Ging dat ook gepaard met het aankomen van gewicht en het afknippen van haar haar?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 15:47 schreef Alucarma het volgende:
Mijjn vrouw is dus echt helemaal anti-oorbellen. Daar ben ik recent nog achter gekomen, toen ik vanwege valentijnsdag voor haar een paar kleine witgouden oorknopjes had gekocht. Die heb ik terug kunnen brengen, met de mededeling dat alleen mensen uit een achterbuurt oorbellen dragen.
Dat terwijl ze, toen ik haar leerde kennen, haar gaatjes zelf opnieuw doorprikte. En ze, tot ons eerste kind werd geboren, regelmatig oorbellen droeg.Van die kleine oorknopjes die ik dus voor haar had gekocht en ze kwijt was.
Hm, maar deze houding heeft ze pas sinds zij weet dat jij dit graag wil?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 15:47 schreef Alucarma het volgende:
Mijjn vrouw is dus echt helemaal anti-oorbellen. Daar ben ik recent nog achter gekomen, toen ik vanwege valentijnsdag voor haar een paar kleine witgouden oorknopjes had gekocht. Die heb ik terug kunnen brengen, met de mededeling dat alleen mensen uit een achterbuurt oorbellen dragen.
Dat terwijl ze, toen ik haar leerde kennen, haar gaatjes zelf opnieuw doorprikte. En ze, tot ons eerste kind werd geboren, regelmatig oorbellen droeg.Van die kleine oorknopjes die ik dus voor haar had gekocht en ze kwijt was.
MIjn vrouw heeft wel wat gezondheidsproblemen, maar gelukkig niet haar haren afgeknipt.quote:Ging dat ook gepaard met het aankomen van gewicht en het afknippen van haar haar?
- knip, TS reageert selectief op het meest irrelevante deel van mijn post, dus die haal ik maar gewoon weg-quote:Op vrijdag 17 mei 2019 15:56 schreef Alucarma het volgende:
Op mijn werk krijg je al commentaar als je kleding niet 'aan de voorschriften' voldoet. Of als je jezelf niet hebt geschoren.
Zelf kreeg ik, toen ik mijn haren iets liet groeien (ze zijn overigens nooit lang geworden want ik kreeg ontzettend last van roos) tijdens een functioneringsgesprek de vraag of ik het leuk vond er onverzorgd bij te lopen. En kreeg ik een slechte beoordeling. Iets wat nu weer verleden tijd is.
Maar waarom kies je dan juist je werk uit als moment om ze weer te dragen? Ipv gewoon thuis, tijdens boodschappen doen en eventueel onder vrienden?quote:Op vrijdag 17 mei 2019 15:15 schreef Alucarma het volgende:
Ik maak het inderdaad veel te groot, dat gevoel heb ik ook. Maar ik weet niet of dat komt doordat mijn omgeving (vrouw, familie en wellciht ook vrienden) het afkeurt, of dat het iets erotisch is. Al denk ik dat dit laatste een gevolg is van het niet mogen/willen/durven dragen van oorbellen.
Omdat ik het niet meer volhield om nooit oorbellen te dragen, heb ik recent één dag op mijn werk mijn oorknopjes in gehad. Toen ik op een andere locatie werkzaam was.Iedereen sloeg zo wat stijl achterover van verbazing. Ook nadat ik aangaf dat al gaatjes in mijn oren had, want velen dachten dat ik ze zojuist had laten schieten. Toen ik daarna, vlak voordat ik thuis kwam (bij vrouw en kinderen), mijn oorbellen uit deed, voelde ik mij erg schuldig. En heb ik geen oorbellen meer in gehad.
Ik heb niet het idee dat ze dit vind om te voorkomen dat ik oorbellen in doe. Ze vond oorbellen bij jongens/mannen altijd al niets, maar nu dus ook bij vrouwen. Eigenlijk had ik, op het moment dat ik haar leerde kennen en de gaatjes in haar oren waren dichtgegroeid, al 'onraad moeten ruiken'. Maar ja, toen wist ik ook niet dat mijn drang om oorbellen te dragen zo groot zou worden.quote:Hm, maar deze houding heeft ze pas sinds zij weet dat jij dit graag wil?
Want dan zou ik eerder zeggen dat ze op die manier wil voorkomen dat jij ze draagt omdat jij je wat aantrekt van haar mening, zonder dat ze hoeft te zeggen 'ik wil niet dat jij oorbellen draagt'.
Tenminste, dat gevoel krijg ik erbij.
Voordat je haren zo lang zijn dat je er een knotje van kunt maken, en het er verzorgt uit ziet, moet je meer dan een jaar wachten. Dit mede omdat ik loshangende lange haren niet zag zitten. Dus ga je door een periode heen dat jij/ouw kapsel er niet uit ziet. Zodoende kwam ik er achter dat toch niets voor mij was. Buiten het feit dat ik ook weinig jongens/mannen met een knotje ken. Dus zou ik in dezelfde situatie terecht komen als met mijn oorbellen.quote:Maar oorknopjes zijn iets anders dan onverzorgd. Als je je haar laat groeien is het handiger om een kapsel te kiezen waarbij dat passend is. Het lukraak laten groeien kan daarom je haar onverzorgd doen ogen.
Maar waarom reageer je zo selectief? Waarom wil je per se je oorbellen naar werk dragen? Er zit ook nogal een tussen een latexbroek dragen, omdat dat in de mode is of een latexbroek dragen, omdat dat je fetisj is. Dat laatste hoort ook niet thuis op het werk mi.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:22 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Voordat je haren zo lang zijn dat je er een knotje van kunt maken, en het er verzorgt uit ziet, moet je meer dan een jaar wachten. Dit mede omdat ik loshangende lange haren niet zag zitten. Dus ga je door een periode heen dat jij/ouw kapsel er niet uit ziet. Zodoende kwam ik er achter dat toch niets voor mij was. Buiten het feit dat ik ook weinig jongens/mannen met een knotje ken. Dus zou ik in dezelfde situatie terecht komen als met mijn oorbellen.
Dat fetisj-idee weet ik niet zeker, maar schat ik zo in. Oorbellen zijn voor mij in elk geval geen gewoon accesoire, zoal als een ring, ketting, armband of horloge. Die draag ik geen van allen en daar heb ik ook geen behoefte aan.quote:Ik vind het ook niet heel gepast om op je werk iets fetisj gerelateerds te dragen, want dat is het blijkbaar voor jou, ipv puur een accessoire. Daarom voelt het misschien ook zo ongemakkelijk voor je in het openbaar.
Oh, ik hoef niet per sé op mijn werk oorbellen te dragen. Als het gebruikelijk is om dat niet te doen, en dat is nu eenmaal zo, is dat geen probleem. Maar als het zou kunnen, dan zou ik het zeker doen.quote:Maar waarom reageer je zo selectief? Waarom wil je per se je oorbellen naar werk dragen? Er zit ook nogal een tussen een latexbroek dragen, omdat dat in de mode is of een latexbroek dragen, omdat dat je fetisj is. Dat laatste hoort ook niet thuis op het werk mi.
Tja, dan blijven er weinig plekken over om ze te dragenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 16:42 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Oh, ik hoef niet per sé op mijn werk oorbellen te dragen. Als het gebruikelijk is om dat niet te doen, en dat is nu eenmaal zo, is dat geen probleem. Maar als het zou kunnen, dan zou ik het zeker doen.
Dat geldt ook voor thuis, in het openbaar of bij vrienden. Maar omdat mijn vrouw zich dan voor mij schaamt, mijn familie het afkeurt (dat weet ik gewoon) en mijn vrienden het waarschijnlijk raar vinden (geen enkele man in mijn omgeving draagt oorbellen), lukt het daar/dan al helemaal niet.
Je doet veel moeilijker dan strikt noodzakelijk johquote:Op vrijdag 17 mei 2019 19:18 schreef Alucarma het volgende:
Er zijn inderdaad niet veel plekken waar ik oorbellen kan dragen. Dat maakt het ook zo vervelend. En trek ik het soms even niet meer.
Maar aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang dat als ik zou besluiten om oorbellen te dragen, en dan niet per se ook op het werk, ik het op een gegeven moment normaal vind. De kans is dan groot dat ik mijn oorbellen, omdat ik er zelf geen plezier meer aan beleef en al die andere mensen het toch een beetje raar vinden, weer uit doe. En heb ik al die moeite voor niets gedaan. Maar goed, dat weet ik dus niet. Misschien blijf ik het ook wel leuk vinden om oorbellen te dragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |