waarom edge, zijn ze gek ofzoquote:Op maandag 6 mei 2019 23:36 schreef Adames het volgende:
[..]
niet voor niks gaan ze edge ook op chromium laten draaien
rip firefox
Ik denk dat ze er snel mee stoppen nu DP deze misstanden aan de kaak heeft gesteld.quote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Adames het volgende:
Aan de andere kant, ze doen het dus zal vast een goede reden voor zijn.
Welke misstandenquote:Op maandag 6 mei 2019 23:40 schreef JanPawelII het volgende:
[..]
Ik denk dat ze er snel mee stoppen nu DP deze misstanden aan de kaak heeft gesteld.
ze willen zich niet meer focussen op de rendering engine, iets waar ze toch op achter lopen en weinig mee winnenquote:
Google heeft wel een ander voordeel door veel dingen gratis of goedkoop/gemakkelijk aan te bieden en dat is lekker data inslaanquote:Op maandag 6 mei 2019 23:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Azure vind ik vrij duur, prijstechnisch zijn ze alleen competitief vanwege licenties. zeker als je SaaS neemt als SQL. Stuk goedkoper dan een VM huren en daar nog eens zelf een licentie voor moeten regelen.
Dingen als Google lijkt me eerder te draaien op iets als Hadoop of wat zelf ontwikkeld is. Dan heb je het prijsvoordeel minder mee lijkt me.
Aan de andere kant, ze doen het dus zal vast een goede reden voor zijn.
Wat gebruik jij op het moment?quote:Op maandag 6 mei 2019 23:42 schreef Adames het volgende:
[..]
ze willen zich niet meer focussen op de rendering engine, iets waar ze toch op achter lopen en weinig mee winnen
ipv daarvan chromium nemen en dan edge een eigen look&feel meegeven, betere integratie met het OS (wat chrome simpelweg niet kan) en ondertussen meegenieten van alle plugins.
chrome, al wil ik er wel vanaf stappen. geheugenverbruik is vrij absurd, zeker omdat ik de neiging heb om gemiddeld 40 tabbladen open te hebbenquote:
Firefox Quantum loopt echt topquote:Op maandag 6 mei 2019 23:45 schreef Adames het volgende:
[..]
chrome, al wil ik er wel vanaf stappen. geheugenverbruik is vrij absurd, zeker omdat ik de neiging heb om gemiddeld 40 tabbladen open te hebben
firefox gaat daar beter mee om, maar ik denk dat ik wacht op edge. ben wel benieuwd.
Ligt dit niet gewoon aan de hardware? Ik bedoel, het is niet dat dit 12, 13 jaar geleden heel veel anders wasquote:Op maandag 6 mei 2019 23:45 schreef Adames het volgende:
[..]
chrome, al wil ik er wel vanaf stappen. geheugenverbruik is vrij absurd, zeker omdat ik de neiging heb om gemiddeld 40 tabbladen open te hebben
firefox gaat daar beter mee om, maar ik denk dat ik wacht op edge. ben wel benieuwd.
Het is allemaal relatief lichter geworden, maar ook een paar jaar geleden was dit prima mogelijk. Chrome is daarin wat achteruit gegaan lijkt het en Firefox heeft daarin zijn zaakjes in orde.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:27 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Ligt dit niet gewoon aan de hardware? Ik bedoel, het is niet dat dit 12, 13 jaar geleden heel veel anders was.
Dat idee heb ik helemaal niet. Procentueel gezien neemt een browser nog evenveel ruimte in op je configuratie als tien of vijftien jaar geleden.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:28 schreef Adames het volgende:
[..]
Het is allemaal relatief lichter geworden, maar ook een paar jaar geleden was dit prima mogelijk. Chrome is daarin wat achteruit gegaan lijkt het en Firefox heeft daarin zijn zaakjes in orde.
ligt er ook een beetje aan welke pagina's je vergelijktquote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:36 schreef O_o_ het volgende:
[..]
Dat idee heb ik helemaal niet. Procentueel gezien neemt een browser nog evenveel ruimte in op je configuratie als tien of vijftien jaar geleden.
Ja oké, maar dit is dan voornamelijk het probleem van de eindgebruiker die het toelaat om alle meuk die een websitebakker inbouwt toe te laten als download. Je hebt achter je computer natuurlijk een zekere mate van controle hoe je over het internet gaat, en dan maakt het eigenlijk geen reet uit welke browser je gebruikt ten opzichte van de belasting van je hardware.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 00:41 schreef Adames het volgende:
[..]
ligt er ook een beetje aan welke pagina's je vergelijkt
10 jaar geleden had je nog veel platte websites, die enkel geladen moesten worden. interactieve pagina's hadden meuk als java, flash, shockwave, silverlight, etc erin. die trokken behoorlijk zwaar aan je pc.
of je had dingen als de beruchte sneeuwbanner op fok, drie tabbladen fok open en je kon een ei bakken op de laptop.
nu is het allemaal interactief wat de klok slaat, met plugins, tracking en gegevensuitwisseling op elke website, maar wel allemaal lichter vanwege html5 en javascript.
Herhaling?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:39 schreef Jojoortje het volgende:
Goedemorgen.
Vandaag BHV mensen.
@:haags_kwartiertje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |