abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186623114
Hey all, een vriend kwam onlangs met een oud script op de proppen of ik die iets wat kon aanpassen... nu leek mij dat geen probleem, echter waren al mijn tabellen in mijn database (op een paar na, naar de mallemoeren)..

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
D:\mysql\bin>mysqlcheck.exe ebripdb_new -uroot -p****
Warning: Using a password on the command line interface can be insecure.
ebripdb_new.cronjob                                OK
ebripdb_new.email                                  OK
ebripdb_new.project
Error    : Table 'ebripdb_new.project' doesn't exist
status   : Operation failed
ebripdb_new.project_stats
Error    : Table 'ebripdb_new.project_stats' doesn't exist
ebripdb_new.spider
Error    : Table 'ebripdb_new.spider' doesn't exist
ebripdb_new.tpl_email
Error    : Table 'ebripdb_new.tpl_email' doesn't exist
ebripdb_new.tpl_images
Error    : Table 'ebripdb_new.tpl_images' doesn't exist
ebripdb_new.tpl_movies
Error    : Table 'ebripdb_new.tpl_movies' doesn't exist
ebripdb_new.users                                 OK

Nu heb ik echt van alles geprobeerd. phpmyadmin laat wel de tabellen zien qua naam maar als ik ze wil uitlezen gaat het verkeerd en krijg ik te lezen dat het tabel niet bestaat.

Nu heb ik via de commandline natuurlijk al een repair geprobeerd maar helaas...

Is er een manier om deze tabellen te fixen? ik heb de originele ibdata bestanden niet meer...
Betaalde software kan de tabellen wel uitlezen maar helaas heb ik geen 150$ over voor de software om mijn tabellen te repareren en hoop op een goedkopere/liefst gratis oplossing.

Iemand een idee?
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  zondag 5 mei 2019 @ 11:34:52 #2
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_186623940
quote:
ik heb de originele ibdata bestanden niet meer...
Beschouw het als een leer-momentje.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_186624225
Haha, nee geen backup en nee dat zou technisch gezien ook niet hoeven aangezien ik met betaalde software (gratis versie) de data wel kan uitlezen, echter door dat het een gratis versie is, niet exporteren of wat dan ook. Dus de data is technisch gezien niet naar de malle moeren maar MySQL heeft er wel problemen mee.. zoals vaker met InnoDB achtige databases...

Helaas heb ik niet even 150 dollar liggen om een programma te kopen... en vroeg mij gewoon af of er andere opties waren.
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_186624384
Wat deed de code die je uitvoerde?
Aan de hand daarvan zou je misschien een script kunnen maken die het omdraait
En je hebt al gewoon wamp ofzo afgesloten en weer opnieuw opgestart? Niet dat het nu lijkt alsof het allemaal verneukt is terwijl bij een restart er niks aan de hand is. Ik zie namelijk in je errormeldingen alleen maar dat iets niet gevonden wordt, normaal gesproken geen reden dat het helemaal kapot gemaakt wordt maar juist niks gedaan wordt

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2019 12:01:28 ]
pi_186624451
Opstarten in innodb recovery mode (iig read only) en dan kijken of je met mysqldump (command line) je tabel een voor een kan exporteren naar een sql bestand. Als dat lukt, weer in normale mode de tabel droppen en opnieuw importeren vanuit de dump.
pi_186624696
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 11:58 schreef phoenyx het volgende:
Wat deed de code die je uitvoerde?
Aan de hand daarvan zou je misschien een script kunnen maken die het omdraait
En je hebt al gewoon wamp ofzo afgesloten en weer opnieuw opgestart? Niet dat het nu lijkt alsof het allemaal verneukt is terwijl bij een restart er niks aan de hand is. Ik zie namelijk in je errormeldingen alleen maar dat iets niet gevonden wordt, normaal gesproken geen reden dat het helemaal kapot gemaakt wordt maar juist niks gedaan wordt
Yes een nuttige reactie!! ;) dank

Ik zou het kunnen omdraaien, en uit de code de structuur etc willen halen, maar zou graag ook de data terug willen hebben... daar gaat het om. Qua structuur stellen de meeste tabellen niets voor en zijn voornamelijk voor linken en opslag. Al zou ik de data opnieuw kunnen laten maken hoor, alleen kost zoveel tijd :P

En precies mijn gedachte, alleen MySQL zit er mee te kutten. De data en structuur zijn voor zover ik kan uitlezen met een gratis versie (https://www.sysinfotools.com/mysql-database-recovery.php) alleen zoals logisch gezien niet wegschrijven.... kost geld....
quote:
1s.gif Op zondag 5 mei 2019 12:02 schreef Farenji het volgende:
Opstarten in innodb recovery mode (iig read only) en dan kijken of je met mysqldump (command line) je tabel een voor een kan exporteren naar een sql bestand. Als dat lukt, weer in normale mode de tabel droppen en opnieuw importeren vanuit de dump.
heb ik geprobeerd en helaas, welke recovery mode ik ook probeer... ze willen allemaal niet... en ben bang dat hoe hoger ik ga testen hoe meer db's ik naar de mallemoeren help...
Like trump...
  Moderator zondag 5 mei 2019 @ 17:10:27 #7
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_186630876
Even klaar met het gezeik op TS nu.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG en OWS
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties