Thnx! Nog contacten aan over gehouden? Registratie is vrijblijvend toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2019 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Wel eens gedaan, wat leuke meets gehad toen ik in een nieuwe stad was gaan wonen.
Was uiteindelijk niet helemaal mijn ding, maar zeker het proberen waard
Nee, maar woon daar ook niet meer.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:02 schreef Gruj0 het volgende:
Thnx! Nog contacten aan over gehouden? Registratie is vrijblijvend toch?
quote:Op zaterdag 11 mei 2019 22:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nee, maar woon daar ook niet meer.
Ligt eraan wat je vrijblijvend noemt. Volgens mij kost 't wel geld om aan te melden, maar verder hoef je nie tperse activiteiten te ondernemen ofzo.
Ja iedere stad heeft wel een beetje zijn eigen ons-kent-ons gemeenschap van vaste lui voor wie het ongeveer hun sociale leven is. Maar ook veel mensen die zo af en toe komen. En er is ook veel doorloop, mensen komen en gaan. En subgroepjes verzamelen zich ook om activiteiten heen. De types die ik veel bij zuipavondjes zie zijn weer anderen dan die je bij wandelingen ziet.quote:Op zondag 12 mei 2019 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben ingeschreven en doe af en toe een activiteit.
Wat ik vooral fijn vind is de vrijblijvendheid. Je zit niet vast aan allerlei verplichtingen of blijft bij dezelfde mensen hangen. Elke keer is de groep weer anders. Ik merk wel dat je regelmatig dezelfde mensen treft, maar die herkenning is wel gezellig.
En wat ik ook erg leuk vind is de diversiteit aan activiteiten. Ik ben gaan zeilen, heb roofvogels vastgehouden, ga binnenkort een kookworkshop doen etc. Dat zijn niet altijd zaken waar ik spontaan op zou komen, laat staan mensen mobiliseren om mee te gaan.
Lidmaatschap is 70 euro voor een jaar (met een maand gratis proberen). Aan jou de vrijheid om 1 keer of 100 keer in dat jaar mee te doen met een activiteit. En je kunt er ook zelf organiseren. Dat geeft weer korting op lidmaatschapsgeld.
Nouja je krijgt ook weer allerlei subgroepjes die op eigen gelegenheid van alles doen. Maar dat hoort natuurlijk bij een sociale gemeenschap die op ontmoeting gericht is. Dat heb je bij een studentenvereniging of bij de ouderenbond net zo goed. Het ontstaan daarvan is ook de doelstelling.quote:Op zondag 12 mei 2019 13:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klopt.
En ik zie ook wel dat er echt vriendschappen ontstaan en dat mensen elkaar tippen over uitjes.
Maar -in tegenstelling tot andere groepen- maak ik eigenlijk nooit mee dat je daardoor erbuiten valt. Je wordt gewoon meegenomen in de groep.
Tuurlijk. En ook niks mis mee om apart zaken te organiseren. Maar daarom wel zo prettig dat ze niet als kliekje aan NMLK meedoen.quote:Op zondag 12 mei 2019 13:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja je krijgt ook weer allerlei subgroepjes die op eigen gelegenheid van alles doen. Maar dat hoort natuurlijk bij een sociale gemeenschap die op ontmoeting gericht is. Dat heb je bij een studentenvereniging of bij de ouderenbond net zo goed. Het ontstaan daarvan is ook de doelstelling.
Je regelt zelf de activiteit. Dus alshet geld kost, dan moet je ook gewoon betalen.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef roos94 het volgende:
Hoe werkt dit? Je wordt lid en kan dan onbeperkt gratis naar activiteiten? Of kosten die activiteiten wel geld?
Sommige activiteiten kosten niks (of de kosten van wat je als consumpties nuttigt) en anderen kosten wel wat. Het is afhankelijk van de activiteit en soms van het aantal deelnemers.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef roos94 het volgende:
Hoe werkt dit? Je wordt lid en kan dan onbeperkt gratis naar activiteiten? Of kosten die activiteiten wel geld?
Denk dat dat meer een richtlijn is, maar dat je evengoed welkom bent.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:38 schreef roos94 het volgende:
Heb voor de grap eens gekeken bij Kunst en Cultuur activiteiten want dat doe ik graag.
Ben zelf mid 20, en bij 90% van de activiteiten staat een leeftijdsminimum van 30 a 40 jaar
aan wandelingen geen gebrekquote:Op zondag 12 mei 2019 17:55 schreef Gruj0 het volgende:
Bedankt voor alle input!
Natuurwandelingen lijken me wel wat en nog wat meer dingen.
[..]
nee helaas geen richtlijn. Als je niet valt in de juiste leeftijdscategorie, kun je je niet aanmelden voor die activiteit, Sterker nog, die zie je niet terug in je selectie. Ik heb gehoord van een aantal mensen dat ze daarom hebben gesjoemeld met hun leeftijd omdat ze vaak net buiten de boot vielen.quote:Denk dat dat meer een richtlijn is, maar dat je evengoed welkom bent.
Nee daar is die site vrij strikt in. Je kan je dan alleen aanmelden voor dingen in je leeftijdsgroep. En 25 is ook wel het allerjongste. Het gros van de leden van die site is 35-45.quote:Op zondag 12 mei 2019 17:55 schreef Gruj0 het volgende:
Denk dat dat meer een richtlijn is, maar dat je evengoed welkom bent.
Klopt, dan zeggen die lui hun lidmaatschap op en een maand later zijn ze ineens terug en hebben ze een wonderbaarlijke verjongingskuur ondergaan.quote:Op zondag 12 mei 2019 18:32 schreef Prisha het volgende:
nee helaas geen richtlijn. Als je niet valt in de juiste leeftijdscategorie, kun je je niet aanmelden voor die activiteit, Sterker nog, die zie je niet terug in je selectie. Ik heb gehoord van een aantal mensen dat ze daarom hebben gesjoemeld met hun leeftijd omdat ze vaak net buiten de boot vielen.
En daarom ook die leeftijdsgrens. Leeftijd zegt natuurlijk niet alles over interesses, maar de kans is wel groter dat het overeen komt als je in dezelfde leeftijdsgroep valt.quote:Op zondag 12 mei 2019 22:22 schreef Gruj0 het volgende:
@ Hexagon en Prisha,
Dat ze zo strikt zijn is dan wel jammer voor de mensen die (net) buiten de boot vallen.
Maar ik las ergens dat je een introducé mag meemen. Misschien dat dat dan een jonger iemand mag zijn?
Nou ja, die wandelingen en andere culturele dingen trekken mij wel aan. Aangezien dat ook andere mensen met zich meebrengt die dat ook trekt, heb je altijd wel gespreksstof en een leuk groepje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |