abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186673863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:03 schreef DjVero het volgende:

[..]

Precies, beetje dat plaagwerk. Of een wasknijper aan de haren van het uiteinde van de staart.
Soms plak ik het stickertje op het puntje van haar staart. En trots dat ze dan is als het gevangen heeft. _O-
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:05:17 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:03 schreef DjVero het volgende:

[..]

Precies, beetje dat plaagwerk. Of een wasknijper aan de haren van het uiteinde van de staart.
Ik heb medelijden met jouw kat.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:06:00 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673875
Godsamme. Ik weet weer waarom ik dit topic niet in MyAt wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186673885
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar een stickertje is toch niet zo erg? Ze lijd er geen pijn van ofzo. Het is meer een soort bezigheidstherapie voor poezen.
pi_186674016
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Welnee, ze is dol op me. Ze is altijd bij me als ik thuis ben, of ik nou in de computerkamer ben of op de bank lig in de woonkamer. Ze wil zelfs mee naar het toilet en ze is door het dolle heen als ik weer thuis kom van het werk; spinnen, rollen, door de benen lopen, aangehaald willen worden, etc.
En die wasknijper heeft ze er binnen een minuut vanaf om er vervolgens mee te spelen...
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:37:50 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186674463
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hoeft een kat niet te pesten.
Ze moet maar stoppen met stofzuigen?
pi_186676741
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:54 schreef deadly_kiss het volgende:
Sunshine succes met je suikerkat.
Wij hadden er 2 nu 1, een is helaas 4weken geleden ingeslapen vanwege een tumor in de buik maar ze was al 5 jaar in behandeling en was weer een vrolijke poes geworden.
Wel moet je altijd blijven meten want hoewel de waarde stabiel kan worden als je de juiste hoedveelheid insuline hebt uitgevogeld kan ze altijd een hypo krijgen als ze bijvoorbeeld niet goed heeft gegeten of heeft gebraakt, of als ze langzaam meer of minder insuline nodig heeft enz.

Probeer je alvast wat in te lezen via google en let er op dat je dierenarts je niet te hoog laat starten met insuline, dat moet je langzaam opbouwen in stapjes van een week minimaal...
Lees vaak dat dierenartsen te hoog instellen, niet alleen gevaarlijk maar ook averechts effect.
We moeten nu een week spuiten op 2. We hebben de pen in bruikleen, volgende week moeten we terugkomen en gaat de arts haar suiker meten. Ben benieuwd. Er komt best een hoop op me af en ik hoop dat het allemaal goed komt.

Wat betreft stofzuigen, dat doe ik altijd met de katten uit de ruimte waar ik stofzuig. Als ik bijvoorbeeld in de huiskamer/keuken stofzuig zitten ze op de gang en boven en vice versa. Ze zijn allebei bang voor het geluid. Ik ga ze niet onnodig bang maken.
pi_186676899
Mijn katten haten het geluid van de stofzuiger ook. Maar ze moeten zichzelf maar redden. Ik zorg dat de deur open staat en benader ze met het helse apparaat op een manier waarop ze makkelijk weg kunnen. En dat doen ze dan ook.
Ik hoorde pas van mijn poetsvrouw dat ze niet stofzuigt als de katten in de woonkamer zijn. Dan pakt ze de swiffer O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186680544
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We moeten nu een week spuiten op 2. We hebben de pen in bruikleen, volgende week moeten we terugkomen en gaat de arts haar suiker meten. Ben benieuwd. Er komt best een hoop op me af en ik hoop dat het allemaal goed komt.

Je spuit caninsulin? Dan is 2.0 inderdaad de max startdosis.
Die insuline gebruiken wij ook met de vetpen :)
De insuline kan je alleen bij de dierenarts kopen maar kan je wel de tip geven om de naaldjes online te kopen ^O^
Niet van vetpen zelf maar een ander merk, als het dan maar 29G 0.33X12MM is dan past het. Scheelt ons in ieder geval meer dan 50% per doosje!
Lukt het spuiten een beetje?
Ik snap de shock, maar het went... en helemaal als je kat ingesteld raakt en hij/zij wordt weer vrolijker en krijgt een zachte fluffy vacht,heel ander dier O+
pi_186683279
Succes Sunshine!

Ja het is best even wat om te behappen. Aarzel ook niet om de dierenarts te bellen als je ergens over twijfelt hè! :)

(Maar wel super dat je het allemaal doet voor Boris! Het zal voor jou waarschijnlijk heel vanzelfsprekend zijn, maar dat is het niet altijd helaas. )
pi_186683945
Stofzuiger vinden ze hier ook niet leuk. Ze gaan dan naar buiten of naar boven/ onder.
Krakende zakjes of folie vinden ze heel interessant. Maar dat komt omdat ze dat associeren met lekkere hapjes.
Een van onze drie katten kan het niet hebben als je snottert of je neus ophaalt. Dan begint ze tegen je te mauwen en mekkeren. Neus snuiten is geen probleem.

Verder heb ik gemerkt dat ze schijnbaar de regel hebben gemaakt dat ze alleen in bed mogen liggen als er een mens bij is. (overal anders mag mensloos gelegen worden) Geen idee hoe ze hier aan gekomen zijn. Van ons mogen ze gewoon op bed liggen. Zijn er meer katten die dit doen?

En is het echt vreemd dat die van ons zandbadjes nemen bij mooi weer :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186683951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:11 schreef Candaasje het volgende:
Succes Sunshine!

Ja het is best even wat om te behappen. Aarzel ook niet om de dierenarts te bellen als je ergens over twijfelt hè! :)

(Maar wel super dat je het allemaal doet voor Boris! Het zal voor jou waarschijnlijk heel vanzelfsprekend zijn, maar dat is het niet altijd helaas. )
Nou, ik moest wel ff slikken bij het aftikken van de rekening vanmiddag :') Ook na aandringen van de dierenarts dieetvoer gekocht, maar ik lees dat dieetvoer niet eens een vereiste is. Als er maar weinig koolhydraten in zitten...
pi_186684206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, ik moest wel ff slikken bij het aftikken van de rekening vanmiddag :') Ook na aandringen van de dierenarts dieetvoer gekocht, maar ik lees dat dieetvoer niet eens een vereiste is. Als er maar weinig koolhydraten in zitten...
Oh maar dat slikken moet ik ook altijd. En ik ken de prijzen zelf maar al te goed ;)

Dieetvoer weet ik niet, in hoeverre het 'merk' de kans op succes vergroot. Je hebt waarschijnlijk iets van Hills diabetic gekregen? Ik ken het wel als goede voeding, wetenschappelijk ook echt wel onderzocht. Maar ja, ik heb nooit vergelijkend warenonderzoek gedaan.
  woensdag 8 mei 2019 @ 18:25:39 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186699075
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef valentijn101 het volgende:

Verder heb ik gemerkt dat ze schijnbaar de regel hebben gemaakt dat ze alleen in bed mogen liggen als er een mens bij is. (overal anders mag mensloos gelegen worden) Geen idee hoe ze hier aan gekomen zijn. Van ons mogen ze gewoon op bed liggen. Zijn er meer katten die dit doen?

Ja die van mij gaat alleen op het bed en
ik denk ook op de bank als ik er ook zit. Maar ze is er nog niet zo lang dus misschien komt het nog.

Deze kat verstopt zich bij stofzuigen in de lade onder het bed. De eerste keer heb ik haar een uur gezocht en ik had echt hartkloppingen :o Schijnbaar had zij al eerder uitgevonden dat je via de achterkant van het bed daar in kon maar ja dat wist ik natuurlijk niet. Toen ik haar eindelijk vond lag ze uiteraard heerlijk te pitten.
pi_186699482
Onze vorige kat toen we die net hadden verstopte zich ook achter het bureau van de computer op het richeltje waar de snoeren allemaal in lagen.
We hebben ons een ongeluk gezocht toen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:30:05 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186705169
Kudos voor onze dierenarts. Weer even overlegd over onze hypercyper. Ze blijft erg onrustig (vooral 's nachts) na het starten van mirtazapine (eetlustopwekker). Gebroken nachten, nu niet vanwege kind, maar kat :') , vallen toch best zwaar.

Nu gaan we - omdat ze nl. wel over is naar nierdieet en weer goed eet hoera *O* - stoppen met de mirtazapine of zo nodig de dosis verlagen.

Sunshine, hoe gaat het met prikken? Heeft ze nu ook een mooie kale plek waar je kunt prikken?
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:30:54 #67
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_186722148
Tijdens het grasmaaien ontdekte ik meerdere drollen op het gazon. Meest voor de hand liggend is een kat, maar ik twijfel over de vorm. De witte kleur doet me vermoeden dat het er al even ligt, het is een week geleden dat ik gemaaid heb.

Ik heb een pergola in mijn gazon staan en het lag heel typisch bijna overal bij/onder de pergola. Zou het ook nog een ander dier geweest kunnen zijn? Of is het voor jullie zo goed als zeker een kat geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186722169
Een vosje misschien?
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:44:39 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186722382
Zwaan.
pi_186722425
Mijn katten zouden niet snel gras uitzoeken, eerder wat losse aarde waar ze in kunnen graven.
pi_186723546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:30 schreef Coelho het volgende:
Tijdens het grasmaaien ontdekte ik meerdere drollen op het gazon. Meest voor de hand liggend is een kat, maar ik twijfel over de vorm. De witte kleur doet me vermoeden dat het er al even ligt, het is een week geleden dat ik gemaaid heb.

Ik heb een pergola in mijn gazon staan en het lag heel typisch bijna overal bij/onder de pergola. Zou het ook nog een ander dier geweest kunnen zijn? Of is het voor jullie zo goed als zeker een kat geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Katten begraven het meestal.
pi_186730230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:44 schreef Luchtbel het volgende:
Zwaan.
Dit, of gans :P
pi_186730332
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat is prijzig ja.
Mijn kat moest nierdieet. Verschillende soorten meegekregen bij de dierenarts. Eentje vond ze echt lekker: royal canin renal special.
Ik gelijk 4 zakken van 4 kilo gekocht. Nu kijkt ze er niet meer naar om 8)7
Als iemand nog interesse heeft voor een zacht prijsje O-)
pi_186749735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:30 schreef Quoi het volgende:
Kudos voor onze dierenarts. Weer even overlegd over onze hypercyper. Ze blijft erg onrustig (vooral 's nachts) na het starten van mirtazapine (eetlustopwekker). Gebroken nachten, nu niet vanwege kind, maar kat :') , vallen toch best zwaar.

Nu gaan we - omdat ze nl. wel over is naar nierdieet en weer goed eet hoera *O* - stoppen met de mirtazapine of zo nodig de dosis verlagen.

Sunshine, hoe gaat het met prikken? Heeft ze nu ook een mooie kale plek waar je kunt prikken?
Hoe gaat het nu met jullie kat?

Het prikken gaat prima...bij mijn vriend :') Ik vind het nog eng om te doen, dus doet hij het. Gelukkig is Boris een rustige kat waar je een hoop mee kan doen, dat scheelt enorm denk ik. We hebben ook een andere kat en die is wat meer beweeglijker. Ik denk dat bij hem een wat grotere uitdaging zou zijn :) Die is trouwens nog steeds bang voor onze dochter die ondertussen 4 jaar is.
pi_186754442
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:36 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat is prijzig ja.
Mijn kat moest nierdieet. Verschillende soorten meegekregen bij de dierenarts. Eentje vond ze echt lekker: royal canin renal special.
Ik gelijk 4 zakken van 4 kilo gekocht. Nu kijkt ze er niet meer naar om 8)7
Als iemand nog interesse heeft voor een zacht prijsje O-)
Ik weet niet waar je woont maar diervoeding is een stuk goedkoper in duitsland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')