Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:12 schreef Haringkop het volgende:
Ik vind het sowieso wel vreemd dat je vanuit een toezichthoudende functie nu een operationele functie gaat bekleden. Hoetmer had er ook een handje van om tijdenlang de FC plannen zich bijna als directeur te manifesteren. Die functies zouden beter gescheiden moeten blijven.
Uiteindelijk kan ik mij niet voorstellen dat we op deze wijze nu echt de gehoopte koerswijziging gaan realiseren.
quote:Sjaak Troost wordt per 1 juni technisch directeur ad interim van Feyenoord. De oud-speler draagt vanaf die datum als titulair directielid tot en met 31 januari 2020 verantwoordelijkheid voor de scouting, alsmede het aan- en verkoopbeleid en het lange termijn transferbeleid.
Algemeen directeur Jan de Jong, aan wie Troost gaat rapporteren, is blij met de komst van de oer-Feyenoorder, nadat een zoektocht naar een technisch directeur voor onbepaalde tijd niet het gewenste resultaat bleek op te leveren. ‘Eerlijk is eerlijk: we hebben de markt goed geïnventariseerd, maar de ideale TD is momenteel niet voorhanden. Nu er belangrijke maanden aankomen zijn we daarom blij dat we tijdelijk een beroep kunnen doen op een ras-Feyenoorder, die deze functie goed kan en wil invullen. En eentje die, zoals het een Feyenoorder betaamt, opstaat nu de club hem nodig heeft.’
Troost ziet zijn periode als interim-directeur met vertrouwen tegemoet. ‘Omdat ik de club goed ken natuurlijk. En dus weet dat er - bijvoorbeeld met mijn mededirecteuren en mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt, de nieuwe trainer Jaap Stam en nog talloze anderen - genoeg collega’s met specifieke kennis en vaardigheden in huis zijn om samen tot goede besluiten voor Feyenoord te komen.’
Inderdaad. Ongelofelijk slecht signaal naar jeugd, eventuele nieuwe spelers en je huidige selectie..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:14 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat dat nu niet gebeuren. (Ook) deze oplossing is uit nood en wanhoop geboren. Ze.Weten.Het.Niet.
Een half jaar zelfs.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Nou, een tijdelijke TD van 1 jaar.
Ik heb echt geen idee wat ik er van moet vinden
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:33 schreef Scrummie2.0 het volgende:
Benieuwd wat er de komende weken allemaal gaat gebeuren.
Ik zie Berghuis, Vilhena en Jorgensen inderdaad ook vertrekken, misschien Vermeer en Ayoub ook nog wel.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:35 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Berghuis, Vilhena en Jorgensen weg. Elia, Janmaat, Fer en Janssen komen. Wellicht Maher nog.
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:37 schreef Elan het volgende:
Schrale Troost dat we in elk geval niet jarenlang met Ferry de Haan zitten opgescheept.
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.quote:Troost ziet zijn periode als interim-directeur met vertrouwen tegemoet. ‘Omdat ik de club goed ken natuurlijk. En dus weet dat er - bijvoorbeeld met mijn mededirecteuren en mensen als Stanley Brard, Dirk Kuyt, de nieuwe trainer Jaap Stam en nog talloze anderen - genoeg collega’s met specifieke kennis en vaardigheden in huis zijn om samen tot goede besluiten voor Feyenoord te komen.’
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:45 schreef Rocket Ride het volgende:
[..]
Is meteen een fraaie bijnaam voor Sjaak, 'Schrale' Troost. :
[..]
Kijk eens aan, dan kunnen aankopen in ieder geval breed gedragen blijven worden.
Hij was een prima back, hard en had een goede rol in de succesjaren 82/83, 83/84. Verder altijd de club trouw gebleven, niets mis mee.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:55 schreef PIETR het volgende:
Zitten hier ook wat ouderen gasten? Hoe was Troost als speler? Speelde 397 wedstrijden, een ongekend aantal, maar je hoort zijn naam nooit vallen als het over oud spelers gaat.
Ik hou er nooit zo van als een directeur aangeeft dat hij zaken met anderen overlegt en goedkeuring van ze krijgt. Van Geel had hier ook een handje van. Klinkt een beetje als verstoppen en verantwoordelijkheid afschuiven.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Voor een half jaar ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:48 schreef PIETR het volgende:
[..]
Nope. Tenminste iemand die wel verantwoordelijkheid duft te nemen, dus dit slaat nergens op.
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:09 schreef Elan het volgende:
[..]
Voor een half jaar ja.
Wat je nu juist nodig hebt is een breed gedragen en zorgvuldig uitgewerkte toekomstvisie.
En zoals hier net al is gezegd is het bedrijfsmatig bijzonder vreemd dat iemand van een controlerende functie direct een uitvoerende taak krijgt.
Het deugt niet en je zou het zelfs kunnen uitleggen als machtsmisbruik. De RvC en de 49% die ze vertegenwoordigen is kennelijk de baas binnen de club.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.quote:Troost kaatst terug: 'Kwaliteit van mensen die bij Feyenoord passen onvoldoende'
Sjaak Troost heeft nooit de ambitie gehad om technisch directeur te worden, maar hij weet zeker dat hij de functie goed kan invullen bij Feyenoord. Hij windt er desondanks geen doekjes om dat een betere kandidaat niet voorhanden was.
"We zijn er gewoon niet in geslaagd om een gepaste opvolger te vinden, zoeken of bereid te vinden. Uiteraard hebben we die pogingen wel gedaan", zegt Troost tegen Feyenoord TV. "Als Feyenoord zijnde denken we met de mensen binnen de club: we moeten nu iets gaan doen. En als we om ons heen kijken hebben we voldoende kennis, kunde en ervaring om aan de slag te gaan."
Troost kaatst de bal terug als wordt gesteld dat het 'gek' is dat Feyenoord geen opvolger van Martin van Geel heeft kunnen vinden.
"Het blijkt dat de kwaliteit van mensen, van het kaliber die bij Feyenoord passen, ook onvoldoende is. Je kan dus zeggen dat er ook niet al te veel kwaliteit rondloopt.
We zeggen: je bent Feyenoorder, maar niet voor de lol. En je kunt daaraan toevoegen: Als je eenmaal Feyenoorder bent, heb je levenslang. Dus je doet dit gewoon."
Troost ziet het op orde brengen van de A-selectie van trainer Jaap Stam als prioriteit. "Dat gaan we met het team doen en uiteraard met Jaap. We gaan kijken wat zijn wensen zijn. Welke jeugdspelers geven we de kans bij de A-selectie? Het totale plaatje is absolute prioriteit." Heeft de selectie een impuls nodig? "Dat hebben we eigenlijk al gedaan met het aantrekken van Jaap. Over de samenstelling van de selectie ga ik nu nog niet communiceren", aldus de ad interim.
Troost meent dat hij voldoende kennis heeft voor de functie. "Waar ik echt verstand van heb en waar ik mij thuis voel is de voetbalwereld. Ik heb een netwerk, maar als we met het team bij elkaar zitten hebben we een meganetwerk. Geloof me, de zaakwaarnemers weten mij wel te vinden."
Gezien deze oplossing kwam het ze maar al te goed uit dat er niemand is gevonden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:16 schreef PIETR het volgende:
[..]
Je moet toch wat als niemand wil komen? Het is triest, maar de tijd dringt en wie had het anders moeten gaan doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |