abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187152068
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik had wel kunnen halen, maar gekozen om niet e doen.
Maak voor jezelf eens duidelijk waarom je drinkt?
Is het ontspanning/ sfeerverhogend of gebruik je het als medicijn om te dempen?

Is het antwoord het laatste zou ik zeker met jouw medische achtergrond eens met je huisarts praten.
En vergeet niet, alcohol kan je medicijnen ook beinvloeden (lees nutteloos maken)
Hell To The Liars
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:05:40 #52
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187152505
quote:
6s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:41 schreef Cue_ het volgende:
Je bent wel van de uitgebreide antwoorden :+
Is dat sarcasme?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  woensdag 29 mei 2019 @ 15:10:46 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187152584
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:05 schreef Keep_Walking het volgende:

Is dat sarcasme?
yup
pi_187153529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 12:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Joh dat doe ik zo vaak. Lekker man, ff het weekend starten met een biertje, soms met collega's, soms gewoon alleen in het zonnetje thuis. Soms doet vrouwlief mee, soms niet, maar dat houd mij niet tegen een biertje in te schenken.
Jij kan daarmee omgaan. Maar TS is verslavingsgevoelig. Heb al eerder iets over xtc gelezen. Depressie en psychosegevoeligheid. Dan kan je beter geen gewoonte van (alleen) drinken maken, al zijn het eerst kleine hoeveelheden.

Beter kan je met bepaalde kwetsbaarheden helemaal niet drinken of drugs gebruiken
pi_187153656
quote:
6s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:58 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Mag je daar alleen heen als je echt als doel hebt om te stoppen trouwens? Enig idee?
Of ook als je puur wilt minderen
AA zijn gek man, je moet je daar overgeven aan 'een hogere macht'. Stelletje verkapte zendelingen zijn het.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187153678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:30 schreef Droopie het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling van de AA dat je leert beter om te gaan met alcohol, dat soort mensen worden in principe ook geweigerd.
De AA is er voor mensen die de intentie en wil hebben om compleet te stoppen.
En zich gelijk even willen bekeren tot god de almachtige.
  woensdag 29 mei 2019 @ 16:30:41 #57
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187153758
quote:
Is AA een religieuze vereniging?

AA is geen religieuze vereniging, daar lidmaatschap niet afhangt van een bepaalde religieuze overtuiging. Alhoewel vele geestelijke leiders er hun steun en goedkeuring aan verlenen is het Genootschap met geen enkele organisatie of sekte verbonden. Onder de leden vindt men ofwel katolieken als protestanten, joden en leden van andere gekende religies, agnostici en atheïsten.

Het AA-programma tot herstel van alcoholisme is ontegensprekelijk gebaseerd op het erkennen van zekere geestelijke waarden. Elk individueel lid is vrij deze naar zijn eigen goeddunken te interpreteren, of zo hij dit wenst ze helemaal niet in overweging te nemen.

Voordat iemand een beroep doet op AA weet deze persoon al dat hij geen controle meer heeft over de drank. Voor hem stond vast dat alcohol machtiger was dan hijzelf. Daarom, teneinde nuchter te worden en te blijven, stelt AA voor dat de alcoholist steunt op een andere Kracht, waarvan hij erkent dat ze groter is dan hijzelf. Sommige alcoholisten kiezen de AA-groep als die Kracht; voor vele anderen is die Kracht “God” – wat ieder voor zich daar dan ook onder verstaat; nog anderen steunen op totaal verschillende concepten van een Hogere Kracht.

Sommige alcoholisten die zich voor het eerst tot AA wenden stellen een voorbehoud betreffende het aanvaarden van een Hogere Kracht. Doch de ervaring wijst uit dat, indien ze zich openstellen voor de idee en de AA-vergaderingen regelmatig bijwonen, ze het met de tijd absoluut niet meer zo moeilijk hebben met het vinden van een aanvaardbare oplossing voor zichzelf betreffende dit probleem.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187154061
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En zich gelijk even willen bekeren tot god de almachtige.
Nee hoor en zeker in Nederland niet. Wel een minuutje stilte om te denken waarom en met welke reden je er bent.

Wel is er gebedje van 3 zinnen aan het einde van de sessie.
Hell To The Liars
pi_187154144
r/Stopdrinking op reddit is een hele positieve en vriendelijke community. Kan je ook kijken.

IWNDWYT - I will not drink with you today
  woensdag 29 mei 2019 @ 17:08:54 #60
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187154457
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:52 schreef so.original het volgende:
r/Stopdrinking op reddit is een hele positieve en vriendelijke community. Kan je ook kijken.

IWNDWYT - I will not drink with you today
Stopdrinking ken ik en daar zit ik ook op.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_187179361
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 16:48 schreef Droopie het volgende:

[..]

Nee hoor en zeker in Nederland niet. Wel een minuutje stilte om te denken waarom en met welke reden je er bent.

Wel is er gebedje van 3 zinnen aan het einde van de sessie.
Een vast onderdeel van de AA is dat je moet geloven in een hogere macht.
pi_187179487
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele week niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?

Leestip:

https://www.bol.com/nl/f/de-verslaving-voorbij-midprice/30007406/

Dit boek gaat sowieso in op verslavingen van alle soorten, en gaat dieper dan alleen de verslaving als symptoom dat bestreden moet worden. Het gaat in op de grondoorzaak die aan de basis ligt van het algehele verslavingsmechanisme, en hij legt helemaal uit hoe de verslavingscyclus werkt. Een manier om te stoppen zonder afkick-gedoe en risico op terugval. Je kunt er zo heel eenvoudig vanaf komen. En yes: it really works!

[ Bericht 11% gewijzigd door Maharski op 31-05-2019 09:20:43 ]
Eens kijken
pi_187179506
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...
Praktische tips voor je:

Haal alles uit je huis waar alcohol in zit.
Als je boodschappen doet vermijd de sectie waar drank wordt verkocht
Overtuig jezelf dat dronken door het leven gaan niet alleen niet goed is maar dat je jezelf tekort doet
En weet dat je sterk genoeg bent om ook zonder alcohol te kunnen.

Eerste maanden zal het zwaar zijn maar je moet sterk blijven. Daarna wordt het steeds minder.
Trouwens zoek een fysieke activiteit op.
pi_187182624
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 13:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iedereen is welkom maar je mag niet onder invloed zijn ten tijde van de meeting.
Goh, dat verwacht je toch ook niet zeg.
Eens kijken
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:35:50 #65
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187184253
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
pi_187184322
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich. Maar je onderliggende bagage is wel een potentieel gevaar.
Eens kijken
pi_187184438
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat is de bedoeling van je topic?
Waarom ben je gaan drinken om 15.30 blijkbaar al?
Alleen internet gaat je probleem niet oplossen, zeker in jouw geval niet.
Hell To The Liars
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:47:46 #68
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187184451
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik ga vanavond uit. En vanaf volgende week ga ik naar AA.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 15:48:28 #69
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_187184463
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.
pi_187184470
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:40 schreef Maharski het volgende:

[..]

Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich.
Wat dus niet lukt
pi_187184578
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?

Wel goed dat je naar de AA gaat :)
Hell To The Liars
pi_187185333
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 15:56 schreef Droopie het volgende:
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?
schrijven ze ook niet zo gauw meer voorn toch? Zeker niet als je alleen woont. Want best gevaarlijk middeltje als je het dan tóch doet.
Eens kijken
pi_187187161
Ga simpele dingen in je leven doen
Dingen onder je niveau
Je wordt happy
Zoek een simpele en gezellige baan voor 40uur in de week
Maak daar vrienden ga ook met ze dingen na werk doen
Geniet

Werk haalt mij erboven op
Doe werk wat je leuk vind
Heb het gezellig
Lach veel
Maak het niet te moeilijk

Het belangrijkste is heb leuke collegas met 1. Humor , 2. Empathie, 3. Zelfde interesses.
Ik heb mijn werk puur uitgekozen voor de sfeer. Dat maakt mijn dag. En ik ben hierdoor enorm goed in mijn werk, deze week 2x dingen bereikt waardoor ik enorm in goed daglicht sta. Haal je energie uit je werk en collega's en niet uit koffie. Ik drink maar 1 koffie.

Ik verwacht dat als je gelukkiger bent jij niet hoeft te drinken. Alhoewel ik ook momenten heb dat ik heel diep zit als ik dan even alles thuis zit. Het is dat ik niet verslavingsgevoelig ben. Wat doe jij voor werk?

Maak een favoriete thee aan en vervang je alcohol door dat bijv. Heb je al geprobeerd om alcohol te vervangen voor ander drinken? Heb je vrienden?

Een goede aanrader: ginseng thee. Maakt je heel kalm! Kan je in Aziatische winkels halen! Je hebt ook andere kalmeermiddelen thee die je in winkels kan kopen is wel leuk om ze uit te proberen. Of gember in je thee. Gember geeft mij een enorme energie boost.
Of heb veel sex als dat mogelijk is, dat geeft veel dopamine (daar moet ik helaas zonder mee leven al een tijd). Maar ik krijg al wat dopamine uit mijn werk gelukkig. Ga een avondopleiding na je werk doen!( Ik zit daar ook over na te denken!)

Neem 0.0procent alcohol. Ga hardlopen;put jezelf uit, geeft je voldaner gevoel. Ga trance muziek luisteren zonder alcohol , dan voel je je ook ver weg.

Nog steeds snap ik alcoholisten en rokers nooit goed want ik heb nooit verslaving gehad. Ben al te lui als ik zoiets in de supermarkt moet halen en ik voel me nooit zo fris/ chill als ik dat soort troep zomaar neem zonder echte reden

Bedenk of het echt een verslaving is of gewoon een thuishavenritueel/ routinematig iets is wat je niet aanpakt en vervangt voor iets anders.

Als het echt een verslaving is en je zelf het niet lukt, vertel het aan je vrienden/ familie. Maar op fok erover schrijven kan een goed begin zijn.

[ Bericht 21% gewijzigd door Naregenkomtzon op 31-05-2019 18:49:38 ]
pi_187187248
Je wil toch uberhaupt geen te grote drinker zijn? Of vind jij dat wel oke omdat je het als niet alcoholverslaafde beschouwd. Terwijl je alsnog afhankelijk bent kennelijk?
Zo ja
Voor jou alleen of voor alle gezelligheidsdrinkers die moeite hebben met stoppen? Vind je dat met geen enkele iets mis is?
Wil je niet nuchter kunnen functioneren?
Beschouw je jouw depressie/psychose als excuus? Omdat je medicatie niet genoeg werkt?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_187283972
Mensen hier die roepen dat 6 biertjes weinig zijn _O-

Blijkbaar is overmatig alcohol gebruiken een grote maatschappelijke taboe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')