Ik denk dat Black-Solder de vriend van TS is, die nu ff afreageert.quote:
Ah oké. Dat procentueel verhaal is eigenlijk het best en vind ik niet gek dat je dat hebt voorgesteld. Maar aangezien hij zzp'er is en dus onregelmatig inkomen heeft, kan je het op 50/50 houden. Maar ik vind (mijn mening) het toch wel een beetje makkelijk om het op 50/50 te houden. Wat nou als hij paar maanden slecht verdient? Praktisch betaal jij die maanden dan gewoon ruim boven de 50%.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:01 schreef Debsterr het volgende:
[..]
We raken wel een beetje offtopic zo natuurlijk, maar mijn voorstel was berekenen wat de totale lasten procentueel gezien zijn van mijn inkomen en zijn inkomen. Maar hij kan kiezen wat hij zichzelf uitkeert (zzp) en heeft daarnaast tot nu toe deze lasten zelf gedragen. Ik heb wel loondienst inkomen en dus vast, maar hij wil het graag op 50/50 houden. Ik betaal wel makkelijker/vaker een etentje bijvoorbeeld en doe dat ook zonder moeite.
50/50 is huur (all inclusieve bedrag), voorschot boodschappen en schoonmaakster. Rest betalen we zelf, al vermoed ik dat we uiteindelijk ook een inleg gaan doen voor etentjes enzoquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:15 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Ah oké. Dat procentueel verhaal is eigenlijk het best en vind ik niet gek dat je dat hebt voorgesteld. Maar aangezien hij zzp'er is en dus onregelmatig inkomen heeft, kan je het op 50/50 houden. Maar ik vind (mijn mening) het toch wel een beetje makkelijk om het op 50/50 te houden. Wat nou als hij paar maanden slecht verdient? Praktisch betaal jij die maanden dan gewoon ruim boven de 50%.
Was bijvoorbeeld, gelet op zijn inkomsten per maand, geen optie dat hij dan naar rato betaalt gelet op zijn inkomen? Als hij minder verdient, betaalt hij over dat bedrag bijvoorbeeld gewoon 40% bijvoorbeeld. Zo blijft het in evenwicht. Dus: stel hij verdient 100 euro, betaalt hij gewoon 40 euro. Verdient hij maar 10 euro, dan ook gewoon 4 euro. Jij betaalt dan verhoudingsgewijs iets meer.
Nu is het 50/50. Betaal jij 50 en hij ook 50. Maar dat betekent niet per definitie dat hij dan 'meer' bijdraagt. Want als hij alleen de 50% betaalt voor hypotheek en rente, maar voor de rest geen bijdrage financieel kan leveren aan boodschappen, vakanties, etentjes etc. Dan betaal jij verhoudingsgewijs gewoon stukken meer. Daarnaast kan het zijn dat die 50% maar 5 euro is. Dan moet je de overige kosten zelf bijlappen. Maar ik snap het...zzp'ers hebben het niet gemakkelijk. Zelfs geen pensioenopbouw.
Als ik haar vriend was had ik haar meteen in een huurhuis gestopt in een achterstandswijk.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk dat Black-Solder de vriend van TS is, die nu ff afreageert.
Yep, je beseft je het wel iig. Laat liefde je niet verblinden. Zorg dat je dat goed hebt geregeld.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:22 schreef Debsterr het volgende:
[..]
50/50 is huur (all inclusieve bedrag), voorschot boodschappen en schoonmaakster. Rest betalen we zelf, al vermoed ik dat we uiteindelijk ook een inleg gaan doen voor etentjes enzoen inderdaad vakantie wel.samen voor sparen. Ik wil vooral open en eerlijk blijven over geld want weet hoeveel gezeik het kan opleveren, dus wie weet herzien we dit ook gewoon over een tijdje. Nu eerst maar eens een paar maanden samenwonen
.
Nou datquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:24 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Yep, je beseft je het wel iig. Laat liefde je niet verblinden. Zorg dat je dat goed hebt geregeld.
Je wil geen veredelde suggar mommy zijn. Samen leven op basis van gelijkheid en eerlijkheid
Exact.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:25 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Nou datik werk ook gewoon hard voor mijn geld en daar moeten we beide op de juiste manier van profiteren. Niets voor lief nemen en altijd met respect. Mooie les wel voor TS.
Reacties oké, maar ook zoveel serieuze reacties.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:29 schreef roos94 het volgende:
Zo'n slecht troll en nog steeds zoveel reacties
Nou nou nouquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:27 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Exact.
Ik vraag me af of TS iets met jullie moeite doet. Maar dat geeft niet. Hopelijk hebben andere mensen die meelezen wel iets aan!
TS verdient het gewoon niet om gelukkig te zijn na deze vieze strekenMisschien na een gedwongen opname in een GGZ.
Jeetje mensen, ga dan lekker in WGR posten over het gewenste financiele plaatje en vergeet ook niet te janken over trashy reality in TV. Beetje ons vermaak bekritiseren, tsskquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:30 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Reacties oké, maar ook zoveel serieuze reacties.
Jij vooralquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:30 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Reacties oké, maar ook zoveel serieuze reacties.
Sorry mevrouwquote:Op donderdag 23 mei 2019 13:34 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Jeetje mensen, ga dan lekker in WGR posten over het gewenste financiele plaatje en vergeet ook niet te janken over trashy reality in TV. Beetje ons vermaak bekritiseren, tssk
Niet zomaar weg laten jagenquote:
Je zou kunnen zeggen: een beetje scary!quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:38 schreef black-soldier het volgende:
BTW: @:Scary_Mary is wel een harde tante zeg
Dat is helemaal niet logisch, dat is verdomme kinderachtig.quote:Op donderdag 23 mei 2019 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat er wat frustratie zit richting TS is logisch, maar probeer wel enigszins op het taalgebruik te letten hier, oke?
Ik kan het niet opbrengen om erover te praten of te schrijven. Het lukt niet, het is te confronterend. Ik ga wel stappen zetten. Morgen ga ik een afspraak maken bij de huisarts.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:48 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Maar hoe kun je dan ergens aan werken? Als je ergens aan werkt voel je je doorgaans ook beter.
[..]
De kinderhulpverlening verschilt denk ik wel iets van die voor volwassenen. Zeker als je je bedenkt dat er al weer wat jaartjes verstreken zijn, met alle ontwikkelingen van dien.
Er niet over kunnen praten zou je misschien kunnen omzeilen door het dan op te schrijven. Of het eens in een andere hoek te zoeken. Een haptonoom zou je meer in contact kunnen laten komen met bepaalde gevoelens en hoe die zich uiten. Een hypnotherapeut kan je onderbewuste aanspreken, waardoor je zonder een directe confrontatie misschien wel iets zou kunnen veranderen.
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt dat jij hem voor lief neemt ja. Waarom zou sporten ook een innerlijke connectie versterken, als jullie er verder niet aan werken? Daarom moet je ook kappen met wel te investeren in gesprekjes met andere boys, kwestie van je prioriteiten op orde hebben en ook consisten zijn in wat je doet t.o.v. wat je beweert.
Als jij wel echt van je vriend houdt, dan moet je meer doen dan het alleen noemen. Zet eens op een rijtje wat jij uit liefde voor hem doet en meer zou kunnen doen om nader tot elkaar te komen. En als je toch bezig bent, maak ook een rijtje wat je aan hem als mens waardeert. In dit topic is daar echt een schrijnend tekort aan namelijk, net zoals aan het woord wij.
[..]
Eens met scrup, dit is geen echte uitleg. Net zoals dit topic ook geen goede basis geeft om aan de vermeende sleur van je relatie te kunnen werken, omdat je nogal selectieve informatie geeft. Dat geeft te denken aan je eigenlijke intentie, wat an sich niet raar is als je in de war bent. Maar je bent geen pubermeisje meer, dus als volwassen vrouw zul je wel meer verantwoording moeten nemen als je het echt meent dat je er aan wil werken. Dan moet je ook b zeggen en dat concreter kunnen maken.
[..]
Wat is jezelf zijn dan? Dat je ontevreden en ongelukkig bent, je heil buiten je relatie zoekt en als hij aangeeft dat jij ergens aan moet werken, jij niet thuis kan geven? Waarom heb je geen andere mensen om op terug te vallen? Is dat niet ook iets om aan te werken en op de to do lijst moet? Best wel een dingetje als die vriendin weet dat je buiten de pot hebt gepist, terwijl je niet op haar terug zou kunnen vallen..
Waarom wil je niet alleen zijn? Ben je dat überhaupt weleens geweest als volwassene en zo ja, hoe lang? Ben je zonder innerlijke connectie met je vriend, waar je als enige op terug zegt te kunnen vallen, niet stiekem al alleen? Of op z'n minst eenzaam? Als je het niet (h)erkent, kun je er ook moeilijk aan werken en mee om leren gaan hè..
Dit is een tegenstelling.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:09 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Ik wil niks herbeleven. Niks oprakelen. Ik wil het een plek geven. Meer niet.
Dat begrijp ik maar ik kan het nog niet. Ik ga het wel proberen. Morgen ga ik een afspraak bij de dokter maken en dan licht ik dat ook wel toe.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:18 schreef dop het volgende:
[..]
Dit is een tegenstelling.
Om iets echt te verwerken zul je er over moeten praten.
Een plek geven is niet iets wegstoppen en er niet meer aan denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |