abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_196342235
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 oktober 2020 22:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Het lijkt erop dat het vooral zwaar liep icm Skype en 6 videostreams. Mogelijk dat het met alleen audio of discord veel beter loopt.
Ondertussen ben ik ook gaan DM'en & speel ik nog immer in de westmarches van een collega. De westmarches wordt af en toe gestreamd & dan is er video. Daarnaast "enkel" audio, maar beide sws via Discord. Ook in de campagne die ik DM gebruik ik Discord. Op de één of andere manier vind ik dat fijner werken dan bijv. zoom (wat we op het werk gebruiken voor de stand-up's momenteel).

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar toch :D
pi_196346247
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2020 22:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ondertussen ben ik ook gaan DM'en & speel ik nog immer in de westmarches van een collega. De westmarches wordt af en toe gestreamd & dan is er video. Daarnaast "enkel" audio, maar beide sws via Discord. Ook in de campagne die ik DM gebruik ik Discord. Op de één of andere manier vind ik dat fijner werken dan bijv. zoom (wat we op het werk gebruiken voor de stand-up's momenteel).

Geen idee of je hier iets aan hebt, maar toch :D
Ondertussen heb ik het opgelost door twee laptops te gebruiken. Die van mijn werk mag ik geen software op installeren, maar wel vrij browsen, daarmee browse ik naar de link voor foundry.
Mijn privé laptop gebruik ik dan voor skype en camera streamen. Deze combinatie werkt goed. :)
And the druids turn to stone...
pi_196354291
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:12 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ondertussen heb ik het opgelost door twee laptops te gebruiken. Die van mijn werk mag ik geen software op installeren, maar wel vrij browsen, daarmee browse ik naar de link voor foundry.
Mijn privé laptop gebruik ik dan voor skype en camera streamen. Deze combinatie werkt goed. :)
Altijd beter uiteraard, dedicated apparaten :D
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:57:12 #154
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196389388
Ol ga voor t eerst in 15 jaar of zo zelf een x DM'en :o
WHELP! The Lost Mines of Phandelver dan wel, met een beetje houvast :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:58:50 #155
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196389405
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ohja, zou fototje sturen he.
Zit nu op werk. Dus even vanmiddag.
Ik heb inmiddels alweer een nieuwe miniatuur!
De digitale downloads zijn in de aanbieding deze week bij Heroforge, 4,- USD.
En aangezien 1 van ons z'n eigen 3D printer heeft.... hoppaaaaa!!

Rechts m'n oude Eldritch knight.
Links m'n nieuwe Circle of the Land Druid.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 24 november 2020 @ 10:59:56 #156
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196389416
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2020 10:12 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Mja, sinds kort heeft mijn werk ook dnd beyond en roll20 geblocked :{ Super kut.
Dus ik moet iets anders gaan verzinnen.
L'Amour menaçant:
pi_196406348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:59 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Mja, sinds kort heeft mijn werk ook dnd beyond en roll20 geblocked :{ Super kut.
Dus ik moet iets anders gaan verzinnen.
VPN een optie? Of anders gewoon een 2e laptop :P. Blokkeren ze ook FoundryVTT? Is superieur aan Roll20 :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 november 2020 10:57 schreef Ang3l het volgende:
Ol ga voor t eerst in 15 jaar of zo zelf een x DM'en :o
WHELP! The Lost Mines of Phandelver dan wel, met een beetje houvast :D
Ik ben ook in m'n eerste campagne bezig als DM... Lost Mine combi met Dragon of Icespire Peak... Tot nu toe werkt het nog... 3 sessies in :D

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2020 13:55:15 ]
  woensdag 25 november 2020 @ 14:42:54 #158
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196407495
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 13:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

VPN een optie? Of anders gewoon een 2e laptop :P. Blokkeren ze ook FoundryVTT? Is superieur aan Roll20 :P
[..]
Net ff gechecked. Helaas, die ook ;)
Dat zal met een VPN niet anders zijn toch? Want of ik nu zelf op VPN van t werk zit, of thuis op mijn eigen wifi, beide zijn ze geblokeerd, Dus dat zit echt ergens anders in de instellingen.

quote:
Ik ben ook in m'n eerste campagne bezig als DM... Lost Mine combi met Dragon of Icespire Peak... Tot nu toe werkt het nog... 3 sessies in :D
Leuk! Wij beginnen denk ik begin December. Heb de 5 helden nu verdeeld en aan iedereen opgestuurd. Plus zelf alle NPC's doorgelezen en via pinterest plaatjes voor gezocht. 50 in totaal, poe hey. Die heb ik lang niet allemaal zelf ontmoet toen ik LMoP speelde :D

Zit alleen ff hoe ik t map de kaarten ga doen, de battlemaps.
Die doe jij zeker via Foundry dan?
L'Amour menaçant:
pi_196408674
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 14:42 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Net ff gechecked. Helaas, die ook ;)
Dat zal met een VPN niet anders zijn toch? Want of ik nu zelf op VPN van t werk zit, of thuis op mijn eigen wifi, beide zijn ze geblokeerd, Dus dat zit echt ergens anders in de instellingen.
Is dit beide op de computer van het werk? If so, dan is het idd een blokkade op machine niveau. Ga je er hoogst waarschijnlijk niet vanaf krijgen, ff overleggen met je IT'er
quote:
[..]

Leuk! Wij beginnen denk ik begin December. Heb de 5 helden nu verdeeld en aan iedereen opgestuurd. Plus zelf alle NPC's doorgelezen en via pinterest plaatjes voor gezocht. 50 in totaal, poe hey. Die heb ik lang niet allemaal zelf ontmoet toen ik LMoP speelde :D

Zit alleen ff hoe ik t map de kaarten ga doen, de battlemaps.
Die doe jij zeker via Foundry dan?
:Y, Foundry idd. Aangezien ik 2 modules combineer (ook via Foundry gedaan door beide "werelden" te combineren), heb ik een sessie 0 gedraaid met 'het tuig' :D. Ze hebben hun karakter gerold en dingen afgesproken over wie, wat, waar, hoe en waarom. Verder zijn we met z'n allen n00bs en leren we elke keer weer bij :+. Imo erg leuk.
  woensdag 25 november 2020 @ 16:28:22 #160
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196408911
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Is dit beide op de computer van het werk? If so, dan is het idd een blokkade op machine niveau. Ga je er hoogst waarschijnlijk niet vanaf krijgen, ff overleggen met je IT'er
Ja, beide op de laptop. Heb een desktop zelf, en da's voor DnD niet handig want dan wil je op de bank of aan tafel kunnen zitten, niet aan m'n buro.

Denk niet dat IT iN Singapore voor mij dat wil oplossen zodat ik kan SDnD'en op mijn werk-laptop :D
Dan hadden ze t niet voor iedereen geblokeerd in the first place.

quote:
[..]

:Y, Foundry idd. Aangezien ik 2 modules combineer (ook via Foundry gedaan door beide "werelden" te combineren), heb ik een sessie 0 gedraaid met 'het tuig' :D. Ze hebben hun karakter gerold en dingen afgesproken over wie, wat, waar, hoe en waarom. Verder zijn we met z'n allen n00bs en leren we elke keer weer bij :+. Imo erg leuk.
Sessie 0 zijn wel fijn ja :Y
Al gebruik ik de preset characters van Phandelver, dus niet echt nodig.

Ik ga t nu ook spelen met mensen die 0 D&D ervaring hebben.
Ik zelf speel t nu 2 jaar, maar voor mij wordt hetw eer de 1e x als DM.
L'Amour menaçant:
pi_196410310
Ik speel zelf thuis Gloomhaven! Andere die dit spelen of alleen DnD hier? ;(
pi_196417843
quote:
0s.gif Op woensdag 25 november 2020 16:28 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja, beide op de laptop. Heb een desktop zelf, en da's voor DnD niet handig want dan wil je op de bank of aan tafel kunnen zitten, niet aan m'n buro.

Denk niet dat IT iN Singapore voor mij dat wil oplossen zodat ik kan SDnD'en op mijn werk-laptop :D
Dan hadden ze t niet voor iedereen geblokeerd in the first place.
Wss eens, maar je kan het altijd vragen ;). Mss zijn het ook RPG'ers & hebben ze sympathie :P.
quote:
[..]

Sessie 0 zijn wel fijn ja :Y
Al gebruik ik de preset characters van Phandelver, dus niet echt nodig.

Ik ga t nu ook spelen met mensen die 0 D&D ervaring hebben.
Ik zelf speel t nu 2 jaar, maar voor mij wordt hetw eer de 1e x als DM.
Mss alsnog handig voor homebrew regels en/of andere afspraken. Maar verder idd waarschijnlijk onnodig :+
  donderdag 26 november 2020 @ 10:30:26 #163
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196419208
quote:
4s.gif Op woensdag 25 november 2020 17:54 schreef Leonos het volgende:
Ik speel zelf thuis Gloomhaven! Andere die dit spelen of alleen DnD hier? ;(
Ik speel niet alleen DnD, ook Vampire: The Masquerade.
Maar gloomhaven ken ik niet.
L'Amour menaçant:
pi_196419274
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:30 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik speel niet alleen DnD, ook Vampire: The Masquerade.
https://boardgamegeek.com/boardgame/174430/gloomhaven
Voor mij als noob redelijk lastig om te leren, maar als je eenmaal bezig bent is het tof!
pi_196486234
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2020 10:30 schreef Ang3l het volgende:
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasp :o

boardgamegeek number 1
  maandag 30 november 2020 @ 17:17:21 #166
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196486240
Ik ben spreuk-kisten ana t voorbereiden voor de Wizard en Cleric, met spellcards en components.
Dit is die van de Cleric:

L'Amour menaçant:
  maandag 30 november 2020 @ 17:17:50 #167
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196486246
quote:
0s.gif Op maandag 30 november 2020 17:16 schreef babylon het volgende:

[..]

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasp :o

boardgamegeek number 1
Ik had er echt nog nooit van gehoord :@
L'Amour menaçant:
  donderdag 17 december 2020 @ 15:01:14 #168
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_196785403
Mijn eerste DM-sessie is een feit. En t was echt super leuk O+
Volgens mij vonden ze het allemaal leuk. Ze waren iig enorm in character en erg enthousiast.
Beetje intro, beetje uitleg, beetje voorstellen en toen op op pad. 1 battle, een keuze en een nieuwe uitdaging.

Human Fighter Wooley of Little Mountains (a.k.a. the Red Scare)
Human Fighter Lady Adrienne of Corlin Hill
Halfling Rogue River Reedthatcher
Dwarf Cleric Fyx Atros
Elf Wizard Trombolina Zonnescherm

Voor wie interesse heeft, hieronder t verhaal. Let op, wel mini spoilers als je ooit Lost Mines of Phandelver wil gaan spelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
L'Amour menaçant:
pi_197083039
quote:
0s.gif Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Ang3l het volgende:
Mijn eerste DM-sessie is een feit. En t was echt super leuk O+
Volgens mij vonden ze het allemaal leuk. Ze waren iig enorm in character en erg enthousiast.
Beetje intro, beetje uitleg, beetje voorstellen en toen op op pad. 1 battle, een keuze en een nieuwe uitdaging.

Human Fighter Wooley of Little Mountains (a.k.a. the Red Scare)
Human Fighter Lady Adrienne of Corlin Hill
Halfling Rogue River Reedthatcher
Dwarf Cleric Fyx Atros
Elf Wizard Trombolina Zonnescherm

Voor wie interesse heeft, hieronder t verhaal. Let op, wel mini spoilers als je ooit Lost Mines of Phandelver wil gaan spelen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O*
Mijn spelers hebben het ook steeds leuker, denk ik :')... Ze geven althans wel aan dat ze 'er steeds meer inkomen', dus da's positief :D. Het 'tuig' zit nu in Redbrand Hideout en zijn net, mede door Dragon of Icespire Peak avonturen, lvl 4 geworden. We hebben een Cleric (Dwerg), Rogue (Wood Elf), Wizard (Dwerg), met wolf als huisdier, en een Fighter (Mens)...

Aangezien we lekker door het verhaal aan het heen spelen zijn, ben ik ondertussen ook voorzichtig aan het kijken naar 'what's next' en twijfel tussen Rise of Tiamat en Rime of the Frostmaiden... Maar we gaan het wel zien :D. Mss dat de Waterdeep modules een optie zijn, maar die heb ik nog niet fysiek en ik zou daar veel voor moeten aanpassen, gezien hun lvl als ze er aan beginnen, wss 7/8.

Al met al valt het DM'en me enorm mee & vind ik het ook enorm leuk :+
  maandag 4 januari 2021 @ 09:33:26 #170
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197203130
quote:
0s.gif Op woensdag 30 december 2020 07:46 schreef RvLaak het volgende:

[..]

*O*
Mijn spelers hebben het ook steeds leuker, denk ik :')... Ze geven althans wel aan dat ze 'er steeds meer inkomen', dus da's positief :D. Het 'tuig' zit nu in Redbrand Hideout en zijn net, mede door Dragon of Icespire Peak avonturen, lvl 4 geworden. We hebben een Cleric (Dwerg), Rogue (Wood Elf), Wizard (Dwerg), met wolf als huisdier, en een Fighter (Mens)...
Was dat te doen, Venomfang op level 3?
Ikw eet dat wij die echt met enorme omzwervingen pas op level 9 hebben gedaan :D Maar toen had onze DM hem ook van Young dragon naar volwassen omgetoverd. We gingen een BEETJE van t boekjespad af :D

quote:
Aangezien we lekker door het verhaal aan het heen spelen zijn, ben ik ondertussen ook voorzichtig aan het kijken naar 'what's next' en twijfel tussen Rise of Tiamat en Rime of the Frostmaiden... Maar we gaan het wel zien :D. Mss dat de Waterdeep modules een optie zijn, maar die heb ik nog niet fysiek en ik zou daar veel voor moeten aanpassen, gezien hun lvl als ze er aan beginnen, wss 7/8.

Al met al valt het DM'en me enorm mee & vind ik het ook enorm leuk :+
Mijn 2e x is uitgesteld vanwege de extra maatregelen.
Met alle battlegrounds etc die ik heb is t wel echt fysiek t leukste, dus maar ff pauze.
L'Amour menaçant:
  maandag 4 januari 2021 @ 09:38:23 #171
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_197203190
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ikw eet dat wij die echt met enorme omzwervingen pas op level 9 hebben gedaan :D Maar toen had onze DM hem ook van Young dragon naar volwassen omgetoverd. We gingen een BEETJE van t boekjespad af :D
[..]

Met alle battlegrounds etc die ik heb is t wel echt fysiek t leukste, dus maar ff pauze.
De Icespyre draak hier hetzelfde. We bliezen door de hele campaign heen, dus heeft dm de draak wat ge-upscaled. Nog steeds snel verslagen, maar goed. Het was iig een beetje een uitdaging.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_197204105
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Die zijn ze (nog) niet tegen gekomen... Ze hebben net (een deel) van het gezin bevrijd. Het is een beetje een zooitje, wanneer je het vergelijkt met de officiële Lost Mine en Dragon verhaallijnen :D. Maar we vinden het allemaal (nog) leuk, dus... Who gives a shit.
quote:
[..]

Ach... Doorgaan is het woord bij ons :D. Eentje woont sws in dat onbeschaafde gebied ten westen van Amersfoort :P, dus digitaal is het woord van de dag.
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

De Icespyre draak hier hetzelfde. We bliezen door de hele campaign heen, dus heeft dm de draak wat ge-upscaled. Nog steeds snel verslagen, maar goed. Het was iig een beetje een uitdaging.
Uiteindelijk ga ik ze daar heen leiden... Hoop ik... :D
pi_197204162
Wie weet er een goede beginners RPG voor twee mensen (dus incl. DM), waar de focus vooral ligt op het verhaal en niet zo zeer op de cijfertjes?
  maandag 4 januari 2021 @ 14:51:27 #174
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_197207468
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 11:09 schreef babylon het volgende:
Wie weet er een goede beginners RPG voor twee mensen (dus incl. DM), waar de focus vooral ligt op het verhaal en niet zo zeer op de cijfertjes?
Incl DM? Dus 1 speler en 1 DM? :{
Die ken ik echt geen eigenlijk. Nou ja, in theorie zoe je VtM en DnD ook zo kunnen spelen, maar betwijfel of dat echt leuk gaat zijn.

Misschien een 1 page RPG one-shot idee?
L'Amour menaçant:
pi_197207648
quote:
0s.gif Op maandag 4 januari 2021 14:51 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Incl DM? Dus 1 speler en 1 DM? :{
Die ken ik echt geen eigenlijk. Nou ja, in theorie zoe je VtM en DnD ook zo kunnen spelen, maar betwijfel of dat echt leuk gaat zijn.

Misschien een 1 page RPG one-shot idee?
Ja, of 2 spelers zonder DM, kan ook :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')