Elke woensdag om 20:30 uur op RTL4quote:Vanaf woensdag 15 mei is Obese weer te zien bij RTL. Dan start het vierde seizoen van het programma, waarin tien deelnemers in actie komen tegen morbide obesitas. Het programma wordt gepresenteerd door Angela Groothuizen.
Begeleiding
Onder intensieve begeleiding van diverse experts werken de tien deelnemers hard aan niet alleen het afvallen, maar ook aan een geheel nieuwe levensstijl, die zij ook na het programma moeten zien vol te houden. De deelnemers kunnen voor, tijdens en na hun traject rekenen op begeleiding van het team. Het programma telt acht afleveringen.
Team
De nieuwe hoofdtrainer van het begeleidingsteam is Roberto da Costa, die eerder te zien was als choreograaf en jurylid in So You Think You Can Dance. Hij wijst elke deelnemer een personal trainer aan, die hen het hele traject begeleidt op het gebied van voeding en beweging. Ook psychologe Hilde Jans is weer bij het programma betrokken en onder meer verbonden aan de Nederlandse Obesitas Kliniek. Zij focust zich op de psychische begeleiding en omgevingsfactoren die van invloed kunnen zijn op de deelnemers.
Angela Groothuizen
Groothuizen: "Ik vind dit programma heel relevant. Een groot deel van de bevolking is te dik en op social media wordt er een 'perfecte wereld' voorgehouden. Ik heb met de deelnemers meegeleefd en ik heb bewondering voor hoe ze het zware trainingsschema in hun leven hebben volgehouden.”
quote:Aflevering 1
In aflevering één van Obese staat het echtpaar Wesley en Johanna centraal. Ze zijn gelukkig met elkaar, maar niet met zichzelf. Na een jarenlange eetverslaving lijden ze allebei aan morbide obesitas, dat hun hele leven bepaalt. Door ‘fat shaming’ durven zij bijna niet eens de straat meer op en hun gezondheid loopt ernstig gevaar.
Spaarstand? Wat is dan voor rare taal? Verklaar je nader?quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:17 schreef Beursaap het volgende:
Allemaal tijdverspilling dit programma. Je lichaam raakt in spaarstand door zo'n intensieve manier van afvallen waardoor je toch weer obese wordt als je normaal gaat eten.
hee kijk onzin.quote:Op woensdag 15 mei 2019 19:17 schreef Beursaap het volgende:
Allemaal tijdverspilling dit programma. Je lichaam raakt in spaarstand door zo'n intensieve manier van afvallen waardoor je toch weer obese wordt als je normaal gaat eten.
quote:
ik wil wel eens hun nier waarde weten.quote:Op woensdag 15 mei 2019 22:47 schreef Daniane het volgende:
Ik vond dat groentedieet van 1,5 kilo wel heftig hoor..
Ik ben ook wel benieuwd hoe ze het eten weer gaan opbouwen zodat ze niet hard terug gaan vallen.
Wel een super knap resultaat.
De ideale buren volgens mij.quote:Op woensdag 15 mei 2019 21:36 schreef -Magica- het volgende:
Wat een ongelooflijk duf stel was dit. Gelukkig kon er op het einde nog een lachje vanaf
Juist niet? Groentedieet, crashdieet, alles voor de weegschaal. Met als grootste schande dat je geen tweede jaar pt krijgt maar alleen een sportschoolabonnement. Hoe zet je mensen op voor falen.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 20:55 schreef DorothyGale het volgende:
Volgens mij is het allemaal veel verantwoordelijker deze serie. Of heb ik het mis? In ieder geval kilo per maand, dus dat is in ieder geval geen crashdieet.
Irriteerde me trouwens wel aan de kinderlijke toon waarop Angela praatte
Ja, dat is wel zo. Ik keek meer naar het gewicht wat ze per maand verloren. Dacht dat de vorige series nog veel extremer waren...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Juist niet? Groentedieet, crashdieet, alles voor de weegschaal. Met als grootste schande dat je geen tweede jaar pt krijgt maar alleen een sportschoolabonnement. Hoe zet je mensen op voor falen.
Ik vind dat je, als je aan groentediëten moet om je doel te bereiken, je nooit kan spreken van verantwoordelijk. Prima om dat te doen als je van 65 naar 62 kilo wil om in een bikini te passen, maar bij dit gewicht zijn dat in mijn beleving nare foefjes voor de kijkcijfers. Kan best zijn dat de vorige extremer waren, in mijn beleving komt het wel aardig overeen alleen is er volgens mij minder tijd dan in vorige seizoenen...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:12 schreef DorothyGale het volgende:
[..]
Ja, dat is wel zo. Ik keek meer naar het gewicht wat ze per maand verloren. Dacht dat de vorige series nog veel extremer waren...
Ik dacht dat het vroeger een jaar was waarin je keihard aan jezelf moest werken. Nu 8 (toch?) maanden. Ik vind groentediëten ook niet zo nuttig als je juist op de lange termijn gezond moet leren eten. Dan gaat het toch echt vooral om dat getalletje op de weegschaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik vind dat je, als je aan groentediëten moet om je doel te bereiken, je nooit kan spreken van verantwoordelijk. Prima om dat te doen als je van 65 naar 62 kilo wil om in een bikini te passen, maar bij dit gewicht zijn dat in mijn beleving nare foefjes voor de kijkcijfers. Kan best zijn dat de vorige extremer waren, in mijn beleving komt het wel aardig overeen alleen is er volgens mij minder tijd dan in vorige seizoenen...
Voor iemand die 177 kilo weegt, is dat natuurlijk veel minder schadelijk dan iemand die 90 kilo weegt.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:08 schreef Poefbank het volgende:
Dus 66 kilo in 8 maand. Dat is 34 weken dus 2kg per week.
Ze krijgen wel 5 jaar begeleiding van de Nederlandse obesites kliniek vertelde Angela bij RTL Boulevard.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:10 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Juist niet? Groentedieet, crashdieet, alles voor de weegschaal. Met als grootste schande dat je geen tweede jaar pt krijgt maar alleen een sportschoolabonnement. Hoe zet je mensen op voor falen.
Zei ze in de show ook, maar volgens de NOK vallen hun diensten onder de vergoeding door de basisverzekering dus een investering van het programma vind ik het niet. Misschien ben ik een watje, maar vind het echt een smerige “alles voor de kijkcijfers en bekijk het daarna maar”-tactiek. Gelukkig is er steeds meer maatschappelijke aandacht voor nazorg na reality tv.quote:Op woensdag 22 mei 2019 23:09 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ze krijgen wel 5 jaar begeleiding van de Nederlandse obesites kliniek vertelde Angela bij RTL Boulevard.
Ik zit in het boek van Tatjana Almuli, zij heeft het over tien maanden. Sowieso een interessant inkijkje in het wereldje van Obesequote:Op vrijdag 17 mei 2019 21:27 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik dacht dat het vroeger een jaar was waarin je keihard aan jezelf moest werken. Nu 8 (toch?) maanden. Ik vind groentediëten ook niet zo nuttig als je juist op de lange termijn gezond moet leren eten. Dan gaat het toch echt vooral om dat getalletje op de weegschaal.
Ik vond dit trouwens wel een super lief stel
Kun je kort samenvatten wat ze van haar deelname vond?quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:29 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zit in het boek van Tatjana Almuli, zij heeft het over tien maanden. Sowieso een interessant inkijkje in het wereldje van Obese
Ze vindt het vrij dubbel; zie dit filmpjequote:Op donderdag 23 mei 2019 16:36 schreef roos94 het volgende:
[..]
Kun je kort samenvatten wat ze van haar deelname vond?
Jee, wat is er weer veel bij. Zonde.quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:48 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ze vindt het vrij dubbel; zie dit filmpje
8 maanden is toch niet zo kort?quote:Op donderdag 23 mei 2019 16:53 schreef Ole het volgende:
Zit nu te kijken.. Gaat wel hard in korte tijd. Mijn diëtiste zou het er niet mee eens zijn. Maar ja. Tv
Wel voor 10 kg per maand. Het is er niet in korte tijd bijgekomen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |