Waarom zou @GGMM de boeken af maken?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:33 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vind de kanten die het verhaal opgaat niet per se verkeerd (sinds seizoen 1 al duidelijk dat Dany op zijn minst een beetje mad is), maar voor mij is het vooral het ritme van het verhaal die 'off' is. Daardoor maken veel scenes minder indruk op me dan de schrijvers waarschijnlijk voor ogen hadden. Bv Rhaegal die uit de lucht geschoten wordt. Zou toch een beetje een schokkend moment moeten zijn maar ik denk alleen maar meh. De narratieve sprongen die gemaakt worden om bij de plot points te komen zijn rushed en daardoor zo vol met gaten. Net of ze van GGMM wel de plotpoints hebben gekregen maar geen enkele inclinatie hoe ze van punt a naar b zouden moeten gaan.
Ach, misschien is dat ook wel waarom GGMM de boeken niet afkrijgt. Hij komt misschien ook niet van plotpoint naar plotpoint. Alleen heeft hij geen deadline.
Dat klopt ook wel. De serie moet af, dus alles wordt toegeschreven naar dat einde. Dan heb je bepaalde karakters op bepaalde plekken nodig, en moeten bepaalde ontwikkelingen wel plaatsvinden. Dat komt dan de organische ontwikkeling van karakters en verhalen niet ten goede.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:33 schreef DragonFodder het volgende:
Ik vind de kanten die het verhaal opgaat niet per se verkeerd (sinds seizoen 1 al duidelijk dat Dany op zijn minst een beetje mad is), maar voor mij is het vooral het ritme van het verhaal die 'off' is. Daardoor maken veel scenes minder indruk op me dan de schrijvers waarschijnlijk voor ogen hadden. Bv Rhaegal die uit de lucht geschoten wordt. Zou toch een beetje een schokkend moment moeten zijn maar ik denk alleen maar meh. De narratieve sprongen die gemaakt worden om bij de plot points te komen zijn rushed en daardoor zo vol met gaten. Net of ze van GGMM wel de plotpoints hebben gekregen maar geen enkele inclinatie hoe ze van punt a naar b zouden moeten gaan.
Ach, misschien is dat ook wel waarom GGMM de boeken niet afkrijgt. Hij komt misschien ook niet van plotpoint naar plotpoint. Alleen heeft hij geen deadline.
Spin offs vallen altijd enorm tegen vind ik.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:11 schreef wolfrolf het volgende:
Ik vind alle 5 de afleveringen tot nu toe een dikke 10 met een griffel.
Wat een fantastische baanbrekende televisie is dit. Hopelijk worden de spin offs ook zo vet.
Slechter dan het laatste seizoen Got kan gelukkig haast niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Spin offs vallen altijd enorm tegen vind ik.
Dat sowiesoquote:Op woensdag 15 mei 2019 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
De eerste is gebaseerd op boeken toch?quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Woest.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:18 schreef GGMM het volgende:
[..]
Slechter dan het laatste seizoen Got kan gelukkig haast niet.
Saul is het daar niet mee eens.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:13 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het onderdeel waarover het gaat zijn wat korte mythes opgeschreven in een boek (maar zonder personages die we echt kennen). Het gaat er dus meer om hoe die mythes zijn ontstaan en het begin van house Stark en house Lannister etc.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
De eerste is gebaseerd op boeken toch?
Dat is even goed als Breaking Bad ja.quote:
Got werd minder toen ze het schrijvende voorbeeld inhaalden, hoe is dat in deze?quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het onderdeel waarover het gaat zijn wat korte mythes opgeschreven in een boek (maar zonder personages die we echt kennen). Het gaat er dus meer om hoe die mythes zijn ontstaan en het begin van house Stark en house Lannister etc.
Hopelijk komen ze met de twist dat de Night King helemaal gek wordt en dat hij willekeurig mensen begint te vermoorden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:24 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het onderdeel waarover het gaat zijn wat korte mythes opgeschreven in een boek (maar zonder personages die we echt kennen). Het gaat er dus meer om hoe die mythes zijn ontstaan en het begin van house Stark en house Lannister etc.
De meeste "clues" zouden uit het companion book "World of Ice and Fire" komen. Twee andere prequels zouden materiaal nemen uit "Blood and Fire" over de Targaryen dynastie.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:22 schreef Nebelwerfer het volgende:
De eerste is gebaseerd op boeken toch?
Ik vind het juist tof dat allerlei verhaallijnen abrupt aan een einde komen. Zo gaan die dingen in oorlog/totale chaos.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:17 schreef YT123 het volgende:
Ik vind dat Rotten Tomatoes het probleem met deze aflevering wel goed verwoord: "too much plot in too little time muddles the story and may leave some viewers feeling its conclusions are unearned". Deze aflevering was veel sterker geweest als we meer opbouw hadden gehad. Vier extra afleveringen dit seizoen had denk ik heel veel verschil gemaakt.
Het is wel een verschil of je helemaal vanaf het nulpunt begint of eerst bronmateriaal en dan niet.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:26 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Got werd minder toen ze het schrijvende voorbeeld inhaalden, hoe is dat in deze?
Dance of Dragons en Blackfyre Rebellionsquote:Op woensdag 15 mei 2019 12:26 schreef zipcon het volgende:
[..]
De meeste "clues" zouden uit het companion book "World of Ice and Fire" komen. Twee andere prequels zouden materiaal nemen uit "Blood and Fire" over de Targaryen dynastie.
Zeker, in oorlogen zie je vaak mensen aanspoelen op strandjes om een of ander sneu gevecht te houden met iemand die ze opeens al jarenlang kapot willen maken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:26 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vind het juist tof dat allerlei verhaallijnen abrupt aan een einde komen. Zo gaan die dingen in oorlog/totale chaos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |