vooral als je zelf minder hebt natuurlijkquote:Op donderdag 23 mei 2019 12:26 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Haha nee Nederlands maar ik zie wel vaker dat stelletjes fiftyfifty doen, zelfs als ze uiteten gaan bijvoorbeeld en ik vind dat je elkaar wel kan steunen als 1 meer heeft dan de ander. Hoort er bij vind ik
Echt hoor de tering.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:41 schreef Geerd het volgende:
Twee keer uit elkaar laten trekken en zeuren over een zoentje![]()
![]()
![]()
Ja das altijd makkelijk van de gene die het minste heeftquote:Op donderdag 23 mei 2019 12:26 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Haha nee Nederlands maar ik zie wel vaker dat stelletjes fiftyfifty doen, zelfs als ze uiteten gaan bijvoorbeeld en ik vind dat je elkaar wel kan steunen als 1 meer heeft dan de ander. Hoort er bij vind ik
Ja het is toch zo, heel verhaal over dat die iemand dronken heeft gezoend en oh ja ik heb twee gozers geneukt.quote:
Maar ze zou het andersom ook doen hoor. Echt.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja das altijd makkelijk van de gene die het minste heeft
Geef hem dan ook wat hij verdient, eerlijkheid over alles.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:29 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hij is juist de stabiele factor en denkt na. Reageert met respect en begint niet te schelden, zit niet in hem, maakt hem geen slap figuur. Ik heb zo iemand ook nodig.
Hij wil het niet weten. Laat zitten. Hij heeft al gesprekken gelezen van mij en iemand anders en dat was genoeg. Hij wil dat ik hulp zoek.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:38 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Geef hem dan ook wat hij verdient, eerlijkheid over alles.
Het gaat er niet om wat hij wil, het gaat erom wat normaal en eerlijk is. Maar goed, jij blijft toch alles wel recht lullen voor jezelf, dus dit gesprek heeft totaal geen zin.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:40 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Hij wil het niet weten. Laat zitten. Hij heeft al gesprekken gelezen van mij en iemand anders en dat was genoeg. Hij wil dat ik hulp zoek.
Het heeft volgens mij geen zak met je verleden en je bagage te maken. Je wilde wat anders en hebt je laten uitwonen door twee andere kerels. Je vriend vind je wel oké, maar er is geen hartstocht meer. Maar het is wel lekker makkelijk zo, dat hij de vaste lasten betaalt en je in een leuk huis woont. Dat moet je dan allemaal opgeven en je moet het zelf zien te rooien. Ondertussen ga je huilie huilie doen dat je een moeilijk leven hebt gehad om je schuldgevoel een beetje goed te praten.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:23 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Nee ik weet het echt ff niet meer. Ik heb een heel leeg gevoel, zo’n gevoel dat je kan hebben na een schokkende gebeurtenis. Maar in dit geval is er niets schokkends gebeurd. Wat ik gisteren hier zei meende ik ook niet helemaal en ik heb echt geen flauw idee wat ik precies nodig heb.
Ik heb wat dingen meegemaakt en dat kan zich uiten in gedrag. Misschien is het vluchten in dit soort dingen er ook 1 van. Als kind heb ik er veel hulp voor gehad, maar heeft niet geholpen. Ik heb geen vertrouwen in de hulpverlening en ik wil er ook niet meer over praten. Het heeft geen zin en het rakelt alleen maar vervelende herinneringen op. Het is teveel en ik wil het niet. Zeg ik hem. Ik ga niet praten face to face met een vreemde over vernederende of persoonlijke situaties. Ik kan sommige dingen voor mezelf niet eens uitspreken lat staan naar een vreemde.
Zijn voorkomen is niet mis mee en ik voel me schuldig dat ik dat heb gezegd. Het slaat nergens op want hij ziet er wel goed uit ik denk dat ik hem voor lief neem. (In plaats van hij mij. ) Ik vind hem niet zooo aantrekkelijk wat ik bij anderen wel kan voelen. De jongen waar ik mee vreemd ben gegaan is iemand waar alle vrouwen een zwak voor hebben. Mijn vriend is gemiddeld. Knap en aantrekkelijk maar niet intens knap en woest aantrekkelijk. De mannen waar ik mee praatte hebben dat wel. Er mist een aantrekkingskracht of seksuele klik maar dat was er eerst wel trouwens. Dat was op basis van een innerlijke connectie. Nu ebt dat weg en eerlijk gezegd weet ik niet of sporten dat verhelpt.
Dat is de uitleg.
Verlaten kan en wil ik niet. Ik hou wel van hem. Ee hebben het ook leuk. Ik kan mezelf zijn. Ik heb ook geen mensen waar ik op terug kan vallen en ik wil niet alleen zijn.
Klopt.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja das altijd makkelijk van de gene die het minste heeft
Ja maar niet als vriend. Dat is niet eerlijk tegenover hem.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:29 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Valt wel mee. Hij is juist de stabiele factor en denkt na. Reageert met respect en begint niet te schelden, zit niet in hem, maakt hem geen slap figuur. Ik heb zo iemand ook nodig.
Hmm, niet helemaal mee eens (en ik ben degene die nu meer wil afdragen maar dat niet mag). Het kan ook voor een gevoel van profiteren/afhankelijkheid zorgen bij de persoon die aan de lagere kant zit namelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:45 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Klopt.
Altijd naar rato.
Dan betaalt iedereen zijn fair share. Verdien je meer, betaal je ook wat meer. Verdien je minder, dan betaal je minder. Maar wel naar draagkracht.
50/50 is het domste wat je kan afspreken.
Hulp zoek? Als hij je betrapt?quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:40 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Hij wil het niet weten. Laat zitten. Hij heeft al gesprekken gelezen van mij en iemand anders en dat was genoeg. Hij wil dat ik hulp zoek.
Maar hoe kun je dan ergens aan werken? Als je ergens aan werkt voel je je doorgaans ook beter.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:23 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Nee ik weet het echt ff niet meer. Ik heb een heel leeg gevoel, zo’n gevoel dat je kan hebben na een schokkende gebeurtenis. Maar in dit geval is er niets schokkends gebeurd. Wat ik gisteren hier zei meende ik ook niet helemaal en ik heb echt geen flauw idee wat ik precies nodig heb.
De kinderhulpverlening verschilt denk ik wel iets van die voor volwassenen. Zeker als je je bedenkt dat er al weer wat jaartjes verstreken zijn, met alle ontwikkelingen van dien.quote:Ik heb wat dingen meegemaakt en dat kan zich uiten in gedrag. Misschien is het vluchten in dit soort dingen er ook 1 van. Als kind heb ik er veel hulp voor gehad, maar heeft niet geholpen. Ik heb geen vertrouwen in de hulpverlening en ik wil er ook niet meer over praten. Het heeft geen zin en het rakelt alleen maar vervelende herinneringen op. Het is teveel en ik wil het niet. Zeg ik hem. Ik ga niet praten face to face met een vreemde over vernederende of persoonlijke situaties. Ik kan sommige dingen voor mezelf niet eens uitspreken lat staan naar een vreemde.
Ik denk dat je gelijk hebt dat jij hem voor lief neemt ja. Waarom zou sporten ook een innerlijke connectie versterken, als jullie er verder niet aan werken? Daarom moet je ook kappen met wel te investeren in gesprekjes met andere boys, kwestie van je prioriteiten op orde hebben en ook consisten zijn in wat je doet t.o.v. wat je beweert.quote:Zijn voorkomen is niet mis mee en ik voel me schuldig dat ik dat heb gezegd. Het slaat nergens op want hij ziet er wel goed uit ik denk dat ik hem voor lief neem. (In plaats van hij mij. ) Ik vind hem niet zooo aantrekkelijk wat ik bij anderen wel kan voelen. De jongen waar ik mee vreemd ben gegaan is iemand waar alle vrouwen een zwak voor hebben. Mijn vriend is gemiddeld. Knap en aantrekkelijk maar niet intens knap en woest aantrekkelijk. De mannen waar ik mee praatte hebben dat wel. Er mist een aantrekkingskracht of seksuele klik maar dat was er eerst wel trouwens. Dat was op basis van een innerlijke connectie. Nu ebt dat weg en eerlijk gezegd weet ik niet of sporten dat verhelpt.
Eens met scrup, dit is geen echte uitleg. Net zoals dit topic ook geen goede basis geeft om aan de vermeende sleur van je relatie te kunnen werken, omdat je nogal selectieve informatie geeft. Dat geeft te denken aan je eigenlijke intentie, wat an sich niet raar is als je in de war bent. Maar je bent geen pubermeisje meer, dus als volwassen vrouw zul je wel meer verantwoording moeten nemen als je het echt meent dat je er aan wil werken. Dan moet je ook b zeggen en dat concreter kunnen maken.quote:Dat is de uitleg.
Wat is jezelf zijn dan? Dat je ontevreden en ongelukkig bent, je heil buiten je relatie zoekt en als hij aangeeft dat jij ergens aan moet werken, jij niet thuis kan geven? Waarom heb je geen andere mensen om op terug te vallen? Is dat niet ook iets om aan te werken en op de to do lijst moet? Best wel een dingetje als die vriendin weet dat je buiten de pot hebt gepist, terwijl je niet op haar terug zou kunnen vallen..quote:Verlaten kan en wil ik niet. Ik hou wel van hem. Ee hebben het ook leuk. Ik kan mezelf zijn. Ik heb ook geen mensen waar ik op terug kan vallen en ik wil niet alleen zijn.
Maar dat weet hij niet want je hebt niet verteld dat je twee keer in het buitenland uit elkaar hebt laten trekken.quote:Op donderdag 23 mei 2019 11:19 schreef Struikelen het volgende:
[..]
Ik weet het niet echt meer. Ben een beetje leeg en ik heb ook zo’n leeg gevoel, kan het Niet verwoorden. Hij wil dat ik hulp ga zoeken en dat ik eerlijk ben en hem niet buiten sluit.
Hij stuurde net een app waarin hij zegt dat ik aan mezelf moet werken om dingen uit het verleden te verwerken en dat het hem niet uitmaakt wat ik heb gedaan want hij weet wat ik heb meegemaakt maar dat ik echt hulp moet gaan zoeken en hij daarbij wil helpen. Dst
Hoezo mag dat niet?quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:46 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Hmm, niet helemaal mee eens (en ik ben degene die nu meer wil afdragen maar dat niet mag). Het kan ook voor een gevoel van profiteren/afhankelijkheid zorgen bij de persoon die aan de lagere kant zit namelijk.
Omdat we afspraken maken en hij niet wil dat ik een grotere share afdraagquote:Op donderdag 23 mei 2019 12:49 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet?In je samenlevingscontract kan je gewoon een verdeling kiezen.
50/50 is gewoon niet slim. Je subsidieert degene die minder verdient. Dat is niet de bedoeling. Naar rato betaalt iedereen naar draagkracht. Dat is gewoon eerlijk.
Dit heeft niets met 'gevoel' te maken. Als gevoel een rol zou spelen hierin, dan trouw ik wel in gemeenschap van goederen. Kijk eens hoeveel ellende daaruit kwam. Bij een samenlevingscontract of huwelijkse voorwaarden ben je veel gezeik voor. En naar rato is het meest eerlijke.
In geval van TS is wel duidelijk toch dat ze bij hem blijft omdat hij haar een stabiel leven bezorgt. Wilt ze helemaal niet opgeven.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:49 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Hoezo mag dat niet?In je samenlevingscontract kan je gewoon een verdeling kiezen.
50/50 is gewoon niet slim. Je subsidieert degene die minder verdient. Dat is niet de bedoeling. Naar rato betaalt iedereen naar draagkracht. Dat is gewoon eerlijk.
Dit heeft niets met 'gevoel' te maken. Als gevoel een rol zou spelen hierin, dan trouw ik wel in gemeenschap van goederen. Kijk eens hoeveel ellende daaruit kwam. Bij een samenlevingscontract of huwelijkse voorwaarden ben je veel gezeik voor. En naar rato is het meest eerlijke.
Prima, als je dat zo wil afspreken heb ik daar niets op tegen in te brengen natuurlijk. Het is hoe jullie het zelf willen verdelen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:50 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Omdat we afspraken maken en hij niet wil dat ik een grotere share afdraag? En ik subsideer niets, hij betaalt dan toch juist "teveel"?
Dat zegt hij misschien ook vanuit de gedachte dat aangezien jij zo overstuur was van zijn zoen met die ander, dat het niet in hem opkomt dat jij stukken verder bent gegaan. Laat staan meer dan eens.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:40 schreef Struikelen het volgende:
[..]
We raken wel een beetje offtopic zo natuurlijk, maar mijn voorstel was berekenen wat de totale lasten procentueel gezien zijn van mijn inkomen en zijn inkomen. Maar hij kan kiezen wat hij zichzelf uitkeert (zzp) en heeft daarnaast tot nu toe deze lasten zelf gedragen. Ik heb wel loondienst inkomen en dus vast, maar hij wil het graag op 50/50 houden. Ik betaal wel makkelijker/vaker een etentje bijvoorbeeld en doe dat ook zonder moeite.quote:Op donderdag 23 mei 2019 12:55 schreef black-soldier het volgende:
[..]
Prima, als je dat zo wil afspreken heb ik daar niets op tegen in te brengen natuurlijk. Het is hoe jullie het zelf willen verdelen.
Ik weet niet hoe jullie het op papier hebben geregeld. Naar rato? En het hoeft niet te betekenen dat hij 'teveel' betaalt. Hij kan ook gewoon naar draagkracht betalen, zonder dat jij een 'grotere share' afdraagt. Want als jij het nu kan opbrengen hoef je geen 'grotere share' af te dragen. Snap je?
Het is dus niet zo dat hij per definitie teveel betaalt. Hij kan nu al naar draagkracht betalen, of zelfs minder verhoudingsgewijs gezien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |