Bedankt voor je reactie, Hier heb ik ook naar gekeken, het zijn kunstof 'planken' en die dan nog 'teveel' naden. Het is overigens erg duur materiaal, dan ben je met okoume zelfs goedkoper uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 19:05 schreef Vonkenboer het volgende:
Moet het perse hout zijn ? Heb in het verleden bij mensen al eens verlichting moeten maken in een overkapping waarin het plafond afgetimmerd was met dit soort naadloze plafondsystemen..
https://www.heering.eu/plafonds/florence-buitenplafonds/
Enige nadeel is dat het maar in drie kleuren te krijgen is; en dat ik geen idee heb of het goedkoop is
Hoi Gieliovd, Betekend dit dat dit met Okoume dan niet zal gebeuren ?quote:Op zondag 19 mei 2019 09:17 schreef Gieliovd het volgende:
Zoals gezegd.. waaibomenhout gaat prima werken. Het zit beschut.
Je krijgt hoe dan ook last met vocht en het weer zal erin komen. Mijn schoonouders hebben dat ook. Wit, met zwarte aanslag.
Trespa kun je geloof ik in grote oppervlakken niet naadloos aanbrengen. Dat moet kunnen werken zeg maar; evenals alternatieven zoals rockpanel e.d.quote:
bedankt voor je idee, hier heb ik ook naar gekeken maar het plafond loopt over in een hoek en er zitten 2 lichtkoepels in. Om daar een spanplafond in te maken wordt een kostbare grap.quote:Op zondag 19 mei 2019 13:48 schreef Cybersijp het volgende:
is een spanplafond een optie ? Naadloos, kunststof, sopdoek erover en klaar weer !
Klopt, moet een cm tussen blijven. Maar die kan je afkitten met witte siliconen kit.quote:Op zondag 19 mei 2019 13:07 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Trespa kun je geloof ik in grote oppervlakken niet naadloos aanbrengen. Dat moet kunnen werken zeg maar; evenals alternatieven zoals rockpanel e.d.
Misschien verstandig om er voor te zorgen dat het achter de platen ruim kan ventileren. Ventilatie gaten afdekken met horregaas. Ook de platen niet strak tegen elkaar en minimaal 5 mm van elkaar. Er echter zou je dan een zwarte lat kunnen doen zodat je schaduwvoeg krijgt. Bevestigings materiaal in RVSquote:Op donderdag 23 mei 2019 15:40 schreef eddy74 het volgende:
uiteindelijk heb ik toch maar geen risico genomen en okoume platen gekocht. De alternatieven zijn of niet geschikt of duurder.
Iedereen bedankt voor de tips.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |