Als er iemand dit jaar een gunfactor heeft, is het Duncan wel.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:03 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Gun factor. Dat speelt Nederland parten. Hier in Vlaanderen als Nederland tegen Duitsland moet voetballen zijn er heel veel voor Duitsland. Ook al heeft dat land Belgie twee keer bijna kapot gemaakt. Nederland is niet zo heel populair in de rest van Europa.
Ik herken het wel een beetje dat Nederland niet populair is in Vlaanderen. Ik woon er nu één jaar en veel mensen hebben een hekel aan 'Hollanders'. Ik zeg soms niet eens meer dat ik uit Nederland kom (door mijn accent denken Belgen toch vaak dat ik uit België kom). Er zijn gelukkig ook veel Belgen die wel gewoon Nederland leuk vinden, maar er is ook een hoop negativiteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:06 schreef Japepk het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? In het commentaar op één duimen ze echt net zo hard met ons mee. Bovendien is ons koningshuis best populair in Europa, heeft Oranje altijd een gunfactor op toernooien en vinden veel landen Mark Rutte ook een toffe peer. Daarnaast hebben we natuurlijk funny windmills and clogs en denken buitenlanders dat je hier 24/7 stoned kan zijn. Ik herken niet echt dat Nederland niet populair zou zijn in Europa.
Moet je toch eens in mijn schoonfamilie met hun aanhang komen kijken en luisteren. Ik woon als Nederlander nu sinds mei 2004 in Belgie en de Vlamingen zijn niet echt dol op die Ollanders. En als brulaap Timmermans Europese landen als Polen, Hongarije en dergelijke tegen de schenen schopt helpt ook niet echt. De grensgemeentes hier hebben een bloedhekel aan dat drugsbeleid in Nederland en ervaren overlast. Nederland is zeker geen heel populair land in de rest van Europa.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:06 schreef Japepk het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op? In het commentaar op één duimen ze echt net zo hard met ons mee. Bovendien is ons koningshuis best populair in Europa, heeft Oranje altijd een gunfactor op toernooien en vinden veel landen Mark Rutte ook een toffe peer. Daarnaast hebben we natuurlijk funny windmills and clogs en denken buitenlanders dat je hier 24/7 stoned kan zijn. Ik herken niet echt dat Nederland niet populair zou zijn in Europa.
quote:
Je spreekt nu wel over Vlaanderen, is niet per se rest van Europa natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Moet je toch eens in mijn schoonfamilie met hun aanhang komen kijken en luisteren. Ik woon als Nederlander nu sinds mei 2004 in Belgie en de Vlamingen zijn niet echt dol op die Ollanders. En als brulaap Timmermans Europese landen als Polen, Hongarije en dergelijke tegen de schenen schopt helpt ook niet echt. De grensgemeentes hier hebben een bloedhekel aan dat drugsbeleid in Nederland en ervaren overlast. Nederland is zeker geen heel populair land in de rest van Europa.
Ja, als je in die rechtse Orban-bubbel zit heeft iedereen een hekel aan iedereenquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Moet je toch eens in mijn schoonfamilie met hun aanhang komen kijken en luisteren. Ik woon als Nederlander nu sinds mei 2004 in Belgie en de Vlamingen zijn niet echt dol op die Ollanders. En als brulaap Timmermans Europese landen als Polen, Hongarije en dergelijke tegen de schenen schopt helpt ook niet echt. De grensgemeentes hier hebben een bloedhekel aan dat drugsbeleid in Nederland en ervaren overlast. Nederland is zeker geen heel populair land in de rest van Europa.
da's de kitsch en de kermis wat menigeen zal denken WOWWWWWWWquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:21 schreef Unites het volgende:
46% kans om te winnen... Tjeetje...
Ben alleen een beetje bang voor Australië.
Al begrijp ik dat nummer echt niet.
quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:24 schreef BillDauterive het volgende:
Ik maak me er niet druk om dat ze Vlamingen ons niet mogen, Vlaanderen geeft ons toch wel 12 punten. Dat kan niet anders met alle Nederlanders die daar wonen.
Het is onze Nederland-Duitslandquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:27 schreef FruitofUtopia het volgende:
Terwijl wij juist groot fan zijn van België/Vlaanderen altijd
Vorig jaar nog maar okéquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:28 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Het is heel wat jaren geleden dat zij hun 12 punten aan NL hebben gegeven.
Nee hoor, televote bijna altijd 12quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:28 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Het is heel wat jaren geleden dat zij hun 12 punten aan NL hebben gegeven.
Ja, precies. Vlaanderen is het kleinere broertje van Nederland. En Nederland is het kleinere broertje van Duitsland. Vlaanderen heeft een 'hekel' aan Nederland, Nederland aan Duitsland. Terwijl Nederland Vlaanderen wel leuk vindt en Duitsland Nederland.quote:
Bij de televoting stemmen Nederbelgen wel op Nederland. Bij de jury vind ik het toch wel fijn dat het dit jaar aan Wallonië is.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:29 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ja, precies. Vlaanderen is het kleinere broertje van Nederland. En Nederland is het kleinere broertje van Duitsland. Vlaanderen heeft een 'hekel' aan Nederland, Nederland aan Duitsland. Terwijl Nederland Vlaanderen wel leuk vindt en Duitsland Nederland.
Oftewel: Het Calimero-complex.
Maar ik zie ook niet in waarom België ons geen goede score zou geven. We verdienen het dit jaar nog meer dan anders.
Dit klopt, alhoewel ik tegenwoordig eigenlijk niet veel meer merk van een 'hekel aan Duitsland' bij Nederlanders.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:29 schreef Miloutchi het volgende:
[..]
Ja, precies. Vlaanderen is het kleinere broertje van Nederland. En Nederland is het kleinere broertje van Duitsland. Vlaanderen heeft een 'hekel' aan Nederland, Nederland aan Duitsland. Terwijl Nederland Vlaanderen wel leuk vindt en Duitsland Nederland.
Oftewel: Het Kalimero-complex.
Natuurlijk is Nederland niet populair in België, we zijn de grote broer. Da's hetzelfde als de mening over Duitsland peilen in Nederland. We worden voor zover ik ervaren heb redelijk sympathiek gevonden in Engeland, Duitsland, Scandinavië, Portugal, Italië.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:15 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel een stuk erger geweest voor mijn gevoel. Behalve bij voetbal merk je het nogquote:Op vrijdag 17 mei 2019 12:31 schreef Jane het volgende:
[..]
Dit klopt, alhoewel ik tegenwoordig eigenlijk niet veel meer merk van een 'hekel aan Duitsland' bij Nederlanders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |