Ondertussen ben ik ook gaan DM'en & speel ik nog immer in de westmarches van een collega. De westmarches wordt af en toe gestreamd & dan is er video. Daarnaast "enkel" audio, maar beide sws via Discord. Ook in de campagne die ik DM gebruik ik Discord. Op de één of andere manier vind ik dat fijner werken dan bijv. zoom (wat we op het werk gebruiken voor de stand-up's momenteel).quote:Op zaterdag 3 oktober 2020 22:46 schreef Panthera1984 het volgende:
Het lijkt erop dat het vooral zwaar liep icm Skype en 6 videostreams. Mogelijk dat het met alleen audio of discord veel beter loopt.
Ondertussen heb ik het opgelost door twee laptops te gebruiken. Die van mijn werk mag ik geen software op installeren, maar wel vrij browsen, daarmee browse ik naar de link voor foundry.quote:Op vrijdag 20 november 2020 22:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ondertussen ben ik ook gaan DM'en & speel ik nog immer in de westmarches van een collega. De westmarches wordt af en toe gestreamd & dan is er video. Daarnaast "enkel" audio, maar beide sws via Discord. Ook in de campagne die ik DM gebruik ik Discord. Op de één of andere manier vind ik dat fijner werken dan bijv. zoom (wat we op het werk gebruiken voor de stand-up's momenteel).
Geen idee of je hier iets aan hebt, maar toch
Altijd beter uiteraard, dedicated apparatenquote:Op zaterdag 21 november 2020 10:12 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ondertussen heb ik het opgelost door twee laptops te gebruiken. Die van mijn werk mag ik geen software op installeren, maar wel vrij browsen, daarmee browse ik naar de link voor foundry.
Mijn privé laptop gebruik ik dan voor skype en camera streamen. Deze combinatie werkt goed.
Ik heb inmiddels alweer een nieuwe miniatuur!quote:Op donderdag 17 september 2020 11:10 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ohja, zou fototje sturen he.
Zit nu op werk. Dus even vanmiddag.
Mja, sinds kort heeft mijn werk ook dnd beyond en roll20 geblockedquote:Op zaterdag 21 november 2020 10:12 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ondertussen heb ik het opgelost door twee laptops te gebruiken. Die van mijn werk mag ik geen software op installeren, maar wel vrij browsen, daarmee browse ik naar de link voor foundry.
Mijn privé laptop gebruik ik dan voor skype en camera streamen. Deze combinatie werkt goed.
VPN een optie? Of anders gewoon een 2e laptopquote:Op dinsdag 24 november 2020 10:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Mja, sinds kort heeft mijn werk ook dnd beyond en roll20 geblockedSuper kut.
Dus ik moet iets anders gaan verzinnen.
Ik ben ook in m'n eerste campagne bezig als DM... Lost Mine combi met Dragon of Icespire Peak... Tot nu toe werkt het nog... 3 sessies inquote:Op dinsdag 24 november 2020 10:57 schreef Ang3l het volgende:
Ol ga voor t eerst in 15 jaar of zo zelf een x DM'en
WHELP! The Lost Mines of Phandelver dan wel, met een beetje houvast
Net ff gechecked. Helaas, die ookquote:Op woensdag 25 november 2020 13:39 schreef RvLaak het volgende:
[..]
VPN een optie? Of anders gewoon een 2e laptop. Blokkeren ze ook FoundryVTT? Is superieur aan Roll20
[..]
Leuk! Wij beginnen denk ik begin December. Heb de 5 helden nu verdeeld en aan iedereen opgestuurd. Plus zelf alle NPC's doorgelezen en via pinterest plaatjes voor gezocht. 50 in totaal, poe hey. Die heb ik lang niet allemaal zelf ontmoet toen ik LMoP speeldequote:Ik ben ook in m'n eerste campagne bezig als DM... Lost Mine combi met Dragon of Icespire Peak... Tot nu toe werkt het nog... 3 sessies in
Is dit beide op de computer van het werk? If so, dan is het idd een blokkade op machine niveau. Ga je er hoogst waarschijnlijk niet vanaf krijgen, ff overleggen met je IT'erquote:Op woensdag 25 november 2020 14:42 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Net ff gechecked. Helaas, die ook
Dat zal met een VPN niet anders zijn toch? Want of ik nu zelf op VPN van t werk zit, of thuis op mijn eigen wifi, beide zijn ze geblokeerd, Dus dat zit echt ergens anders in de instellingen.
quote:[..]
Leuk! Wij beginnen denk ik begin December. Heb de 5 helden nu verdeeld en aan iedereen opgestuurd. Plus zelf alle NPC's doorgelezen en via pinterest plaatjes voor gezocht. 50 in totaal, poe hey. Die heb ik lang niet allemaal zelf ontmoet toen ik LMoP speelde
Zit alleen ff hoe ik t map de kaarten ga doen, de battlemaps.
Die doe jij zeker via Foundry dan?
Ja, beide op de laptop. Heb een desktop zelf, en da's voor DnD niet handig want dan wil je op de bank of aan tafel kunnen zitten, niet aan m'n buro.quote:Op woensdag 25 november 2020 16:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Is dit beide op de computer van het werk? If so, dan is het idd een blokkade op machine niveau. Ga je er hoogst waarschijnlijk niet vanaf krijgen, ff overleggen met je IT'er
Sessie 0 zijn wel fijn jaquote:[..], Foundry idd. Aangezien ik 2 modules combineer (ook via Foundry gedaan door beide "werelden" te combineren), heb ik een sessie 0 gedraaid met 'het tuig'
. Ze hebben hun karakter gerold en dingen afgesproken over wie, wat, waar, hoe en waarom. Verder zijn we met z'n allen n00bs en leren we elke keer weer bij
. Imo erg leuk.
Wss eens, maar je kan het altijd vragenquote:Op woensdag 25 november 2020 16:28 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, beide op de laptop. Heb een desktop zelf, en da's voor DnD niet handig want dan wil je op de bank of aan tafel kunnen zitten, niet aan m'n buro.
Denk niet dat IT iN Singapore voor mij dat wil oplossen zodat ik kan SDnD'en op mijn werk-laptop
Dan hadden ze t niet voor iedereen geblokeerd in the first place.
Mss alsnog handig voor homebrew regels en/of andere afspraken. Maar verder idd waarschijnlijk onnodigquote:[..]
Sessie 0 zijn wel fijn ja
Al gebruik ik de preset characters van Phandelver, dus niet echt nodig.
Ik ga t nu ook spelen met mensen die 0 D&D ervaring hebben.
Ik zelf speel t nu 2 jaar, maar voor mij wordt hetw eer de 1e x als DM.
Ik speel niet alleen DnD, ook Vampire: The Masquerade.quote:Op woensdag 25 november 2020 17:54 schreef Leonos het volgende:
Ik speel zelf thuis Gloomhaven! Andere die dit spelen of alleen DnD hier?
https://boardgamegeek.com/boardgame/174430/gloomhavenquote:Op donderdag 26 november 2020 10:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik speel niet alleen DnD, ook Vampire: The Masquerade.
Maar gloomhaven ken ik niet.
Ik had er echt nog nooit van gehoordquote:Op maandag 30 november 2020 17:16 schreef babylon het volgende:
[..]
Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasp
boardgamegeek number 1
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
quote:Op donderdag 17 december 2020 15:01 schreef Ang3l het volgende:
Mijn eerste DM-sessie is een feit. En t was echt super leuk![]()
Volgens mij vonden ze het allemaal leuk. Ze waren iig enorm in character en erg enthousiast.
Beetje intro, beetje uitleg, beetje voorstellen en toen op op pad. 1 battle, een keuze en een nieuwe uitdaging.
Human Fighter Wooley of Little Mountains (a.k.a. the Red Scare)
Human Fighter Lady Adrienne of Corlin Hill
Halfling Rogue River Reedthatcher
Dwarf Cleric Fyx Atros
Elf Wizard Trombolina Zonnescherm
Voor wie interesse heeft, hieronder t verhaal. Let op, wel mini spoilers als je ooit Lost Mines of Phandelver wil gaan spelen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn spelers hebben het ook steeds leuker, denk ik... Ze geven althans wel aan dat ze 'er steeds meer inkomen', dus da's positief
. Het 'tuig' zit nu in Redbrand Hideout en zijn net, mede door Dragon of Icespire Peak avonturen, lvl 4 geworden. We hebben een Cleric (Dwerg), Rogue (Wood Elf), Wizard (Dwerg), met wolf als huisdier, en een Fighter (Mens)...
Aangezien we lekker door het verhaal aan het heen spelen zijn, ben ik ondertussen ook voorzichtig aan het kijken naar 'what's next' en twijfel tussen Rise of Tiamat en Rime of the Frostmaiden... Maar we gaan het wel zien. Mss dat de Waterdeep modules een optie zijn, maar die heb ik nog niet fysiek en ik zou daar veel voor moeten aanpassen, gezien hun lvl als ze er aan beginnen, wss 7/8.
Al met al valt het DM'en me enorm mee & vind ik het ook enorm leuk![]()
Was dat te doen, Venomfang op level 3?quote:Op woensdag 30 december 2020 07:46 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Mijn spelers hebben het ook steeds leuker, denk ik... Ze geven althans wel aan dat ze 'er steeds meer inkomen', dus da's positief
. Het 'tuig' zit nu in Redbrand Hideout en zijn net, mede door Dragon of Icespire Peak avonturen, lvl 4 geworden. We hebben een Cleric (Dwerg), Rogue (Wood Elf), Wizard (Dwerg), met wolf als huisdier, en een Fighter (Mens)...
Mijn 2e x is uitgesteld vanwege de extra maatregelen.quote:Aangezien we lekker door het verhaal aan het heen spelen zijn, ben ik ondertussen ook voorzichtig aan het kijken naar 'what's next' en twijfel tussen Rise of Tiamat en Rime of the Frostmaiden... Maar we gaan het wel zien. Mss dat de Waterdeep modules een optie zijn, maar die heb ik nog niet fysiek en ik zou daar veel voor moeten aanpassen, gezien hun lvl als ze er aan beginnen, wss 7/8.
Al met al valt het DM'en me enorm mee & vind ik het ook enorm leuk
De Icespyre draak hier hetzelfde. We bliezen door de hele campaign heen, dus heeft dm de draak wat ge-upscaled. Nog steeds snel verslagen, maar goed. Het was iig een beetje een uitdaging.quote:Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Was dat te doen, Venomfang op level 3?
Ikw eet dat wij die echt met enorme omzwervingen pas op level 9 hebben gedaanMaar toen had onze DM hem ook van Young dragon naar volwassen omgetoverd. We gingen een BEETJE van t boekjespad af
[..]
Mijn 2e x is uitgesteld vanwege de extra maatregelen.
Met alle battlegrounds etc die ik heb is t wel echt fysiek t leukste, dus maar ff pauze.
Die zijn ze (nog) niet tegen gekomen... Ze hebben net (een deel) van het gezin bevrijd. Het is een beetje een zooitje, wanneer je het vergelijkt met de officiële Lost Mine en Dragon verhaallijnenquote:Op maandag 4 januari 2021 09:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Was dat te doen, Venomfang op level 3?
Ikw eet dat wij die echt met enorme omzwervingen pas op level 9 hebben gedaanMaar toen had onze DM hem ook van Young dragon naar volwassen omgetoverd. We gingen een BEETJE van t boekjespad af
![]()
Ach... Doorgaan is het woord bij onsquote:[..]
Mijn 2e x is uitgesteld vanwege de extra maatregelen.
Met alle battlegrounds etc die ik heb is t wel echt fysiek t leukste, dus maar ff pauze.
Uiteindelijk ga ik ze daar heen leiden... Hoop ik...quote:Op maandag 4 januari 2021 09:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De Icespyre draak hier hetzelfde. We bliezen door de hele campaign heen, dus heeft dm de draak wat ge-upscaled. Nog steeds snel verslagen, maar goed. Het was iig een beetje een uitdaging.
Incl DM? Dus 1 speler en 1 DM?quote:Op maandag 4 januari 2021 11:09 schreef babylon het volgende:
Wie weet er een goede beginners RPG voor twee mensen (dus incl. DM), waar de focus vooral ligt op het verhaal en niet zo zeer op de cijfertjes?
Ja, of 2 spelers zonder DM, kan ookquote:Op maandag 4 januari 2021 14:51 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Incl DM? Dus 1 speler en 1 DM?
Die ken ik echt geen eigenlijk. Nou ja, in theorie zoe je VtM en DnD ook zo kunnen spelen, maar betwijfel of dat echt leuk gaat zijn.
Misschien een 1 page RPG one-shot idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |