En het gewoon niet kopen in de super? Lukt dat?quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.
Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:10 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En het gewoon niet kopen in de super? Lukt dat?
Of ga je dan alsnog naar een nachtwinkel of iets?
Dit is geen antwoord mbt of je het in huis hebt hequote:Op woensdag 29 mei 2019 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:
Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...
Weet ik. Ik probeer al 8 jaar om een sociale drinker te worden. Het ene jaar meer succes dan het andere jaar. Je kunt ook gewoon geen bier ofzo meer in huis halen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:33 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar lukt moeilijk om niet te doen, daarom dit topic.
Mag je daar alleen heen als je echt als doel hebt om te stoppen trouwens? Enig idee?quote:
Zie de tekst bij ‘voor de nieuwkomer’.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mag je daar alleen heen als je echt als doel hebt om te stoppen trouwens? Enig idee?
Of ook als je puur wilt minderen
Ik zit op 1 krat per week en heb nou niet het idee dat ik een alcoholist ben. Ik functioneer prima verder en als het bier een keer op is dan drink ik gewoon geen bier.quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:16 schreef Aiciu het volgende:
Ik doe een halve krat pils in de koelkast en pas op donderdagavond/vrijdagochtend zet ik weer nieuwe koud.
Ik heb nu niks in huis.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:51 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dit is geen antwoord mbt of je het in huis hebt he
Maar waarom toen niet gedronken? Andere plannen, minder verveling, niet in huis?
quote:
Die "toen 3 dagen"quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Maar waarom toen niet gedronken? Andere plannen, minder verveling, niet in huis?
Wie zegt dat? Waar is dat ooit officieel bepaald?quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:32 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Is ook gewoon fout, niet meer doen.
Als je daarvan een gewoonte maakt is er toch geen enkel probleem?quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...
De aantallen vallen zo te horen wel mee.quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Over de jaren heen heb ik een drankprobleem ontwikkel, merk ik. Ik probeer te stoppen, denk dat ik dit probleem echt een probleem is geworden in 2016. Toen begon ik structureel psychoses en opnames te hebben, en als ik uit zo’n situatie kwam, ging ik drinken als afleiding.
Ik ben begonnen halverwege mijn studententijd, rond 23/24. Toen was ik een sociale drinker, maar het werd steeds meer. Op een gegeven moment begon ik in mijn eentje te drinken. Ik drink meestal uit verveling. Soms is het 6 biertjes, soms 1, heel soms zelfs nul.
Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele week niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?
Joh dat doe ik zo vaak. Lekker man, ff het weekend starten met een biertje, soms met collega's, soms gewoon alleen in het zonnetje thuis. Soms doet vrouwlief mee, soms niet, maar dat houd mij niet tegen een biertje in te schenken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:28 schreef Keep_Walking het volgende:
zeker als ik het in mijn eentje doe.
Zit natuurlijk wel een verschil tussen een biertje nemen of volle bak probleemwijken gaan en op een dinsdagmorgen wachten tot de Aldi opengaat voor je dagelijkse tray schulti's.quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:51 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Joh dat doe ik zo vaak. Lekker man, ff het weekend starten met een biertje, soms met collega's, soms gewoon alleen in het zonnetje thuis. Soms doet vrouwlief mee, soms niet, maar dat houd mij niet tegen een biertje in te schenken.
Dat is niet wat ik versta onder 'alleen drinken'.quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:53 schreef Nobu het volgende:
[..]
Zit natuurlijk wel een verschil tussen een biertje nemen of volle bak probleemwijken gaan en op een dinsdagmorgen wachten tot de Aldi opengaat voor je dagelijkse tray schulti's.
En groot gelijk heeft-ie.quote:Op woensdag 29 mei 2019 12:55 schreef De_Onnoembare het volgende:
Hell, op de zeldzame momenten dat ik eens alleen in m'n huis ben op een middag/avond, gaat deze jongen er lekker voor zitten in de tuin/voor het schermpje om beetje te chillen met wat koude kletsers erbij.
Iedereen is welkom maar je mag niet onder invloed zijn ten tijde van de meeting. Wat kleingeld voor in de sok wordt gewaardeerd.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:58 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Mag je daar alleen heen als je echt als doel hebt om te stoppen trouwens? Enig idee?
Of ook als je puur wilt minderen
Ik had wel kunnen halen, maar gekozen om niet e doen.quote:
Het is niet de bedoeling van de AA dat je leert beter om te gaan met alcohol, dat soort mensen worden in principe ook geweigerd.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Iedereen is welkom maar je mag niet onder invloed zijn ten tijde van de meeting. Wat kleingeld voor in de sok wordt gewaardeerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |