abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186770123
Ik weet niet of dit topic wel mag en wil onbedoeld ook niet reclameren, dus als het niet mag kan het topic wel gesloten of verwijderd worden. :)

Goed, de vraag is dus of hier mensen zijn die ervaring hebben met NieuweMensenLerenKennen (NMLK). Schijnt vaker aangeraden te worden, zeker wanneer je weinig tot geen vrienden of gewoon weinig te doen hebt.

Ik keek net rond op hun website en het aanbod aan activiteiten. Ziet er leuk uit en spreekt me wel aan. Iemand al eens meegedaan of zich ingeschreven?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 21:23:49 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186773308
Wel eens gedaan, wat leuke meets gehad toen ik in een nieuwe stad was gaan wonen.
Was uiteindelijk niet helemaal mijn ding, maar zeker het proberen waard
pi_186774080
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 21:23 schreef Cue_ het volgende:
Wel eens gedaan, wat leuke meets gehad toen ik in een nieuwe stad was gaan wonen.
Was uiteindelijk niet helemaal mijn ding, maar zeker het proberen waard
Thnx! Nog contacten aan over gehouden? Registratie is vrijblijvend toch?
  zaterdag 11 mei 2019 @ 22:07:48 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186774214
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:02 schreef Gruj0 het volgende:
Thnx! Nog contacten aan over gehouden? Registratie is vrijblijvend toch?
Nee, maar woon daar ook niet meer.

Ligt eraan wat je vrijblijvend noemt. Volgens mij kost 't wel geld om aan te melden, maar verder hoef je nie tperse activiteiten te ondernemen ofzo.
pi_186774358
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2019 22:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Nee, maar woon daar ook niet meer.

Ligt eraan wat je vrijblijvend noemt. Volgens mij kost 't wel geld om aan te melden, maar verder hoef je nie tperse activiteiten te ondernemen ofzo.
^O^
  zondag 12 mei 2019 @ 10:37:29 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186780801
Ik ben er lid van en doe af en toe wel eens aan iets mee. Het is vooral leuk om dingen te kunnen doen waar je niet altijd mensen voor gemobiliseerd krijgt. Vrienden die een gezin hebben krijg ik nou eenmaal niet zo gemakkelijk mee naar de kroeg of een festival. Dus dat is het een mooi alternatief om niet in mijn eentje te hoeven en heb meestal wel leuke ervaringen. Ik ga ook wel eens naar wandeltochten, omdat ik dat leuk vind en mijn vrienden niet.

Het is een beetje studentenverenigingachtig zonder de bijbehorende traditionele saus.Veel activiteiten die in een soort van gemeenschap worden georganiseerd. En als jehet samen leuk hebt kunnen daar dus ook nieuwe vriendschappen uitrollen. Nou is dat niet mijn doel want ik heb al behoorlijk wat vrienden maar het kan natuurlijk altijd als het goed klikt.

Het type mensen is vrij gevarieerd. Veelal singles wel. Maar meestal wel sociale types want mensen die dat niet zijn melden zich voor zoiets niet aan.

Ik zou zeggen gewoon uitproberen. Zo duur is het niet en als je het echt niet leuk vind dan weet je dat ook weer.
pi_186782262
Ik ben ingeschreven en doe af en toe een activiteit.
Wat ik vooral fijn vind is de vrijblijvendheid. Je zit niet vast aan allerlei verplichtingen of blijft bij dezelfde mensen hangen. Elke keer is de groep weer anders. Ik merk wel dat je regelmatig dezelfde mensen treft, maar die herkenning is wel gezellig.
En wat ik ook erg leuk vind is de diversiteit aan activiteiten. Ik ben gaan zeilen, heb roofvogels vastgehouden, ga binnenkort een kookworkshop doen etc. Dat zijn niet altijd zaken waar ik spontaan op zou komen, laat staan mensen mobiliseren om mee te gaan.

Lidmaatschap is 70 euro voor een jaar (met een maand gratis proberen). Aan jou de vrijheid om 1 keer of 100 keer in dat jaar mee te doen met een activiteit. En je kunt er ook zelf organiseren. Dat geeft weer korting op lidmaatschapsgeld.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186782790
Wel, dat klinkt goed. Bedankt Hexagon en Cat-astrophe!
  zondag 12 mei 2019 @ 13:26:13 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186783115
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 12:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik ben ingeschreven en doe af en toe een activiteit.
Wat ik vooral fijn vind is de vrijblijvendheid. Je zit niet vast aan allerlei verplichtingen of blijft bij dezelfde mensen hangen. Elke keer is de groep weer anders. Ik merk wel dat je regelmatig dezelfde mensen treft, maar die herkenning is wel gezellig.
En wat ik ook erg leuk vind is de diversiteit aan activiteiten. Ik ben gaan zeilen, heb roofvogels vastgehouden, ga binnenkort een kookworkshop doen etc. Dat zijn niet altijd zaken waar ik spontaan op zou komen, laat staan mensen mobiliseren om mee te gaan.

Lidmaatschap is 70 euro voor een jaar (met een maand gratis proberen). Aan jou de vrijheid om 1 keer of 100 keer in dat jaar mee te doen met een activiteit. En je kunt er ook zelf organiseren. Dat geeft weer korting op lidmaatschapsgeld.
Ja iedere stad heeft wel een beetje zijn eigen ons-kent-ons gemeenschap van vaste lui voor wie het ongeveer hun sociale leven is. Maar ook veel mensen die zo af en toe komen. En er is ook veel doorloop, mensen komen en gaan. En subgroepjes verzamelen zich ook om activiteiten heen. De types die ik veel bij zuipavondjes zie zijn weer anderen dan die je bij wandelingen ziet.
pi_186783174
Klopt.
En ik zie ook wel dat er echt vriendschappen ontstaan en dat mensen elkaar tippen over uitjes.
Maar -in tegenstelling tot andere groepen- maak ik eigenlijk nooit mee dat je daardoor erbuiten valt. Je wordt gewoon meegenomen in de groep.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 12 mei 2019 @ 13:34:23 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186783252
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:29 schreef Cat-astrophe het volgende:
Klopt.
En ik zie ook wel dat er echt vriendschappen ontstaan en dat mensen elkaar tippen over uitjes.
Maar -in tegenstelling tot andere groepen- maak ik eigenlijk nooit mee dat je daardoor erbuiten valt. Je wordt gewoon meegenomen in de groep.
Nouja je krijgt ook weer allerlei subgroepjes die op eigen gelegenheid van alles doen. Maar dat hoort natuurlijk bij een sociale gemeenschap die op ontmoeting gericht is. Dat heb je bij een studentenvereniging of bij de ouderenbond net zo goed. Het ontstaan daarvan is ook de doelstelling.
pi_186783282
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 13:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja je krijgt ook weer allerlei subgroepjes die op eigen gelegenheid van alles doen. Maar dat hoort natuurlijk bij een sociale gemeenschap die op ontmoeting gericht is. Dat heb je bij een studentenvereniging of bij de ouderenbond net zo goed. Het ontstaan daarvan is ook de doelstelling.
Tuurlijk. En ook niks mis mee om apart zaken te organiseren. Maar daarom wel zo prettig dat ze niet als kliekje aan NMLK meedoen.
  zondag 12 mei 2019 @ 17:14:48 #13
442280 Prisha
Moonshine!
pi_186787728
Ik ben er sinds juni vorig jaar lid van en ik vind het echt helemaal geweldig. Heb al aardig wat activiteiten gedaan, variërend van natuurwandelingen tot vuurspuwen.
Tot nu toe hele leuke groepen gehad en het leuke is dat hoe vaker je gaat hoe vaker je "bekende" gezichten tegenkomt, wat ik zelf wel erg leuk vind.

Heb er geen hechte vriendschappen uitgehaald nog, niet dat dat mijn bedoeling was. Maar wel leuke klik hier en daar. En ook nog twee keer gedate met iemand na afloop. Wat ook niet echt de bedoeling was maar dat gebeurde gewoon spontaan.

Heb ook nog behoorlijk wat activiteiten op de plan staan. Ik ben alleen maar positief!
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
  Miss 200.000.000! zondag 12 mei 2019 @ 17:27:55 #14
367000 roos94
pi_186788030
Hoe werkt dit? Je wordt lid en kan dan onbeperkt gratis naar activiteiten? Of kosten die activiteiten wel geld?
  zondag 12 mei 2019 @ 17:30:19 #15
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186788072
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef roos94 het volgende:
Hoe werkt dit? Je wordt lid en kan dan onbeperkt gratis naar activiteiten? Of kosten die activiteiten wel geld?
Je regelt zelf de activiteit. Dus alshet geld kost, dan moet je ook gewoon betalen.

De site is puur als bemiddeling om mensen bij elkaar te krijgen.

Ga je wandelen, kost het niets. Doe je een drankje erbij, kost het je dat drankje.

Ga je meedoen aan een pubquiz kost het je die kosten plus drank.

Soms wordt gewoon gesplit soms betaald ieder voor zich
  zondag 12 mei 2019 @ 17:36:33 #16
442280 Prisha
Moonshine!
pi_186788198
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:27 schreef roos94 het volgende:
Sommige activiteiten kosten niks (of de kosten van wat je als consumpties nuttigt) en anderen kosten wel wat. Het is afhankelijk van de activiteit en soms van het aantal deelnemers.

Je kunt aanmelden per activiteit, mits er nog plaats is. Zo niet dan kun je op de wachtlijst en als iemand van de lijst afvalt kun je die plek innemen. Het is wel op leeftijdscategorie. Je kunt dus ook enkel die activiteiten zien waar jij binnen die leeftijdscategorie valt. Soms is het heel ruim, soms wat minder.
  Miss 200.000.000! zondag 12 mei 2019 @ 17:38:42 #17
367000 roos94
pi_186788238
Heb voor de grap eens gekeken bij Kunst en Cultuur activiteiten want dat doe ik graag.

Ben zelf mid 20, en bij 90% van de activiteiten staat een leeftijdsminimum van 30 a 40 jaar -O-
pi_186788591
Bedankt voor alle input! _O_

Natuurwandelingen lijken me wel wat en nog wat meer dingen. :D

quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:38 schreef roos94 het volgende:
Heb voor de grap eens gekeken bij Kunst en Cultuur activiteiten want dat doe ik graag.

Ben zelf mid 20, en bij 90% van de activiteiten staat een leeftijdsminimum van 30 a 40 jaar -O-
Denk dat dat meer een richtlijn is, maar dat je evengoed welkom bent.
  zondag 12 mei 2019 @ 18:06:38 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186788859
Tis ook een beetje waar je woont. Hoeveel er te doen is en of 't interessant is om je aan te melden
  zondag 12 mei 2019 @ 18:32:42 #20
442280 Prisha
Moonshine!
pi_186789614
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:55 schreef Gruj0 het volgende:
Bedankt voor alle input! _O_

Natuurwandelingen lijken me wel wat en nog wat meer dingen. :D
[..]
aan wandelingen geen gebrek ^O^
quote:
nee helaas geen richtlijn. Als je niet valt in de juiste leeftijdscategorie, kun je je niet aanmelden voor die activiteit, Sterker nog, die zie je niet terug in je selectie. Ik heb gehoord van een aantal mensen dat ze daarom hebben gesjoemeld met hun leeftijd omdat ze vaak net buiten de boot vielen.
  zondag 12 mei 2019 @ 18:34:36 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186789662
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 17:55 schreef Gruj0 het volgende:

Nee daar is die site vrij strikt in. Je kan je dan alleen aanmelden voor dingen in je leeftijdsgroep. En 25 is ook wel het allerjongste. Het gros van de leden van die site is 35-45.

Wat je wel hebt is dat als er eenmaal allerlei informele contacten ontstaan mensen ook via app-bilateraaltjes worden uitgenodigt. Dat is vooral bij activiteiten waarbij het niet zoveel boeit wie er wel en niet is zoals borrels en stapavonden.
  zondag 12 mei 2019 @ 18:36:32 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_186789720
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 18:32 schreef Prisha het volgende:

nee helaas geen richtlijn. Als je niet valt in de juiste leeftijdscategorie, kun je je niet aanmelden voor die activiteit, Sterker nog, die zie je niet terug in je selectie. Ik heb gehoord van een aantal mensen dat ze daarom hebben gesjoemeld met hun leeftijd omdat ze vaak net buiten de boot vielen.
Klopt, dan zeggen die lui hun lidmaatschap op en een maand later zijn ze ineens terug en hebben ze een wonderbaarlijke verjongingskuur ondergaan. :')
  Miss 200.000.000! zondag 12 mei 2019 @ 18:39:38 #23
367000 roos94
pi_186789807
Balen. Ik ben 24 en 95% van de dingen staat er als beginleeftijd 30 a 40 jaar. Zelfs de jongste die ik zag begint bij 25 en mag dus nergens bij :P ;( probleem is dat ik niet houd van stappen en feesten enzo, maar wel van musea wandelen theater etc.

Pech gehad :P
pi_186796954
@ Hexagon en Prisha,

Dat ze zo strikt zijn is dan wel jammer voor de mensen die (net) buiten de boot vallen.
Maar ik las ergens dat je een introducé mag meemen. Misschien dat dat dan een jonger iemand mag zijn?

Nou ja, die wandelingen en andere culturele dingen trekken mij wel aan. Aangezien dat ook andere mensen met zich meebrengt die dat ook trekt, heb je altijd wel gespreksstof en een leuk groepje.
pi_186797010
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2019 22:22 schreef Gruj0 het volgende:
@ Hexagon en Prisha,

Dat ze zo strikt zijn is dan wel jammer voor de mensen die (net) buiten de boot vallen.
Maar ik las ergens dat je een introducé mag meemen. Misschien dat dat dan een jonger iemand mag zijn?

Nou ja, die wandelingen en andere culturele dingen trekken mij wel aan. Aangezien dat ook andere mensen met zich meebrengt die dat ook trekt, heb je altijd wel gespreksstof en een leuk groepje.
En daarom ook die leeftijdsgrens. Leeftijd zegt natuurlijk niet alles over interesses, maar de kans is wel groter dat het overeen komt als je in dezelfde leeftijdsgroep valt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')