abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:47:26 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186920405
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186920479
@NicolasJoy, toen ik mijn vriend ontmoette dacht ik gewoon dat hij eind 20 was :') Maar we merken er allebei eigenlijk vrij weinig van, soms denk ik jeuzes je bent nu wel echt een fucking klein kind maar dat denkt hij ook vaak van mij _O- denk dat we wel een beetje gelijk op gaan.. Kwa uiterlijk lijk ik veel jonger en hij lijkt veel ouder. En merk helemaal niks van het leeftijdsverschil nu met kind, hij bekijkt alles vrij nuchter en ik ben de stukken minder nuchtere moeder *) denk dat dat ook niet echt met leeftijd te maken heeft. Beterschap voor spookje trouwens :*

@Helsinki, je hebt het juiste gedaan :* soms wordt je inderdaad even wanhopig/radeloos en dit is het beste wat je kan doen. Kind weg leggen en even een moment voor jezelf!

Zat dit hele bericht te typen en kreeg toen “sorry je hebt het recht niet om...” _O-
pi_186921259
Overigens lees ik dat je met die loopstoel moet stoppen als hij verticaal kan bewegen (opstaan, neem ik aan?) of zijn voetjes op het frame kan zetten. Dit doet hij beiden al best wel een tijdje. Maar hij loopt niet op zijn teentjes, het is echt meer met platte voetjes; hij staat op, schuift het stoeltje naar voren en gaat dan weer zitten.
Maar goed, als dit idd niet gezond is, gaat hij gewoon naar zolder zoals gezegd.
Mevrouw ToT is alleen nogal van het opruimen en het matje waar hij op kan zitten verdwijnt weer telkens! _O- Daarom leek dat loopstoeltje me ook handig; dan is hij lekker fysiek bezig en het verdwijnt tenminste ook niet zo snel! :T
Verder hebben we het huis al aardig baby-proof ingericht; geen tafelkleden die naar beneden gerukt kunnen worden en de breekbare handgeschilderde beeldjes van draken zijn al een meter hoger weggezet. :P Alleen kwam ik er laatst achter dat hij kaarsen wel erg leuk vindt! :')

Dat blad was al gauw een kwartslag gedraaid en 1 van de kaarsen werd ook al snel omgegooid.
(Die kabels op de achtergrond ga ik binnenkort ook wegwerken.)
pi_186922700
Bij de oudste had ik ook een loopstoeltje gekregen en werd het afgeraden door zijn fysio :) Li heeft trouwens ook geen enkele interesse in lopen of staan ;)

Oja! Rietjesbeker en korting! Ik weet wat ik morgen straks ga doen ;)

Prima gedaan hoor Helsinki. Even op een veilige plek leggen en zelf tot rust komen. Ik heb dat ook regelmatig nodig.

Leuk hè Tot, ontdekkende baby’s ;)

Li is nog steeds goed ziek fuchsia :* gisteren weer bij de huisarts geweest want al drie dagen hoge koorts (en nu weekend natuurlijk). Nog steeds echt blauwe handjes en voetjes tijdens de koortspieken, ziet er zo eng uit. Nu weer met een ontroostbaar kacheltje naast me, wachtend tot het zetpilletje gaat werken. Zo zielig.
pi_186922964
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:41 schreef Helsinki het volgende: Bedankt O+. Wel zonde, want dan gaan we hem inderdaad niet gebruiken. Maar dat is heel lastig om tegen mijn moeder te zeggen. Ze was zo enthousiast.Een keer voor op de foto dan maar :+.
Herkenbaar. Wat ik vaak doe is vertellen dat ik erover gelezen heb en een linkje naar een onderzoek doorsturen. Dan kan ze het zelf ook lezen en dan kom ik al snel minder over als ‘aansteller’ of ‘wat overdreven’ :Y. Mss een tip :).

Loj wat eng joh met die blauwe handjes en voetjes, heb ik nog nooit gehoord. Ik hoop dat Li zich snel beter voelt.. :*. Zo sneu altijd als ze zo ziek zijn.
pi_186923090
Als 10 minuutjes op een dag niet erg is dan zet je hem er toch af en toe in als je moeder op visite is Helsinki ;)

Arme Li, beterschap :*
pi_186923302
@Aure, echt wijzer niet. Met pillen is het onder controle en zonder bloed ik zowat dood :'). Het lijkt nu iets te normaliseren, mag ook wel, want het speelt al sinds dinsdag. Dan is het een kwestie van de volgende cyclus afwachten en kijken of het dan weer zo gaat. Zo ja, dan moet ik volgens de ha aan een of andere vorm van hormonale anticonceptie. Daar zit ik alleen echt totáál niet op te wachten (en ik heb het ook niet nodig aangezien mijn teerbeminde dat permanent op zich heeft genomen O+) Ik vind het ook vreemd dat dat meteen de conclusie is, terwijl er verder totaal niet gekeken is wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat bespreek ik tzt dan wel met m’n eigen huisarts, voor ik mezelf weer vol hormonen pomp.

@Loj, wat sneu voor je kleintje. Het klinkt heel naar. Hopelijk gaat het gauw over.

@Helsinki, goed gedaan. Logisch dat het allemaal nog met ups en downs gaat :*

Over leeftijdsverschil: ik scheel 6 jaar met mijn man. Daar merk ik niks van, behalve dan dat ik wel eens moet slikken als we ineens de 50e verjaardag van een vriend van hem vieren. Ik bedoel: als je vrienden al 50 worden, dan word je wel oud :+ (De meesten zijn begin 40, maar toch :P) Zelf ben ik uiteraard nog een fris groen blaadje *)

Hoe gaat het met @Peacefull en @coccinelle en @Philomijn?
pi_186923672
Soort van late reactie op de tags :P het meeste over een loopstoeltje is wel al gezegd. Buiten de directe nadelen van zo’n ding is er ook nog indirect een nadeel. Een baby heeft op een dag beperkt de tijd om motorisch vrij bezig te zijn, buiten het slapen, eten, mee op stap gaan om. De tijd die ze in een loopwagen doorbrengen kunnen ze dus niet gebruiken voor andere motorische activiteiten. Zoals leren rollen, tijgeren, kruipen, gaan zitten etc. Baby’s die veel tijd doorbrengen in een loopwagen krijgen daardoor een ander bewegingspatroon met minder draaibewegingen in de romp.

Spelen op de grond biedt zoveel meer voordelen. Wij hebben een groot speelkleed van de Hema (ze noemen het daar vakantieplaid) en slepen het overal mee naar toe. Ideaal ding, alleen Sofie en de teckel zijn wel eens vergeten voor wie die bedoeld is... :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat naar dat Li nog steeds zo ziek is! Hopelijk slaat dit snel weer om naar een vrolijke baby.

Jentin; mocht je volgende menstruatie weer zo zijn dan zou ik zeker een doorverwijzing naar de gyneacoloog vragen. Direct aan hormonale anticonceptie klinkt als een erg makkelijke oplossing van de huisarts en vooral als symptoombestrijding. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en is volgende keer weer normaal.

Wij zijn een week op vakantie en het is echt heerlijk! Sofie brengt kilometers door in de draagzak tijdens het wandelen. En heeft in het zwembad zo’n lol. We hebben steeds het hele peuterbad gedeelte voor onszelf en Sofie kruipt ondertussen lekker rond. Aan de rand van het badje trekt ze zich nu ook op tot stand. En ze heeft gevaren op een bootje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 09:18:34 #9
269689 crew  Viv
pi_186923913
Wij hadden de uitzondering op de regel qua loopstoeltjes, omdat onze dochter bij 17 maanden nog niet kon staan:
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Omdat ze qua ontwikkelingsfase nu in de gevoelige periode zit voor het oefenen met lopen, terwijl ze nog niet kan staan (ook niet met zo'n babyrollator). En het verschil met die baby's van 9 maanden waar de loopstoeltjes voor gemaakt worden is dat ZZ's heupjes wél al goed ontwikkeld zijn. Zoiets :Y) (mijn man was erbij vanmiddag, ik niet).
Ik me helemaal verkneukeld om zo'n hysterisch ding "legaal" in huis te mogen hebben O+ , bleek er op marktplaats in de buurt alleen een simpele witte te krijgen (anticlimax #1), en vond ze het echt vreselijk om erin gezet te worden, dus ze heeft er nog geen 2 meter in afgelegd (anticlimax #2). :')
pi_186924718
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar zo’n loopwagentje waar ze in zit mag niet, maar dit

mag wel? Of ook niet? Want wij hebben ook zo één gekregen.

@Takkie88 fijn dat jullie zo aan het genieten zijn :) wat is Sofie leuk O+

@Loj jeetje wat klinkt dat eng zeg.. hoop dat ze heeeel gauw weer beter is :*

Oh en @ de mensen die al een lopende baby hebben; staat jullie tv ‘vast’? Ik heb ergens gelezen dat die ook vast moet aangezien de hummels de tv van de meubel af kunnen trekken?
En met planten? Staan die ook nog bij jullie op de grond of gewoon hoger gezet?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:32:22 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186924806
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik dacht eraan om een linkje te sturen naar artikel consumentenbond en dan meteen een alternatief in de vorm van een loopwagentje te brengen met als bonusargument dat het een leuk cadeautje is voor zijn eerste verjaardag (eigenlijk wilde ze die stoel dan pas geven maar ze is wat advertentiegevoelig (lol, ik heb het niet van een vreemde). Verwacht dat ze toch wel even best beledigd zal zijn, maar ja.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:38:43 #12
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186924889
Beterschap daar, Loj :*. Wat zal dat naar zijn om te zien.

Takkie, hier ook een moeilijk groot huisdier (Large Labradoodle) die gerust op zijn mini speelkleedje gaat liggen en dan met een diepe zucht vertrekt als je er wat van zegt :D. Mooi kleed; zeker dat formaat!

Framblij, onze tv staat hier op een dressoir en daar kan hij niet zomaar bij. Plantjes hebben we op vensterbanken en er is een tafeltje met daarop een grote ficus. Daar ga ik nog tegen die tijd wat mee doen :+. Ik wilde eigenlijk een ander tv-meubel maar deze is juist wel praktisch denk ik.
pi_186925079
@Framblij89 zo’n loopwagentje mag wel hoor. Er achter lopen wel het liefst pas als ze zelf kunnen gaan staan. De voorkant van het wagentje is natuurlijk al veel eerder leuk.

Nu Sofie zich tot staan gaat optrekken moeten we de woonkamer nog maar eens door kinderogen bekijken. Tv staat op een laag dressoir los, maar wel vrij ver naar achter. Een baby trekt dat toch niet zo snel van de kast af? Ze had wel pas geleden de knopjes van de stereo-installatie ontdekt. En tot haar grote schrik ook de aanknop :P
pi_186927941
Wij hebben al een babyproof woonkamer. Blijkbaar zijn wij gewoon saai ;) We hebben alleen deze week van die kindveilige klepjes in de lage stopcontacten gedaan.
Er is wel een open haard in de woonkamer maar daar staat een gaasding voor en die is nooit aan als Juul beneden is.

Het enige niet babyproof in de woonkamer is B :) Die laat nog steeds te veel slingeren.

Juul wil nu vooral staan, ze wiebelt als een uhm uhm nou ja wiebelige baby maar trots dat ze steeds is. Ze trekt zich zelf op tot op haar knieen en soms komt ze tot staan. Als je haar handen vastpakt, gaat ze meteen staan.

Wat naar nog steeds Loj, ik vind het al vervelend lezen zeg maar. Slaapt ze wel een beetje?

Pfff wel fijn dat de pillen werken jentin, maar hopelijk kan je snel zonder.

Leeftijd: ik ben 38 (bijna 39), vrouw is 36 (bijna 37).
Veel van mijn vrienden zijn 40 of worden dat bijna. Ze vinden het allemaal een ding. Ik heb dat niet zo.
Zo was ik gisteren uit eten met een vriendin en vertelde dat ik dit jaar wel mijn verjaardag vier. Ze reageerde heel verbaasd 'Je wordt toch nog geen 40?'. Ik heb niet zoveel met leeftijd en bepaalde mijlpalen geloof ik. Ja bij mijn kinderen.
pi_186929997
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 08:18 schreef Jentin het volgende:
@:aure, echt wijzer niet. Met pillen is het onder controle en zonder bloed ik zowat dood :'). Het lijkt nu iets te normaliseren, mag ook wel, want het speelt al sinds dinsdag. Dan is het een kwestie van de volgende cyclus afwachten en kijken of het dan weer zo gaat. Zo ja, dan moet ik volgens de ha aan een of andere vorm van hormonale anticonceptie. Daar zit ik alleen echt totáál niet op te wachten (en ik heb het ook niet nodig aangezien mijn teerbeminde dat permanent op zich heeft genomen O+) Ik vind het ook vreemd dat dat meteen de conclusie is, terwijl er verder totaal niet gekeken is wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat bespreek ik tzt dan wel met m’n eigen huisarts, voor ik mezelf weer vol hormonen pomp.

@:loj, wat sneu voor je kleintje. Het klinkt heel naar. Hopelijk gaat het gauw over.

@:helsinki, goed gedaan. Logisch dat het allemaal nog met ups en downs gaat :*

Over leeftijdsverschil: ik scheel 6 jaar met mijn man. Daar merk ik niks van, behalve dan dat ik wel eens moet slikken als we ineens de 50e verjaardag van een vriend van hem vieren. Ik bedoel: als je vrienden al 50 worden, dan word je wel oud :+ (De meesten zijn begin 40, maar toch :P) Zelf ben ik uiteraard nog een fris groen blaadje *)

Hoe gaat het met @:peacefull en @:coccinelle en @:philomijn?
Ha, viel het op dat ik wat afwezig was ja? ;)
Op zich gaat het hier goed hoor! Na 1,5 maand van veel ziek zijn, met oa het Noro-virus, lijken we nu weer in wat rustiger vaarwater te komen qua gezondheid.
M heeft nu al twee ondertanden, één boventand, heeft het tijgeren ontdekt en zit en staat het liefst de hele dag (met onze hulp). Vast voedsel moet hij absoluut niks van hebben, dus daar stoeien we nog even mee. Voor de rest een heeeeerlijk kind O+
Ik werk nu tot de zomervakantie een dag extra om de gaten op school op te vangen na een plotseling vertrek van een collega. Dus geen tijd om echt mee te lezen en te reageren :)
pi_186932957
Bij welke temperatuur zouden jullie sowieso naar de huisarts(enpost) gaan?

We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:31:33 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186933008
Ik kom me hier melden :W
Onze zoon is morgen alweer een week oud en hij is zo leuk en mooi O+
Foknaam: Koert.
Op zich gaat het allemaal goed, het is onze eerste dus het is nog erg wennen allemaal maar borstvoeding/geboortegewicht/ herstel van de bevalling gaat goed. Vandaag voor het eerst met hem naar buiten geweest.
Alleen die hormonen, dat is wat minder }:|
pi_186933036
Congrats @Ceviche O+ Veel schommelingen?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:41:23 #19
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186933252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Congrats @:Ceviche O+ Veel schommelingen?
Ja best wel. Komt ook wel door vermoeidheid en het ligt een beetje in m'n karakter, maar menig traan is al geplengd.
Eerst vooral boosheid op random mensen (ziekenhuis, vk, m'n moeder), nu vooral dat ik m'n buikbaby mis (al is hij buiten de buik veel leuker) en dat ik er tegenop zie hem ooit naar het kdv te brengen (lekker relevant op dit moment) :')
Gelukkig is het maar een klein deel van m'n dag dat ik me hier druk om maak :P
pi_186933415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:

We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
Als jij je ongerust maakt zou ik gewoon even bellen.

Toen in december heb ik gebeld omdat Jip al 3 dagen koorts had, slecht ging drinken en suf werd. Dus niet perse bij een bepaalde temperatuur, maar het voelde gewoon niet goed meer om niet te bellen.

Welkom Ceviche!

Hmm hopelijk blijft het hierbij Jentin en is het de volgende keer weer genormaliseerd. En ik zou geloof ik ook niet zo snel aan de hormonen willen zonder exact te weten wat er aan de hand is. Tegen die tijd misschien toch om een doorverwijzing naar een gynaecoloog vragen..

Heerlijke foto's Takkie! Wij hebben ook een groot kleed van de HEMA op de vloer liggen. Niet dat hij daar nog op blijft :') Maar het ziet er wel gezellig uit :D

Jip staat steeds vaker los, wel elke keer maar een paar seconden, ik denk max 5 seconden achter elkaar. Maar je merkt echt goed dat hij met de dag stabieler staat. Benieuwd wanneer hij de eerste stappen los durft te zetten. Zal nog wel even duren. En over 2 weken is ie gewoon een jaar. Ik vind het maar bizar.
pi_186933548
Welkom en gefeliciteerd Ceviche!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:20:52 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186934296
Welkom ceviche!

En ik bel als ik het niet meer vertrouw. Daar hangt voor mij geen getal aan, gaat op gevoel.

Ik merk dat ik struggle met de vele veranderingen tegelijk. Manlief een nieuwe baan (en dus elke zaterdag werken en in de komende 5 weken ook nog drie zondagen), een aankomende promotie op kantoor, prul die ineens gaat huilen als ik buiten beeld ben en de hele kamer door rolt en tijgert... Ik vind het allemaal zo veel ofzo. Ik krijg het niet helemaal op een rijtje in m'n hoofd.

Aan de andere kant was ik vandaag de hele dag alleen met prul en hebben we eerst nog heerlijk een dik uur in ons grote bed geslapen, heeft ze goed gegeten, twee keer gepoept, hebben we gewandeld en heeft ze ook nog twee keer een serieuze dut in bed gedaan. Het was dus eigenlijk een heerlijke dag...
En toch ben ik dan zo druk in m'n hoofd. Denk dat de internist me dan ook volgende week gaat vertellen dat m'n schildklier weer te snel werkt. Dan wordt het beslissen of ik weer aan de medicatie wil of dat ik voor een behandeling met radioactief jodium ga... Lastig -O-

Verder nog een vraag;

Wat houden jullie aan qua momenten om nieuw voedsel te introduceren? Prul is overmorgen een half jaar (waaaaar blijft de tijd?) en eet tot nu toe voor de lol elke dag groente of fruit. Vandaag heeft ze voor het eerst allebei gehad. Het gaat er met smaak in en ze vindt het hartstikke leuk om te eten... Moet ik dan al wat meer gaan geven dan de drie eetlepels per dag die ze nu krijgt? En moet ik stoppen met pureren en gaan prakken ofzo?

Ze krijgt peer, appel, broccoli, bloemkool en zoete aardappel tot nu toe. Wortel raakt ze heel erg verstopt van, dus dat laten we nog even weg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186934749
Welkom en gefeliciteerd idd Ceviche! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:20 schreef Tink89 het volgende:

Wat houden jullie aan qua momenten om nieuw voedsel te introduceren? Prul is overmorgen een half jaar (waaaaar blijft de tijd?) en eet tot nu toe voor de lol elke dag groente of fruit. Vandaag heeft ze voor het eerst allebei gehad. Het gaat er met smaak in en ze vindt het hartstikke leuk om te eten... Moet ik dan al wat meer gaan geven dan de drie eetlepels per dag die ze nu krijgt? En moet ik stoppen met pureren en gaan prakken ofzo?

Ze krijgt peer, appel, broccoli, bloemkool en zoete aardappel tot nu toe. Wortel raakt ze heel erg verstopt van, dus dat laten we nog even weg.
Rot van je struggles met die veranderingen en de onzekerheid met je schildklier! -O-
Wat deze bovenstaande vraag betreft: ikzelf probeer gewoon van alles.
Met 5 maand kreeg mini-ToT al een half potje Olvarit groente per dag. Fruit begonnen we een maandje later mee; geprakte banaan, of geraspte peer door een pyjamapapje heen )met schil en al).
Ik hou globaal aan wat er op sommige websites staat, maar begin meestal ietsjes eerder met sommige dingen. Eerst kleine beetjes om zeker te zijn of het goed gaat, en later gewone porties. :)

Prakken doe ik wel, maar gewoon dat het wel nog wat structuur heeft zodat hij geen afkeer krijgt tegen stukjes en ook wat te doen heeft met het eten om de nodige spieren wat te trainen. :)
Verstopping door wortel heeft mini-ToT ook last van. Althans niet direct een verstopping, maar wel echt KEIharde ontlasting.
pi_186934952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:

Hangt voor mij geen getal aan vast, de temperatuur schiet vaak erg omhoog bij babies en kinderen.
Ik bel als ik het echt niet vertrouw, vaak wacht ik liever niet te lang af en bel ik ook wel eens om te vragen waar ik op moet letten, hebben ze wel begrip voor :)

Welkom Ceviche en gefeliciteerd! Die klote hormonen ook :( om de kleinste en gekste dingen druk maken.

@Tink89 misschien ben ik niet helemaal het goede voorbeeld daarin, want hou me niet echt aan hoeveelheden. Toen we net met vast voedsel begonnen gaven we wel 3 dagen achter elkaar hetzelfde, de ene keer vrat ze dan een half potje, de andere keer niet, dan weer wel. Nu geef ik eigenlijk gewoon alles wat ze mag hebben op random momenten, en naar behoefte. En vaak is het nog steeds wel een paar dagen hetzelfde omdat ik dan weer teveel heb gemaakt haha.
En pureren doe ik ook nog :@ banaan prak ik, maar bijv bloemkool en broccoli is aardig irritant om te prakken haha dus dat pureer ik. Aardappels wil ze echt (nog) niet, maar die prakte ik ook.
Ze eet sowieso elke dag brood, en als ze ergens niet tegen kan dan merken we dat ook vanzelf wel, we hadden bijv laatst avocado geprobeerd maar toen heeft ze bijna heel de avond scheten gelaten en liggen spoken dus dat geven we niet meer.
pi_186936508
Heerlijke foto zeg Takkie O+

Haha, herkenbaar Exode. Onze woonkamer is echt wel kinderproof, behalve Ow en Js! Dus voorlopig kan ik echt nog niet zonder mijn box (die de vorige keren heel snel weg was ;) ). Tv staat hier niet vast, dat is afleid projectje :)

Fijn om te lezen Peach, en lerarentekort hè..

Zielig NJ :’( Ze zeggen altijd, beter een keer teveel bellen dan te weinig. Je kan ook alleen bellen voor overleg hè :) . Ik heb woensdag ook gebeld met de huisarts omdat ik twijfels had. En ik ben gisteren weer geweest omdat er niets van verbetering was.
Nog steeds niet trouwens, dus als het nodig is ga ik (uiterlijk) maandag weer.
Oh en ik weet even niet wie het vroeg, maar ze slaapt nog slechter dan anders. Alleen op mij, dus als je wallen ziet lopen? Dat ben ik _O-

Gefeliciteerd Ceviche! O+

Dat gaat snel Aure! O+

Tink, eten aanbieden gaat hier steeds sneller. Het wordt ook heel snel veel meer. “Gewoon” kijken naar de behoeften. Li eet heel graag en lijkt ook veel honger te hebben. Dus die eet echt al heel veel mee met ons :) En zo gaf ik aan Ow en Js bijna alleen maar rapley, Li raakt daar gefrustreerd van (maar ze is ook nog tandloos itt de jongens) dus die krijgt veel meer gepureerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')