Dit dus. Ik gebruik al jaren Apple Pay, ook als ik weer eens in Nederland ben. Werkt overal waar je contactless kunt betalen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:14 schreef TRON2.0 het volgende:
Dat kan gewoon. Ik gebruik ook gewoon al jaren Apple Pay zonder dat het in Nederland is uitgebracht.
NFC is NFC.
De verbaasde gezichten als ik met mijn Apple Watch betaal zijn geniaal, vooral als het 40+ers zijn.quote:Op woensdag 8 mei 2019 17:41 schreef Fe2O3 het volgende:
Ben wel benieuwd als de onkundige achter de kassa het ziet, en vervolgens niet snapt ...
Maar heb je dan ook wel eens dat je je pincode moet invoeren? Met de bankpas geeft die eens in de zoveel tijd een foutmelding en moet je je pasje in het apparaat steken en je pincode invoeren om het te verifiëren, hoe doe je dat met zo'n horloge?quote:Op woensdag 8 mei 2019 18:36 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
De verbaasde gezichten als ik met mijn Apple Watch betaal zijn geniaal, vooral als het 40+ers zijn.
“De technologie van tegenwoordig, ken da ookal joh?!?!”
Wordt steeds beter, boodschappen / tanken / kleding gaat allemaal contactloosquote:Op woensdag 8 mei 2019 18:46 schreef Roces18 het volgende:
Hebben ze google pay in Duitsland? Zeker in de grote steden.
90% van Duitsland kan je niet eens pinnen
Duitsland is wel behoorlijk kansloos wat betalingen betreft ja.quote:Op woensdag 8 mei 2019 18:46 schreef Roces18 het volgende:
Hebben ze google pay in Duitsland? Zeker in de grote steden.
90% van Duitsland kan je niet eens pinnen
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 13:14 schreef TRON2.0 het volgende:
Dat kan gewoon. Ik gebruik ook gewoon al jaren Apple Pay zonder dat het in Nederland is uitgebracht.
NFC is NFC.
NFC is puur de chip. Je kan ook niet met je ov-chipkaart betalen, die werkt ook met NFC.quote:Op woensdag 8 mei 2019 17:16 schreef ex het volgende:
In elke winkel waar contactloos betalen mogelijk is werkt Google Pay ook gewoon. Het protocol (NFC) is exact hetzelfde als je pasje.
Dus ja, dit werkt gewoon, net als dat inderdaad Apple Pay gewoon werkt.
Mja ik zie steeds meer bordjes bij winkels opduiken dat betalen met de telefoon niet werkt. Dus ja nee het werkt niet 'gewoon'.quote:Op donderdag 9 mei 2019 08:50 schreef jroz het volgende:
[..]
[..]
NFC is puur de chip. Je kan ook niet met je ov-chipkaart betalen, die werkt ook met NFC.
Verder niets op te merken. Betalen werkt gewoon inderdaad. Zelfde idee als contactloos met je mobiel betalen via ING, gebruik ik inmiddels ook al een jaar of 3. Geen Google Pay nodig
.
Dat komt dan vooral door 'foute' betaalautomaten. Er zijn een paar series die wel met contactloos pasje om kunnen gaan, maar op één-of-andere manier niet datzelfde signaal van een telefoon accepteren.quote:Op donderdag 9 mei 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mja ik zie steeds meer bordjes bij winkels opduiken dat betalen met de telefoon niet werkt. Dus ja nee het werkt niet 'gewoon'.
Dat is niet mijn ervaring maar goed, ik kom verder ook niet buiten de randstad. Ik betaal dagelijks tot 10x met Apple Pay en heb nog nooit een weigering mee gemaakt, ook niet in de wat kleinere winkels. NFC = NFC of het nou in je bank pas de data bevat of in je iPhone/Google Pay, dus als het ergens niet werkt doen ze iets engs met het protocol en adviseer ik je ook nooit meer je bank pas er tegen aan te houden.quote:Op donderdag 9 mei 2019 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Mja ik zie steeds meer bordjes bij winkels opduiken dat betalen met de telefoon niet werkt. Dus ja nee het werkt niet 'gewoon'.
dat vraag ik me ook af. Zag laatst zo'n commercial met een joggende Naomi van As. Beetje hip betalen met dr wearable. Maar wat als het nou niet werkt, dan sta je mooi voor schut als je niks anders bij je hebt.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar heb je dan ook wel eens dat je je pincode moet invoeren? Met de bankpas geeft die eens in de zoveel tijd een foutmelding en moet je je pasje in het apparaat steken en je pincode invoeren om het te verifiëren, hoe doe je dat met zo'n horloge?
Je hebt je horloge al unlockt (met je pincode) dus er zit geen limiet op je AW betaling. Gewoon 2x klikken op de knop, pasje verschijnt in beeld en het werkt.quote:Op woensdag 8 mei 2019 21:00 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar heb je dan ook wel eens dat je je pincode moet invoeren? Met de bankpas geeft die eens in de zoveel tijd een foutmelding en moet je je pasje in het apparaat steken en je pincode invoeren om het te verifiëren, hoe doe je dat met zo'n horloge?
Ik heb wel één drogisterij meegemaakt waar je überhaupt niet contactloos kon betalen. Dus met mijn telefoon (ABN Amro) ging helaas ook niet. Verder ook gewoon altijd succes.quote:Op donderdag 9 mei 2019 11:03 schreef ex het volgende:
[..]
Dat is niet mijn ervaring maar goed, ik kom verder ook niet buiten de randstad. Ik betaal dagelijks tot 10x met Apple Pay en heb nog nooit een weigering mee gemaakt, ook niet in de wat kleinere winkels. NFC = NFC of het nou in je bank pas de data bevat of in je iPhone/Google Pay, dus als het ergens niet werkt doen ze iets engs met het protocol en adviseer ik je ook nooit meer je bank pas er tegen aan te houden.
Die winkels mogen ook wel op gaan schieten trouwens, zeker nu officieel Apple Pay naar Nederland komt: http://apple.com/nl/apple-pay/
Ah ja uiteraard, ik heb ook wel is op de markt gestaan waar ze überhaupt geen pin accepteerde haha.. Je hebt inderdaad wel de basis infrastructuur nodig.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:03 schreef Physsic het volgende:
[..]
Ik heb wel één drogisterij meegemaakt waar je überhaupt niet contactloos kon betalen. Dus met mijn telefoon (ABN Amro) ging helaas ook niet. Verder ook gewoon altijd succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |