abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186961139
Mensen weten meestal totaal niet waar ze naar op zoek zijn. Als je dat niet weet en de ander ook niet gaat het minder snel. Dat is logisch. Alsof je een vacature opstelt met enkel "werknemer gezocht voor baan! Salaris 1800 per maand" zonder taakbeschrijving en zonder functie eisen waarop mensen met allerlei verschillende cv's reageren
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186963299
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik niet snap he... iedereen verwacht maar dat uit datingsites meteen leuke relaties komen.

Volgens mij is de realiteit meer alsof je iemand tegenkomt in het cafe zoals vroeger... de meesten zijn het niet. En als je mazzel hebt kom je wel iemand tegen.
En meestal duurt het langer voor je dat weet dan een kop koffie ook nog.
Inderdaad, en risico's lopen hoort erbij. Relaties ontwikkel je.
pi_186963402
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:57 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Mensen weten meestal totaal niet waar ze naar op zoek zijn. Als je dat niet weet en de ander ook niet gaat het minder snel. Dat is logisch. Alsof je een vacature opstelt met enkel "werknemer gezocht voor baan! Salaris 1800 per maand" zonder taakbeschrijving en zonder functie eisen waarop mensen met allerlei verschillende cv's reageren
En daarom moet zoiets groeien, waarbij beide partijen zichzelf zijn. Niks forceren, niet acteren, geen onthouding, niet erin stappen met het idee dat je de ander wilt veranderen. Blijkt het geen wederzijdse match te zijn, dan ga je weer verder. Het probleem is dat veel mensen er naar kijken met een materialistische inslag. Alsof een partner je bezit is/wordt... alsof je in termen van een (handels) transactie verlies kunt maken, waarbij bepaalde handelingen gezien worden als een ruilmiddel of een stapeltje fisches die je inzet op een nummer.

All wrong.
pi_186963866
Ik heb mijn vrouw in 2001 hier op Fok! 'ontmoet'. We hebben eerst dik drie maanden dagelijks gechat voordat we onze eerste irl afspraak hadden. Ik heb in die tijd wel echt gevoeld dat er een klik ontstond en dat we heel erg op dezelfde golflengte zaten ondanks ons leeftijdsverschil. Ik denk eerlijk gezegd dat die drie maanden alleen 'praten' er voor hebben gezorgd dat onze relatie een echte kans had, er was vanaf het eerste contact al gelijk een hele sterke aantrekkingskracht qua uiterlijk (foto's van elkaar zien) en ik weet niet zeker of ik in die periode (ik was net weer vrijgezel na een lange relatie) de moeite had genomen om haar echt te leren kennen als we te snel in bed waren beland.
So pardon me while I burn and rise above the flame.
  zondag 19 mei 2019 @ 14:51:10 #55
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186964300
Ik denk wel dat je in een chat of op een forum, dus strikt online, een soulmate kunt vinden. Of er ook een klik is in de zin van seksuele aantrekkingskracht weet je pas IRL, want je chat nooit over vieze gewoontes en zo, want mensen hebben dat vaak niet eens door.
Zeg maar de "ik heb altijd vettige, ongekamde en stinkende haren" types, die filter je er online niet uit.
  zondag 19 mei 2019 @ 15:01:40 #56
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_186964455
Ik zie wel duidelijk een verschil tussen mensen die elkaar "per ongeluk" ontmoeten op een forum als FOK! of een hobbygerelateerd forum en de mensen die op zoek zijn naar een relatie en gericht chatten via Tinder of zo. De eerste groep heeft duidelijk meer kans op een gezonde relatie na gewoonlijk een lange aanlooptijd: het eerste contact is niet gericht op het zoeken van een partner, iemand vraagt bijvoorbeeld om informatie of hulp bij de postzegelverzameling, die swipe je niet weg. Gaandeweg het contact krijg je interesse voor elkaar en ga je elkaar leuk vinden.
Op datingapps is het eerste dat je doet kijken of je elkaar interessant vind, zonder elkaar te kennen. Je komt er nooit achter of je veel kleine dingen met elkaar gemeen hebt die naar meer smaken.
pi_186969718
quote:
Helemaal mee eens.
Ik vergelijk Tinder met recruitment.

Een doel met avontuur en jacht om je schat te vinden tussen de diepe bossen en je doel te bereiken. Soms denk je de juiste schatkaart te hebben(eisenlijst) gevonden, maar brengt je dat tot de foute schat. Dan kan je weer opnieuw beginnen. Soms heuvels wat enorm slopend is, dan een mooi uitzicht van al je aanwinsten als je even op de top staat, tot je valt en over takken struikeld. Maar het uitzicht zal altijd meer verrijkend en exotischer worden hoe verder je komt (in de wereld). Elke dag is anders. Tijdens je zoektocht weet je niet waar je nu weer in beland, schuilen voor donkere depressie wolken in de grot, tot zonnen aan het tropische strand waar alle lekkere visjes voor je neus zwemmen. Je ziet meer gebieden en verzameld meer informatie van de wereld door verschillend DNA/mensen van moedernatuur te benaderen en te ervaren/ op te nemen.

Zo zie ik de wereld. Vinden van werknemers, vinden van mannen. Juiste profiel en CV enzo. Helemaal mijn werkwijze. It's in my blood.

[ Bericht 2% gewijzigd door Naregenkomtzon op 19-05-2019 19:45:06 ]
pi_186974285
quote:
Ontzettend mooi beschreven.
  maandag 20 mei 2019 @ 00:06:48 #59
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186977039
Zit wel wat in ja, maar Cockwhale beschrijft het ook wel goed... Dat laten groeien is wel een beetje weg bij velen. Instant gratification is het toverwoord.

Op zich niet erg, maar ik heb wel vaak het idee dat één 'missertje' gauw al funest is. Hetzij in de liefde, hetzij bijv. in je carrière. Snel succes is de shit en als dat er niet is, is het leven kut en gooien we onszelf voor de trein...

Geen wonder dat de GGZ zo vol zit. Twijfel heeft geen ruimte meer. Wat is er mis met twijfel als we er geen schade mee berokkenen? Alles is toch een ervaring om uit te leren?
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_186979576
quote:
Wat jij beschrijft is tinder voor mij. Foto’s zeggen niet alles over een persoon. Ik was altijd naar iets opzoek, maar datgeen is verre van wat mij uiteindelijk zoveel geluk heeft gebracht. Mediums zoals Tinder zijn leuk, maar jezelf blootgeven zonder iemand gezien te hebben dat is pas puur (de klik online).

Ik heb lang gedacht dat de liefde je maar èèn keer overkomt. Gedacht dat ik me nooit meer zou voelen als de eerste keer.. oh en dat klopt, maar nooit had ik durven dromen dat ik zoveel geluk zou hebben. Ik heb een Wereldgozer :6

En dan bedenk je je ineens dat het niet normaal was dat je zo vaak moest huilen van verdriet.
-
pi_186979956
quote:
En dan bedenk je je ineens dat het niet normaal was dat je zo vaak moest huilen van verdriet.
Gek he.. dat je altijd pas achteraf beseft hoe vaak het was en hoe fout het was.

Ik luisterde vandaag “Duurt te lang” van Davina Michelle....

Pijnlijk accuraat.

Behalve dan dat ik er niet van uit ga dat alles mijn schuld was :)
pi_186980017
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:34 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Gek he.. dat je altijd pas achteraf beseft hoe vaak het was en hoe fout het was.

Ik luisterde vandaag “Duurt te lang” van Davina Michelle....

Pijnlijk accuraat.

Behalve dan dat ik er niet van uit ga dat alles mijn schuld was :)
:?
-
  maandag 20 mei 2019 @ 10:39:51 #63
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186980018
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 09:58 schreef Anneloos het volgende:

[..]
Mediums zoals Tinder zijn leuk, maar jezelf blootgeven zonder iemand gezien te hebben dat is pas puur (de klik online).
O makkelijk hoor. Kwestie van of het goed voelt en een beetje 'mensenkennis' hebben. Loop al zat jaren op fora en overige sociale media. De trollen en overige idioten filter je er dan zo uit.

Denk eerder dat dat hele blootgeven/kwetsbaar opstellen eerder als een zwakte gezien wordt door de persoon die zich moet blootgeven. Emotionele bagage is toch een vies woord...

En dat terwijl juist de wijze hoe je ermee omgaat veel zegt over je persoonlijkheid. In een relatie is dat juist hetgeen wat een push of pull is, niet?
"Als rozijnen liggen te wellen, terwijl het recept krenten vermeldt, hebben die rozijnen dan zinloos geweld?"
pi_186980067
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:39 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

O makkelijk hoor. Kwestie van of het goed voelt en een beetje 'mensenkennis' hebben. Loop al zat jaren op fora en overige sociale media. De trollen en overige idioten filter je er dan zo uit.

Denk eerder dat dat hele blootgeven/kwetsbaar opstellen eerder als een zwakte gezien wordt door de persoon die zich moet blootgeven. Emotionele bagage is toch een vies woord...

En dat terwijl juist de wijze hoe je ermee omgaat veel zegt over je persoonlijkheid. In een relatie is dat juist hetgeen wat een push of pull is, niet?
Ik als nieuwkomertje vorig jaar heb ik ook door muren moeten breken voordat hij zich blootgaf. Niet eens om te daten, maar omdat ik oprecht benieuwd was wat er nou achter die act zat. Blijkbaar zijn veel mensen wantrouwend op fora door alle acts die er opgevoerd worden en ze ‘zelf opvoeren’. Ik kan er vaak wel doorheen prikken.

Zelf ben ik makkelijk in de omgang en sociaal,
maar val op mannen waarbij dat niet altijd vanzelfsprekend is. Het is niet makkelijk, zeker niet voor mensen waarbij contact leggen niet zo makkelijk is. De juiste persoon heeft het geduld.. I guess
-
  maandag 20 mei 2019 @ 10:50:43 #65
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186980142
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:45 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Ik als nieuwkomertje vorig jaar heb ik ook door muren moeten breken voordat hij zich blootgaf. Niet eens om te daten, maar omdat ik oprecht benieuwd was wat er nou achter die act zat. Blijkbaar zijn veel mensen wantrouwend op fora door alle acts die er opgevoerd worden en ze ‘zelf opvoeren’. Ik kan er vaak wel doorheen prikken.

Zelf ben ik makkelijk in de omgang en sociaal,
maar val op mannen waarbij dat niet altijd vanzelfsprekend is. Het is niet makkelijk, zeker niet voor mensen waarbij contact leggen niet zo makkelijk is. De juiste persoon heeft het geduld.. I guess
Die act is vooral omdat het anoniem is. Dan kan je die rem toch wat loslaten. Zelf vaak met een ander forum irl gemeet. Dan krijg je pas een echt beeld van mensen. Zelf kwam ik altijd wel vrij overeen met hoe ik op het forum was... Dan dacht ik iemand te treffen die ook wel een beetje goed in de omgang was...

Om dan te ontdekken dat je een stil zoutje treft dat alleen maar op het forum een beetje zijn bek durft open te trekken... Dat zegt vaak wel iets ja.

Met een Tinder vind ik dat net even wat anders. Je naam is al bekend (tenminste, als je dat doet); je woonplaats en werk idem. En dan nog je foto... Wie wil kan mij aan de hand van die gegevens zo opzoeken... Wat voor nut heeft het dan nog om mijzelf niet zoals ik echt ben op te stellen?
pi_186980355
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:50 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Die act is vooral omdat het anoniem is. Dan kan je die rem toch wat loslaten. Zelf vaak met een ander forum irl gemeet. Dan krijg je pas een echt beeld van mensen. Zelf kwam ik altijd wel vrij overeen met hoe ik op het forum was... Dan dacht ik iemand te treffen die ook wel een beetje goed in de omgang was...

Om dan te ontdekken dat je een stil zoutje treft dat alleen maar op het forum een beetje zijn bek durft open te trekken... Dat zegt vaak wel iets ja.

Met een Tinder vind ik dat net even wat anders. Je naam is al bekend (tenminste, als je dat doet); je woonplaats en werk idem. En dan nog je foto... Wie wil kan mij aan de hand van die gegevens zo opzoeken... Wat voor nut heeft het dan nog om mijzelf niet zoals ik echt ben op te stellen?
Nou ik heb eigenlijk meestal het tegenovergestelde van de mensen die ik op fok heb gemeet, maar die stille zoutjes zaten er inderdaad ook tussen. Inderdaad de mensen met de grootste acts _O-

Dat is ook wel weer waar, maar toch zijn er zat rare mensen op tinder ;(
-
  maandag 20 mei 2019 @ 11:13:48 #67
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186980429
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:08 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Nou ik heb eigenlijk meestal het tegenovergestelde van de mensen die ik op fok heb gemeet, maar die stille zoutjes zaten er inderdaad ook tussen. Inderdaad de mensen met de grootste acts _O-

Dat is ook wel weer waar, maar toch zijn er zat rare mensen op tinder ;(
Klopt. Maar toch... Gewoon doorfilteren. Een beetje gek is prima. Prettig gestoord is top zelfs. Maar als ik een raar iemand wil, ga ik wel naar het gekkenhuis.

En ja, rare Tinderaars... Ach ja. Gisteren swipete ik een travo en even later een paar blote borsten voorbij (toegegeven, ze waren pront...)

Hebben we dat ook maar weer meegemaakt denk ik dan :')
pi_186981084
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:13 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Klopt. Maar toch... Gewoon doorfilteren. Een beetje gek is prima. Prettig gestoord is top zelfs. Maar als ik een raar iemand wil, ga ik wel naar het gekkenhuis.

En ja, rare Tinderaars... Ach ja. Gisteren swipete ik een travo en even later een paar blote borsten voorbij (toegegeven, ze waren pront...)

Hebben we dat ook maar weer meegemaakt denk ik dan :')
De raarste zijn vermomd als doodnormale mensen :')
-
  maandag 20 mei 2019 @ 12:03:19 #69
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186981241
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 11:53 schreef Anneloos het volgende:

[..]

De raarste zijn vermomd als doodnormale mensen :')
Wat is doodnormaal dan?
pi_186981343
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:03 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Wat is doodnormaal dan?
Dat is natuurlijk subjectief
-
pi_186981353
Ja, kan wel, met chatten, maar of het daadwerkelijk iets word is natuurlijk iets anders.
Zelf wel een relatie gehad van 7 jaar en nu een van bijna 2,5 jaar, allebei via internet leren kennen.

Het is ook wel makkelijker, want ik zie bijna nooit vrijgezellen mensen van mijn eigen leeftijd in het dagelijkse leven. Althans niet dat ik het weet.
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_186981359
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:03 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Wat is doodnormaal dan?
Posten op Fok! valt daar niet onder natuurlijk :P
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
  maandag 20 mei 2019 @ 12:42:29 #73
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186981776
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:12 schreef Anneloos het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk subjectief
Dan heb je eigenlijk ook gelijk je antwoord dan.

Maja, doodnormaal. Ik geloof het allemaal wel.
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:14 schreef steelhead het volgende:

[..]

Posten op Fok! valt daar niet onder natuurlijk :P
Uiteraard :D
  maandag 20 mei 2019 @ 12:56:49 #74
545 dop
:copyright: dop
pi_186982035
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 10:39 schreef Kleurplaatje het volgende:

[..]

Kwetsbaar opstellen is een kracht, slechts zij die zelf bang zijn, en dit niet kunnen. Zien dit als zwakte.
(Toe gegeven, kwetsbaar opstellen is soms best spannend)
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186982895
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
Als er érgens een klik is, is het toch wel online.
:')
  maandag 20 mei 2019 @ 13:56:46 #76
482977 Kleurplaatje
Hoofdzakelijk lurker
pi_186983092
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 12:56 schreef dop het volgende:

[..]

Kwetsbaar opstellen is een kracht, slechts zij die zelf bang zijn, en dit niet kunnen. Zien dit als zwakte.
(Toe gegeven, kwetsbaar opstellen is soms best spannend)
Dat bedoel is exact. Het is heel spannend...

Maar als ik er op terugkijk, heb ik mijn beste beslissingen eruit weten te halen.
  maandag 20 mei 2019 @ 14:03:52 #77
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_186983182
"Onkwetsbaarheid is eenzaamheid".
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  maandag 20 mei 2019 @ 15:06:41 #78
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_186984080
Absoluut niet. Twee keer heel leuk en intensief online contact gehad met een meid. Toen op den duur maar eens afgesproken en dat was beide keren dramatisch slecht. Ik waag me er niet meer aan.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_186984088
Hmm ik vond mijn soulmate ooit online.

Je kunt zo maar mazzel hebben.

Maar goed.. niet op een dating-app om te beginnen.
Op een forum over muziek.
En de “spark” werd eindelijk definitief gewoon tijdens een concert...
Maar het internet was en is wel de manier voor ons om in contact te blijven.
pi_186987163
Ik heb wel het gevoel dat online contact wat kan zeggen. Bedoel in het echt kan het altijd wat anders zijn (of heel anders van mijn part) maar vaak is het toch wel gewoon wat gelijk in mijn ervaring. Dus als ik een meid online leuk vond dan meestal ook wel in het echt. Zij mij volgens mij ook wel want heb een paar dates gehad en de meeste gingen wel goed en een relatie erna. Maar ja je weet het nooit zeker nee
  woensdag 22 mei 2019 @ 21:18:10 #81
432997 Ven1972
Man met humor
pi_187033331
Ik heb ook paar contacten gehad via kik bevalt wel goed, maar ook een date is al geregeld. Even kijken of het alles klopt.
Humor, serieus en vrolijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')