Misschien kan je mij uitleggen hoe ik dit diagram moet interpreteren.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:52 schreef kanovinnie het volgende:
nodig?
Als je minder druk hebt, komt er minder water naar buiten. Lijkt mij logisch.
Wat je nodigt hebt maakt voor de natuur geen drol uit, dan had je het maar moeten ontwerpen daarop.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:48 schreef jasperve het volgende:
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom je met een lagere waterdruk bij het tappunt minder liter water per minuut nodig hebt dan bij een hogere waterdruk?
Tussen de 13 en 17 l/min zou ik zeggen, afhankelijk welke instellng je kiest.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:06 schreef jasperve het volgende:
Stel ik heb 3 bar waterdruk bij mijn tappunt. Hoeveel liter water moet ik dan na 1 minuut in een emmer hebben zitten om te weten of de douchekop fatsoenlijk zou functioneren?
Ik ging er vanuit dat ze aan probeerden te geven hoeveel liter water je per minuut bij je tappunt nodig had en dat je in relatie met de druk kon bepalen of dit genoeg is om de douchekop te kunnen gebruiken.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Tussen de 13 en 17 l/min zou ik zeggen, afhankelijk welke instellng je kiest.
Maar ik zou een installateur laten komen om dit voor je te bepalen.
Ik denk dat wat TS bedoelt is dat als zijn aanvoer pijpje 12mm is en er 2 bar druk is, dat er minder uit komt dan een 15mm pijpje bij 2 bar.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Wat je nodigt hebt maakt voor de natuur geen drol uit, dan had je het maar moeten ontwerpen daarop.
Bij een hogere waterdruk komt er door dezelfde opening meer water uit. Punt.
Klopt. Als ik een formaat regenpijp op 2 bar zet stroomt er aanzienlijk meer water doorheen in vergelijking met een 10mm pijpje op 2 bar.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 21:30 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Ik denk dat wat TS bedoelt is dat als zijn aanvoer pijpje 12mm is en er 2 bar druk is, dat er minder uit komt dan een 15mm pijpje bij 2 bar.
Hier komt bv maar 8 liter water van 40 graden uit de kraan op maximale stand
Ondanks dat de druk hetzelfde is voelt het anders aan als je er onder staat.
Heb je één regendouche nodig TS of ben je opzoek Naar een volle harde straal?
12.5 liter bij stand 2?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:06 schreef jasperve het volgende:
[..]
Misschien kan je mij uitleggen hoe ik dit diagram moet interpreteren.
Stel ik heb 3 bar waterdruk bij mijn tappunt. Hoeveel liter water moet ik dan na 1 minuut in een emmer hebben zitten om te weten of de douchekop fatsoenlijk zou functioneren?
De zwarte bolletjes zouden een indicatie moeten geven vanaf waar de douchekop naar behoren zou functioneren.
Ja want het gaat om de kleinste diameter in het geheel.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 22:03 schreef jasperve het volgende:
[..]
Klopt. Als ik een formaat regenpijp op 2 bar zet stroomt er aanzienlijk meer water doorheen in vergelijking met een 10mm pijpje op 2 bar.
Maar als ik dan dat flowdiagram bekijk staat er bij 2 bar op het middelste lijntje 12 liter per minuut.
Ik ga er dus vanuit dat wanneer ik deze douchekop (1/2 inch aansluiting) op een hele grote buis zou aansluiten er nog steeds maar maximaal 12 liter per minuut uit zou kunnen komen?
Ik wil graag een douchekop kopen die om te schakelen is tussen regendouche en een wat hardere straal.
De vraag Komt meer uit het feit voor dat ik van tevoren wil weten of een douchekop naar behoren zou functioneren voor ik er een bak met geld voor uitgeef. Ik ging er vanuit dat je dit met die flowdiagrammen kon bekijken.
Je redeneert verkeerd om,quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:37 schreef jasperve het volgende:
[..]
Ik ging er vanuit dat ze aan probeerden te geven hoeveel liter water je per minuut bij je tappunt nodig had en dat je in relatie met de druk kon bepalen of dit genoeg is om de douchekop te kunnen gebruiken.
In feite geeft het dus eigenlijk weer dat voor deze specifieke douchekop als je 3 bar water aanlevert er een x (maximum) aantal liter per minuut uit de douchekop komt.
Klopt dit?
Ik zat met hetzelfde. Heb uiteindelijk bij 2 badkamerzaken advies ingewonnen. De ene gaf aan dat ik zeker geen eco model moest nemen want dat gaf geen goede regendouche ervaring. De andere gaf juist aan (ivm oud huis, smalle diameter pijp en capaciteit CV) neem een eco model.quote:Ik wil graag een douchekop kopen die om te schakelen is tussen regendouche en een wat hardere straal.
De vraag Komt meer uit het feit voor dat ik van tevoren wil weten of een douchekop naar behoren zou functioneren voor ik er een bak met geld voor uitgeef. Ik ging er vanuit dat je dit met die flowdiagrammen kon bekijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |