abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  roze maandag 13 mei 2019 @ 12:16:25 #126
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186805041
Dit was wel weer tof _O_ Eindelijk Cersei dood *O* Ik vond alleen het paard op het laatst een beetje mweh, heel toevallig is er nog 1 paard in leven en die staat toevallig naast Arya. :')
Your beauty never ever scared me.
pi_186805075
Het was een toffe aflevering, maar het had allemaal zoveel beter kunnen zijn als het hele seizoen niet zo afgeraffeld was. Dat Dany uiteindelijk mad queen zou worden is geen verrassing, maar haar mentale breakdown was te plotseling.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:19:49 #128
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_186805094
Cleganebowl was wel heel geforceerd episch, ik dacht af en toe dat ik naar Mustafar zat te kijken en dat één van de 2 zou komen aanzetten met een "I have the high ground, brother". Tyrion blijft dommer worden. Jon Snow gaat steeds moeilijker kijken (zonder iets te doen). Zowel Cersei als Lena Headey hadden een beter einde verdiend, eentje met aanzienlijk meer screentime bedoel ik dan, niet zozeer de manier waarop.

Dat gekke Dany ging doorslaan, was wel aangekondigd, maar de mate waarin was wel heel extreem, daar sloegen ze 14 stappen over. Dat ze absoluut het vijandige leger (en Cersei) kapot wilde en zich niet zou inhouden als daar een burger tussen liep, dat zou de volgende logische stap zijn geweest. Maar hier was Drogon gewoon alles en iedereen aan het opfikken, ook als 't gewoon vluchtende burgers waren. Op een bepaald moment leek hij zelfs kinderen en baby's als hoofddoel te hebben. Ook van haar eigen troepen lag ze niet wakker. Jarenlang zorgvuldig opbouwen, personages zeer gradueel laten evolueren en dan alles forceren omdat het nu plots snel-snel moet.

Nou goed, de POV van Arya vond ik wel goed gedaan. En Qyburn die op een nogal "by the way" manier wordt doodgeslagen, dat was ook wel tof.

Ik vind het bewonderenswaardig dat D&D proberen te voldoen aan de principes van GRRM door bij alle personages de cirkel rond te maken en character arcs met de nodige symboliek af te sluiten, maar hun uitwerking is zo knullig. Het ligt er altijd zo ontzettend dik bovenop, terwijl de eerste seizoenen hebben bewezen dat de kijkers niet dom zijn en het dus subtiel mag. Schrijvers die hun subtext nog net niet laten uitspreken zijn doorgaans geen al te sterke schrijvers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:35:07 #129
94900 Shakkara
Bom Jihad President Cocaine
pi_186805332
Kan zeggen wat je wel, maar we hebben nu eindelijk wel een keer een fatsoenlijke veldslag... uhh slachtpartij gehad. *O*

Vond de interrupties tussen de een-op-een gevechten zoals clegainebowl en jamie-vs-euron wel heel irritant.

Hadden nog wel een paar afleveringen overheen mogen gaan voor Dany tot dit punt kwam en ook Varys had wel wat langer mogen schemen, maar goed.
Een wolf maakt zich nooit zorgen dat de schapen flink in de meerderheid zijn.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:35:08 #130
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186805333
quote:
99s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:19 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cleganebowl was wel heel geforceerd episch, ik dacht af en toe dat ik naar Mustafar zat te kijken en dat één van de 2 zou komen aanzetten met een "I have the high ground, brother". Tyrion blijft dommer worden. Jon Snow gaat steeds moeilijker kijken (zonder iets te doen). Zowel Cersei als Lena Headey hadden een beter einde verdiend, eentje met aanzienlijk meer screentime bedoel ik dan, niet zozeer de manier waarop.

Dat gekke Dany ging doorslaan, was wel aangekondigd, maar de mate waarin was wel heel extreem, daar sloegen ze 14 stappen over. Dat ze absoluut het vijandige leger (en Cersei) kapot wilde en zich niet zou inhouden als daar een burger tussen liep, dat zou de volgende logische stap zijn geweest. Maar hier was Drogon gewoon alles en iedereen aan het opfikken, ook als 't gewoon vluchtende burgers waren. Op een bepaald moment leek hij zelfs kinderen en baby's als hoofddoel te hebben. Ook van haar eigen troepen lag ze niet wakker. Jarenlang zorgvuldig opbouwen, personages zeer gradueel laten evolueren en dan alles forceren omdat het nu plots snel-snel moet.

Nou goed, de POV van Arya vond ik wel goed gedaan. En Qyburn die op een nogal "by the way" manier wordt doodgeslagen, dat was ook wel tof.

Ik vind het bewonderenswaardig dat D&D proberen te voldoen aan de principes van GRRM door bij alle personages de cirkel rond te maken en character arcs met de nodige symboliek af te sluiten, maar hun uitwerking is zo knullig. Het ligt er altijd zo ontzettend dik bovenop, terwijl de eerste seizoenen hebben bewezen dat de kijkers niet dom zijn en het dus subtiel mag. Schrijvers die hun subtext nog net niet laten uitspreken zijn doorgaans geen al te sterke schrijvers.
Ja, de snelle transformatie van Dany was/is natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig, maar dat wisten we eigenlijk al.
Jaime/ Euron vond ik ook heel geforceerd en tenenkrommend. Maar da's alles met Euron erin, geloof ik.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
  maandag 13 mei 2019 @ 12:36:32 #131
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186805353
quote:
10s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:35 schreef Shakkara het volgende:
Kan zeggen wat je wel, maar we hebben nu eindelijk wel een keer een fatsoenlijke veldslag... uhh slachtpartij gehad. *O*

Ja, de veldslag was veel beter dan episode 3.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:40:18 #132
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186805416
Wat is eigenlijk de reden dat dit zo gesrushed wordt? Geld lijkt me toch niet een issue, maar ik kan me voorstellen dat acteurs na 8 seizoenen wel iets anders willen doen.

Hadden ze dit laatste seizoen met iets meer 'finesse' en betere opbouw gedaan dan was dit echt een legendarische TV show. Nu is het nog steeds goed en leuk om te kijken, maar niet meer legendarisch zoals (in mijn ogen) Breaking Bad dat was.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  maandag 13 mei 2019 @ 12:43:08 #133
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186805457
De actrice die Arya Stark speelt zei dat er in haar verhaal dit seizoen een grote plottwist zat en de actrice die Sansa Stark speelt zei dat er een scroll is die belangrijk is hoe haar verhaal eindigt. Dit hebben we allebei nog niet gezien toch? (tenzij ze gewoon aan het trolllen waren)
  maandag 13 mei 2019 @ 12:44:02 #134
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186805472
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:40 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat dit zo gesrushed wordt? Geld lijkt me toch niet een issue, maar ik kan me voorstellen dat acteurs na 8 seizoenen wel iets anders willen doen.

Hadden ze dit laatste seizoen met iets meer 'finesse' en betere opbouw gedaan dan was dit echt een legendarische TV show. Nu is het nog steeds goed en leuk om te kijken, maar niet meer legendarisch zoals (in mijn ogen) Breaking Bad dat was.
Voor mijn gevoel was vooral de acteur van Jon Snow er klaar mee.
Die kun je niet zomaar door iemand anders laten spelen.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:44:53 #135
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186805483
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:43 schreef Momo... het volgende:
De actrice die Arya Stark speelt zei dat er in haar verhaal dit seizoen een grote plottwist zat
  maandag 13 mei 2019 @ 12:44:59 #136
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186805485
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:43 schreef Momo... het volgende:
De actrice die Arya Stark speelt zei dat er in haar verhaal dit seizoen een grote plottwist zat en de actrice die Sansa Stark speelt zei dat er een scroll is die belangrijk is hoe haar verhaal eindigt. Dit hebben we allebei nog niet gezien toch? (tenzij ze gewoon aan het trolllen waren)
We hebben wel nog 1,5 uur te gaan geloof ik. En nu Cersei weg is hoop ik dat we nog een mooie politieke backstabbing aflevering krijgen zoals we dat van de eerdere seizoenen gewend zijn.

Het kan mij niet zoveel schelen wie er op de troon komt te zitten, zolang het maar niet voorspelbaar en makkelijk gaat.
pi_186805491
Dus 8 seizoenen lang bezig met het einde van Cersei en dan gaat ze gewoon dood onder het puin. Meh.

Laatste paar minuten met Arya vond ik echt totaal niet interessant. Dood? Nee, toch niet. Nu wel dood? Nee, toch niet. Miraculeuze ontsnapping? Check. Er gebeurde echt helemaal niks met haar, nadat ze het vermoorden van Cersei opgaf was het gewoon klaar met haar.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:46:49 #138
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_186805510
quote:
3s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:44 schreef EP3 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zou je als plottwist kunnen zien ja.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:47:42 #139
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186805520
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:45 schreef Justevo het volgende:
Dus 8 seizoenen lang bezig met het einde van Cersei en dan gaat ze gewoon dood onder het puin. Meh.

Laatste paar minuten met Arya vond ik echt totaal niet interessant. Dood? Nee, toch niet. Nu wel dood? Nee, toch niet. Miraculeuze ontsnapping? Check. Er gebeurde echt helemaal niks met haar, nadat ze het vermoorden van Cersei opgaf was het gewoon klaar met haar.
Ik had eigenlijk verwacht dat ze eerder dood zou gaan al. Het doden van de NK is toch het hoogtepunt van haar story arc, en ik nooit verwacht dat Arya en de NK en Cersei zou killen. Dat is teveel. Dus nu zou een mooi moment zijn eigenlijk om haar verhaal af te sluiten.
pi_186805546
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk verwacht dat ze eerder dood zou gaan al. Het doden van de NK is toch het hoogtepunt van haar story arc, en ik nooit verwacht dat Arya en de NK en Cersei zou killen. Dat is teveel. Dus nu zou een mooi moment zijn eigenlijk om haar verhaal af te sluiten.
Mee eens, NK en Cersei zou te veel zijn. Dat weten D&D ook, dat weet iedereen. Dus wat was het doel om haar zo lang nog in beeld te brengen.

De Legendarische Golden Company.. Poef, weg.

Euron vs. Jamie. Wat een slecht gevecht was dat.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:52:12 #141
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186805574
Op het moment dat ze dankbaar gehoor geeft aan The Hound die haar toeschreeuwt dat ze daar weg moet als ze wil blijven leven mag je er wel vanuit gaan dat ze het gaat overleven.
  PR en moderator maandag 13 mei 2019 @ 12:53:38 #142
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186805596
De acteurs waren ook niet zo heel tevreden met het einde toch?
Fuck the EBU.
  maandag 13 mei 2019 @ 12:54:55 #143
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186805620
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:53 schreef Moira. het volgende:
Volgens mij is daar niets over gezegd toch? Alleen dat het einde sommige mensen zal teleurstellen maar dat het wel begrijpelijk is ofzo.

Maarja, met de GoT fanbase ga je altijd mensen teleurstellen. Ik hoop gewoon dat er nog een leuke plottwist ergens zit, dan ben ik tevreden.
pi_186805631
Moet deze EP even laten bezinken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 13 mei 2019 @ 12:56:33 #145
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_186805639
Stiekem toch iets beter dan ik had verwacht. Stuk grauwer dan de vorige Ep's en visueel gezien was het geweldig. Minder plotarmour en Deus ex machina's, maargoed 'de helden' hadden nu de upperhand. Dood van Varys was wel veels te abrupt. Dat gevecht tussen Jamie en Euron sloeg echt nergens op. Cleganebowl had wel nice einde, en die dood van Qyburn _O-

Dat gedeelte met Ayra was wel echt rete oninteressant trouwens, die had van mij daar mogen doodgaan. Natuurlijk staat er nog een levend paard in de stad van as.. Maar ach, gelukkig heeft ze Cersei niet gedood. Die overigens wel een mooi einde had (netals de ontmoeting met Jamie). Had het op een gegeven moment wel een beetje met haar te doen.

Maargoed, verhaaltechnisch had er wel meer ontwikkeling in gemogen, zeker op het gebied van Dany. Kan me niet voorstellen dat ze nu in 1 episode alle verhaallijnen tot een einde kunnen brengen..

Oh, en geen nutteloze Bran deze episode _O_
  maandag 13 mei 2019 @ 12:57:22 #146
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_186805650
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:53 schreef Moira. het volgende:
Sommige reacties zijn wel veelzeggend, idd:

maandag 13 mei 2019 @ 12:57:29 #147
407635 warp995
Tussen neus en lippen door
pi_186805652
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is daar niets over gezegd toch?
  maandag 13 mei 2019 @ 13:00:12 #148
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_186805687
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:56 schreef warp995 het volgende:
Stiekem toch iets beter dan ik had verwacht. Stuk grauwer dan de vorige Ep's en visueel gezien was het geweldig. Minder plotarmour en Deus ex machina's, maargoed 'de helden' hadden nu de upperhand. Dood van Varys was wel veels te abrupt. Dat gevecht tussen Jamie en Euron sloeg echt nergens op. Cleganebowl had wel nice einde, en die dood van Qyburn _O-

Dat gedeelte met Ayra was wel echt rete oninteressant trouwens, die had van mij daar mogen doodgaan. Natuurlijk staat er nog een levend paard in de stad van as.. Maar ach, gelukkig heeft ze Cersei niet gedood. Die overigens wel een mooi einde had (netals de ontmoeting met Jamie). Had het op een gegeven moment wel een beetje met haar te doen.

Maargoed, verhaaltechnisch had er wel meer ontwikkeling in gemogen, zeker op het gebied van Dany. Kan me niet voorstellen dat ze nu in 1 episode alle verhaallijnen tot een einde kunnen brengen..

Oh, en geen nutteloze Bran deze episode _O_
Paard was vreemd, maar meer symbolisch vond ik. Dus niet heel erg dat het niet kan/klopt wat mij betreft.

Ze kan ook zonder paard weg, ze was ook in 10 minuten (zo voelde het) van de gate naar de Red Keep gelopen :P
pi_186805689
Eerst al vergeten dat er een nieuwe aflevering was, toen op m'n PC gekeken en veel alt+tab gedaan, man, man, man wat hebben ze het verkloot op het einde zeg :N
Mooi hoe het eruit ziet, maar daar is het dan ook mee gezegd.
  PR en moderator maandag 13 mei 2019 @ 13:00:57 #150
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_186805694
quote:
2s.gif Op maandag 13 mei 2019 12:54 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Volgens mij is daar niets over gezegd toch? Alleen dat het einde sommige mensen zal teleurstellen maar dat het wel begrijpelijk is ofzo.

Maarja, met de GoT fanbase ga je altijd mensen teleurstellen. Ik hoop gewoon dat er nog een leuke plottwist ergens zit, dan ben ik tevreden.
Moh ik kon hier wel eea uithalen wat ze er zelf van vonden:

Arme Ser Barristan Selmy :'(
Fuck the EBU.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')