abonnement Unibet Coolblue
pi_189188298
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 09:51 schreef azazel1707 het volgende:
Die V5 van Masquerade ben ik wel bekend mee inderdaad.

Zoals ik het nu ervaren heb, is nWoD een 'eigen' versie die niks te maken heeft verhaal/lore-technisch met V:tM.

Die V5 is een 'vervolg' op de oude V:tM met daarin inderdaad het achtergrond verhaal flink strak gestreken en speelt zich (if my memory serves me right) NA Gehenna.

De Antiluvians (3rd gen Kindred) zijn daadwerkelijk wakker geworden (zoals in de oude V:tM werd gesuggereerd), maar de impact die het wakker worden van die personages zou moeten hebben gehad bleef uit. Volgens mij is dat het uitgaanspunt van V:tM v5.

I could be wrong though, is alweer effies geleden dat ik er mee in de weer ben geweest :)
Dat is ook hoe ik 't me herinner. Eigenlijk zijn VtM en VtR twee afzonderlijke spellen ipv dat de een de ander opvolgt.

Om dan even echt heel diep te graven: er was ooit Vampire the Masquerade.
Daar kwam een update van Vampire the Masquerade 2nd edition. Wat de meeste mensen kennen als OWoD of WoD is eigenlijk alweer third edition Vampire the Masquerade.

En dan heb je daarna Vampire the Requiem, in mijn optiek is dat wel echt een ander spel qua flavour, dan de drie voorgangers en de Anniversary edition die erna nog is uitgebracht van Vampire the Masquerade.
  maandag 30 september 2019 @ 10:54:11 #102
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189188419
Ja, die V5 slaat dan idd ook op de 5e editie :P
Net als bij DnD is het inmiddels ook al 5.
Meen dat 3 en 5 de meest populaire zijn bij DnD.

Ik kan me alleen van VtM de 3e en 4e niet herinneren :D
Want volgens mij speelde ik ook V2. Het nr op de kaft was geloof ik W2300.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 30 september 2019 @ 11:02:07 #103
197770 azazel1707
Serious gamer since 1982!
pi_189188525
Ik doe ook nog ff mn 2ct in het bakje :P

De versie waar ik mee begon is volgens mij versie 2 en heet Vampire: The Masquerade.
Daarna kreeg je New World of Darkness, met daarin o.a. Vampire: The Requiem (v3)
Die werd gereviseerd naar The God Machine (geloof ik) met daarin de verschillende smaakjes (Vampire, Werewolf, Changeling, etc) (v4)
Maar dat werd allemaal maar lauwtjes ontvangen, zover ik begrepen heb. Omdat men inderdaad meer feeling had bij v2 en enigszins v3.
Men heeft daarna de (juiste) keuze gemaakt door voort te zetten op v2, met de goede dingen van v3 en v4, wat resulteerde in V5 :P

Bij D&D zijn v3(.5) en v5 de beste 'smaakjes' inderdaad :Y
(Waarbij 5 een gestroomlijnde versie van 3(.5) is :Y )
--{ I know it's hard, but TRY to believe what the Malkavian is sayin'.. }--
Megatron: SHOW NO MERCY!
Starscream: Did we ever?
  vrijdag 4 oktober 2019 @ 18:30:06 #104
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_189267868
Een amerikaanse fastfood keten heeft gisteren zijn eigen RPG-systeem gelanceerd: Feast of Legends.

De PDF is vrij te downloaden voor wie het eens wil proberen

Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:53:32 #105
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189463842
Afgelopen maandag de eerste "session zero" gehad voor de online campaign, via Roll20.
Persoonlijk toch m'n voorkeurt om t gewoon rond de tafel te doen (maar met 1 verder in NL en ander in Frankrijk gaat dat ff niet).

Op zich werkt Roll20 wel aardig. En dan bv met discord chatten.
Was wel ff een gedoe om m'n charactersheet van DND beyond (en op papier) in te vullen in Roll20.
Maar nu t er in zit, heb je ook wat ^O^

Ben verder ook wel benieuwd hoet is om een Bard te spelen.
Las dat het niet echt een beginnersclass is, zoals bv Fighter, maar dat ze uiteindelijk wel veelzijdig zijn.
We shall see! Sessie Nul is voorbij. Binnenkort echt beginnen,



Loreley "The Siren" Rhine.
Half-Elf Bard, born and raised in Luskan.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 16 oktober 2019 @ 13:55:03 #106
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189463877
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2019 11:02 schreef azazel1707 het volgende:
Ik doe ook nog ff mn 2ct in het bakje :P

De versie waar ik mee begon is volgens mij versie 2 en heet Vampire: The Masquerade.
Daarna kreeg je New World of Darkness, met daarin o.a. Vampire: The Requiem (v3)
Die werd gereviseerd naar The God Machine (geloof ik) met daarin de verschillende smaakjes (Vampire, Werewolf, Changeling, etc) (v4)
Maar dat werd allemaal maar lauwtjes ontvangen, zover ik begrepen heb. Omdat men inderdaad meer feeling had bij v2 en enigszins v3.
Men heeft daarna de (juiste) keuze gemaakt door voort te zetten op v2, met de goede dingen van v3 en v4, wat resulteerde in V5 :P

Bij D&D zijn v3(.5) en v5 de beste 'smaakjes' inderdaad :Y
(Waarbij 5 een gestroomlijnde versie van 3(.5) is :Y )
The God Machine heb ik totaal niet meegekregen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:54:45 #107
197770 azazel1707
Serious gamer since 1982!
pi_189478078
Roll20 heb ik ook weleens gebruikt inderdaad :Y
Werkt opzich wel prima, en als je een betaald abonnement hebt krijg je ook nog eens mooie features, zoals line of sight berekening (en daarmee map onderdelen die je wel of niet ziet) en nog wat andere snufjes.

@Bard pic: dat is een mooie dame :P half-elf FTW O+

@Ang3l: God Machine heb je niet gemist hoor :P was niet echt heel geweldig en imo de meeste onsamenhangende versie van welke WoD dan ook :s)
--{ I know it's hard, but TRY to believe what the Malkavian is sayin'.. }--
Megatron: SHOW NO MERCY!
Starscream: Did we ever?
  donderdag 17 oktober 2019 @ 09:58:07 #108
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189478118
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:54 schreef azazel1707 het volgende:
Roll20 heb ik ook weleens gebruikt inderdaad :Y
Werkt opzich wel prima, en als je een betaald abonnement hebt krijg je ook nog eens mooie features, zoals line of sight berekening (en daarmee map onderdelen die je wel of niet ziet) en nog wat andere snufjes.
Ja, die heeft ie idd :Y
Dat werkt wel leuk, met die lijnen en pijltjes trekken.
We gebruiken t eigenlijk ook als we allemaal samen rondom de tafel zitten, maar nu dus allemaal ver weg van elkaar.

quote:
@:Bard pic: dat is een mooie dame :P half-elf FTW O+
Pas op, School of Whispers ;) Not to be trusted!
quote:
@:Ang3l: God Machine heb je niet gemist hoor :P was niet echt heel geweldig en imo de meeste onsamenhangende versie van welke WoD dan ook :s)
O gelukkig :D
(Maar ben toch nieuwsgierig)

Maart 2020 trouwens VtM Bloodlines 2 O+
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 17 oktober 2019 @ 10:00:51 #109
197770 azazel1707
Serious gamer since 1982!
pi_189478159
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2019 09:58 schreef Ang3l het volgende:

Pas op, School of Whispers ;) Not to be trusted!

Met zo'n koppie laat ik me graag 'naaien' _O- _O-
Ok.. slecht :P

quote:
Maart 2020 trouwens VtM Bloodlines 2 O+
En Malkavians zijn gewoon weer speelbaar!! _O_ _O_
*doet geduldig wachten op de dag..*
--{ I know it's hard, but TRY to believe what the Malkavian is sayin'.. }--
Megatron: SHOW NO MERCY!
Starscream: Did we ever?
  dinsdag 5 november 2019 @ 14:13:30 #110
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_189795967
Hmmz. Ik vind t toch lastig, online D&D via Roll20 en Discord.
Het vergt een opperste concentratie, je ziet ook gezichtsuitdrukkingen niet en als mensen tegelijk praten (wat vaak is) is t moeilijk te volgen wie wat doet.

Het wordt een soort turn-based bijna, en dat haalt de vaart eruit.
Het kan, maar aan tafel is toch echt mijn voorkeur!
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 21 november 2019 @ 18:01:03 #111
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_190055175
Vanavond weer een avondje one-shotten. Benieuwd wat ze deze keer hebben voorbereid
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  vrijdag 22 november 2019 @ 10:30:53 #112
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190064740
Ik hoorde via Dungeons & Daddies van de one-shot: The witch is dead.
Dat klonk ook wel geinig! Is een one paper RPG.

https://gamedetective.wor(...)t-the-witch-is-dead/

L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Designer vrijdag 22 november 2019 @ 16:34:59 #113
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_190069493
Dungeons & Daddies is meer vanille dan het klinkt.
🐙
  vrijdag 22 november 2019 @ 16:50:13 #114
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190069750
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:34 schreef DeZwabber het volgende:
Dungeons & Daddies is meer vanille dan het klinkt.
"Sometimes a BDSM podcast" ;)

Ik vind t best wel geinig :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  Designer vrijdag 22 november 2019 @ 17:11:10 #115
266257 crew  DeZwabber
Press ZL to squid.
pi_190070072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 16:50 schreef Ang3l het volgende:

[..]

"Sometimes a BDSM podcast" ;)

Ik vind t best wel geinig :D
Ik moet het toch eens induiken. Hoorde ervan omdat Freddie Wong maar heb er nooit naar geluisterd.
🐙
  dinsdag 26 november 2019 @ 11:02:55 #116
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190130685
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:11 schreef DeZwabber het volgende:

[..]

Ik moet het toch eens induiken. Hoorde ervan omdat Freddie Wong maar heb er nooit naar geluisterd.
Ja, die speelt de Dad rock bard :D
(Ken hem verder niet, maar is erg grappig)
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 26 november 2019 @ 16:09:41 #117
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190134474
Afgelopen weekend weer een paar uur DND gespeeld, maar daar viel me wel 1 ding op:

Ik ben een level 7 Fighter (op de rand van 8) en ik merk dat de schade die ik aanbreng op tegenstanders echt verbleekt bij de Wizards en Sorcerers in de party. Ik kan wel klappen vangen (ja, een fighter is dan ook een tank, I know), maar echt schade aanrichten valt me echt vies tegen voor wat ik van een Fighter zou verwachten. Waar ik er 3 beurten over doe om een zwerm ratten tot moes te hakken, hebben zij 1 fireball nodig zo onderhand.

Gelukkig ben ik eeen Eldritch Knight, dus kan er nog iets van magie tegenaan kwakken. Of zou dat juist het probleem zijn? Had ik bij andere archetypes extra feats gehad voor veel meer schade? Overigens rol ik altijd heel heel slecht (it'sd a thing, I'm cursed) dus dat helpt ook niet mee.

En nou heb ik al een magical weapon ook nog!



Deals +2 thunder damage bovenop de slashing, nog een extra 1d6 thunder damage als het buiten stormt en kan 1x per dag Gust of Wind uit het zwaard casten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ang3l op 26-11-2019 16:16:56 ]
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  dinsdag 26 november 2019 @ 20:26:13 #118
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_190139245
Spells zijn inderdaad best krachtig, en zeker een Fireball is voor een lvl 3 spell erg sterk, maar spellcasters zijn beperkt door het aantal spellslots dat ze per dag hebben, en het feit dat ze maar een beperkt aantal spells klaar hebben op een dag (wizards, clerics, paladins en druids hebben meer spells, maar moeten iedere dag kiezen wat ze kunnen casten)

Verder kan een fireball ook erg gevaarlijk zijn voor je medestrijders, aangezien het binnen een radius van 20ft (dus een diameter van ongeveer 12m) alles en iedereen raakt. Geen spell voor het subtielere werk dus. Tegen een horde aanstormende goblins werkt het wel weer goed.

Een fighter doet dan mischien minder damage als zo'n spreuk, maar ze blijven wel consequent in hun damage en zijn beter voorbereid om meer gevechten op een dag te doen. Het subtype van de fighter veranderd daar wel iets aan, maar niet al te veel.
Zoals je zegt heeft de Eldritch Knight ook toegang tot spells, maar langzamer als de reguliere casters.
De Champion heeft een verhoogde kans op critical hits en tegen level 7 ook een bonus op STR, DEX en CON checks waar hij nog niet proficient in is.
De Battlle Master heeft dan speciale aanvallen waarbij hij (meestal) een d8 aan zijn aanval (of die van een medespeler) kan toevoegen en een extra effect meegeven om voordeel te krijgen in het gevecht (kan hij meerdere keren gebruiken en reset na een short of long rest). En op level 7 kan hij door iemand een minuutje in de gaten te houden kijken of die persoon beter is dan hemzelf in een tweetal eigenschappen.

Overigens heb je wel een lekker mesje te pakken daar
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  woensdag 27 november 2019 @ 11:17:20 #119
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190148007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2019 20:26 schreef DoomCow het volgende:
Spells zijn inderdaad best krachtig, en zeker een Fireball is voor een lvl 3 spell erg sterk, maar spellcasters zijn beperkt door het aantal spellslots dat ze per dag hebben, en het feit dat ze maar een beperkt aantal spells klaar hebben op een dag (wizards, clerics, paladins en druids hebben meer spells, maar moeten iedere dag kiezen wat ze kunnen casten)

Verder kan een fireball ook erg gevaarlijk zijn voor je medestrijders, aangezien het binnen een radius van 20ft (dus een diameter van ongeveer 12m) alles en iedereen raakt. Geen spell voor het subtielere werk dus. Tegen een horde aanstormende goblins werkt het wel weer goed.

Een fighter doet dan mischien minder damage als zo'n spreuk, maar ze blijven wel consequent in hun damage en zijn beter voorbereid om meer gevechten op een dag te doen. Het subtype van de fighter veranderd daar wel iets aan, maar niet al te veel.
Ik heb het idee dat wij om de haverklap rusten voor de spellcasters om hun spellslots aan te vullen :D dus dat dat niet zo'n probleem is.

quote:
Zoals je zegt heeft de Eldritch Knight ook toegang tot spells, maar langzamer als de reguliere casters.
De Champion heeft een verhoogde kans op critical hits en tegen level 7 ook een bonus op STR, DEX en CON checks waar hij nog niet proficient in is.
De Battlle Master heeft dan speciale aanvallen waarbij hij (meestal) een d8 aan zijn aanval (of die van een medespeler) kan toevoegen en een extra effect meegeven om voordeel te krijgen in het gevecht (kan hij meerdere keren gebruiken en reset na een short of long rest). En op level 7 kan hij door iemand een minuutje in de gaten te houden kijken of die persoon beter is dan hemzelf in een tweetal eigenschappen.
Ja ik heb wel een verhoogde critical (bij zowel 19 als 20) maar met mijn rol-geluk kom ik aan beide nooit :') Ik heb serieus pas 1x in een jaar tijd een crit gegooid bij attacken. Fuck my life :D Ik gooi echt zo zo slecht. In deze campaign, in m'n tweede DND campaign en bij Vampire the Masquerade. I'm doomed. CURSED!

Ik denk dat ik t qua kracht mezelf ook een beetje heb aangedaan. het karakter startte als een pre-build in The Lost Mines of Phandelver: Figher, Fol-Hero. En ik ben zelf de eldritch knight kant op gegaan en dus mijn Ability score improvements bij level ups eerst in INT gegooid vanwege t spellcasten. Daardoor zijn mijn STR en DEX natuurlijk niet zo hard omhoog gegaan en die heb ik nodig bij t zwaardvechten (m'n stormblade heeft Finesse, dus kan zowel DEX al STR kiezen als modifier).

Bijna level 8, die ability score gaat dus echt wel in 1 van die 2!

quote:
Overigens heb je wel een lekker mesje te pakken daar
Volgens mij is ie semi verzonnen door de DM.
Het is een soort storm blade, dat reageert op t weer.
Mijn karakter is volledig gebouw op thunder en wind damage.
(Hij heet ook Thor, maar dan met puntjes op de o die ik nu ff niet vinden kan :P )

Heb sinds vorige week ook een "Ring of Free Action".



Ring of Free Action. While you wear this ring, difficult terrain doesn't cost you extra Movement. In addition, magic can neither reduce your speed nor cause you to be Paralyzed or Restrained.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 6 december 2019 @ 11:10:45 #120
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_190295329
Gisteren de 3e sessie gehad van de andere campaign (online, via discord & Roll20) en ik begin eindelijk aan m'n Bard te wennen. Is nogal een overgang van Fighter (eldritch knight) naar Bard (School of Whispers). Het is vooral het werk aan een ander overlaten en vanaf de zijlijn buffen en debuffen :D Dat werkte gisteren best wel goed (Vicious Mockery & Bardic Inspiration).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  vrijdag 17 januari 2020 @ 18:53:07 #121
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_191075837
Gisteren was de eerste one-shot avond van het jaar. Ze willen wat meer proberen met de mogelijkheden (sommige DM's laten eigen karakters toe, experimenteren met multi-shots, etc) en ik had het jaar afgesloten met het eerste deel van een level 3 multi-shot met een eigen karakter (Rock Gnome Arcane Trickster) en gisteren was het tweede deel van de dungeon crawl. Ik, de DM en nog een speler die ook het eerste deel had meegespeeld werden vergezeld door 2 nieuwe spelers.

We hadden een mooi gevarieerde party bestaande uit 2 Fighters en 2 Rogues. Na een hoop ronddwalen en een beetje sparren met bloedzuigers, kwamen we uiteindelijk in een deel van de grotten waar een Troglodyte kolonie woonde. Gelukkig sprak 1 van de Fighters Draconic zodat we met de leider tot een afsrpaak kwamen om een steen-god te verslaan dieper in de grot.

Even later werd 1 van de Fighters verrast door een Gray Ooze, en hoewel we deze vrij snel hadden verslagen, waren de Armor en de bijl van deze Fighter beschadigd met een permanente -1 (AC of damage). Niet veel later kwamen we oog in oog met de steen-god: een Roper die een verassingsronde kreeg en de hele party wist te grapplen. Uieindelijk wisten we dit beest te verslaan, maar niet voordat de Fighter KO ging (de Roper had een 16 op zijn attack-roll, maar de Fighter had een AC van 16 door die permanent -1). Ik brak uit de grapple en probeerde mezelf zo te plaatsen dat ik niet direct weer gepakt zou worden, de andere Rogue ging op een veiligere afstand staan, maar schoot vervolgens mis met haar boog. De laatste Fighter was nog aan de andere kant van de rivier en stond precies buiten bereik van de grijpende tentakels en kon vrij schieten en hij had dan ook het schot dat een einde maakte aan het gevecht.

Uiteindelijk vonden we wat edelstenen in de maag van het beest en een ring die ik heb opgeëist aangezien ik de enige was die hem kan blijven gebruiken (Ring of Spell Storing) en die krijg ik volgende sessie.

quote:
This ring stores Spells cast into it, holding them until the attuned wearer uses them. The ring can store up to 5 levels worth of Spells at a time. When found, it contains 1d6 - 1 levels of stored Spells chosen by the DM.

Any creature can Cast a Spell of 1st through 5th Level into the ring by touching the ring as the spell is cast. The spell has no effect, other than to be stored in the ring. If the ring can't hold the spell, the spell is expended without effect. The level of the slot used to cast the spell determines how much space it uses.

While wearing this ring, you can cast any spell stored in it. The spell uses the slot level, spell save DC, spell Attack bonus, and Spellcasting Ability of the original caster, but is otherwise treated as if you cast the spell. The spell cast from the ring is no longer stored in it, freeing up space.
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  Forum Admin donderdag 23 april 2020 @ 16:02:38 #122
58651 crew  murp
murp
pi_192768545
Zeg, sinds de coronashit bezig is kan ik niet meer met mn vrienden D&Den. Zijn er ook users die dit online doen? Zoals https://roll20.net/ ?
Alleen werkt roll20 niet voor ons omdat niet iedereen een PC bezit.

Weten jullie nog iets en wat gebruiken jullie atm?
  donderdag 23 april 2020 @ 19:38:35 #123
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192771630
Ik moet dat roll20 eigenlijk nog eens leren gebruiken, als DM.
Misschien als ik over een week ofzo wat lekkerder in mijn vel zit.

quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 16:02 schreef murp het volgende:
Zeg, sinds de coronashit bezig is kan ik niet meer met mn vrienden D&Den. Zijn er ook users die dit online doen? Zoals https://roll20.net/ ?
Alleen werkt roll20 niet voor ons omdat niet iedereen een PC bezit.

Weten jullie nog iets en wat gebruiken jullie atm?
Wat speel jij meestal voor karakter, murpje?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Forum Admin donderdag 23 april 2020 @ 19:43:05 #124
58651 crew  murp
murp
pi_192771727
quote:
0s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik moet dat roll20 eigenlijk nog eens leren gebruiken, als DM.
Misschien als ik over een week ofzo wat lekkerder in mijn vel zit.
[..]

Wat speel jij meestal voor karakter, murpje?
Meestal rogue, fighter, tank.. zonder casting power oid
  vrijdag 24 april 2020 @ 11:30:07 #125
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_192780319
quote:
2s.gif Op donderdag 23 april 2020 19:43 schreef murp het volgende:

[..]

Meestal rogue, fighter, tank.. zonder casting power oid
Waar komt die voorliefde vandaan?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')