Je wint of verliest samen.quote:Op maandag 20 mei 2019 10:33 schreef naatje_1 het volgende:
De songtekst is alleen maar aanleiding voor de vraag. Het punt dat er bij een spel een winnaar is, is wel interessant, want dat zou betekenen dat wanneer liefde een spel is, er bij liefde ook een winnaar en een verliezer is. Dat lijkt me niet wenselijk om te stellen, toch hebben we het vaak over een liefdesspel, dus zo vreemd is het ook weer niet om liefde als spel te duiden...
Dit inderdaad.....quote:Op maandag 20 mei 2019 10:36 schreef Apekoek het volgende:
Hij heeft het helemaal niet over een spel. Hij zegt alleen dat het een verloren zaak is om uberhaupt de desbetreffende persoon lief te hebben.
quote:Op maandag 20 mei 2019 10:36 schreef Apekoek het volgende:
Hij heeft het helemaal niet over een spel. Hij zegt alleen dat het een verloren zaak is om uberhaupt de desbetreffende persoon lief te hebben.
quote:Op maandag 20 mei 2019 10:33 schreef naatje_1 het volgende:
De songtekst is alleen maar aanleiding voor de vraag. Het punt dat er bij een spel een winnaar is, is wel interessant, want dat zou betekenen dat wanneer liefde een spel is, er bij liefde ook een winnaar en een verliezer is. Dat lijkt me niet wenselijk om te stellen, toch hebben we het vaak over een liefdesspel, dus zo vreemd is het ook weer niet om liefde als spel te duiden...
Liefde is geen spel. Gevoelens kun je niet spelen. Er is geen winnaar en geen verliezer.quote:Op maandag 20 mei 2019 10:33 schreef naatje_1 het volgende:
Of te liefkozen.quote:Op maandag 20 mei 2019 10:18 schreef SpecialK het volgende:
Spellen zijn er om van de tegenstander te winnen. Om de tegenstander bruut te vernederen.
Maar je kan er wel invloed op hebben.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:42 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Liefde is geen spel. Gevoelens kun je niet spelen. Er is geen winnaar en geen verliezer.
Liefdesspel = de liefde bedrijven (seks) of heel soms wordt bedoeld 'het veroveren/versieren'.
Dat is dan niet de liefde die ik in gedachten heb. Volgens mij kun je liefde niet manipuleren. Je hebt iemand lief of niet.quote:Op maandag 20 mei 2019 17:52 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Maar je kan er wel invloed op hebben.
Dat in combinatie met manipulatie. Maakt het een spel.
Beetje zoals de god Eros het voorstelde.
Want...quote:Op maandag 20 mei 2019 18:02 schreef Quotidien het volgende:
Totale nonkwestie dit. Natuurlijk is liefde geen spel.
Liefde is gewoon heel sec biologisch te verklaren. Mensen zijn kuddedieren, raken gehecht, stofjes komen vrij, dat voelt als liefde. Dat het een spel is is gewoon beeldspraak.quote:
quote:Op maandag 20 mei 2019 17:57 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Dat is dan niet de liefde die ik in gedachten heb. Volgens mij kun je liefde niet manipuleren. Je hebt iemand lief of niet.
Was het (leven) maar zo simpelquote:Op maandag 20 mei 2019 17:57 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Dat is dan niet de liefde die ik in gedachten heb. Volgens mij kun je liefde niet manipuleren. Je hebt iemand lief of niet.
Het leven is net zo simpel als je het zelf maakt. Echt waar.quote:Op maandag 20 mei 2019 22:54 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
[..]
Was het (leven) maar zo simpel
Er zijn nou eenmaal mensen die dominanter en manischer zijn dan de meeste mensen. En daarbij meerdere mensen lief hebben.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 01:37 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Het leven is net zo simpel als je het zelf maakt. Echt waar.
Ik snap je niet. Wat heeft dominantie en manisch te maken met liefde?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 01:45 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Er zijn nou eenmaal mensen die dominanter en manischer zijn dan de meeste mensen. En daarbij meerdere mensen lief hebben.
Ook voor partners.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 01:48 schreef Fancy2 het volgende:
[..]
Ik snap je niet. Wat heeft dominantie en manisch te maken met liefde?
En zeker kun je meerdere mensen tegelijk liefhebben. Er zijn zelfs verschillende soorten liefde. Voor je ouders, vrienden, je partner...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |