Maak voor jezelf eens duidelijk waarom je drinkt?quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik had wel kunnen halen, maar gekozen om niet e doen.
Is dat sarcasme?quote:
Jij kan daarmee omgaan. Maar TS is verslavingsgevoelig. Heb al eerder iets over xtc gelezen. Depressie en psychosegevoeligheid. Dan kan je beter geen gewoonte van (alleen) drinken maken, al zijn het eerst kleine hoeveelheden.quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:51 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Joh dat doe ik zo vaak. Lekker man, ff het weekend starten met een biertje, soms met collega's, soms gewoon alleen in het zonnetje thuis. Soms doet vrouwlief mee, soms niet, maar dat houd mij niet tegen een biertje in te schenken.
AA zijn gek man, je moet je daar overgeven aan 'een hogere macht'. Stelletje verkapte zendelingen zijn het.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mag je daar alleen heen als je echt als doel hebt om te stoppen trouwens? Enig idee?
Of ook als je puur wilt minderen
En zich gelijk even willen bekeren tot god de almachtige.quote:Op woensdag 29 mei 2019 14:30 schreef Droopie het volgende:
[..]
Het is niet de bedoeling van de AA dat je leert beter om te gaan met alcohol, dat soort mensen worden in principe ook geweigerd.
De AA is er voor mensen die de intentie en wil hebben om compleet te stoppen.
quote:Is AA een religieuze vereniging?
AA is geen religieuze vereniging, daar lidmaatschap niet afhangt van een bepaalde religieuze overtuiging. Alhoewel vele geestelijke leiders er hun steun en goedkeuring aan verlenen is het Genootschap met geen enkele organisatie of sekte verbonden. Onder de leden vindt men ofwel katolieken als protestanten, joden en leden van andere gekende religies, agnostici en atheïsten.
Het AA-programma tot herstel van alcoholisme is ontegensprekelijk gebaseerd op het erkennen van zekere geestelijke waarden. Elk individueel lid is vrij deze naar zijn eigen goeddunken te interpreteren, of zo hij dit wenst ze helemaal niet in overweging te nemen.
Voordat iemand een beroep doet op AA weet deze persoon al dat hij geen controle meer heeft over de drank. Voor hem stond vast dat alcohol machtiger was dan hijzelf. Daarom, teneinde nuchter te worden en te blijven, stelt AA voor dat de alcoholist steunt op een andere Kracht, waarvan hij erkent dat ze groter is dan hijzelf. Sommige alcoholisten kiezen de AA-groep als die Kracht; voor vele anderen is die Kracht “God” – wat ieder voor zich daar dan ook onder verstaat; nog anderen steunen op totaal verschillende concepten van een Hogere Kracht.
Sommige alcoholisten die zich voor het eerst tot AA wenden stellen een voorbehoud betreffende het aanvaarden van een Hogere Kracht. Doch de ervaring wijst uit dat, indien ze zich openstellen voor de idee en de AA-vergaderingen regelmatig bijwonen, ze het met de tijd absoluut niet meer zo moeilijk hebben met het vinden van een aanvaardbare oplossing voor zichzelf betreffende dit probleem.
Nee hoor en zeker in Nederland niet. Wel een minuutje stilte om te denken waarom en met welke reden je er bent.quote:Op woensdag 29 mei 2019 16:25 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
En zich gelijk even willen bekeren tot god de almachtige.
Stopdrinking ken ik en daar zit ik ook op.quote:Op woensdag 29 mei 2019 16:52 schreef so.original het volgende:
r/Stopdrinking op reddit is een hele positieve en vriendelijke community. Kan je ook kijken.
IWNDWYT - I will not drink with you today
Een vast onderdeel van de AA is dat je moet geloven in een hogere macht.quote:Op woensdag 29 mei 2019 16:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee hoor en zeker in Nederland niet. Wel een minuutje stilte om te denken waarom en met welke reden je er bent.
Wel is er gebedje van 3 zinnen aan het einde van de sessie.
Leestip:quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele week niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?
Praktische tips voor je:quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...
Goh, dat verwacht je toch ook niet zeg.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iedereen is welkom maar je mag niet onder invloed zijn ten tijde van de meeting.
Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich. Maar je onderliggende bagage is wel een potentieel gevaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
Wat is de bedoeling van je topic?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
Ik ga vanavond uit. En vanaf volgende week ga ik naar AA.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van je topic?
Waarom ben je gaan drinken om 15.30 blijkbaar al?
Alleen internet gaat je probleem niet oplossen, zeker in jouw geval niet.
Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van je topic?
Waarom ben je gaan drinken om 15.30 blijkbaar al?
Alleen internet gaat je probleem niet oplossen, zeker in jouw geval niet.
Wat dus niet luktquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:40 schreef Maharski het volgende:
[..]
Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich.
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.
schrijven ze ook niet zo gauw meer voorn toch? Zeker niet als je alleen woont. Want best gevaarlijk middeltje als je het dan tóch doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:56 schreef Droopie het volgende:
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |