Ik denk niet dat een dier rationeel nog wel wil. Als de levenspret voorbij is, moet je als baas een beslissing nemen. Je dier gaat niets waardevols missen na vandaag. Laat het beestje gaan.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:17 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Maar als ze dan weer wat drinkt of eet denk ik weer ze wil nog wel!
Wil niet te lang met zo'n beestje blijven leuren..
Tnx
Nee dat is ook zo... is ook beter. Maar soms lijkt ze ineens weer wat beter en dan begin ik weer te twijfelen.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:42 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik denk niet dat een dier rationeel nog wel wil. Als de levenspret voorbij is, moet je als baas een beslissing nemen. Je dier gaat niets waardevols missen na vandaag. Laat het beestje gaan.
Ik snap je hoop. Maar wat moet dit lieve dier hierna nog? Het komt niet meer dik in orde.quote:Op zondag 16 juni 2019 23:20 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Nee dat is ook zo... is ook beter. Maar soms lijkt ze ineens weer wat beter en dan begin ik weer te twijfelen.
Ze verliest nu geen urine meer. Ze heeft toch wat gegeten.
Ik ga even kijken hoe het vannacht en morgenvroeg is. Dan beslis ik daarna.
Nou hopen dat het helpt, en anders weet je dat je er alles aan gedaan hebt.quote:Op maandag 17 juni 2019 11:38 schreef -Magica- het volgende:
Tnx dames. Kon net even tussendoor bij de dierenarts. Missy is helemaal uitgedroogd. Ze wilde nog 1 ding proberen. Dus wat vocht gegeven en 2 injecties. Als ze zich binnen een uur niet beter van voelt zal ze haar alsnog in laten slapen en anders zou ze nog meer vocht toegediend krijgen...
Ja moet nu vanmiddag terugbellen om te kijken hoe of wat. Ze lijkt wel wat helderder te kijken en heeft net wel wat gegeten.quote:
Ach, wat klote...quote:Op maandag 17 juni 2019 13:52 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Ja moet nu vanmiddag terugbellen om te kijken hoe of wat. Ze lijkt wel wat helderder te kijken en heeft net wel wat gegeten.
Nu moet ik weer de keuze maken wat te doen...
Heel kut dit
Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...quote:Op maandag 17 juni 2019 14:11 schreef Candaasje het volgende:
Magica, ik begrijp dat dit heel erg moeilijk is. Maar ik spreek uit ervaring met een eigen nierkat en de katten uit de praktijken waar ik heb gewerkt; zodra een kat letterlijk niet meer op haar poten kan staan, urine laat lopen, voortdurend misselijk is en van vochtinfuus naar vochtinfuus moet leven (want dat is het, nierkatten kunnen het lang volhouden, maar op een gegeven moment gaan de infusen elkaar echt in rap tempo opvolgen omdat je kat steeds met kortere tussenpozen in elkaar zal storten) dan is het, hoe verdrietig ook, echt tijd om afscheid te gaan nemen
Je kat voelt zich verre van optimaal, en misschien dat ze af en toe nog een kleine opleving zal krijgen, maar het zal echt van korte duur zijn. Nierfalen is helaas een aflopende zaak, altijd, en het niet meer beter worden. Niet écht en langdurig. Het stadium dat dieetvoer en misschien wat medicatie het leven echt leuk konden maken, ben je - even afgaand op je berichten - wel gepasseerd.
Durf jezelf die vraag echt te stellen; is het leven nog leuk voor mijn kat?
Of ben ik bang om haar los te laten?
Geef haar wat ze nodig heeftHeel veel sterkte!
Doe je nietquote:Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...
Ik wil niet overkomen alsof ik van haar af wil
Luister maar goed naar Candaasje, want die heeft veel ervaring en kent haar pappenheimers.quote:Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef -Magica- het volgende:
[..]
Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...
Ik wil niet overkomen alsof ik van haar af wil
Haha was wel behoorlijk stressen..quote:Op maandag 17 juni 2019 16:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Hopen op een wondertje Magica, ik duim voor jullie!
Weet de dierenarts dat jij niet per se het onderste uit de kan hoeft? Dat jullie niet per ongeluk voor elkaar aan het denken zijn, bedoel ik?
Poes is in elk geval in goede handen. Hopelijk trek jijhet ook nog een beetje. Nu maar even proberen een beetje bij te komen van alles.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |