Dat is ook hoe ik 't me herinner. Eigenlijk zijn VtM en VtR twee afzonderlijke spellen ipv dat de een de ander opvolgt.quote:Op maandag 30 september 2019 09:51 schreef azazel1707 het volgende:
Die V5 van Masquerade ben ik wel bekend mee inderdaad.
Zoals ik het nu ervaren heb, is nWoD een 'eigen' versie die niks te maken heeft verhaal/lore-technisch met V:tM.
Die V5 is een 'vervolg' op de oude V:tM met daarin inderdaad het achtergrond verhaal flink strak gestreken en speelt zich (if my memory serves me right) NA Gehenna.
De Antiluvians (3rd gen Kindred) zijn daadwerkelijk wakker geworden (zoals in de oude V:tM werd gesuggereerd), maar de impact die het wakker worden van die personages zou moeten hebben gehad bleef uit. Volgens mij is dat het uitgaanspunt van V:tM v5.
I could be wrong though, is alweer effies geleden dat ik er mee in de weer ben geweest
The God Machine heb ik totaal niet meegekregenquote:Op maandag 30 september 2019 11:02 schreef azazel1707 het volgende:
Ik doe ook nog ff mn 2ct in het bakje
De versie waar ik mee begon is volgens mij versie 2 en heet Vampire: The Masquerade.
Daarna kreeg je New World of Darkness, met daarin o.a. Vampire: The Requiem (v3)
Die werd gereviseerd naar The God Machine (geloof ik) met daarin de verschillende smaakjes (Vampire, Werewolf, Changeling, etc) (v4)
Maar dat werd allemaal maar lauwtjes ontvangen, zover ik begrepen heb. Omdat men inderdaad meer feeling had bij v2 en enigszins v3.
Men heeft daarna de (juiste) keuze gemaakt door voort te zetten op v2, met de goede dingen van v3 en v4, wat resulteerde in V5
Bij D&D zijn v3(.5) en v5 de beste 'smaakjes' inderdaad
(Waarbij 5 een gestroomlijnde versie van 3(.5) is )
Ja, die heeft ie iddquote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:54 schreef azazel1707 het volgende:
Roll20 heb ik ook weleens gebruikt inderdaad
Werkt opzich wel prima, en als je een betaald abonnement hebt krijg je ook nog eens mooie features, zoals line of sight berekening (en daarmee map onderdelen die je wel of niet ziet) en nog wat andere snufjes.
Pas op, School of Whispers Not to be trusted!quote:@:Bard pic: dat is een mooie dame half-elf FTW
O gelukkigquote:@:Ang3l: God Machine heb je niet gemist hoor was niet echt heel geweldig en imo de meeste onsamenhangende versie van welke WoD dan ook
Met zo'n koppie laat ik me graag 'naaien'quote:Op donderdag 17 oktober 2019 09:58 schreef Ang3l het volgende:
Pas op, School of Whispers Not to be trusted!
En Malkavians zijn gewoon weer speelbaar!!quote:Maart 2020 trouwens VtM Bloodlines 2
"Sometimes a BDSM podcast"quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:34 schreef DeZwabber het volgende:
Dungeons & Daddies is meer vanille dan het klinkt.
Ik moet het toch eens induiken. Hoorde ervan omdat Freddie Wong maar heb er nooit naar geluisterd.quote:Op vrijdag 22 november 2019 16:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
"Sometimes a BDSM podcast"
Ik vind t best wel geinig
Ja, die speelt de Dad rock bardquote:Op vrijdag 22 november 2019 17:11 schreef DeZwabber het volgende:
[..]
Ik moet het toch eens induiken. Hoorde ervan omdat Freddie Wong maar heb er nooit naar geluisterd.
Ik heb het idee dat wij om de haverklap rusten voor de spellcasters om hun spellslots aan te vullen dus dat dat niet zo'n probleem is.quote:Op dinsdag 26 november 2019 20:26 schreef DoomCow het volgende:
Spells zijn inderdaad best krachtig, en zeker een Fireball is voor een lvl 3 spell erg sterk, maar spellcasters zijn beperkt door het aantal spellslots dat ze per dag hebben, en het feit dat ze maar een beperkt aantal spells klaar hebben op een dag (wizards, clerics, paladins en druids hebben meer spells, maar moeten iedere dag kiezen wat ze kunnen casten)
Verder kan een fireball ook erg gevaarlijk zijn voor je medestrijders, aangezien het binnen een radius van 20ft (dus een diameter van ongeveer 12m) alles en iedereen raakt. Geen spell voor het subtielere werk dus. Tegen een horde aanstormende goblins werkt het wel weer goed.
Een fighter doet dan mischien minder damage als zo'n spreuk, maar ze blijven wel consequent in hun damage en zijn beter voorbereid om meer gevechten op een dag te doen. Het subtype van de fighter veranderd daar wel iets aan, maar niet al te veel.
Ja ik heb wel een verhoogde critical (bij zowel 19 als 20) maar met mijn rol-geluk kom ik aan beide nooit Ik heb serieus pas 1x in een jaar tijd een crit gegooid bij attacken. Fuck my life Ik gooi echt zo zo slecht. In deze campaign, in m'n tweede DND campaign en bij Vampire the Masquerade. I'm doomed. CURSED!quote:Zoals je zegt heeft de Eldritch Knight ook toegang tot spells, maar langzamer als de reguliere casters.
De Champion heeft een verhoogde kans op critical hits en tegen level 7 ook een bonus op STR, DEX en CON checks waar hij nog niet proficient in is.
De Battlle Master heeft dan speciale aanvallen waarbij hij (meestal) een d8 aan zijn aanval (of die van een medespeler) kan toevoegen en een extra effect meegeven om voordeel te krijgen in het gevecht (kan hij meerdere keren gebruiken en reset na een short of long rest). En op level 7 kan hij door iemand een minuutje in de gaten te houden kijken of die persoon beter is dan hemzelf in een tweetal eigenschappen.
Volgens mij is ie semi verzonnen door de DM.quote:Overigens heb je wel een lekker mesje te pakken daar
quote:This ring stores Spells cast into it, holding them until the attuned wearer uses them. The ring can store up to 5 levels worth of Spells at a time. When found, it contains 1d6 - 1 levels of stored Spells chosen by the DM.
Any creature can Cast a Spell of 1st through 5th Level into the ring by touching the ring as the spell is cast. The spell has no effect, other than to be stored in the ring. If the ring can't hold the spell, the spell is expended without effect. The level of the slot used to cast the spell determines how much space it uses.
While wearing this ring, you can cast any spell stored in it. The spell uses the slot level, spell save DC, spell Attack bonus, and Spellcasting Ability of the original caster, but is otherwise treated as if you cast the spell. The spell cast from the ring is no longer stored in it, freeing up space.
Wat speel jij meestal voor karakter, murpje?quote:Op donderdag 23 april 2020 16:02 schreef murp het volgende:
Zeg, sinds de coronashit bezig is kan ik niet meer met mn vrienden D&Den. Zijn er ook users die dit online doen? Zoals https://roll20.net/ ?
Alleen werkt roll20 niet voor ons omdat niet iedereen een PC bezit.
Weten jullie nog iets en wat gebruiken jullie atm?
Meestal rogue, fighter, tank.. zonder casting power oidquote:Op donderdag 23 april 2020 19:38 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik moet dat roll20 eigenlijk nog eens leren gebruiken, als DM.
Misschien als ik over een week ofzo wat lekkerder in mijn vel zit.
[..]
Wat speel jij meestal voor karakter, murpje?
Waar komt die voorliefde vandaan?quote:Op donderdag 23 april 2020 19:43 schreef murp het volgende:
[..]
Meestal rogue, fighter, tank.. zonder casting power oid
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |