abonnement Unibet Coolblue
pi_186905137
quote:
0s.gif Op donderdag 16 mei 2019 14:49 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze zullen toch wel wat spelers van waarde moeten verkopen als ze De Jong, De Ligt en Griezmann ophalen, is toch zo'n 300 miljoen
Barcelona is de laatste jaren een echte koopclub geworden, daar waar Real Madrid de laatste jaren de hand op de knip lijkt te hebben.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 12:07:18 #52
131800 Tarado
capô de fusca
pi_186905196
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:05 schreef opreis het volgende:

[..]

Barcelona is de laatste jaren een echte koopclub geworden, daar waar Real Madrid de laatste jaren de hand op de knip lijkt te hebben.
ze hebben ook beiden trainers waar ik nou niet echt van onder de indruk ben
pi_186909264
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 12:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

ze hebben ook beiden trainers waar ik nou niet echt van onder de indruk ben
Alleen zien Bartomeu en consorten hem handelen zoals ze het graag zien.

Geen. Idee. Waarom.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187128945
RAC1, Catalaanse Radio, meldt dat Valverde mogelijk vandaag (of morgen) ontslagen wordt. Dat zou een hilarische afgang voor Bartomeu en consorten zijn.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:39:02 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187129073
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:31 schreef El-Stinho het volgende:
RAC1, Catalaanse Radio, meldt dat Valverde mogelijk vandaag (of morgen) ontslagen wordt. Dat zou een hilarische afgang voor Bartomeu en consorten zijn.
Sportief directeur Pep Segura zit ook op schopstoel. Als hij ook weg moet is dat ook een groot verlies voor Bartomeu
pi_187129152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 11:39 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Sportief directeur Pep Segura zit ook op schopstoel. Als hij ook weg moet is dat ook een groot verlies voor Bartomeu
Vind dat sowieso maar een warrige constructie in combinatie met Abidal.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  dinsdag 28 mei 2019 @ 11:58:42 #57
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187129459
het is dat die kleine er speelt en ik geniet ook van Busquets en hopelijk De Jong volgend seizoen maar wat een k club is het verder geworden
pi_187129654
Wat is dat toch bij Barça dat direct alle alarmbellen afgaan als er eens niet álles wordt gewonnen met oogstrelend voetbal. Het lijkt bijna wel alsof die periode onder Guardiola de norm moet zijn, iets dat gewoon compleet onhaalbaar is.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:12:14 #59
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187129691
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:10 schreef Dejannn het volgende:
Wat is dat toch bij Barça dat direct alle alarmbellen afgaan als er eens niet álles wordt gewonnen met oogstrelend voetbal. Het lijkt bijna wel alsof die periode onder Guardiola de norm moet zijn, iets dat gewoon compleet onhaalbaar is.
Mag je best naar streven als je zoveel geld hebt, dan is alleen een landstitel met muah voetbal niet goed genoeg.
Oh.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:14:03 #60
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187129716
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mag je best naar streven als je zoveel geld hebt, dan is alleen een landstitel met muah voetbal niet goed genoeg.
dan moet je als directie ook wel voor de omstandigheden zorgen met de juiste trainers en spelers
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:15:29 #61
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187129737
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:10 schreef Dejannn het volgende:
Wat is dat toch bij Barça dat direct alle alarmbellen afgaan als er eens niet álles wordt gewonnen met oogstrelend voetbal. Het lijkt bijna wel alsof die periode onder Guardiola de norm moet zijn, iets dat gewoon compleet onhaalbaar is.
De alarmbellen gaan al jaren af
pi_187129739
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan moet je als directie ook wel voor de omstandigheden zorgen met de juiste trainers en spelers
Dat is mijn vrees, inderdaad. Valverde heeft het verreweg niet goed gedaan, maar tot de Presidentsverkiezingen van 2021 krijgt/krijgen de opvolger(s) net zo dikke problemen als de onevenwichtigheid van dit of vorig seizoen. Valverde werd al niet overdreven veel bij de transfers betrokken. Nu wordt Roberto Martinez als topkandidaat genoemd, tsja.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  dinsdag 28 mei 2019 @ 12:16:56 #63
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187129762
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:14 schreef Tarado het volgende:

[..]

dan moet je als directie ook wel voor de omstandigheden zorgen met de juiste trainers en spelers
Maar die mensen zijn incapabel.
Oh.
pi_187131064
Vanaf Neymar daar weg is vind ik Barcelona op Messi na geen aansprekende spelers meer hebben.
pi_187131072
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mag je best naar streven als je zoveel geld hebt, dan is alleen een landstitel met muah voetbal niet goed genoeg.
Ik vind het vooral een beetje hautain overkomen. Barça speelt nog altijd prima voetbal en doet mee om alle prijzen. Elk seizoen willen zoals pakweg zeven a acht jaar terug is gewoon een compleet onrealistische verwachting, zelfs een onrealistisch streven.

Bij Barça moeten ze er sowieso rekening mee gaan houden dat als Messi stopt ze waarschijnlijk ook wel een seizoen krijgen zoals Real dit jaar had.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:45:16 #66
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_187131110
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:42 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ik vind het vooral een beetje hautain overkomen. Barça speelt nog altijd prima voetbal en doet mee om alle prijzen. Elk seizoen willen zoals pakweg zeven a acht jaar terug is gewoon een compleet onrealistische verwachting, zelfs een onrealistisch streven.

Bij Barça moeten ze er sowieso rekening mee gaan houden dat als Messi stopt ze waarschijnlijk ook wel een seizoen krijgen zoals Real dit jaar had.
Alsof het zo'n onrealistisch streven is voor Barcelona om de treble te winnen :') zeker nu ze Messi nog hebben.
Oh.
pi_187131194
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:45 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Alsof het zo'n onrealistisch streven is voor Barcelona om de treble te winnen :') zeker nu ze Messi nog hebben.
Dat zeg ik niet, ik heb het woord treble niet eens genoemd. Natuurlijk kan Barça meedoen om alle prijzen, dat geef ik ook aan en dat hebben ze dit seizoen ook gedaan. Maar als dat dan mislukt, omdat je nu eenmaal niet elk seizoen álles kunt winnen met fabelachtig voetbal, is dat niet per definitie een reden voor keiharde paniek en ontevredenheid.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 13:58:39 #68
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187131348
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik heb het woord treble niet eens genoemd. Natuurlijk kan Barça meedoen om alle prijzen, dat geef ik ook aan en dat hebben ze dit seizoen ook gedaan. Maar als dat dan mislukt, omdat je nu eenmaal niet elk seizoen álles kunt winnen met fabelachtig voetbal, is dat niet per definitie een reden voor keiharde paniek en ontevredenheid.
Bij elk club is er een ambitie en een uitgangspunt. Bij Ajax en FC Barcelona is dat de bal in bezit hebben en domineren. Aanvallend voetbal spelen met het liefst zoveel mogelijk goals. Jeugd laten doorstromen. Het publiek vermaken.

Bartomeu is gekomen en zijn enige prioriteit is het winnen van Champions League. Jeugd (lees: La Masia) doet er niet meer toe. Er wordt met miljoenen gesmeten voor spelers die helemaal niet nodig zijn. Valverde heeft weinig in te brengen qua aankopen. Wel 40 miljoen uitgeven voor een tribune/bankspeler als Malcom (goede speler daar niet van) en vervolgens Kevin-Prince Boateng halen als wisselspeler voor Luis Suarez.

Onder Bartomeu/Valverde is het mensonterend geworden om naar Barcelona te kijken. Kwaliteit is er nog steeds, op elke positie. Bij vlagen laten ze zien, altijd onder leiding van Leo Messi, dat het er nog in zit.

Valverde speelt het liefst op safe en vertrouwt honderd procent op ingevingen van Leo. Uit speelt Valverde per definitie defensief en bij kleine voorsprongen in 2e helft weet je standaard dat Vidal erin wordt gebracht en Nelson Semedo om alles potdicht te houden. Barcelona is haar identiteit kwijt en uiteraard wordt er dan geklaagd.

Valverde heeft in afgelopen jaren geen duidelijk aanvalspatroon erin kunnen slijpen. Het enige waar Barcelona goed in was is onder druk uit te spelen dankzij hun keeper. Ter Stegen heeft ook ongelooflijk veel ballen gered die bij elk ander keeper erin was gegaan. Ik denk bijna zelfs dat ze op hun blote knieen God mogen bedanken dat ze nog zo ver zijn gekomen overal.
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:03:08 #69
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187131423
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik heb het woord treble niet eens genoemd. Natuurlijk kan Barça meedoen om alle prijzen, dat geef ik ook aan en dat hebben ze dit seizoen ook gedaan. Maar als dat dan mislukt, omdat je nu eenmaal niet elk seizoen álles kunt winnen met fabelachtig voetbal, is dat niet per definitie een reden voor keiharde paniek en ontevredenheid.
het probleem is dat het beide niet gelukt is, geen fabelachtig voetbal en geen CL
pi_187131574
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 13:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Bij elk club is er een ambitie en een uitgangspunt. Bij Ajax en FC Barcelona is dat de bal in bezit hebben en domineren. Aanvallend voetbal spelen met het liefst zoveel mogelijk goals. Jeugd laten doorstromen. Het publiek vermaken.

Bartomeu is gekomen en zijn enige prioriteit is het winnen van Champions League. Jeugd (lees: La Masia) doet er niet meer toe. Er wordt met miljoenen gesmeten voor spelers die helemaal niet nodig zijn. Valverde heeft weinig in te brengen qua aankopen. Wel 40 miljoen uitgeven voor een tribune/bankspeler als Malcom (goede speler daar niet van) en vervolgens Kevin-Prince Boateng halen als wisselspeler voor Luis Suarez.

Onder Bartomeu/Valverde is het mensonterend geworden om naar Barcelona te kijken. Kwaliteit is er nog steeds, op elke positie. Bij vlagen laten ze zien, altijd onder leiding van Leo Messi, dat het er nog in zit.

Valverde speelt het liefst op safe en vertrouwt honderd procent op ingevingen van Leo. Uit speelt Valverde per definitie defensief en bij kleine voorsprongen in 2e helft weet je standaard dat Vidal erin wordt gebracht en Nelson Semedo om alles potdicht te houden. Barcelona is haar identiteit kwijt en uiteraard wordt er dan geklaagd.

Valverde heeft in afgelopen jaren geen duidelijk aanvalspatroon erin kunnen slijpen. Het enige waar Barcelona goed in was is onder druk uit te spelen dankzij hun keeper. Ter Stegen heeft ook ongelooflijk veel ballen gered die bij elk ander keeper erin was gegaan. Ik denk bijna zelfs dat ze op hun blote knieen God mogen bedanken dat ze nog zo ver zijn gekomen overal.
Ik vind dat het vooral altijd enorm wordt overdreven. Messi en de tien andere amateurs ... spelers die er niets van kunnen en dankbaar zijn dat ze met hem op het veld staan. Verschrikkelijk dramatisch gedoe. Ook buiten Messi om heeft Barça gewoon kwalitatief zeer goede spelers onder contract staan.

Is Barça, ondanks de andere aanwezige kwaliteiten, te afhankelijk van Messi? Ja, dat kun je absoluut stellen, maar ik denk dat dit ook iets is dat enorm moeilijk tegen te gaan is als je een speler in je elftal hebt die zo goed is. Je zag dat dit seizoen ook bij Real, sterspeler weg, team stort compleet in, dergelijke spelers zijn simpelweg niet te vervangen.

Qua transfers en bestuurlijke beslissingen kun je zeker de nodige vraagtekens plaatsen, daar ben ik het geheel mee eens :). Aan de andere kant heb je nu ook simpelweg niet in elke lichting materiaal voor het eerste elftal, helemaal niet op het niveau van Barça. Als je dan ziet dat zo'n Cucurella zich prima heeft ontwikkeld bij Eibar, zulke speeltijd hebben dergelijke talenten nodig. Dat zit er bij Barça gewoon niet altijd in. Als je dat toch wil, en echt talenten voor de leeuwen wil gaan gooien moet je je verwachtingen echt bijstellen en misschien wel eens seizoentje het helemaal zonder prijzen stellen, en dat willen ze niet bij Barça :).

Ten slotte is er onder Valverde zeker wel een duidelijke tactische lijn zichtbaar geweest, je kunt je alleen afvragen of het de best mogelijke was. Kan me nog een aantal wedstrijden herinneren tegen Real waarin Barça toch echt heer en meester was.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:03 schreef Tarado het volgende:

[..]

het probleem is dat het beide niet gelukt is, geen fabelachtig voetbal en geen CL
En dat is dus simpelweg iets dat kan gebeuren. Dan ga je het volgend jaar weer proberen :).
  dinsdag 28 mei 2019 @ 14:12:42 #71
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187131626
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 14:10 schreef Dejannn het volgende:

[..]

[..]

En dat is dus simpelweg iets dat kan gebeuren. Dan ga je het volgend jaar weer proberen :).
dat kan maar misschien niet met deze trainer
pi_187134001
http://global.espn.com/fo(...)uss-valverdes-future

De komende dagen wordt een beslissing verwacht.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
pi_187143723
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 12:12 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

Mag je best naar streven als je zoveel geld hebt, dan is alleen een landstitel met muah voetbal niet goed genoeg.
Barca is sinds ca. 2008 wel op een bizar hoog voetstuk gezet, het is onvermijdelijk dat je daar een keer vanaf gaat vallen.

Ze hebben in zekere zin de wind meegehad met Messi en het succes van het Spaanse club/interlandvoetbal in diezelfde periode t/m heden, waardoor het zwaartepunt van de voetbalwereld in Spanje lag en dan in het bijzonder in Barcelona.

Maar dat kaarsje begint nu wel te doven. In het laatste decennium zijn Barca en Real de traditionele top (united, bayern, chelsea, juventus) ontstegen in aanzien, maar ook in verwachtingen. Als de traditionele topclubs de CL niet winnen, leidt het misschien tot wat gemor. Bij Barca/Real leidt het tot hoongelach, want die clubs moeten die beker eigenlijk elk seizoen maar onderling verdelen, zo niet is het seizoen mislukt. Dat kan natuurlijk gewoon niet.

Over een jaar of 4/5 staat Barca weer gewoon als reguliere topclub tussen United, City, Bayern. En dat is misschien maar beter voor het Europese voetbal ook.
pi_187144136
Bartomeu blijft achter Valverde staan, beste mensen. Nog een jaar Valverdeball.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
  dinsdag 28 mei 2019 @ 23:46:36 #75
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187144195
Tweespalt in bestuur, altijd lekker
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')