Schlinders Listquote:
Die heb jij toch ook al tig keer gezien?quote:
Neequote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:25 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Die heb jij toch ook al tig keer gezien?
Ik hoop het nietquote:
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:43 schreef Faux. het volgende:
Vlag halfstok, Nederland 1 aan, het is weer 4 mei.
Ook al gezien. Was wel vermakelijk net zoals Bankier van het verzet.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 19:47 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Riphagen op Netflix is wel een aanrader .
Deden de commerciële zenders ook mee?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:03 schreef Scorpion_17 het volgende:
Vind t altijd intrigerend om tijdens die 2 minuten stilte alle kanalen af te gaan en te zien hoe elke zender hier gehoor aan geeft.
En wat zenden ze dan uit? Gewoon een tekst?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Jep. Altijd. Zelfs de Comedy Central's van deze wereld.
Het is twee minuten stilte, niet twee minuten stop alles waar je mee bezig bent.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:03 schreef Autoscooter het volgende:
Zes auto's voorbij gereden in die twee minuten stilte, zaten allemaal allochtonen in. Terwijl de meerderheid van de bewoners hier veruit blank is. Typisch weer.
Goed opgelet jonguhquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:03 schreef Autoscooter het volgende:
Zes auto's voorbij gereden in die twee minuten stilte, zaten allemaal allochtonen in. Terwijl de meerderheid van de bewoners hier veruit blank is. Typisch weer.
Ja, zo'n tekst in beeld met een grijze foto.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef Faux. het volgende:
[..]
En wat zenden ze dan uit? Gewoon een tekst?
Ah, check.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
RTL doet altijd de Waalsdorpervlakte. Ook heel mooi.
jawel. auto hoor je ook langs de kant te zetten.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Het is twee minuten stilte, niet twee minuten stop alles waar je mee bezig bent.
Je benut zelf die twee minuten ook wel op een beetje vreemde manierquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:03 schreef Autoscooter het volgende:
Ja nogal wiedes, wat een klere herrie al die oude barrels maken. Zat ik net even te mijmeren, komt er weer een VW neger golf uit 1995 met driedubbele pijp langs. fucking ergerlijk.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:09 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Je benut zelf die twee minuten ook wel op een beetje vreemde manier
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:10 schreef Faux. het volgende:
God wat is dit toch een belangrijk moment elk jaar. En zo goed en respectvol uitgevoerd steeds.
Ik ook. Eigenlijk is het voor mij sinds 2010 al helemaal onmogelijk geweest om echt te herdenken, ik ben veel te gespannen aan het kijken. Maar goed, de dagen rondom 4 mei geven gelukkig genoeg ruimte om na te denken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:06 schreef Faux. het volgende:
Ik houd m'n hart altijd vast hoor tijdens de stilte. Zo bang voor damschreeuwers.
Oh wat ergquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:10 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes, wat een klere herrie al die oude barrels maken. Zat ik net even te mijmeren, komt er weer een VW neger golf uit 1995 met driedubbele pijp langs. fucking ergerlijk.
Precies. En de momenten erna natuurlijk ook. Wat ze nu aan het doen zijn vind ik ook erg mooi. Met de verhalen en de samenwerking tussen de generaties.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:11 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ook. Eigenlijk is het voor mij sinds 2010 al helemaal onmogelijk geweest om echt te herdenken, ik ben veel te gespannen aan het kijken. Maar goed, de dagen rondom 4 mei geven gelukkig genoeg ruimte om na te denken.
Dit ja. Soms sta je er niet bij stil, maar zeker als je dan die oude verzets en oorlogshelden uit de 2e Wereldoorlog ziet, die het daadwerkelijk hebben meegemaakt. Over een paar jaar zijn de laatste die dat hebben meegemaakt ook niet meer onder onsquote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:10 schreef Faux. het volgende:
God wat is dit toch een belangrijk moment elk jaar. En zo goed en respectvol uitgevoerd steeds.
Precies. Dan is het aan ons om het te blijven vertellen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:17 schreef alopio het volgende:
[..]
Dit ja. Soms sta je er niet bij stil, maar zeker als je dan die oude verzets en oorlogshelden uit de 2e Wereldoorlog ziet, die het daadwerkelijk hebben meegemaakt. Over een paar jaar zijn de laatste die dat hebben meegemaakt ook niet meer onder ons
Ik denk ook dat er veel verschil zal zijn wanneer minder jongere mensen nog sterke herinneringen hebben aan familieleden (meestal grootouders) die de oorlog hebben meegemaakt.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:17 schreef alopio het volgende:
[..]
Dit ja. Soms sta je er niet bij stil, maar zeker als je dan die oude verzets en oorlogshelden uit de 2e Wereldoorlog ziet, die het daadwerkelijk hebben meegemaakt. Over een paar jaar zijn de laatste die dat hebben meegemaakt ook niet meer onder ons
En toen ben je voor het raam gaan staan en auto's gaan tellen en kijken of er allochtonen achter het stuur zaten?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:10 schreef Autoscooter het volgende:
[..]
Ja nogal wiedes, wat een klere herrie al die oude barrels maken. Zat ik net even te mijmeren, komt er weer een VW neger golf uit 1995 met driedubbele pijp langs. fucking ergerlijk.
Nee, ik woon op één hoog, dus kijk zo die auto's in. Een blik opzij is al genoeg om te zien wat er in zit. Zo'n blik kost maar 2,5 seconde overigens, dus in totaal ca. 12 seconden op de 2 minuten stilte.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:20 schreef BlackNero het volgende:
[..]
En toen ben je voor het raam gaan staan en auto's gaan tellen en kijken of er allochtonen achter het stuur zaten?
Zelfs de treinen stoppen op dat tijdstip.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:05 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Het is twee minuten stilte, niet twee minuten stop alles waar je mee bezig bent.
Precies. Ook de overlevenden van de concentratiekampen boezemen ontzag in.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 20:06 schreef Revanches het volgende:
Altijd indrukwekkend om de verzetsmensen in levende lijve te mogen aanschouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |