abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186826290
Goedemorgen!

Ik heb behoefte aan wat inspiratie en ervaringen over online werken/vanuit huis/vanuit je laptop. Ik heb veel sites, forums, topics, youtube videos en alles wat ik maar kon vinden bekeken. Ik hoop dat jullie met mij zouden willen delen wat voor werk jullie doen? Al is het maar 1 zinnetje...

Ik ben keihard aan skills aan het werken om dit ook volledig te kunnen doen. Ik volg een marketing cursus en zal stage gaan lopen. Ik doe een cursus video's bewerken/editen, social media management en ik kijk ook naar podcast cursussen en etsy+ebay store management. Lekker druk dus maar wel leuk!

Op het moment werk ik ongeveer 5 a 10 uur per week vanuit huis voor een internationaal bedrijf als review moderator. Helaas zijn meer uren hier niet mogelijk dus kijk ik verder voor iets erbij. Wat doen jullie?

[ Bericht 100% gewijzigd door Peejtur op 15-05-2019 07:52:38 (OP weghalen doen we niet aan.) ]
pi_186827223
Is dit niet een hele rare insteek. Even heel bot gezegd, maakt het je niet uit wat je doet, als je het maar vanuit huis kan doen. Is het niet makkelijker om eerst te kijken waar je goed in bent en dan pas te kijken op welke locaties je dat kan doen.

Want even simpel gesteld: als dierenspeciaalzaak De blije cavia bij jou om de hoek prima draait en besluit om zijn producten ook via internet aan te gaan bieden en ze vragen jou om de shop dagelijks van 9 tot 17 vanuit hun vestiging te draaien, dan is dat eigenlijk niet wat jij wil. Maar 300 meter verderop wil je wel een webshop runnen omdat je daar woont?
pi_186827495
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:23 schreef maan_man het volgende:
Is dit niet een hele rare insteek. Even heel bot gezegd, maakt het je niet uit wat je doet, als je het maar vanuit huis kan doen. Is het niet makkelijker om eerst te kijken waar je goed in bent en dan pas te kijken op welke locaties je dat kan doen.

Want even simpel gesteld: als dierenspeciaalzaak De blije cavia bij jou om de hoek prima draait en besluit om zijn producten ook via internet aan te gaan bieden en ze vragen jou om de shop dagelijks van 9 tot 17 vanuit hun vestiging te draaien, dan is dat eigenlijk niet wat jij wil. Maar 300 meter verderop wil je wel een webshop runnen omdat je daar woont?
Geen idee waar je reactie vandaan komt. Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb behoefte aan ervaringen van anderen. Ik werk ook buitenhuis gewoon in werk wat ik leuk vind dus je vergelijking slaat nergens op.
pi_186828960
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 11:34 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Geen idee waar je reactie vandaan komt. Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb behoefte aan ervaringen van anderen. Ik werk ook buitenhuis gewoon in werk wat ik leuk vind dus je vergelijking slaat nergens op.
Maar goed, misschien zeg jij het niet, al denk ik dat het hier wel staat:
quote:
3s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:43 schreef Caramelsnoepje het volgende:
Ik ben keihard aan skills aan het werken om dit ook volledig te kunnen doen.
Los daarvan: soms zie je aan een verhaal/vraag dat iemand op het, in mijn ogen, foute pad zit. Jij schrijft een niet echter lekker lopend verhaal, maar alles lijkt erop gericht te zijn dat je vanuit huis kunt werken. Of het nu het bewerken van video's vanuit huis is of iets met Ebay store management.

Kijk nu eerst eens waar je passie ligt. Videobewerking, prima. Reviewer, net zo goed of het runnen van een handel via Ebay, uitmuntend. Maar kijk eerst naar wat en vervolgens naar hoe. Jij kijk nu eerst naar hoe, namelijk vanuit huis. Als jij op het ingeslagen pad doorgaat, dan worden dit 12 ambachten 13 ongelukken.

En dat mag dan in jouw ogen geen antwoord zijn op je vraag, maar ik zou er wel je voordeel mee doen.
pi_186829104
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:00 schreef maan_man het volgende:

[..]

Maar goed, misschien zeg jij het niet, al denk ik dat het hier wel staat:
[..]

Los daarvan: soms zie je aan een verhaal/vraag dat iemand op het, in mijn ogen, foute pad zit. Jij schrijft een niet echter lekker lopend verhaal, maar alles lijkt erop gericht te zijn dat je vanuit huis kunt werken. Of het nu het bewerken van video's vanuit huis is of iets met Ebay store management.

Kijk nu eerst eens waar je passie ligt. Videobewerking, prima. Reviewer, net zo goed of het runnen van een handel via Ebay, uitmuntend. Maar kijk eerst naar wat en vervolgens naar hoe. Jij kijk nu eerst naar hoe, namelijk vanuit huis. Als jij op het ingeslagen pad doorgaat, dan worden dit 12 ambachten 13 ongelukken.

En dat mag dan in jouw ogen geen antwoord zijn op je vraag, maar ik zou er wel je voordeel mee doen.
Zucht..de reden dat ik deze dingen ontwikkel is omdat ik het leuk vind, niet specifiek om alleen thuis te kunnen gaan werken. Ik zal het nog maar 1 keer zeggen maar ik zoek ervaringen van andere die ook thuis werken. Misschien moet ik het op amerikaanse forums vragen. Nederlanders zijn hopeloos ouderwets en lopen hierin zo ver achter, jammer.
pi_186829507
Goed, ik ga het bijna opgeven. Ik hoop dat je gelukkig wordt, maar voordat stop met het investeren van mijn tijd in jou, ga ik je nu voor de laatste keer een spiegel voorhouden. Want ik zie dat jij 17 bijdrages aan het forum hebt geleverd en nu al een arrogante houding hebt. Jij beslist hier niet hoe dingen gaan. Ik ook niet overigens.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:10 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Zucht..de reden dat ik deze dingen ontwikkel is omdat ik het leuk vind, niet specifiek om alleen thuis te kunnen gaan werken.
Waarom schrijf jij het dan?

quote:
Ik ben keihard aan skills aan het werken om dit ook volledig te kunnen doen.
quote:
Ik zal het nog maar 1 keer zeggen maar ik zoek ervaringen van andere die ook thuis werken.
Prima, misschien kan iemand je helpen. Maar zoals gezegd, jij gaat niet over de antwoorden die je krijgt. Ik geef gewoon een prima antwoord waarin ik de zorgen, die ik heb na het lezen van je post heb, verwoord. Daarnaast vraag jij in je openingspost niet naar ervaring. Alleen naar wat mensen doen.

Daardoor lijkt het nog meer of jij slechts opzoek bent naar idee om thuis te kunnen werken (het doel). Dan heb jij dadelijk een rijtje met een x aantal dingen die mensen vanuit huis doen: boeken schrijven, websites maken, boeken redigeren, foto's bewerken, reviews beoordelen.... en dan, ga jij dan voor al die dingen ook een cursus volgen?

quote:
Misschien moet ik het op amerikaanse forums vragen.
Want in Amerika is alles beter?

quote:
Nederlanders zijn hopeloos ouderwets en lopen hierin zo ver achter, jammer.
Ik ben helemaal niet ouderwets. De nieuwe technieken bieden zeker mooie kansen om tijd en plaats onafhankelijk te werken. Maar dat moet geen doel op zichzelf zijn. Nu lijk het er wel op.

En nogmaals niet zo arrogant doen en besteed wat meer tijd aan je openingspost. Nu beweer je later dat er dingen instaan die er niet instaan dat komt een beetje dom over.
pi_186829541
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:40 schreef maan_man het volgende:
Goed, ik ga het bijna opgeven. Ik hoop dat je gelukkig wordt, maar voordat stop met het investeren van mijn tijd in jou, ga ik je nu voor de laatste keer een spiegel voorhouden. Want ik zie dat jij 17 bijdrages aan het forum hebt geleverd en nu al een arrogante houding hebt. Jij beslist hier niet hoe dingen gaan. Ik ook niet overigens.
[..]

Waarom schrijf jij het dan?
[..]

[..]

Prima, misschien kan iemand je helpen. Maar zoals gezegd, jij gaat niet over de antwoorden die je krijgt. Ik geef gewoon een prima antwoord waarin ik de zorgen, die ik heb na het lezen van je post heb, verwoord. Daarnaast vraag jij in je openingspost niet naar ervaring. Alleen naar wat mensen doen.

Daardoor lijkt het nog meer of jij slechts opzoek bent naar idee om thuis te kunnen werken (het doel). Dan heb jij dadelijk een rijtje met een x aantal dingen die mensen vanuit huis doen: boeken schrijven, websites maken, boeken redigeren, foto's bewerken, reviews beoordelen.... en dan, ga jij dan voor al die dingen ook een cursus volgen?
[..]

Want in Amerika is alles beter?
[..]

Ik ben helemaal niet ouderwets. De nieuwe technieken bieden zeker mooie kansen om tijd en plaats onafhankelijk te werken. Maar dat moet geen doel op zichzelf zijn. Nu lijk het er wel op.

En nogmaals niet zo arrogant doen en besteed wat meer tijd aan je openingspost. Nu beweer je later dat er dingen instaan die er niet instaan dat komt een beetje dom over.
Tuurlijk is in amerika niet alles beter. Ik gaf dat aan omdat daar thuiswerken veel groter is dan in europa. Daardoor hoop ik wat meer ervaringen te krijgen.

Als iemand nu zegt ja ik werk thuis als developer dan denk ik oh leuk. Dat is het gewoon. Waarom mag ik niet ervaringen van andere lezen en nieuwsgierig zijn naar wat de rest doet? Jeetje zeg.
pi_186829630
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:43 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Tuurlijk is in amerika niet alles beter. Ik gaf dat aan omdat daar thuiswerken veel groter is dan in europa. Daardoor hoop ik wat meer ervaringen te krijgen.

Als iemand nu zegt ja ik werk thuis als developer dan denk ik oh leuk. Dat is het gewoon. Waarom mag ik niet ervaringen van andere lezen en nieuwsgierig zijn naar wat de rest doet? Jeetje zeg.
Ik vraag mij echt af hoe oud je bent, want dit hele gebeuren komt een beetje kinderlijk over. Jij mag in je openingspost naar ervaringen vragen. Dat is zelfs prima. Kan je veel informatie opleveren, bijvoorbeeld het gemis aan sociale interacties.

Alleen vraag je in je openingspost niet naar ervaringen. Daar zit een beetje het probleem.

quote:
3s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 10:43 schreef Caramelsnoepje het volgende:
Ik hoop dat jullie met mij zouden willen delen wat voor werk jullie doen? Al is het maar 1 zinnetje...
Is nu niet echt een vraag naar ervaringen. Slecht het verzoek om beroepen op te sommen.
pi_186829702
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:50 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik vraag mij echt af hoe oud je bent, want dit hele gebeuren komt een beetje kinderlijk over. Jij mag in je openingspost naar ervaringen vragen. Dat is zelfs prima. Kan je veel informatie opleveren, bijvoorbeeld het gemis aan sociale interacties.

Alleen vraag je in je openingspost niet naar ervaringen. Daar zit een beetje het probleem.
[..]

Is nu niet echt een vraag naar ervaringen. Slecht het verzoek om beroepen op te sommen.
Hoe oud denk je dat ik ben?
pi_186829911
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:55 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Hoe oud denk je dat ik ben?
14
pi_186829951
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:08 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]

14
Nou, ik zal het maar als een compliment nemen.
pi_186830018
Ik werk thuis als freelance schrijver (en daarnaast heb ik ook een baan in loondienst) :)
pi_186830062
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:14 schreef L-E het volgende:
Ik werk thuis als freelance schrijver (en daarnaast heb ik ook een baan in loondienst) :)
Heel erg bedankt voor je antwoord. Dit soort antwoorden zoek ik inderdaad :) Is de reden dat je part time werkt als schrijver een eigen keuze of kan je dit nog niet fulltime invullen?
pi_186830086
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:16 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Heel erg bedankt voor je antwoord. Dit soort antwoorden zoek ik inderdaad :) Is de reden dat je part time werkt als schrijver een eigen keuze of kan je dit nog niet fulltime invullen?
Is een keuze inderdaad, ik vind mijn werk in loondienst te leuk om volledig te gaan freelancen. :)
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:21:26 #15
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_186830151
Je moet ingaan op die rare chinees die telkens in mn youtube feed komt en claimt dat ie 10k in 2 weken heeft verdiend :P
pi_186831220
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 13:43 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Tuurlijk is in amerika niet alles beter. Ik gaf dat aan omdat daar thuiswerken veel groter is dan in europa.
Bron?

Maar goed. Ik werk op een kantoor en kan thuiswerken wanneer ik dat wil. En dat zie ik overal.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_186831473
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 14:21 schreef dagobertE6 het volgende:
Je moet ingaan op die rare chinees die telkens in mn youtube feed komt en claimt dat ie 10k in 2 weken heeft verdiend :P
Omg ik weet precies wie je bedoelt. Ik word GEK van hem, als ik hem al niet op facebook voorbij zie komen dan zie ik hem wel op youtube.
pi_186831525
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:14 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Bron?

Maar goed. Ik werk op een kantoor en kan thuiswerken wanneer ik dat wil. En dat zie ik overal.
Tja bron. Wat ik een mooie vind is dat er bedrijven zijn die speciaal voor vrouwen van militairen thuiswerk banen aanbieden omdat het voor die vrouwen vaak lastig is om een baan te vinden. Dat vind ik mooi. Of in verband me thuisonderwijs dat veel leraren vanaf skype les geven.
pi_186834597
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:28 schreef Caramelsnoepje het volgende:

[..]

Tja bron. Wat ik een mooie vind is dat er bedrijven zijn die speciaal voor vrouwen van militairen thuiswerk banen aanbieden omdat het voor die vrouwen vaak lastig is om een baan te vinden. Dat vind ik mooi. Of in verband me thuisonderwijs dat veel leraren vanaf skype les geven.
Bron wordt gevraagd omdat jij ongefundeerde beweringen maakt.
Hier is een bron. In Nederland werk 21.7% van de tewerkgestelde bevolking soms thuis. Op Zweden na (28.2%) is dat de hoogste van de EU. In Nederland zegt 14% meestal thuis te werken, dit is meer dan in all andere EU landen (finalnd is tweede op 13.3%). In de VS is dit 3.2%, vergelijkbaar met een land als Italie of Slowakije.
Bron 1: EU https://ec.europa.eu/euro(...)ews/-/DDN-20180620-1
Bron 2: VS https://globalworkplaceanalytics.com/telecommuting-statistics
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Moderator dinsdag 14 mei 2019 @ 17:55:27 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186834605
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:14 schreef KennyPowers het volgende:

[..]

Bron?

Check.

Wanneer ik een normale werkdag heb, begin ik om 8u vanuit huis, stap ik om 9u op m'n fiets naar afspraken tot een uur of 15:00 en ben ik tegen 15:30 thuis en werk ik nog even 1,5u thuis.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_186840087
Denk dat ik niks aan dit topic heb. Niemand kan begrijpend lezen en weinig geven antwoord op mijn vragen doei
  dinsdag 14 mei 2019 @ 21:33:52 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_186841632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 21:09 schreef Caramelsnoepje het volgende:
Denk dat ik niks aan dit topic heb. Niemand kan begrijpend lezen en weinig geven antwoord op mijn vragen doei
Jammer dat je snel opgeeft. Hier mijn 2 cents toch nog even.

Ik snap je brede interesse in de door jou genoemde dingen, ik heb dat ook.

Ik run de administratieve en marketingaspecten van de twee ICT bedrijven die mijn vriend en ik hebben. Ik ben de laatste tijd ook bezig om nieuwsbrieven en basic websites voor onze klanten te ontwerpen icm SEO. Ik wil me voor hen ook op online adverteren gaan richten.

We zijn bezig met enkele websites over crypto, kerstmis en voicemails inspreken.
Mijn foodblog is bijna in de lucht. En ik doe hier ook nog wat vrijwilligerswerk.

Alles vanaf de bank of vanuit de tuin O+
Spoilers!
  Moderator woensdag 15 mei 2019 @ 07:56:53 #23
447051 crew  Peejtur
pi_186850469
quote:
OP weghalen doen we niet aan. Teruggezet dus :)
pi_186851029
quote:
Klopt het dat jij niet doelt op het vanuit huis werken in relatie tot een vaste kantoorbaan, maar breder, als "digital nomad" - volledig locatie- en tijdsonafhankelijk werken?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')