abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186674629
quote:
Robert Eenhoorn, directeur algemene zaken van AZ, baalt als een stekker, nu zijn werkgever een aantal grote talenten kwijtraakt aan Nederlandse topclubs. Rio Hillen en Kian Fitz-Jim verkassen naar Ajax, terwijl Justin de Haas de overstap maakt naar PSV.

Eenhoorn uit in gesprek met het Noordhollands Dagblad zijn frustratie over de gang van zaken. "In Engeland is er heel duidelijke regelgeving. Daar kunnen jeugdspelers van de ene Categorie 1-club niet zomaar naar een andere Categorie 1-club. Gebeurt dat tóch, dan staan daar flinke vergoedingen tegenover", zegt hij.

In de zogenaamde 'veranderagenda' van de Eredivisie werd recentelijk vastgelegd dat topclubs zouden stoppen met het weghalen van talenten uit elkaars opleidingen. Die afspraak gaat echter pas per medio 2021 in. "Wij hebben ervoor gepleit die afspraak nu al in te laten gaan, maar daar waren de grote clubs niet voor te porren. Nou, het is wel duidelijk waarom", stelt Eenhoorn.

Heel raar
"De KNVB is Ajax te hulp geschoten met het verschuiven van wedstrijden vanwege hun Champions League-wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat dat gebeurt, omdat de prestaties van Ajax ook goed zijn voor andere clubs. Maar dat te hulp schieten van clubs die Europees spelen is een afspraak uit die veranderagenda. Waarom kan díe afspraak wél nu al worden uitgevoerd, maar die afspraak over jeugdspelers níet? Dat vind ik heel raar."
https://www.voetbalprimeu(...)-het-heel-raar-.html
Terechte klacht van Eenhoorn. Aan de ene kant krijg je als Ajax dus begrip en compassie van andere clubs om je Europese avontuur zo succesvol mogelijk te maken, om vervolgens doodleuk hun jeugdopleiding leeg te kapen.
Zou eens tijd worden dat hier duidelijke regelgeving omtrent gaat komen, zoals in Engeland inderdaad of in Duitsland. Liefste ook regels die gaan gelden voor uitgaande transfers, hoe vaak PL-clubs niet grote talenten weghalen bij Nederlandse clubs voor een schijntje is ook niet normaal.
blablablabla
  Forum Admin dinsdag 7 mei 2019 @ 17:08:07 #2
35723 crew  GGMM
pi_186675041
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:47 schreef Elan het volgende:

"De KNVB is Ajax te hulp geschoten met het verschuiven van wedstrijden vanwege hun Champions League-wedstrijden. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het goed dat dat gebeurt, omdat de prestaties van Ajax ook goed zijn voor andere clubs. Maar dat te hulp schieten van clubs die Europees spelen is een afspraak uit die veranderagenda. Waarom kan díe afspraak wél nu al worden uitgevoerd, maar die afspraak over jeugdspelers níet? Dat vind ik heel raar."
Wat een kromme vergelijking.

Hij heeft opzich wel een punt dat er wel een goede vergoeding tegenover mag staan, ja, maar kom dan niet met dit soort onzin aanzetten.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_186675230
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Hij heeft opzich wel een punt dat er wel een goede vergoeding tegenover mag staan, ja, maar kom dan niet met dit soort onzin aanzetten.
Je spreekt gezamenlijk iets af voor 2021, als het dan zo uitkomt verzet je wel een hele speelronde voor die tijd. Maar een ander deel van wat daar op die veranderagenda is afgesproken lap je gewoon aan je laars want ja het is nog tenslotte nog geen 2021? :D

Komt toch redelijk selectief over allemaal. Ondanks dat Ajax officieel niets verkeerd doet.
blablablabla
pi_186675323
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:18 schreef Elan het volgende:

[..]

Je spreekt gezamenlijk iets af voor 2021, als het dan zo uitkomt verzet je wel een hele speelronde voor die tijd. Maar een ander deel van wat daar op die veranderagenda is afgesproken lap je gewoon aan je laars want ja het is nog tenslotte nog geen 2021? :D

Komt toch redelijk selectief over allemaal. Ondanks dat Ajax officieel niets verkeerd doet.
Dit. Prima vergelijking van Eenhoorn juist.

Het probleem met de talenten heeft natuurlijk een UEFA of zelfs FIFA aanpak nodig om echt effectief te zijn.
  Moderator dinsdag 7 mei 2019 @ 18:01:49 #5
138438 crew  Pizzakoppo
pi_186676110
Elk groot talent in Nederland moet bij Ajax voetballen omdat je dan simpelweg de beste opleiding krijgt. AZ moet Ajax dus dankbaar zijn.
pi_186676332
quote:

[..]

Wat was het alternatief voor die speelronde dan?
pi_186676360
Verder wel eens dat constant weghalen van je beste spelers uit een goede opleiding waar az veel tijd en geld in steekt super kut is
  dinsdag 7 mei 2019 @ 18:17:46 #8
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_186676387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:01 schreef Pizzakoppo het volgende:
Elk groot talent in Nederland moet bij Ajax voetballen omdat je dan simpelweg de beste opleiding krijgt. AZ moet Ajax dus dankbaar zijn.
Mwa ooit is ene John Heitinga je trainer . En de hoofd jeugdopleiding is een zielige kontenlikker van de Robin Pronk-stempel.
RED ONS HENNIEGOD
pi_186676670
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:08 schreef GGMM het volgende:

[..]

Dit dus.

Begrijp zijn frustratie dat talenten worden weggepikt. Maar laten we wel wezen, AZ pikt ze ook weer weg bij de Excelsiors van deze wereld, en Excelsior pikt ze weer weg van amateurclubs etc.

Overigens is dat herenakkoord ook niet echt heel boeiend, clubs kunnen nog steeds talenten wegkapen van elkaar maar moeten alleen een hoger bedrag overmaken.

Vind het daarnaast ook onzin, want als Ajax en PSV ze niet oppikken doet een Liverpool of Chelsea het wel. Bij Ajax en PSV weet je dan nog dat ze iig een kans maken op 1e elftal voetbal.

Daarnaast waren de wijzigingen grotendeels gedwongen vanwege UEFA reglementen, die boven de KNVB reglementen staan. Onzin vergelijking dus.
pi_186676697
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 17:23 schreef Dieter_Dengler het volgende:

[..]

Dit. Prima vergelijking van Eenhoorn juist.

Het probleem met de talenten heeft natuurlijk een UEFA of zelfs FIFA aanpak nodig om echt effectief te zijn.
Verplaatsing van de speelronde moest wel, want volgens UEFA reglementen moest Ajax meer dan 2 volle rustdagen hebben, daar had de KNVB dus geen andere keuze.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 19:16:55 #11
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_186677745
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:34 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

[..]

Verplaatsing van de speelronde moest wel, want volgens UEFA reglementen moest Ajax meer dan 2 volle rustdagen hebben, daar had de KNVB dus geen andere keuze.
Volgens mij gaat het om alle andere verplaatsingen rondom Ajax, dat waren er best veel namelijk.

Dan is het een eerlijke vergelijking.
Met pijn en moeite derde
pi_186678020
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het om alle andere verplaatsingen rondom Ajax, dat waren er best veel namelijk.

Dan is het een eerlijke vergelijking.
en hoe was dat de schuld van ajax dan? behalve dan dat ze van juventus wonnen
pi_186678182
eigen jeugd!!!
U MAD?
pi_186679627
:'(
  dinsdag 7 mei 2019 @ 21:22:57 #15
474254 GurneyIsBestOke
pi_186681742
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:25 schreef Adames het volgende:

[..]

en hoe was dat de schuld van ajax dan? behalve dan dat ze van juventus wonnen
nou, ze hadden kunnen zeggen: ‘hey doe eens niet’, dan was er vermoedelijk niets verplaatst geweest (behalve de 33e speelronde ofc). De verplaatsingen waren voornamelijk zodat Ajax zich optimaal kom voorbereiden voor Europese wedstrijden.

Wat het punt van een beetje is is dat er twee logische veranderingen zijn doorgevoerd: één in het voordeel van Ajax, één in het nadeel. Echter, de veranderingen in het voordeel van Ajax zijn dit seizoen gelijk doorgevoerd (bijv het verplaatsen van Ajax-PEC), terwijl de veranderingen in het nadeel van Ajax zonder concrete argumenten pas in 2021 doorgevoerd worden, zodat Ajax (en PSV en Feyenoord natuurlijk ook) er nu nog profijt aan heeft. Dat steekt natuurlijk wel een beetje, of je voert het allebei gelijk door, of allebei niet.
Met pijn en moeite derde
pi_186682189
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 19:30 schreef de_boswachter het volgende:
eigen jeugd!!!
Ziedend jaloers
pi_186682274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:36 schreef kurk_droog het volgende:
Ziedend jaloers
Waar maak je dit uit op? Rare conclusie.
U MAD?
  woensdag 8 mei 2019 @ 10:26:39 #18
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_186691310
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:32 schreef Platinumgoat het volgende:

[..]

Vind het daarnaast ook onzin, want als Ajax en PSV ze niet oppikken doet een Liverpool of Chelsea het wel. Bij Ajax en PSV weet je dan nog dat ze iig een kans maken op 1e elftal voetbal.

Grappig dat je dit zegt. Er zijn de laatste jaren vrij veel spelers vanuit de jeugd van AZ naar Ajax of PSV gegaan en ik kan me niet heugen dat er één daar van geslaagd is. Frappant is ook dat de enige jeugdspeler, die vroeg is vertrokken, waarvan de meesten denken dat hij wél gaat slagen buiten AZ, bij Borussia Dortmund speelt nu.
AZ
ALKMAAR
pi_186691408
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

nou, ze hadden kunnen zeggen: ‘hey doe eens niet’, dan was er vermoedelijk niets verplaatst geweest (behalve de 33e speelronde ofc). De verplaatsingen waren voornamelijk zodat Ajax zich optimaal kom voorbereiden voor Europese wedstrijden.

Wat het punt van een beetje is is dat er twee logische veranderingen zijn doorgevoerd: één in het voordeel van Ajax, één in het nadeel. Echter, de veranderingen in het voordeel van Ajax zijn dit seizoen gelijk doorgevoerd (bijv het verplaatsen van Ajax-PEC), terwijl de veranderingen in het nadeel van Ajax zonder concrete argumenten pas in 2021 doorgevoerd worden, zodat Ajax (en PSV en Feyenoord natuurlijk ook) er nu nog profijt aan heeft. Dat steekt natuurlijk wel een beetje, of je voert het allebei gelijk door, of allebei niet.
De PEC - Ajax verplaatsing kwam redelijk uit het niks inderdaad, ook een rare timing door het bij de return te doen.
Verder kan ik niks bedenken, ik weet niet of je nog meer voorbeelden hebt.
pi_186691437
nvm
pi_186691472
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:26 schreef Durmada het volgende:

[..]

Grappig dat je dit zegt. Er zijn de laatste jaren vrij veel spelers vanuit de jeugd van AZ naar Ajax of PSV gegaan en ik kan me niet heugen dat er één daar van geslaagd is. Frappant is ook dat de enige jeugdspeler, die vroeg is vertrokken, waarvan de meesten denken dat hij wél gaat slagen buiten AZ, bij Borussia Dortmund speelt nu.
Dan heeft AZ een goed verhaal voor die jongens zodat ze blijven, kijk maar naar toptalent Walian
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:28:27 #22
474254 GurneyIsBestOke
pi_186692304
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 10:32 schreef Adames het volgende:

[..]

De PEC - Ajax verplaatsing kwam redelijk uit het niks inderdaad, ook een rare timing door het bij de return te doen.
Verder kan ik niks bedenken, ik weet niet of je nog meer voorbeelden hebt.
De rest van de verplaatsingen waren vaak slechts één dag of naar verschillende tijdstippen. Ik weet niet alle voorbeelden want het zijn er een stuk of 20 of 30, maar iig Feyenoord-AZ en Feyenoord-Heracles werden allebei naar een ander tijdstip verzet ivm een verplaatsing van Ajax.

Ook om dit soort veranderingen gaat het natuurlijk.
Met pijn en moeite derde
pi_186692432
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:28 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

[..]

De rest van de verplaatsingen waren vaak slechts één dag of naar verschillende tijdstippen. Ik weet niet alle voorbeelden want het zijn er een stuk of 20 of 30, maar iig Feyenoord-AZ en Feyenoord-Heracles werden allebei naar een ander tijdstip verzet ivm een verplaatsing van Ajax.

Ook om dit soort veranderingen gaat het natuurlijk.
Verplaatsingen in een speelronde vanwege europees voetbal?
Dat gebeurt al jaar en dag en voor praktisch elke club. Zeker als het gaat om een uurtje verschil in aanvangstijd.
Je haalt er weer allerlei irrelevante zaken bij en heeft weinig te maken met de voorgestelde overeenkomst tussen de clubs op het gebied van opleidingsvergoedingen.

https://www.nu.nl/sport/4(...)-psv-verplaatst.html
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:45:06 #24
474254 GurneyIsBestOke
pi_186692564
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 11:36 schreef Adames het volgende:

[..]

Verplaatsingen in een speelronde vanwege europees voetbal?
Dat gebeurt al jaar en dag en voor praktisch elke club. Zeker als het gaat om een uurtje verschil in aanvangstijd.
Je haalt er weer allerlei irrelevante zaken bij en heeft weinig te maken met de voorgestelde overeenkomst tussen de clubs op het gebied van opleidingsvergoedingen.

https://www.nu.nl/sport/4(...)-psv-verplaatst.html
Helaas is je argument onzin. De verplaatsing uit 2005 die je nu noemt heeft betrekking tot de ‘twee dagen rust’ regel en was dus verplicht (en is dus vergelijkbaar met de verplaatsing van de 33e speelronde). Veel van de verplaatsingen dit seizoen van Ajax (en vervolgens ook van andere clubs) zijn onder het mom van ‘optimale voorbereiding’, oftewel niet-noodzakelijke wijzigingen in het speelschema. Dit type verplaatsingen werden in het verleden níét gedaan.
Met pijn en moeite derde
  woensdag 8 mei 2019 @ 11:46:47 #25
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_186692598
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 21:22 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Waarom zouden ze dan in godsnaam tegen deze beslissing van de KNVB zeggen: 'hey doe eens niet'. _O- Die hele verplaatsing heeft niks te maken met het feit dat AZ hier in mijn ogen een valide punt heeft. (Die wel wat verder gaat dan PSV/Ajax overigens)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')