abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186959457
Goedendag,

Ik ben bachelorstudent Technische Bestuurskunde aan de TU Delft. Voor mijn scriptie doe ik onderzoek naar de eindberging van kernafval in Nederland. Hierin zou ik graag uw mening meenemen.

Zou u mijn enquête in willen vullen? In de enquête wordt u gevraagd om stellingen te sorteren. Zo kan ik achteraf een profielschets van uw mening maken.

Ik plaats de enquête hier omdat ik een zo breed mogelijke doelgroep nodig heb om de validiteit van mijn onderzoek te vergroten. Het invullen duurt zo'n 10-15 minuten. U zou mij er enorm mee helpen!

De link naar mijn enquête is: https://kern.netlify.com/ De enquête is beter in te vullen op een groter scherm (vanaf 10 inch).

Alvast hartelijk bedankt voor het invullen!
Als u nog vragen heeft hoor ik graag van u.

- Joris

[ Bericht 3% gewijzigd door Joris98 op 19-05-2019 10:48:35 ]
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 10:53:58 #2
138438 crew  Pizzakoppo
pi_186959790
Hoe draagt mijn compleet debiele, zinloze mening in vredesnaam bij aan een oplossing voor de berging van zoiets complex als kernafval?
pi_186959840
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:53 schreef Pizzakoppo het volgende:
Hoe draagt mijn compleet debiele, zinloze mening in vredesnaam bij aan een oplossing voor de berging van zoiets complex als kernafval?
Ik wou het niet zo zeggen, maar dit vroeg ik me ook af.
Somebody that I used to know
pi_186960068
Uit jullie mening kan blijken wat jullie rechtvaardige keuzes vinden. Dit is een belangrijke eerste stap bij het maken van beleid. De berging kan technisch complex zijn, maar ik onderzoek meer de aanvaardbaarheid en rechtvaardigheid vanuit het oogpunt van de bevolking. Dus ik waardeer het zeker als jullie je mening geven: deze is totaal niet zinloos.
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 11:15:49 #5
138438 crew  Pizzakoppo
pi_186960217
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:07 schreef Joris98 het volgende:
Uit jullie mening kan blijken wat jullie rechtvaardige keuzes vinden. Dit is een belangrijke eerste stap bij het maken van beleid. De berging kan technisch complex zijn, maar ik onderzoek meer de aanvaardbaarheid en rechtvaardigheid vanuit het oogpunt van de bevolking. Dus ik waardeer het zeker als jullie je mening geven: deze is totaal niet zinloos.
Ok, mijn mening is dat kernafval zorgt voor kanker. Vooral voor luchtkanker wat zorgt dat je allerlei aids-achtige ziektes zult krijgen en vervolgens sterft door zelfmoord. Kernafval is dus een product van Satan en dat moeten we met zijn allen niet willen.

Hopelijk heb je hier iets aan met het schrijven van beleid voor het bergen van kernafval.
pi_186960335
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:15 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Ok, mijn mening is dat kernafval zorgt voor kanker. Vooral voor luchtkanker wat zorgt dat je allerlei aids-achtige ziektes zult krijgen en vervolgens sterft door zelfmoord. Kernafval is dus een product van Satan en dat moeten we met zijn allen niet willen.

Hopelijk heb je hier iets aan met het schrijven van beleid voor het bergen van kernafval.
Helaas kan ik geen meningen meenemen die niet middels de enquête doorgegeven zijn, toch bedankt.
  Moderator zondag 19 mei 2019 @ 11:25:26 #7
138438 crew  Pizzakoppo
pi_186960469
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:20 schreef Joris98 het volgende:

[..]

Helaas kan ik geen meningen meenemen die niet middels de enquête doorgegeven zijn, toch bedankt.
Je snapt hopelijk het punt dat een ongeïnformeerde, op niks gebaseerde mening rondom jouw vraagstuk toch niks gaat opleveren aan informatie?
  zondag 19 mei 2019 @ 11:27:11 #8
260839 vuvuzela
pwèèèèèp
pi_186960511
Geen fijne site met dat slepen van de stellingen. Zal kijken hoe ver ik kom.
pi_186960830
Kernafval kan straks toch weer als brandstof gebruikt worden in molten salt reactors?

Momenteel hebben we een mini centrale in Borsele, hoeveel produceert dat nou?

Teveel vragen, niets ingevuld dus.
.
pi_186960844
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]

Je snapt hopelijk het punt dat een ongeïnformeerde, op niks gebaseerde mening rondom jouw vraagstuk toch niks gaat opleveren aan informatie?
Door de structuur van de enquête draagt het serieus invullen zeker bij. Rechtvaardigheidsgevoel ligt dieper dan je mening over een specifiek onderwerp en de bedoeling is dat dat komt bovendrijven.
pi_186960947
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:41 schreef Fer het volgende:
Kernafval kan straks toch weer als brandstof gebruikt worden in molten salt reactors?
Er zijn onderzoeken die daarnaar lopen, maar of dit in de nabije toekomst gaat gebeuren is zeer de vraag. Als er ooit in de toekomst kernafval als brandstof gebruikt kan worden, dan zou er voor gekozen kunnen worden het kernafval weer terug te halen uit de eindberging (hier kan bij het ontwerp rekening mee gehouden worden). Ik weet ook niet of alle typen kernafval hiervoor in aanmerking komen.
pi_186960974
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:27 schreef vuvuzela het volgende:
Geen fijne site met dat slepen van de stellingen. Zal kijken hoe ver ik kom.
Dit vind ikzelf ook een nadeel, maar alle alternatieven die ik kon vinden waren veel minder fijn.
pi_186961995
Doe die wat eraan verdienen gooi het afval bij hun in de achtertuin.
Of onder hun huis/kelder, werd mij te lastig te veel vragen terwijl het met eentje beantwoord kan worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')