abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:25:57 #176
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_187063298
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:01 schreef Moira. het volgende:
Als winnaar heb je wel de mazzel dat je het jaar daarna ook mag optreden.

Netta had bijv. een performance met haar nieuwe single waarvan veel mensen in Europa nu waarschijnlijk denken “oh da’s ook wel een lekker nummertje, even kijken of ze een album heeft met meer van dit spul”.
Ik heb zo m'n twijfels.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 13:26:27 #177
163650 Greys
pi_187063303
quote:
11s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:15 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Grenst voor mij wel aan het irritant Amerikaanse, maar ik scheer me weer weg met mijn negativisme :@
Welnee joh, mag je toch zeggen?

Ik heb zelf tien keer liever dit dan van dat steenkolen-Engels. :D Of sommige deelnemers die een tolk mee hadden omdat ze geen interviewtje in het Engels konden geven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 13:28:33 #178
163650 Greys
pi_187063324
Ik twijfel trouwens wel om kaarten te kopen voor Ziggo want ik bewaar m'n geld en vrije dagen denk ik misschien beter voor een paar weken later met het ESF. :o Kunt niet alles hebben enzo. Zeker op vrije dagen ff zuinig zijn, flink veel nodig voor in mei.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187063328
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:25 schreef Eightyone het volgende:

[..]

Ik heb zo m'n twijfels.
Dat kun je zien in de downloads en streams: het nieuwe nummer van Netta is niet bepaald aangeslagen. Maar dat is dan ook niet zo'n goed nummer.
pi_187063373
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:01 schreef Moira. het volgende:
Als winnaar heb je wel de mazzel dat je het jaar daarna ook mag optreden.

Netta had bijv. een performance met haar nieuwe single waarvan veel mensen in Europa nu waarschijnlijk denken “oh da’s ook wel een lekker nummertje, even kijken of ze een album heeft met meer van dit spul”.
Als Duncan ook zo’n vette nieuwe single/album heeft volgend jaar krijg je dan weer een nieuwe vlaag hype.
Hier heb je wel een punt. Een prima uitgangspunt voor Duncan natuurlijk. :)

Maar wat Netta betreft denk ik veel mensen dachten: ‘godver, heb je haar weer met dat kutnummer’. :+

Ik dacht dit namelijk wel. _O-
pi_187063391
Ik verbaas me wel hoe snel iedereen Portugal vergeten is hoor. Nu ook weer bij de BBC, dat het de vorige jaren 'the more ridiculous the better' was. Jamala was ook niet ridiculous en zelfs Mans niet. En de nummer 2 van de afgelopen jaren waren ook niet rare nummers.

Kun je zien wat één jaar Israël doet voor het beeld :+
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 13:36:19 #182
163650 Greys
pi_187063404
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:34 schreef Em31 het volgende:
Ik verbaas me wel hoe snel iedereen Portugal vergeten is hoor. Nu ook weer bij de BBC, dat het de vorige jaren 'the more ridiculous the better' was. Jamala was ook niet ridiculous en zelfs Mans niet. En de nummer 2 van de afgelopen jaren waren ook niet rare nummers.

Kun je zien wat één jaar Israël doet voor het beeld :+
Of de eigenwijsheid van de Engelsen bij wie het nooit aan hen ligt enzo. Ze zien het allemaal net ff iets anders lijkt wel. Hun eigen waarheid. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:36:52 #183
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187063412
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:34 schreef Em31 het volgende:
Ik verbaas me wel hoe snel iedereen Portugal vergeten is hoor. Nu ook weer bij de BBC, dat het de vorige jaren 'the more ridiculous the better' was. Jamala was ook niet ridiculous en zelfs Mans niet. En de nummer 2 van de afgelopen jaren waren ook niet rare nummers.

Kun je zien wat één jaar Israël doet voor het beeld :+
Ergerde ik me enorm aan ja.

Maar goed, de Britten zijn natuurlijk gewoon zuur zoals wij dat ooit waren.
Koel en donker bewaren
pi_187063427
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Of de eigenwijsheid van de Engelsen bij wie het nooit aan hen ligt enzo. Ze zien het allemaal net ff iets anders lijkt wel. Hun eigen waarheid. :D
Jaa maar je zag het hier ook wel toen het nummer net uitkwam. Dat het te rustig was enzo. Het is toch een beetje een algemeen beeld dat blijft, maar waar wij in Nederland gelukkig nu wel vanaf zijn :D *O*
  PR en moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 14:05:45 #185
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_187063704
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Of de eigenwijsheid van de Engelsen bij wie het nooit aan hen ligt enzo. Ze zien het allemaal net ff iets anders lijkt wel. Hun eigen waarheid. :D
De BBC loopt 10 jaar achter ja. Ik ben nog steeds die uitzending aan het terugkijken (laatste stukje vanavond *O* ) maar dan zal ik er ook ff eea over noteren in dat topic.
Want ook wat Graham wel/niet leuk vindt in z’n commentaar iig is echt commentaar dat bij het ESF van 10 jaar geleden zou passen.
De nummers die ze inzenden hadden het 10 jaar daarvoor ook beter gedaan. Ze zijn niet echt met de ESF-tijd meegegaan.
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
  PR en moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 14:08:32 #186
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_187063733
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:38 schreef Em31 het volgende:

[..]

Jaa maar je zag het hier ook wel toen het nummer net uitkwam. Dat het te rustig was enzo. Het is toch een beetje een algemeen beeld dat blijft, maar waar wij in Nederland gelukkig nu wel vanaf zijn :D *O*
Ik luister hem nu wel eens op spotify maar ik snap wel waarom ik in eerste instantie niet zo enthousiast was als de rest.
Het is een mooi nummer, maar zonder de act en Duncans geweldige live-zang waar hij veel meer in stopt dan in de studioversie blijft er gewoon een mooi nummer over. En niet per se een winnend nummer (in een ander jaar iig, van alle studioversies is Arcade alsnog de beste van dit jaar imo)
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_187063783
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:05 schreef Moira. het volgende:

[..]

De BBC loopt 10 jaar achter ja. Ik ben nog steeds die uitzending aan het terugkijken (laatste stukje vanavond *O* ) maar dan zal ik er ook ff eea over noteren in dat topic.
Want ook wat Graham wel/niet leuk vindt in z’n commentaar iig is echt commentaar dat bij het ESF van 10 jaar geleden zou passen.
De nummers die ze inzenden hadden het 10 jaar daarvoor ook beter gedaan. Ze zijn niet echt met de ESF-tijd meegegaan.
Qua downloads deed Noorwegen het in de UK het beste. Dat is een nummer dat ook 10 jaar geleden met Eurovisie had kunnen meedoen. De Britten zijn inderdaad de weg kwijt qua smaak.

Ik hoorde het commentaar van Ken Bruce bij BBC Radio 2 over Arcade, minder enthousiast was bijna niet mogelijk.
pi_187064597
In een interview met Eurovision calling BBC bevestigt Duncan inderdaad dat hij de acoustische versie van Arcade heeft opgenomen deze week *O*
pi_187064681
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:13 schreef Mlita het volgende:
In een interview met Eurovision calling BBC bevestigt Duncan inderdaad dat hij de acoustische versie van Arcade heeft opgenomen deze week *O*
*O*
pi_187064700
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:08 schreef Moira. het volgende:

[..]

Ik luister hem nu wel eens op spotify maar ik snap wel waarom ik in eerste instantie niet zo enthousiast was als de rest.
Het is een mooi nummer, maar zonder de act en Duncans geweldige live-zang waar hij veel meer in stopt dan in de studioversie blijft er gewoon een mooi nummer over. En niet per se een winnend nummer (in een ander jaar iig, van alle studioversies is Arcade alsnog de beste van dit jaar imo)
Het is anders, de studioversie is wat meer ingetogen qua zang, maar hij camoufleert erin heel mooi de overgang van borststem naar kopstem. Terwijl dat er live nogal dik bovenop ligt. Dat vind ik dan wel weer mooi.
pi_187064732
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:14 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Qua downloads deed Noorwegen het in de UK het beste. Dat is een nummer dat ook 10 jaar geleden met Eurovisie had kunnen meedoen. De Britten zijn inderdaad de weg kwijt qua smaak.

Ik hoorde het commentaar van Ken Bruce bij BBC Radio 2 over Arcade, minder enthousiast was bijna niet mogelijk.
Waarom vond hij het niets dan? (En waarom is deze man belangrijk?)
  PR en moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 15:26:54 #193
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_187064802
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:19 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Het is anders, de studioversie is wat meer ingetogen qua zang, maar hij camoufleert erin heel mooi de overgang van borststem naar kopstem. Terwijl dat er live nogal dik bovenop ligt. Dat vind ik dan wel weer mooi.
Ja das waar, het heeft iets anders idd :Y
Maar voor mij dus wel minder pakkend (voor de eerste keer horen) dan de act. Dus wat dat betreft supergoed gedaan voor op het ESF, waar het belangrijk is dat de act het geheel naar ‘next level’ tilt
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_187064856
Interview met Marcel Swerissen (backing)

quote:
Ook zanger Duncan Laurence werkte een aantal jaar als coach bij Vocal Center. "Hij was dus mijn collega. Ik had een goede band met hem en ik voelde al lange tijd dat die jongen een keer zou 'doorbreken'. Hij zingt zó ontzettend goed. Bijna drie maanden geleden belde hij me op. Het was toen net bekend geworden dat hij met 'Arcade' ons land zou vertegenwoordigen op het Songfestival. Hij vertelde dat hij mij heel graag als zangcoach mee wilde nemen. Een geweldige eer natuurlijk. Maar daarnaast vroeg hij ook of ik de backing vocals voor mijn rekening wilde nemen, samen met Sarina Voorn en Kris Rietveld. Duncan wilde zijn nummer graag wat 'bombastischer' laten klinken en vond mijn stem daar geschikt voor. Ik denk dat hij dat goed heeft ingeschat, want de stemmen van Sarina, Kris en mij kleurden heel mooi bij elkaar. En met z'n vieren, met Duncan erbij, wisten we in alle hectiek tóch de rust te bewaren. Vlak voordat we op moesten, sloten we onze ogen en zeiden helemaal niets tegen elkaar. Op die manier wisten we ook onze zenuwen onder controle te houden. En dat was vooral voor Duncan natuurlijk heel belangrijk. Hij moest honderd procent goed functioneren. Als vocal coach was ik vooral bezig met zijn gezondheid. Zijn stem moest gezond blijven. Twee weken lang hebben we als team, zo'n twintig mensen in totaal, keihard gewerkt om alles uit het nummer te halen. Van tevoren kende ik, naast Duncan, helemaal niemand. Maar het voelde als een warm bad. Stuk voor stuk mooie mensen. We hebben met z'n allen een mooie tijd beleefd. Ik mis ze nu al! Wat dat betreft was niet alleen het liedje zelf de kracht, maar ook het hele team eromheen."

Adrenaline

Dat hij als backing vocal niet op het podium in beeld was, vindt Marcel niet erg. "De aandacht lag volledig op Duncan en zijn nummer. Wij stonden wel op het podium, in een hoekje en met zwarte kleding aan. Ik stelde me graag dienstbaar op voor dit nummer. Duncan moest zijn verhaal kunnen vertellen, zonder enige afleiding en poespas. Volgens de bookmakers had Nederland de meeste kans op de winst, maar voor ons was dat helemaal niet zeker. Ik dacht alleen maar: leuk dat ze dat denken. Tot het einde aan toe bleef het spannend." Na de uitslag kwam natuurlijk de ontlading. "Duncan moest zijn nummer nog een keer zingen. Toen besloten we om als backing vocals niet meer in een hoekje te gaan staan, maar ons gewoon zichtbaar te maken op het podium. Daar was het nu hét moment voor", lacht Marcel. "Zo ontzettend gaaf om mee te maken! Een van de grootste podia waarop ik ooit gestaan heb." https://www.rodi.nl/regio(...)ongfestival-avontuur
~The present is all there is~
pi_187064903
En ook aandacht voor Kris Rietveld

https://www.ad.nl/video/k(...)ncan-laurence~p81987
~The present is all there is~
pi_187064945
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:22 schreef Em31 het volgende:

[..]

Waarom vond hij het niets dan? (En waarom is deze man belangrijk?)
Hij noemde het een 'start-stop type of song' gezongen door een 'brooding young man with a beard' waarvan hij niet dacht dat het zou gaan winnen. Ken Bruce is de Daniël Dekker van de UK, qua status als dj dan.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:48:40 #197
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187065179
Is VTM live mee te kijken? Weet iemand dat?
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187065250
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:48 schreef GeorgeM het volgende:
Is VTM live mee te kijken? Weet iemand dat?
Er is een app voor. Registreren kan ook.
pi_187065376
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:35 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Hij noemde het een 'start-stop type of song' gezongen door een 'brooding young man with a beard' waarvan hij niet dacht dat het zou gaan winnen. Ken Bruce is de Daniël Dekker van de UK, qua status als dj dan.
Hmm oké. Jammer, denk dat het sowieso wel een lastig verhaal is om daar gedraaid te worden door o.a. het imago.

Ik gok dat zelfs hier de nummers van Italië, Zweden, Zwitserland bijv. niet op de radio te horen zijn.
pi_187065569
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 16:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

Hmm oké. Jammer, denk dat het sowieso wel een lastig verhaal is om daar gedraaid te worden door o.a. het imago.

Ik gok dat zelfs hier de nummers van Italië, Zweden, Zwitserland bijv. niet op de radio te horen zijn.
Bedoel je op radio2 of op de radio algemeen?
Ik hoorde Soldi vanmiddag op 538. Die staat bij hun in de 538 top 50. :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Mandy040986 op 24-05-2019 16:19:25 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')