quote:Hongarije hongert weer asielzoekers uit
Afgewezen asielzoekers krijgen in Hongarije geen eten terwijl hun procedure wordt afgehandeld, ook al kan dat soms wel vijf dagen duren. Dat zeggen de Verenigde Naties. De praktijk kwam afgelopen zomer al aan het licht. Het land werd toen berispt door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens, maar daar trekt Hongarije zich dus weinig van aan. “Schadelijk voor de gezondheid en onmenselijk”, zeggen mensenrechtenorganisaties.
In Hongarije worden migranten die geen asiel krijgen in het land onmiddellijk vastgehouden in de zogenaamde transitzones aan de grens. Maar volgens de overheid is iedereen vrij om te gaan. Voor de VN kan een terugkeer moeilijk vrijwillig zijn als het alternatief is uitgehongerd te worden.
Afgelopen zomer kwam aan het licht dat ten minste twee Afgaanse gezinnen en enkele Syriërs in Hongarije geen voedsel en drinkwater kregen aan de grens. Hongaarse mensenrechtenorganisaties en Human Right Watch trokken daarop naar het Europees Hof voor de Rechten van de Mens (EHRM). Het Hof besliste toen dat de gezinnen recht hadden op voedsel. Na de gerechtelijke tussenkomst beloofden de autoriteiten dat ze asielzoekers geen voedsel meer zouden ontzeggen. Maar volgens de VN “wijzen recente berichten erop dat de praktijk gewoon doorgaat”. Een verontrustende praktijk die in strijd is met internationale wetten en standaarden.
Sinds augustus 2018 zouden 21 mensen die wachtten op hun uitzetting geen eten hebben gekregen. Uitzonderingen worden gemaakt voor zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven.
https://www.hln.be/nieuws(...)oekers-uit~aaddf154/
Deze wel. Dit gaat om mensen waarvan is vastgesteld dat ze geen vluchtelingen zijn.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wollah het volgende:
Belachelijk. Vluchtelingen moeten normaal opgevangen worden. Ze vluchten niet voor de lol ofzo
Ze zijn niet voor niks afgewezenquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wollah het volgende:
Belachelijk. Vluchtelingen moeten normaal opgevangen worden. Ze vluchten niet voor de lol ofzo
Als ik bij jou de deur binnenloop en ik blijf daar een paar weken/maanden, krijg ik dan te eten van jouquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:44 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ze zijn niet voor niks afgewezen
Maar dat wil niet zeggen dat je ze geen eten en drinken hoeft te geven.
Trollquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wollah het volgende:
Als jij bij mij binnenloopt en ik hou je vast voor 5 dagen zonder jou eten of drinken te geven, heb ik een probleem met de politie.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik bij jou de deur binnenloop en ik blijf daar een paar weken/maanden, krijg ik dan te eten van jou
quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Deze wel. Dit gaat om mensen waarvan is vastgesteld dat ze geen vluchtelingen zijn.
quote:Afgewezen asielzoekers krijgen in Hongarije geen eten terwijl hun procedure wordt afgehandeld, ook al kan dat soms wel vijf dagen duren.
Dat is totaal niet vergelijkbaar.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als ik bij jou de deur binnenloop en ik blijf daar een paar weken/maanden, krijg ik dan te eten van jou
Afhandelen van de procedure, dus wachten op een plaatsje in het vliegtuigquote:
Als een wildvreemde bij mij aanklopt krijgt hij/zij geen eten.quote:
En dat doet Hongarije dus blijkbaar ook; ze houden je alleen niet vastquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:52 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Als een wildvreemde bij mij aanklopt krijgt hij/zij geen eten.
Ze worden kennelijk wel ergens vastgehouden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:46 schreef Tengano het volgende:
Als ik bij jou de deur binnenloop en ik blijf daar een paar weken/maanden, krijg ik dan te eten van jou![]()
quote:In Hongarije worden migranten die geen asiel krijgen in het land onmiddellijk vastgehouden in de zogenaamde transitzones aan de grens. Maar volgens de overheid is iedereen vrij om te gaan. Voor de VN kan een terugkeer moeilijk vrijwillig zijn als het alternatief is uitgehongerd te worden.
Er is een groot verschil tussen iemand die bij Hongarije aanklopt of bij mij aanbelt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
En dat doet Hongarije dus blijkbaar ook; ze houden je alleen niet vast
Prima toch dat ze dat soort mensen vast zetten. Anders duiken ze de illegaliteit in. Maar je moet ze wel te eten geven.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:59 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Ze worden kennelijk wel ergens vastgehouden.
[..]
Ik zie nergens staan dat Hongarije ze vast houdt, wel dat ze niet verder mogen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben het wel eens hoor dat het alles behalve kies is,quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen iemand die bij Hongarije aanklopt of bij mij aanbelt.
Hongarije moet een asielprocedure volgen, ik kan gewoon mijn middelvinger opsteken en de deur dichtgooien.
Of ze uitnodigen aan tafel en ze een karbonaadje en een biertje aanbieden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen iemand die bij Hongarije aanklopt of bij mij aanbelt.
Hongarije moet een asielprocedure volgen, ik kan gewoon mijn middelvinger opsteken en de deur dichtgooien.
Als het een lekker wijf is misschien wel jaquote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Of ze uitnodigen aan tafel en ze een karbonaadje en een biertje aanbieden.
Het zijn gewoon illegalen...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:31 schreef Logic91 het volgende:
Misschien doen ze dit uit altruïstische motieven. Ze willen de asielzoekers alvast laten voorbereiden op de ramadan.
Nee, maar dit is natuurlijk geen manier om met je medemens om te gaan. Het is gewoon crimineel.
Dit begrijp ik niet goed. Wat speelt er nu precies ? Ze krijgen geen eten omdat ze ( anders ) weigeren te vertrekken ? Of ze krijgen gewoon geen eten meer ?quote:In Hongarije worden migranten die geen asiel krijgen in het land onmiddellijk vastgehouden in de zogenaamde transitzones aan de grens. Maar volgens de overheid is iedereen vrij om te gaan. Voor de VN kan een terugkeer moeilijk vrijwillig zijn als het alternatief is uitgehongerd te worden.
Nee, maar ze zijn daar nogal racistisch ingesteld.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn de Hongaren alweer zo snel vergeten hoe het was om honger te hebben?
Misselijk volk...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Waarom zou je ze wat geven als ze het toch weg donderen.
Hoewel ik uithongeren wel een stap of wat te ver vind gaan hebben we het hier wel over AFGEWEZEN asielzoekers. Die "vluchten" dus wél voor hun lol.quote:
Ja dit filmpje was volgens mij iets van dat deze lui niet verder mochten reizen omdat ze zich moesten aanmelden bij het eerste veilige land waar ze in komen, maar ze wilden allemaal naar Engeland of zo voor gratis geld. Dat mocht niet, dus gooiden ze uit protest dat eten en drinken weg.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Ze kunnen toch gewoon terug en dan onderweg wat eten regelen? Of zeg ik nou iets heel geks.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:56 schreef ToT het volgende:
[..]
Hoewel ik uithongeren wel een stap of wat te ver vind gaan hebben we het hier wel over AFGEWEZEN asielzoekers. Die "vluchten" dus wél voor hun lol.
Die ene die dat doet "bepaalt wel even" dat niemand een slok water kan nemen. Ik zou me zo kunnen voorstellen dat er mensen bij waren die wel wat hadden willen drinken. Maar goed, dat vechten ze onderling maar lekker uit. Over een uurtje of 10 krijg je weer een fles... of nietquote:Op vrijdag 3 mei 2019 19:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja dit filmpje was volgens mij iets van dat deze lui niet verder mochten reizen omdat ze zich moesten aanmelden bij het eerste veilige land waar ze in komen, maar ze wilden allemaal naar Engeland of zo voor gratis geld. Dat mocht niet, dus gooiden ze uit protest dat eten en drinken weg.
Ja, toch. Je kan niet verwachten dat alles gewoon lekker gratis is.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 21:28 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik zie uitbreidingsmogelijkheden voor thuisbezorgd.nl
Dat zijn beelden van de vijfde kolonne die binnenkomt en door een stel naïvelingen wordt onthaald. Het failliet van West-Europa in een kleine 3 minuten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 17:43 schreef Eendenkooi het volgende:
Ongevraagd of gevraagd?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:46 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ga erheen en doe het anders!quote:
Het land heet niet voor niets Hongarije.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:54 schreef FlippingCoin het volgende:
Zijn de Hongaren alweer zo snel vergeten hoe het was om honger te hebben?
Nee hoor, het land heet Magyarország.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 02:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het land heet niet voor niets Hongarije.
Hoe het ook heet, het zijn gewoon een stel kankertrollen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 02:56 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Nee hoor, het land heet Magyarország.
Als jij bij mij binnenloopt en je gaat niet weg na drie keer aanzeggen het pand te verlaten , dan pleeg je huisvredebreukquote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:49 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als jij bij mij binnenloopt en ik hou je vast voor 5 dagen zonder jou eten of drinken te geven, heb ik een probleem met de politie.
Zeker ik ook. Mijn reactie hierboven is 'wat' gekscherend. Je moet mensen niet uithongeren, maar volgens mij wordt de gemiddelde vluchteling ook een verkeerd beeld voorgehouden. Meer informatieverstrekking in dat soort landen zou kunnen helpen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:42 schreef Moonah het volgende:
Ik vind sommige reacties hier echt schokkend...
Wat snap je niet aan het woordje afgewezen (economische/criminele) asielzoeker ?. Probeer maar eens naar Australië te emigreren daar kom je ook niet zomaar binnen. En dat zouden we in de EU wel moeten doen ?! Think again.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:59 schreef Party_P het volgende:
[..]
Zeker ik ook. Mijn reactie hierboven is 'wat' gekscherend. Je moet mensen niet uithongeren, maar volgens mij wordt de gemiddelde vluchteling ook een verkeerd beeld voorgehouden. Meer informatieverstrekking in dat soort landen zou kunnen helpen.
Schokkend was de sea watch 3 die de vluchtelingen op ging halen in Libië.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:42 schreef Moonah het volgende:
Ik vind sommige reacties hier echt schokkend...
Beste informatievoorziening. Zit je echt in nood, kunnen we je helpen. Maar het is wel ons gedeelde land met onze wetten. Geloof komt serieus pas op de laatste plaats. Do as Romans do. Don't like it , kom niet naar de EU.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:59 schreef Party_P het volgende:
[..]
Zeker ik ook. Mijn reactie hierboven is 'wat' gekscherend. Je moet mensen niet uithongeren, maar volgens mij wordt de gemiddelde vluchteling ook een verkeerd beeld voorgehouden. Meer informatieverstrekking in dat soort landen zou kunnen helpen.
Dat ie nog lang aan de ketting mag liggen en de NGO's een dikke claim aan de broek krijgen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:10 schreef Nober het volgende:
[..]
Schokkend was de sea watch 3 die de vluchtelingen op ging halen in Libië.
Wacht.. is het de plicht van elk land om illegale grensoverstekers op te vangen met een flesje water en een warme maaltijd in plaats van met een set handboeien?quote:Afgelopen zomer kwam aan het licht dat ten minste twee Afgaanse gezinnen en enkele Syriërs in Hongarije geen voedsel en drinkwater kregen aan de grens.
informatie verstrekking staat op youtube, daar ziet men het alledaagse leven in Europaquote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:59 schreef Party_P het volgende:
[..]
Nee het is de plicht van elk land om het land en de inwoners te beschermen tegen gevaar!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wacht.. is het de plicht van elk land om illegale grensoverstekers op te vangen met een flesje water en een warme maaltijd in plaats van met een set handboeien?
en de guillotinequote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee het is de plicht van elk land om het land en de inwoners te beschermen tegen gevaar!
Daarom had men vroeger grenzen en stadsmuren.
Grenzen en stadsmuren moeten terugkomen en snel!
Heb je niets in een stad of land te zoeken dan kom je er gewoon niet in!
Voor ons ja.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 02:26 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het land heet niet voor niets Hongarije.
Ben je serieus zo simpel?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:53 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mensen zoals jij die dit soort dingen roepen zijn grappig genoeg de eersten die eraan zouden gaan als hun ideeën zouden verwezenlijken.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:46 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Nee het is de plicht van elk land om het land en de inwoners te beschermen tegen gevaar!
Daarom had men vroeger grenzen en stadsmuren.
Grenzen en stadsmuren moeten terugkomen en snel!
Heb je niets in een stad of land te zoeken dan kom je er gewoon niet in!
Maakt mij niet uit ik offer mijzelf graag op voor een betere wereld!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:29 schreef loni55 het volgende:
[..]
Mensen zoals jij die dit soort dingen roepen zijn grappig genoeg de eersten die eraan zouden gaan als hun ideeën zouden verwezenlijken.
Top. Vandaag nog?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:30 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit ik offer mijzelf graag op voor een betere wereld!
Het is wel weekend.. Op maandag kan het altijd nog.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:37 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]
Even kijken of ik ruimte heb in mijn agenda
Ik denk juist heel veel tijdens een oorlogje of wat. Die zijn nu iets wijzer dan zot.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:33 schreef thedeedster het volgende:
En Hongarije heeft nauwelijks ervaring met migranten,
Je moet het wel een beetje framen alsof Hongarije hier de slechterik is he.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:18 schreef Nobu het volgende:
Dus ze kunnen gewoon vertrekken, ze krijgen alleen geen voedsel meer verstrekt. Hoe is dat 'vasthouden' en 'uithongeren'?
Het zijn inderdaad geen vriendjes van de Ottomanen. En daarom kan ik hun gedachtegang best begrijpen. Ook al gaat het eeuwen terug.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:35 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik denk juist heel veel tijdens een oorlogje of wat. Die zijn nu iets wijzer dan zot.
Daar komt door de linkse-nep-deugridders van de EU.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:41 schreef Solstice1 het volgende:
[..]
Je moet het wel een beetje framen alsof Hongarije hier de slechterik is he.
Ik ben zelf linksquote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:06 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daar komt door de linkse-nep-deugridders van de EU.
Goulash?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 12:13 schreef WammesWaggel het volgende:
No goulash for you comrade Muhammed, it contains pork
Eens... vluchtelingen zeker. Profiteurs uit veilige landen niet.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wollah het volgende:
WAT SNAP JE NIET AAN AFGEWEZEN ASIELZOEKERS. Hen je een deugLP voor je kop hangen ? Denk aub toch eens na.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:36 schreef wollah het volgende:
Neenenenenenee.. het probleem is ze krijgen geen eten en kunnen dus ook niet naar NL lopen (zelfs de Turkse container mensenhandelmaffia via Polen mijd Hongarije als de ziekte)...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:01 schreef Jellereppe het volgende:
Moeten zij weten toch. Je wandelt zomaar een land binnen. Dat moet natuurlijk niet normaal worden gevonden.
Ik ben het niet geheel met je eens, want ben niet voor massa-immigratie en bevolkings- en cultuurvervanging van aboriginals waar dan ook ter wereld, immigratie van toplui die het land verder kunnen helpen op het gebied van wetenschap/technologie dat wel maar niet voor de sake of immigratie en blue collar work, maar ZOAquote:Op zondag 5 mei 2019 11:22 schreef ZOA het volgende:
[..]
Neenenenenenee.. het probleem is ze krijgen geen eten en kunnen dus ook niet naar NL lopen (zelfs de Turkse container mensenhandelmaffia via Polen mijd Hongarije als de ziekte)...
De politiekers hebben al leegstaande woningen en uitkeringen, scholing gereed kortom op en top verzorgingsmaatschappij . Maar dat kut Hongarije waar dictator Orban toch al stiekem heult met Poetin wil niet meewerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |