abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_199097702
Net deze opgehaald... In 4 stukjes... Neem aan dat deze gelijmd moeten worden? Heb echt 0 ervaring met mini's :')
  woensdag 21 april 2021 @ 13:39:15 #227
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199097729
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:37 schreef RvLaak het volgende:
Net deze opgehaald... In 4 stukjes... Neem aan dat deze gelijmd moeten worden? Heb echt 0 ervaring met mini's :')
O, dat zou ik idd ook niet verwachten, daze die in stukjes opsturen :{
Is ook niet echt te zien op de site.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_199097768
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:39 schreef Ang3l het volgende:

[..]

O, dat zou ik idd ook niet verwachten, daze die in stukjes opsturen :{
Is ook niet echt te zien op de site.
Opgehaald in een winkel ;). Daar niet opengemaakt, dus daar niet op gewezen, noch kunnen vragen :+
  dinsdag 25 mei 2021 @ 12:13:18 #229
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199609960
Dit weekend eindelijk weer eens een DnD sessie gehad, van 14:00 tot 01:00 :o
Het is maar goed dat ik altijd de samenvatting notities maak, want de "Previously on..." was hard nodig!

Inmiddels nieuwe maps, nieuwe 3D-printers (resin i.p.v. fillament) en dus een hoop mini's.

Ik moet nog even wennen aan m'n nieuwe druid, maar in deze dungeon was ie wel een beetje de held :@ De Dungeon stond half onder water, met Sahuagin overal onder water. Dus heb de hele party water-walk gegeven en ze liepen zo door :D En zelf in een Giant Octopus veranderd en een dealtje gesloten met de waterwezens. Hoepla. Zo linea recta door naar de schatkamer :')

_O-
L'Amour menaçant:
pi_199813903
Op m'n werk wordt er een nieuwe homebrew opgestart :D. Werken voor een webhost heeft voordelen ;).

En Wizards heeft 2 nieuwe boeken aangekondigd... Gelukkig pas in september & november, maar toch.
  donderdag 10 juni 2021 @ 09:39:23 #231
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199815120
Gezien t vergoten van de groepsgrootte is er weer een nieuwe DnD sessie gepland (die waarbij ik DM).
Wel ff alles opfrissen weer zeg :o Is echt maanden geleden.
L'Amour menaçant:
  dinsdag 15 juni 2021 @ 09:56:13 #232
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199893113
Een heerlijke "in de zon op het dak" sessie gehad. We waren terecht gekomen in Baldur's Gate, op zoek naar een tempel van Oghma. Tempels, puzzles, magie en een vervelende hoge priester.
(En ik heb de groep een beetje verraden, maar ach, chaotic good he ;) )
L'Amour menaçant:
  dinsdag 15 juni 2021 @ 12:56:25 #233
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199895344
Moet voor nieuw karakter weer even nieuwe mini laten printen.
Straks even ontwerpen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 15 juni 2021 @ 13:08:47 #234
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199895518
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 12:56 schreef Kaneelstokje het volgende:
Moet voor nieuw karakter weer even nieuwe mini laten printen.
Straks even ontwerpen.
Waar doe je dat?
Heroforge?
L'Amour menaçant:
  dinsdag 15 juni 2021 @ 13:33:15 #235
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199895841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Waar doe je dat?
Heroforge?
Vorige keer wel. Was tevreden over de kwaliteit en de opties.
Mensen waar ik mee speel hadden het ontwerp van Heroforge, en het elders laten printen. Die waren beduidend minder stevig.
pi_199904998
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Mensen waar ik mee speel hadden het ontwerp van Heroforge, en het elders laten printen. Die waren beduidend minder stevig.
Laatste keer dat ik keek vond ik het een behoorlijk dure aangelegenheid... Zijn die mini's echt het geld waard?
  woensdag 16 juni 2021 @ 06:24:13 #237
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199906318
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 22:58 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Laatste keer dat ik keek vond ik het een behoorlijk dure aangelegenheid... Zijn die mini's echt het geld waard?
Is ook prijzig. Zou het ook alleen voor je eigen karakter doen.
En als je het een paar maanden gebruikt.
  woensdag 16 juni 2021 @ 09:29:57 #238
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199907446
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 juni 2021 13:33 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik doe ook altijd het ontwerp van heroforge, en dan door vrienden laten printen.
Eerst wast dat met een filament printer, nu met een resin printer. Echt veel mooier nu.
Filament was vaak rafelijg, en dan moest je schuren/vijlen en verloor je detail. Die resin print super gedetailleerd.

Vind ze bij Heroforge qua printen (en verzenden dan ook nog eens) wel erg duur. Zeker de kleur.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 juni 2021 @ 14:24:50 #239
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199910944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 09:29 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik doe ook altijd het ontwerp van heroforge, en dan door vrienden laten printen.
Eerst wast dat met een filament printer, nu met een resin printer. Echt veel mooier nu.
Filament was vaak rafelijg, en dan moest je schuren/vijlen en verloor je detail. Die resin print super gedetailleerd.

Vind ze bij Heroforge qua printen (en verzenden dan ook nog eens) wel erg duur. Zeker de kleur.
Ja, Dan zou ik het ook laten doen. Ken alleen niemand daarmee.

Maar goed, al met Al zou ik graag weer een groep DM'en nu ik wat meer ervaring heb.
  woensdag 16 juni 2021 @ 16:53:22 #240
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199912936
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 14:24 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ja, Dan zou ik het ook laten doen. Ken alleen niemand daarmee.

Maar goed, al met Al zou ik graag weer een groep DM'en nu ik wat meer ervaring heb.
Ik dacht dat jij al een groep had? :?

Ik ben gevraagd door de buurman om daar te DM'en, dus dan zou ik ineens 3x DnD hebben en 1x VtM (met een optie op een 2e). :o Wordt wel een beetje veel. Maar dat voor de buurman als DM zou exact dezelfde campagne zijn als die ik nu 1x geDM'd heb (Lost Mines of Phandelver). Dus dat scheelt.

Ben wel blij dat t weer allemaal een beetje op gang komt.
Had gvd super veel voorbereid, 1 sessie DM gedaan en toen knalde alles weer uit elkaar :')
Moet t echt ff weer gaan voorbereiden/afstoffen.
L'Amour menaçant:
  woensdag 16 juni 2021 @ 18:10:23 #241
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199913750
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 16:53 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij al een groep had? :?

Ik ben gevraagd door de buurman om daar te DM'en, dus dan zou ik ineens 3x DnD hebben en 1x VtM (met een optie op een 2e). :o Wordt wel een beetje veel. Maar dat voor de buurman als DM zou exact dezelfde campagne zijn als die ik nu 1x geDM'd heb (Lost Mines of Phandelver). Dus dat scheelt.

Ben wel blij dat t weer allemaal een beetje op gang komt.
Had gvd super veel voorbereid, 1 sessie DM gedaan en toen knalde alles weer uit elkaar :')
Moet t echt ff weer gaan voorbereiden/afstoffen.
Een groep als speler.
Eerst andere groep als dm, maar we kunnen nooit bij elkaar komen omdat een aantal mensen geregeld in het weekend moet werken.
pi_199943407
Vanavond weer een sessie... Vorige keer hebben m'n "kindjes" Cryovain vermoord, in 2 rondes :')... Ah well... Wave Echo Cave moeten ze nog door & daarna over naar Rise of Tiamat, te beginnen in Parnast van Hoard of the Dragon Queen.

Het plan is om ze daar heen te lokken via een paar NPC's die hun inhuurt... Ben benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
pi_199943430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juni 2021 18:10 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een groep als speler.
Eerst andere groep als dm, maar we kunnen nooit bij elkaar komen omdat een aantal mensen geregeld in het weekend moet werken.
Is virtueel geen optie voor die groep? Ik gebruik daar Foundry voor. Is een (qua software) eenmalige investering, waar iedereen op in kan loggen via een webpagina.
  vrijdag 18 juni 2021 @ 20:54:00 #244
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_199950119
Gisteren eindelijk ook weer eens kunnen spelen. De party (level 2) bestond uit een Paladin, een Warlock en ik, een Fighter. We noesten een vermist persoon gaan zoeken en er werd ons gewezen dat we in het riool moesten zijn. Dus wij vinden een geheime doorgang, slaan vrijwel de gehele dungeon over en benaderen de boss van achteren. In de surprise round maakten we z'n hulpje dood, en waarmee we de vermiste persoon bevrijden. Na een zwaar gevecht vlucht het baasje, en wij verlaten het riool en brengen de vermiste man terug naar zijn vrienden. Onze beloning: een vervallen landhuis, dat mogelijk bespookt is. Maar er is wel een tapinrichting aanwezig, hoewel deze ook opgeknapt zal moeten worden. Ik stel voor om een B&B te beginnen, maar de Paladin heeft een beter voorstel: Bordeel. De Warlock kent nog wel wat studentes (van toen ze magie studeerde) die een zakcentje kunnen gebruiken, en ik beken dat ik wel handig ben met leer...
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
  maandag 21 juni 2021 @ 13:07:50 #245
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_199988936
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juni 2021 20:54 schreef DoomCow het volgende:
Gisteren eindelijk ook weer eens kunnen spelen. De party (level 2) bestond uit een Paladin, een Warlock en ik, een Fighter. We noesten een vermist persoon gaan zoeken en er werd ons gewezen dat we in het riool moesten zijn. Dus wij vinden een geheime doorgang, slaan vrijwel de gehele dungeon over en benaderen de boss van achteren. In de surprise round maakten we z'n hulpje dood, en waarmee we de vermiste persoon bevrijden. Na een zwaar gevecht vlucht het baasje, en wij verlaten het riool en brengen de vermiste man terug naar zijn vrienden. Onze beloning: een vervallen landhuis, dat mogelijk bespookt is. Maar er is wel een tapinrichting aanwezig, hoewel deze ook opgeknapt zal moeten worden. Ik stel voor om een B&B te beginnen, maar de Paladin heeft een beter voorstel: Bordeel. De Warlock kent nog wel wat studentes (van toen ze magie studeerde) die een zakcentje kunnen gebruiken, en ik beken dat ik wel handig ben met leer...
:D :') O+
L'Amour menaçant:
pi_200068382
TSR is terug, de sneeuwvlokjes op Twitter kunnen het niet aan:

:')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2021 09:35:21 ]
  maandag 28 juni 2021 @ 09:27:51 #247
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200104324
Nou, mijn 2e DM sessie ooit gehad :D

Ze kwamen aan bei de eerste dungeon:

* hadden al 1 goblin in leven gehouden en omgepraat en zo de vallen er naartoe omzeild
* daarna een list om zich voor te doen als gevangene "Take me to your leader"
* met die leider een deal gesloten (wat een officiele optie is uit t boek) om de big boss te verslaan in ruil voor de gevangene
* met eten van hun kampvuur de bewakerwolven getemd en onzeild
* de surpise attack route gepakt ipv de gewone en zo de bigg bos surprise attack gegeven, die dood was voordat ie iets kon doen (want zijn grote wolf hadden ze in slaap getoverd)

GVD die hele dungeon door met 1 gevecht zonder geraakt te zijn _O-
Zo kan t ook dus.

Alleen toen gleed de wizard uit (dex check fail) in de steile gang, moest ie 2D6 bludgeoning gooien en rolde 6+4 = 10... en de wizard start maar met 9 :') Dat je dan geveld wordt door een stel kiezels. Dat heb ik dus maar ff anders opgelost.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ang3l op 28-06-2021 14:08:10 ]
L'Amour menaçant:
  maandag 28 juni 2021 @ 13:50:22 #248
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200107745
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 09:27 schreef Ang3l het volgende:
Alleen toen gleed de wizard uit (dex check fail) in de stijle gang, moest ie 2D6 bludgeoning gooien en rolde 6+4 = 10... en de wizard start maar met 9 Dat je dan geveld wordt door een stel kiezels. Dat heb ik dus maar ff anders opgelost.
Dat is dan weer jammer.
  maandag 28 juni 2021 @ 14:08:45 #249
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_200107975
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 13:50 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Dat is dan weer jammer.
Ja dus heb t maar ff anders opgelost. Dat de Cleric (die al onder stond) een poging deed tot opvangen en dat ze beide de schade deelden. Vond t zo sneu :D
L'Amour menaçant:
  maandag 28 juni 2021 @ 14:19:11 #250
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_200108128
quote:
0s.gif Op maandag 28 juni 2021 14:08 schreef Ang3l het volgende:

[..]

Ja dus heb t maar ff anders opgelost. Dat de Cleric (die al onder stond) een poging deed tot opvangen en dat ze beide de schade deelden. Vond t zo sneu :D
Vind het eigenlijk wel jammer dat een van de weinige minpunten aan een caster worden gebuffed. Maar goed, het blijft een keuze natuurlijk die we gewoon volgen.
Snap wel waarom je het doet hoor, was een gebbetje. Had de speler anders die gewoon knocked out geweest en gestabiliseerd kunnen worden trouwens?

Had een keer dat mijn druide vanaf een toren door de vloer zakte. DM had genoeg gedaan qua waarschuwen etc. maar paste niet in het karakter om op dat punt terug te trekken. Weet even niet meer hoeveel d6 ik moest rollen, maar ik overleefde met 1 hp. En dat alleen omdat ik iets van 90 hp had (meer dan de fighter en de paladin, lol).

Moest rollen voor de val schade door de hoogte en schade van rommel die op me viel. Gefaalde dex saves was wel wat voor dat karakter.
Bleek later dat ik teveel dice had gerold voor de hoogte, maar gelukkig niet dood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')