Goed bezig!quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:27 schreef cherrycoke het volgende:
in 2080 ben ik al dood hoor, dat is er al eentje minder.
2080 Haal ik nooit, dus boeiend.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:23 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
7 miljard mensen
Overbevolking wordt het probleem van de 21ste eeuw. In 1800 leefden er ongeveer een miljard mensen op aarde, nu zijn er 7 keer zoveel mensen.
In 2080 zijn er naar verwachting 14 miljard mensen. Dit zal een onhoudbare situatie worden die uiteindelijk tot grote rampen gaat leiden zoals hongersnoden en milieurampen.
Klacht: overbevolking.
Nederlandse kolonies op andere planeten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:37 schreef FlippingCoin het volgende:
Tijd voor ruintelijke kolonisatie.
VOC mentaliteit.
Heb je in je berekening wel rekening gehouden met de natuurlijke uitstroom?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:23 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
7 miljard mensen
Overbevolking wordt het probleem van de 21ste eeuw. In 1800 leefden er ongeveer een miljard mensen op aarde, nu zijn er 7 keer zoveel mensen.
In 2080 zijn er naar verwachting 14 miljard mensen. Dit zal een onhoudbare situatie worden die uiteindelijk tot grote rampen gaat leiden zoals hongersnoden en milieurampen.
Klacht: overbevolking.
Ooit maakte wij de beste schepen we moeten ons vast focussen op ruimteschepen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:41 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Nederlandse kolonies op andere planeten.
Heb me op berekeningen van anderen gebaseerd die daar uiteraard rekening mee houden. Het blijven natuurlijk prognoses.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:43 schreef stokj het volgende:
[..]
Heb je in je berekening wel rekening gehouden met de natuurlijke uitstroom?
Heel goed Draaideur! Heb je toch wat geleerd toen je in de bak zat!quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:48 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Heb me op berekeningen van anderen gebaseerd die daar uiteraard rekening mee houden. Het blijven natuurlijk prognoses.
Zullen wij met PZ en WR naar Mars gaan en daar de hele dag bitterballen eten?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:28 schreef Goudenvis het volgende:
[..]
Ze zijn nu toch ook bezig om mensen naar een andere planeet te sturen? Is hard nodig ook.
op mars word je blootgesteld aan 22 millirads per dag met pieken tot 2000 milirads per dag, dit betekent een hoge kans op radiatie ziekte, verhoogde kans op kanker, en permanente genetische schade.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 18:08 schreef wollah het volgende:
[..]
Zullen wij met PZ en WR naar Mars gaan en daar de hele dag bitterballen eten?
Gezien de huidige technologieėn en de vooruitstrevende ontwikkelingen van SpaceX, hebben we dan de maan gekoloniseerd en zijn we druk bezig met het terraformen van de planeet Mars.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:23 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
Oei laat maar danquote:Op vrijdag 3 mei 2019 18:22 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
op mars word je blootgesteld aan 22 millirads per dag met pieken tot 2000 milirads per dag, dit betekent een hoge kans op radiatie ziekte, verhoogde kans op kanker, en permanente genetische schade.
Ik denk dat we eerst een soort vliegend station moeten bouwen boven mars met expedities naar de oppervlakte om metaal en andere edele metalen uit de grond te halen, fabrieken die enorme hoeveelheden broeikasgassen de lucht in schieten om de atmosfeer op te warmen, wellicht kunnen we grotten graven en diep onder de grond de eerste echte nederzettingen plaatsvinden maar hier zal honderden jaren overheen gaan,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |