kist draperen. Misschien dat de plo de saluutschoten kan verzorgen
Op dinsdag 7 januari 2003 21:11 schreef Re het volgende:[..]
ze moet immers dood
quote:Eindelijk eens een goede opmerking van je, het is wat na al die domme reply's maar wees er maar trots op
Op dinsdag 7 januari 2003 21:11 schreef Re het volgende:ze moet immers dood
quote:Het is ook direct stil
Op dinsdag 7 januari 2003 21:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
En nu is het gewoon afgelopen met dit kinderachtige gedoe, anders gaan er mensen gedwongen opzouten.
quote:Ze vertegenwoordigd hooguit zichzelf en al helemaal niet Nederland,met dat naìef bezoek van haar.
Op dinsdag 7 januari 2003 18:39 schreef motown het volgende:
Ze moeten daar in Den Haag niet zo zeuren over dat het gebruik van haar diplomatieke paspoort.Wat mij betreft vertegenwoordigt ze wel Nederland
quote:That's the point. In de Nederlandse media wordt genoeg aandacht aan de Israelische slachtoffers gezien. Het Palestijnse leed is daarentegen onderbelicht. Dit komt omdat Eddo Rosenthal te chicken is om de bezette gebieden, in tegenstelling tot Conny Mus, waar hij een voorbeeld aan zou moeten nemen wat objectieve gebalanceerde berichtgeving betreft.
Op dinsdag 7 januari 2003 22:20 schreef Cervix het volgende:[..]
Ze vertegenwoordigd hooguit zichzelf en al helemaal niet Nederland,met dat naìef bezoek van haar.
Als ze nou echt begaan is met onschuldige burger slachtoffers laat ze dan ook een bezoek brengen aan Israelische slachtoffers van de laatste aanslagen..............
Dankzij Gretta's actie wordt de aandacht weer op de vergetenen gericht. Een goede zaak. Hoe je het ook bekijkt: ze heeft de situatie weer in de schijnwerpers gebracht.
Ik zit net de uitzending te bekijken (met kromme tenen).
* Juan Zueco is ervan overtuigd dat landgenoot Wim zijn tenen mee kromt.
Naïef met een hoofdletter N.
En kritiek morgen op Arafat? Ik dacht het niet.
J.
P.s. * Juan Zueco heeft een beeld van een potje mirre en Gretta die met haar zwart geverfde haren de voeten van de machteloze leider van de PA afveegt.
Ze toont begrip voor aanslagen
Ze zouden haar de toegang tot Nederland moeten ontzeggen!
En Mowtown, ze vertegenwoordigt idd een hele boel mensen, maar het grootste deel daarvan is moslim.
We zouden eigenlijk een pol moeten maken met 4 mogelijkheden.
Wie geef jij gelijk in de strijd tussen Israel en de Palestijnen???":
a Israel en ik heb een niet moslim
b Israel en ik ben moslim
c Palestijnen en ik ben niet moslim
d Palestijnen en ik ben moslim
quote:Maak haar maar belachelijk. Ze legt in elk geval wel de vinger op de zere plek en brengt de boel duidelijk in de actualiteit. Het zal zeker interessant worden, morgen.
Op dinsdag 7 januari 2003 23:08 schreef Juan Zueco het volgende:
Ben jij een tantezegger van Gretta, motown?Ik zit net de uitzending te bekijken (met kromme tenen).
* Juan Zueco is ervan overtuigd dat landgenoot
Wim zijn tenen mee kromt.
Naïef met een hoofdletter N.
En kritiek morgen op Arafat? Ik dacht het niet.
J.
P.s. * Juan Zueco heeft een beeld van een potje mirre en Gretta die met haar zwart geverfde haren de voeten van de machteloze leider van de PA afveegt.
quote:Mijn post was cynisch motown.
Op woensdag 8 januari 2003 00:05 schreef motown het volgende:[..]
Maak haar maar belachelijk. Ze legt in elk geval wel de vinger op de zere plek en brengt de boel duidelijk in de actualiteit. Het zal zeker interessant worden, morgen.
Begrijp jij niet dat, ondanks haar goede bedoelingen, dat zij zich belachelijk maakt (politiek gezien en als de vrouw van). Kijk even over je eigen mening heen. Objectief dus.
Ze plaats èn haar man èn politiek nederland in een moelijke positie.
Sympathie voor de Palestijnse zaak vind ik prima, echt waar.
Eenzijdigheid vind ik een bezwaar, want eenzijdigheid belemmert namelijk al jaren een vrede in het Midden Oosten.
Een vrouw als Gretta had, in haar positie, beter moeten weten.
J.
quote:zoveel goeds kan je over Israel toch niet zeggen? Het pro-Joodse in de wereld moet maar eens op houden met hun gezeik altijd, en eens naar de feiten kijken... Al die ophef over mevrouw Duisenberg, dat geloof je toch zeker zelf niet? Als ze pro-Israelisch zou zijn, zou niemand zich er druk om maken...
Op woensdag 8 januari 2003 00:16 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Mijn post was cynisch motown.
Begrijp jij niet dat, ondanks haar goede bedoelingen, dat zij zich belachelijk maakt (politiek gezien en als de vrouw van). Kijk even over je eigen mening heen. Objectief dus.
Eenzijdigheid vind ik een bezwaar, want eenzijdigheid belemmert namelijk al jaren een vrede in het Midden Oosten.
Een vrouw als Gretta had, in haar positie, beter moeten weten.
J.
quote:Nou nee. Iedereen is tegen ons, de hele wereld is geïnfiltreerd door Joden (pruillipje opzettend).
Op woensdag 8 januari 2003 00:25 schreef kariem112 het volgende:
-edit-
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 08-01-2003 00:57]
quote:Eenzijdig? Misschien. Maar dat is compensatie voor de overwegend pro-Israelische houding die de Nederlandse politici tot nu toe altijd hebben gehanteerd. Zeer welkom, dus. Althans, als je werkelijk objectief bent.
Op woensdag 8 januari 2003 00:16 schreef Juan Zueco het volgende:[..]
Mijn post was cynisch motown.
quote:Hoezo, "beter weten"? Zij is al dat Israel de hand boven het hoofd houden en het negeren van grootschalig onrecht gewoon spuugzat en ze had tenminste het lef om zichzelf in te zetten om het aan het licht te stellen.
Een vrouw als Gretta had, in haar positie, beter moeten weten.J.
Nou, je kunt zeggen wat je wilt, maar ze heeft het nu zeker aan het licht gesteld.
quote:Welk soort "wartaal" precies? Ik houd er namelijk niet van als iemand mij een neo-nazi noemt.
Op woensdag 8 januari 2003 00:31 schreef BugsySiegel het volgende:[..]
Nou nee. Iedereen is tegen ons, de hele wereld is geïnfiltreerd door Joden (pruillipje opzettend).
Behalve de pro-Palestijnen met oogkleppen zijn het toch vooral onverbeterlijke en wereldvreemde neo-nazi's die dit soort wartaal uitslaan.
Mensen die kritiek uiten op Israel antisemieten noemen begint zijn effect (gelukkig) te verliezen.
Dat truukje werkt steeds minder. De mensen worden wakker en durven zich uit te spreken tegen onrecht en schijnheiligheid.
quote:Luister, ik beschouw Israel als de hoodschuldige in dit conflict en dit met dit standpunt ben ik meerdere malen onder vuur komen te liggen van pro-Israelische fokkers die mij beschuldigen van het niet objectief wezen (de pot verwijt de ketel). Maar ik kom niet terug van mijn standpunt: de kern van dit conflict is de onlegitieme Israelische bezetting van gebieden die volgens internationale resoluties officieel de Palestijnen toebehoren.
Op woensdag 8 januari 2003 00:40 schreef BugsySiegel het volgende:[..]
-edit-
Het is dus geen conflict tussen twee "landen": het ene land ontzegt het andere land zijn bestaansrecht. Dat is het probleem.
Het doden van burgers is vreselijk, ongeacht of het Israelische of Palestijnse burgers zijn. Maar de Palestijnse zelfmoordaanslagen zijn symptonen in dit conflict, niet de oorzaak ervan. Zolang Israel dit weigert in te zien, komt er geen vrede.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 08-01-2003 00:53]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |