abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter donderdag 23 mei 2019 @ 22:27:39 #176
87554 Cee
Welluk?
pi_187055277
Ergens denk ik dat ze nu wel los durven te gaan met een dance-nummer en een aardig zingend meisje erbij, eerste worden hoeft niet per sé, of willen ze misschien niet eens. Zal de delegatie zelf ook extra energie en moeite moeten stoppen in de voorbereidingen op de organisatie van ESF? Want in dat geval zal ze helemaal niet veel tijd kunnen steken in de zoektocht naar een goede inzending.
Daarbij zou het wel jammer zijn als er, vooral dit jaar, zo wordt gepredikt dat muziek op de eerste plaats komt, met focus op het nummer, authenticiteit enzovoorts, en dat ze die reputatie te grabbel gooien met een plat handjes-in-de-lucht-nummertje featuring Maan of Davina.

Overigens zat ik begin dit jaar in het voorste wagonnetje van de Davina Naar ESF Hypetrein maar als dat Skyward écht onze inzending zou zijn geweest dit jaar zou ik net zo hard gekrijst hebben als ze in dat nummer doet.
Ze mag wat mij betreft volgend jaar gaan maar als het met zo’n nummer moet dan zet ik ons alvast in de bottom 5. :P :D
pi_187056339
Ik vind dat we de ban van slecht scorende thuislanden gewoon moeten breken en weer voor de zege moeten gaan, de kans dat je echt wint is klein maar een mooie top 5 klassering is prima. Kies gewoon weer in de basis voor een lied en niet voor een gevestigde naam die we dan iets in elkaar laten flansen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187056438
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:23 schreef grazz het volgende:
Ik hoop net als dit jaar dat de focus ligt op een goed lied. Laat ze zoeken naar talentvolle jonge artiesten. Hierbij zou de AVROTROS hulp kunnen vragen aan bijv. een Ilse, Waylon, Anouk, 3FM etc. Jonge artiesten die op het punt staan door te breken willen zichzelf zo goed mogelijk op de kaart zetten. Die zullen dan ook niet met een slap lied aankomen. Je wil als beginnende artiest dat je eerste single een groot succes wordt lijkt me(en na Arcade ligt de lat hoog, ik hoop dat talenten zich uitgedaagd voelen).
Pfoeh, maar je moet de druk van de verwachtingen wel aankunnen... Daar hadden ze bij Duncan wel vertrouwen in, maar ik denk echt niet dat elke opkomende artiest dat kan. Er komt veel op je af hoor, ook na afloop.
Somebody that I used to know
  donderdag 23 mei 2019 @ 23:19:59 #179
401368 yorrick69
Here hung those lips...
pi_187056499
Volledig eens met het insturen van een goede inzending. Music first! Always! zou een leuke slogan zijn voor het festival zelf. If you know what I mean. Liever geen kansloze inzending. Gewoon kwaliteit insturen. Een visitekaartje afgeven. Het is wel een leuk jaar om eens iets uit te proberen. Qua genre of zo.

Iets Nederlands waarvan ik denk dat het wel kan overtuigen bij een internationaal publiek:


Hey ho. Let's go!
  † In Memoriam † donderdag 23 mei 2019 @ 23:27:21 #180
368283 ato
pi_187056634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:12 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind dat we de ban van slecht scorende thuislanden gewoon moeten breken en weer voor de zege moeten gaan, de kans dat je echt wint is klein maar een mooie top 5 klassering is prima. Kies gewoon weer in de basis voor een lied en niet voor een gevestigde naam die we dan iets in elkaar laten flansen.
100% mee eens, laten wij Zweden 2 worden :P
Life can be a bitch, so like it..
pi_187056666
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:27 schreef ato het volgende:

[..]

100% mee eens, laten wij Zweden 2 worden :P
Eigenlijk zijn we dat al :P
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  † In Memoriam † donderdag 23 mei 2019 @ 23:35:12 #182
368283 ato
pi_187056798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:28 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn we dat al :P
Neuh eerst nog een keer winnen in 3 jaar tijd en een paar top 5 plaatsen scoren.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187056881
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:27 schreef ato het volgende:

[..]

100% mee eens, laten wij Zweden 2 worden :P
Maar wel met iets meer variatie in de muziek graag *O*
  † In Memoriam † donderdag 23 mei 2019 @ 23:42:35 #184
368283 ato
pi_187056928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:40 schreef Em31 het volgende:

[..]

Maar wel met iets meer variatie in de muziek graag *O*
Tuurlijk.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187057199
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:07 schreef roos94 het volgende:
Als Glennis Krijs meedoet sla ik een jaartje over :W
Ja, die steekt boven het maaiveld uit, daar houden Hollanders niet van. Dat gezeur over die Glennis altijd... en ik ben niet eens een fan.
pi_187057259
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:17 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Pfoeh, maar je moet de druk van de verwachtingen wel aankunnen... Daar hadden ze bij Duncan wel vertrouwen in, maar ik denk echt niet dat elke opkomende artiest dat kan. Er komt veel op je af hoor, ook na afloop.
Ja de druk zal zeker na dit jaar wel groot zijn, maar met de juiste begeleiding moet iemand daar gewoon kunnen staan en zn ding doen. Duncan had aan Ilse een heel goede mentor. Ik denk dat haar rol heel cruciaal is geweest, iemand die hem aanmoedigt, steunt, eigen keuzes laat maken etc. Daar moeten ze voor volgend jaar opnieuw voor zorgen. Begeleiding is heel belangrijk.
~The present is all there is~
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 mei 2019 @ 00:05:39 #187
367000 roos94
pi_187057322
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 23:57 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ja, die steekt boven het maaiveld uit, daar houden Hollanders niet van. Dat gezeur over die Glennis altijd... en ik ben niet eens een fan.
Ik vind hoe ze overkomt als mens verschrikkelijk. En ik houd niet van geschreeuw in nummers. En dat platte accent. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 24 mei 2019 @ 00:07:45 #188
163650 Greys
pi_187057348
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:53 schreef TheVulture het volgende:
Het zou me ook niks verbazen als we een terugkerende artiest krijgen eigenlijk, Glennis of Og3ne :')
Alsssss we een terugkomer krijgen dan mag Douwe van mij nog wel een keer. Maar dan wel met een veel beter nummer dan de vorige keer.

Maar liever gewoon weer nog een jaartje zoals nu. Stuur maar geweldige nummers in, vraag overal rond of zij nog een onbekende weten met een parel op de planken, etc. En als diegene die het gekozen nr geschreven heeft het zelf niet kan of wil zingen zoeken ze er wel een geschikte bij.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187057351
Hebben jullie ook een beetje dat je hoopt dat ze niet een al te goede artiest 'verspillen' :@ :') Heb toch het idee dat je een beetje gedoemd bent als gastland.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 00:08:10 #190
436222 Japepk
Padvinder
pi_187057353
Glennis mist een X factor. Ze zingt geweldig, maar als artiest blijft ze niet echt hangen, laat staan dat ze zo'n ontwapenende persoonlijkheid heeft als Duncan. Ik blijf erbij, ze moeten niet vasthouden aan 'het mag geen bekende naam zijn'. Het lied moet tellen. Joan en Sieneke waren ook onbekende namen.
't Echte en 't ware!
pi_187057397
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Alsssss we een terugkomer krijgen dan mag Douwe van mij nog wel een keer. Maar dan wel met een veel beter nummer dan de vorige keer.

Maar liever gewoon weer nog een jaartje zoals nu. Stuur maar geweldige nummers in, vraag overal rond of zij nog een onbekende weten met een parel op de planken, etc. En als diegene die het gekozen nr geschreven heeft het zelf niet kan of wil zingen zoeken ze er wel een geschikte bij.
Douwe mag nog wel een keertje ja :Y
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187057628
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:08 schreef Japepk het volgende:
Joan en Sieneke waren ook onbekende namen.
Ja, maar wel afkomstig uit een ander tijdperk. Een tijdperk dat we nu toch echt wel definitief achter ons hebben gelaten.....
  vrijdag 24 mei 2019 @ 00:43:19 #193
436222 Japepk
Padvinder
pi_187057700
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:37 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Ja, maar wel afkomstig uit een ander tijdperk. Een tijdperk dat we nu toch echt wel definitief achter ons hebben gelaten.....
Dat hoop ik ook, maar als ik zie hoe allergisch sommigen nu reageren op het sturen van bekende namen dan hoop ik dat we niet doorslaan en weer in dat oude patroon terugvallen. Voor dit jaar werd er ook naar bekende namen gekeken, al waren de liedjes blijkbaar niet overtuigend. Toen schoof bekende naam Ilse de onbekende Duncan naar voren. Dat is iets anders dan weer lukraak beginnende artiesten te gaan boeken.

Dat kan ook prima werken hoor, maar de deur voor meer gevestigde namen moet absoluut open blijven.
't Echte en 't ware!
pi_187060014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:07 schreef Em31 het volgende:
Hebben jullie ook een beetje dat je hoopt dat ze niet een al te goede artiest 'verspillen' :@ :') Heb toch het idee dat je een beetje gedoemd bent als gastland.
Dat ben je ook wel een beetje. Zeker de laatste jaren. Zweden een paar jaar terug was echt een uitzondering.

Als je kijkt naar kwaliteit van de nummers dan ontliepen Macedonië en Israël elkaar niet heel erg veel. Ze waren allebei in elk geval vlekkeloos gezongen. De ene wint de juryvote, de ander krijgt nul punten. Je gaat me niet wijsmaken dat dat niets te maken heeft met het zijn van gastland.

Ik denk dat een goed nummer wel een beetje kan scoren, maar twee keer achter elkaar winnen lijkt me vooralsnog te hoog gegrepen.
pi_187060515
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:05 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik vind hoe ze overkomt als mens verschrikkelijk. En ik houd niet van geschreeuw in nummers. En dat platte accent. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ze is eigenlijk een soort Waylon. Either you love her, or you hate her. Maar wat zij doet 'schreeuwen' noemen is gewoon belachelijk. Dat zul je een Amerikaan niet snel horen zeggen over haar zang.
  Miss 200.000.000! vrijdag 24 mei 2019 @ 10:28:06 #196
367000 roos94
pi_187060538
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ze is eigenlijk een soort Waylon. Either you love her, or you hate her. Maar wat zij doet 'schreeuwen' noemen is gewoon belachelijk. Dat zul je een Amerikaan niet snel horen zeggen over haar zang.
Ze pronkt graag met al haar uithalen 23 keer in een liedje.
pi_187060656
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 09:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Dat ben je ook wel een beetje. Zeker de laatste jaren. Zweden een paar jaar terug was echt een uitzondering.

Als je kijkt naar kwaliteit van de nummers dan ontliepen Macedonië en Israël elkaar niet heel erg veel. Ze waren allebei in elk geval vlekkeloos gezongen. De ene wint de juryvote, de ander krijgt nul punten. Je gaat me niet wijsmaken dat dat niets te maken heeft met het zijn van gastland.

Dat blijft een smaakdingetje, N-Macedonie vond ik oprecht een mooi liedje, Israel was daarentegen echt een draak als je het mij vraagt :)
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187060746
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:37 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat blijft een smaakdingetje, N-Macedonie vond ik oprecht een mooi liedje, Israel was daarentegen echt een draak als je het mij vraagt :)
Kobi wilde te graag. Ik vind een beetje pathos in de zang wel mooi, dat heeft Duncan ook, maar je kunt het ook overdrijven. Michael Rice heeft daar ook een handje van. Zowel Michael als Kobi wisten stiekem wel dat hun nummer te kut was, dus dan is 'oversinging' de oplossing.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:22:58 #199
478909 molloot200
alles muziek.
pi_187061320
Onbekende Nederlands zingende naam met volgens mij wel een flinke dosis charisma is Laura Beekman.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 11:26:03 #200
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187061384
Hoe leuk Douwe ook was in 2016, ik vind dat er nu telkens iets teveel 'gedoe' rond hem kleeft, vind hem niet meer zo heel leuk eigenlijk.

Ben het ook wel eens met Em dat je niet iets heel goeds en nieuws moet verspillen aan volgend jaar.
Niet dat we bagger moeten sturen, maar een terugkerend artiest zou voor de gelegenheid dan wel leuk zijn.
Koel en donker bewaren
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')